המלחמה של הרשת הישראלית במיזם החדש של בנק לאומי - עמוד 3 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלחמה של הרשת הישראלית במיזם החדש של בנק לאומי


yonatan.mendelson

Recommended Posts

  • תגובות 39
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

מה אפשר לעשות עם האפליקציה הזו שאי אפשר לעשות עם האתר של לאומי?

ואיפה בדיוק חוסכים פה?

נראה לי שהחיסכון הוא אוליי רק בסכומים קטנים ולאנשים שלא מוציאים הרבה כסף, אחרת כל הלקוחות של לאומי היו עוברים לאפליקציה הזו.

המטרה כנראה היא למשוך צעירים שרק התחילו לעבוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנקים מתואמים כי יש פיקוח... הפיקוח על הבנקים בבנק מחייב אותם לתת סל של עמלות במחיר מקסימום אחיד. מותר להם לקחת פחות, ובנקים קטנים עושים את זה (ובנקים גדולים עבור לקוחות רווחיים במיוחד), אבל הגדולים בד"כ לוקחים את המקסימום, אז ברו שזה יהיה אותו סכום. והריבית? היא נקבעת על בסיס ריבית הפריים של בנק , כך שגם כאן אין לבנקים יותר מידי מרווח תמרון. כבר היום אפשר לעבור בקלות בין בנקים. אבל אנשים לא עושים את זה, מעדיפים לקטר על העמלות במקום לעבור לבנק שבו העמלות נמוכות יותר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בלשון המעטה. קנה מכונית מנהלים מפוארת חדשה (ההגדרה שלו) על חשבון הלוואה מהבנק - ולא החזיר את הכסף. כשהבנק רצה לעקל את המכונית, הוא ניסה להחביא אותה. במקביל צבר חובות גדולים בעו"ש וכשהוצל"פ עיקלה רכוש בדירה שבה הוא גר מזה שמונה שנים עם בת זוגו, הוא טען ששום דבר בדירה לא שייך לו. הוא גר שם שמונה שנים ולא תרם שקל אחד לרכוש המשותף? ואם זה לא מספיק, יש בערך עוד עשרה תיקי הוצל"פ נגדו. הוא חי על חשבון אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ספק שאתה ראוי להמשכו של הכינוי שלך, הרבה רעש אתה עושה, אבל אני לא דיברתי על עמלות כרגולציה לפתיחת בנק אלא על הון מינימלי שיבטיח את הישרדותו ואת חזרתו של הכסף שלי אליי. כמו כן אני לא יודע מתי פעם אחרונה אתה עברת בקלות בין בנקים אבל אין היום מישהו שיעביר את הוראות הקבע והכרטיסים במקומך, משכנתא, השקעות. אז אם כל מה שיש בחשבון שלך זה הכסף מהבר מצווה - אתה יכול לעבור בנקים מחר, אבל אם אתה מבוגר עם משכורת, השקעות, חסכונות, משכנתא וכרטיסי אשראי - זה לא פשוט ולוקח זמן שלא לדבר על צ'קים של החשבון שסגרת שמסתובבים עדיין בחוץ. ורק לעדכן כשפתחתי חשבון לפני שנה וחצי בבנק אחר מסיבות פיננסיות הלך לי חצי יום ופרק יד ימין אחרי חתימות אינסופית - אז לעבור בין בנקים בקלות? ממש לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה אין ויכוח? יש ויכוח. הנקודות הראשונות שגויות. תספורת היא דבר טוב, לא דבר רע. אם אני חייב לך מיליון ואין לי, וכל מה שאפשר לעקל ממני שווה רק חצי מיליון, אבל בא צד שלישי ומציע שאם תעקל ממני רק רבע מיליון, הוא ישלים את הסכום לשני שליש מיליון, מה תעדיף? לקבל חצי מיליון או שני שליש מיליון? נכון, עדיף לקבל את כל המיליון בחזרה, אבל זו אפשרות שלא קיימת. הבנקים, כחברות ציבוריות, מחוייבים לבעלי המניות שלהם. אם הם יכולים לגבות סכום גדול יותר מהחייבים ונמנעים מכך, בעלי המניות - ואתם חלק מהם - יכולים לתבוע אותם. הם