צריך המלצה על בחירת נתב (ראוטר) - עמוד 3 - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

צריך המלצה על בחירת נתב (ראוטר)


JentuS

Recommended Posts

  • תגובות 60
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
ציטוט של Cheif

הראשון הוא דגם ADSL והאחרון נתב אוניברסלי.  מבין השניים הנותרים ה-6850 עדיף בגלל היכולת הדואלית האלחוטית שלו.

 

אוקי, הבנתי, אז אני אבדוק את ה-6850 אם הוא בכלל עובד תקין...

אני צריך לחבר אותו קודם רק למחשב אחד קווית, להגדיר קודם הכל, ורק אז לחבר את שאר היציאות במידה ויש לי צורך, נכון?

 

והאם הנתב D-LINK 6740U גם הוא עדיף על פני ה-NETGEAR VVG2000 שמותקן אצלי כרגע, או שהם פחות או יותר שווים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי אני מעדכן.

 

בדקתי את הראוטרים שברשותי והמסכנות הן:

 

ראוטר VDSL, שהוא D-LINK 6850U, התחיל לעבוד וככל הנראה בינתיים בלי תקלות.

וראוטר VDSL שני שעובד הוא הראוטר שהיה מותקן אצלי כבר שנים (NETGEAR VVG2000), והוא כמובן יותר ישן מה-6850, אך גם הוא עובד.

כל שאר הראוטרים (שני ראוטרי VDSL, שהם D-LINK 6740U) או שלא עובדים, או שצריך להגדיר אותם כמו שצריך ואני לא יודע איך, כי אחד מהם אחרי איפוס מלא (HARD RESET).

 

השאלה שלי האם עם שני ראוטרים שעובדים (VVG2000 ו-6850U), אני יכול איכשהו לחבר אותם ביחד על אותו קו ולהגדיר אותם כך שיתנו יותר כיסוי של האות WIFI?

ז''א יש לי ראוטר שצריך להיות בחדר שינה, שהוא הראוטר הראשי, ומחדר השינה יש לי כבל שהולך לסלון, אז האם אני יכול לשים ראוטר שני בסלון, לחבר לכבל הזה, ולהגדיר איכשהו שהראוטר שבסלון ייתן יותר כיסוי WIFI?

כי ראיתי וקראתי איפשהו ברחבי האניטרנט שאפשרי לעשות דבר כזה.., או שזה תופס רק עם ראוטרים חדישים שיש להם את האופצייה הזאת בהגדרות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Cheif

בוודאי שאתה יכול.  תפעל לפי הפרק האחרון במדריך הזה - http://www.netcheif.com/Articles/RouterAsAP/RouterAsAP.htm

 

שוב תודה לך, אתה עוזר המון :beerchug:

למרות שהתחום של הגדרות נתבים קצת לא הכי מובן בשבילי, אני מאמין שלפי המדריך שלך אני אצליח:)

 

כרגע יש בעיה אחרת: שהנתב שחיברתי ורשמתי שהוא עובד (6850U), אני שם לב שיש לו מידי פעם ניתוקי פתאומיים (כל יום לפחות פעם אחת ואף יותר), שזה כמובן לא נעים ואף מעצבן, כי יוצא כך שאפילו הנתב המקורי שהיה מותקן אצלי עד עכשיו (VVG2000) שהוא הרבה יותר ישן מזה השני שבדקתי, אפילו הוא עובד יותר טוב מהבחינה הזו, כן יש לו גם ניתוקים מידי פעם, אך לא בתדירות כזו גבוה כמו בנתב 6850U שמצאתי אצלי בבית ובדקתי אותו.

 

בקיצור אני לא יודע מה לעשות :nixweiss:

אולי לעזוב את ה-6850U הזה, לקנות פשוט נתב VDSL "נורמלי" כגון ה-VR600 שמומלץ על ידיך, למקם אותו כנתב ראשי, ואז את הנתב הישן של שאצלי ה-VVG2000, שהוא לפחות איכשהו עובד עדיין בסדר, למקום אותו כ-AP בשביל כיסוי האות WIFI המקסימלי בכל הדירה?

 

האם אתה חושב שרעיון כזה הוא טוב?