הולכים להסדרי חוב לא כי בא להם לעשות טובה לטייקון אלא כי זו האפשרות הכי טובה שנשארה. קחו שלמש את מקרה דנקנר: הבנק הסכים להסדר חוב והתחרט בעקבות לחץ ציבורי. התוצאה? הבנק *הפסיד* כמה מאות מיליונים שיכול היה לקבל לו התספורת היתה יוצאת לפועל. דפקתם את עצמכם עם הלחץ על הבנק! כל הכבוד. אבל זה נכון לא רק לטייקונים אלא לכולם. למעשה, כשאתם לא טייקון, המדינה *כופה* הסדרי חוב על הבנקים. הבנק פנה להוצל"פ? אתם יכולים לפנות בעצמכם להוצל"פ, להוכיח שאתם לא יכולים להחזיר את החוב וההחזר החודשי ייקבע בהתאם ליכולת שלכם, ללא שום קשר לגובה החוב. אתם יכולים להיות חייבים מיליון והוצל"פ יקבעו שתחזירו רק 250 ש"ח בחודש - הרבה מתחת לריבית - והבנק לא יוכל לעשות כלום. על חשבון הפנסיה? מה פתאום. למה יש לכם קרן פנסיה? היא שולחת לכם דו"חות רבעוניים. תציצו בהם: קרן הפנסיה שלכם מרוויחה עבורכם בכלל לא רע, למרות כל התספורות. אז אתם יכולים לומר שלו היו תספורות, הפנסיה שלכם היתה מרוויחה עוד יותר, אבל זה לא נכון: כשאתם מלווים כסף, מבטיחים להחזיר לכם את הכסף בתוספת ריבית. למה ריבית? כי בהלוואה יש סיכון שלא תראו את הכסף (כולו או חלקו) בחזרה, הריבית היא פיצוי על הסיכון הזזה. אם לא היו מציעים לכם ריבית, מי היה נפרד מהכסף שלו? אבל זה אומר שאתם לא יכולים להתלונן כשהסיכון מתממש וחלק מהכסף לא חוזר. אם היתה איזו דרך להבטיח שההלוואה תמיד תוחזר - נאמר שמי שלא מחזיר, יימכר לעבדות לכל חייו - המצב לא היה יותר טוב. ראשית, זה יכול לדפוק גם אתכם, הרי אתם לא יכולים הלבטיח שלא יקרה משהו לא צפוי ולא תוכלו להחזיר הלוואה שלקחתם. לו זה היה קורה, ברק כהן, למשל, היה היום עבד. שנית, אם אין סיכון במתן הלוואה, הריבית עבורה תהיה הרבה יותר נמוכה, שהרי הריבית היא פיצוי על הסיכון. הריבית היא הדבר שבזכותו ההשקעות שלכם מניבות רווח., וההפסדים כתוצאה מהסדרי חוב, גם אם הם נמדדים במיליארדים, הרבה יותר קטנים מהרווחים על אותן השקעות. להשוואה, שווי כלל הנכסים של קרנות הפנסיה הוא קרוב לטריליון ש"ח ויחד עם קופות גמל, קרנות השתלמות ושאר השקעות, יש לציבור יותר מטריליון וחצי שקל בשוק ההון. סליחה על החפירה, אבל עובדות הן דבר חשוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נראה לכם שבהנק החליט להוציא מילונים רבים לטובת הציבור? אחד הדברים החמורים ביותר זה שרוסק עמינח אמרה שיש מעקב אחרי המשתמש "כדי להתאים לו את המוצר הטוב היותר" ואנשים לא מבנים מה אומר. הם לא גובים עמלות עבור האפליקציה הם גובים מחיר הרבה יותר יקר- את החופש שלך לעשות מה שאתה רוצה מבלי שיעקבו אחריך. יש מחיר לזה שאתה יכול לנהל שיחת עם בנקאי ב 1 בלילה, שאתה לא משלם עמלות... פעם היה דיקטוטור שמרכז בידו את כל הכוח והמידע. היום זה מתוחכם יותר. ואלה שאומרים "נו אז הבנר ידע שגלשתי לאתר כזה או אחר" תמשיכו לטמון את הראש בחול, ולמכור את החופש שלכם תמורת נוחות. וגם לאלה התמימים שמגנים על הבנק "סך הכל טובה" תמשיכו לישון- זה נעים. ואני בכלל לא בא בטענות לבנק - הבנק זה זאב רעב שהיכן שיתנו לו הוא יטרוף כמה שיותר בלי להתחשב בכמה נחמד הטרף שלו, אני בא בטענות לשלטונות שלא מרסנים את הזאב הזה כי גם להם נוח ככה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

או, איזה עלבון מקורי! גאון. אבל עם הכיני שלך, קח בחשבון שאתה גר בבית זכוכית. יכולתי, למשל ,לקרוא לך "מורלוק". או לקפוץ לאי של ד"ר מורו, שבו יש לא מעט מועמדים. אבל אני נחמד, אז אני לא ;-). תראה, אם אתה לא מבין, תשאל. זה יחסוך לך הודעות מביכות כמו הנ"ל. אתה טענת שהבנקים מתואמים בריביות ובעמלות, אני הסברתי שהם לא מתואמים כי יש קרטל אלא כי יש רגולציה. זה שאתה החלטת, מסיבה לא ברורה, שכשאני כותב שהפיקוח אחראי לכך שהעמלות והריביות דומות, מה בדיוק מביא אותך לחשוב שאני מדבר על עמלות כרגולציה? מה זה בכלל עמלות כרגולציה? יכולתי להמשיך ולהסביר לך למה רוב מה שאתה כותב אינו נכון, אבל לא בא לי להשקיע מאמץ עבורך, בטח לא בשלוש בבוקר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 שנה מאוחר יותר...

היי, אני רואה שזה דיון ישן אבל רציתי לעדכן כמה דברים בקשר לנושא (ההתחלתי, לה מה שנגררתם אלוי בהמשך)

 

אני כבר יותר מחצי שנה בפפר שזה באמת רק בנק לאומי. יש יתרונות זה ללא עמלות. בכלל. לפחות כל עוד אתה בפלוס ולא חורג.

 

מבחינתי זה מעולה.

יש גם יתרון שאהבתי שברגע התשלום באשראי קופצץ לי הודעה בטלפון. זה מאוד נוח וככה פעמיים זיהיתי גביית יתר. בדרך כלל זה התריך ממני לעבור בסוף החודש על הפירוט ושם זה לפעמים סיפור. זה זה מיידי.

 

העברות מחשבון לחשבון מתבצעות בקלו ונוחות באפליקציה.

 

בקשר לשיקים למרות שקיבלתי אני לא משתמש אז אין לי דעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של איסתרא בלגינא

...והריבית? היא נקבעת על בסיס ריבית הפריים של בנק ישראל, כך שגם כאן אין לבנקים יותר מידי מרווח תמרון.

 

קשקוש. ריבית הפריים אכן נקבעת ע"י בנק , אבל התוספת לריבית הזו נקבעת רק על ידי הבנקים.

כשנותנים לך ריבית של פריים פחות 1.59% (כלומר 0.01% ריבית, בריבית הפריים הנוכחית) על פקדון,

וריבית של פריים פלוס 8% (כלומר 9.6% ריבית, בריבית הפריים הנוכחית) על הלוואה,

זה רק בגלל שאין תחרות אמיתית בין הבנקים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...