במידה וכן, אז מפה נובעת שאלה אחרת:

אם במידה ויהיה מותקן אצלי חדש כגון ה-VR600 כנתב ראשי, שהוא יכול לשדר ב-WIFI בתעבורה מוגברת בתדר 5GHZ (שהרי יש לו את היכולת הזאת), וה-AP יהיה הנתב הישן שלי VVG2000 - איזה WIFI הוא ישדר?, האם מוגבל רק לתדר 2.4GHZ כי אלו היכולות שלו בגלל שהוא ישן?, ז''א האם הנתב הישן שיהיה כ-AP בגלל היכולות הטכניות שלו, פשוט יסרס את תעבורת התדר 5GHZ שהנתב הראשי כן יכול לתת?, את זה אני מנסה להבין, ואשמח להסבר קצר :$

 

שוב תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אתה מחבר את שני הנתבים באמצעות כבל רשת, כל נתב יתפקד אלחוטית באופן עצמאי בהתאם ליכולת האלחוטית שלו ללא קשר ליכולתו של השני.  אם אתה מחבר באופן , החיבור מתבצע בהתאם ליכולת המשותפת לשני הנתבים.  אם יש לך בעיית ניתוקים כדאי בשלב ראשון לבדוק עם את מקורה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי.

בקיצור עם שני נתבים, כאשר האחד חדש ועם תכונות טכניות טובות, והשני הוא דיי ישן (2011), אני לא אקבל אות WIFI חזק ומהיר בכל הדירה, כמו שהנתב הראשי (החדש) יחלק, באסה.

 

כמו שכתבתי עוד בתחילת השרשור הזה, שנמאס לי מהנתבים הלא איכותיים שבזק מחלקת, אני ניסיתי לראות מה אפשר לעשות עם כמה נתבים ישנים, אך חזרתי לנקודת התחלה שממנו התחלתי את השרשור...

כי ה-6850U, ושני ה-6740U, מסתברים כלא עובדים תקין, יש להם בעיות, ואף הנתב המקורי שלי של , ה-VVG2000, שדיי ישן גם, גם לו יש בעיות, אם זה ניתוקים מידי פעם, נדיר אך יש, וגם WIFI לא משדר במלוא העוצמה, אם יש לו בכלל עוצמה, הרי הנתב VDSL הזה כבר בן 6 שנים...

 

אז זה מה שאני כנראה הולך לעשות:

אני אקנה VDSL של TP-LINK מדגם ה-VR600, שהוא מומלץ, ואני רואה שהוא דיי טוב ובעל תכונות טכניות טובות, הוא עולה 480ש''ח ואחריות ל-3 שנים, כמו לכל מוצרי TP-LINK.

אתקין אותו ועם הזמן אבדוק איך הוא משדר WIFI בכל הדירה, כי לפי לדעתי הוא חייב לשדר יותר טוב מאשר הנתב הישן שלי (VVG2000)

במידה ולא יהיה שיפור משמעותי בשידור ה-WIFI מה-VR600, אז אולי אשקול פשוט לקנות עוד אחד כזה בכדי למקם אותו בסלון בשביל להגדיל את טווח השידור לכל הדירה, ולמה עוד אחד דווקה VR600?, כי אני מעדיף שיהיו זהים וישדרו פחות או יותר שווה בשני התדרים, 2.4GHZ ו-5GHZ, או שאולי אני טועה פה במשהו?

 

יש לי רק שאלה: במידה שאצטרך עוד בשביל ה-AP, האם אני חייב שהנתב הזה יהיה גם הוא VDSL?, או שאני פשוט יכול לבחור משהו מהנתבים האוניברסליים, שכנראה יותר זולים מנתבי ה-VDSL, רק העיקר שמהירויות תעבורת הנתונים יהיו דומות בשני התדרים לאלו שב-VR600?

 

וגם על הדרך אני רוצה לקנות מתאם רשת אלחוטי למחשב שבסלון, כי כרגע יש מתאם אך גם הוא ישן ובעל תעבורת נתונים איטית למדי.

אני רוצה שיהיה מתאם שמתאים לתעבורת נתונים פחות או יותר זהה לזו שה-VR600 שאני אקנה, מחלק ב-WIFI...

 

ממה שמצאתי זה שני מתאמי שנראים לי דיי טובים:

1. TP-LINK Archer T9UH, שאין אותו בארץ, אני אזמין מחו''ל, מחירו כ-250ש''ח. קישור - TP-LINK Archer T9UH

2. TP-LINK Archer T4 UHP, שגם הוא לא נמכר בארץ. המהירויות שלו יותר קטנות מאשר של הראשון, אך לפי מה שהבנתי הוא חודר טוב כל מיני מכשולים, קירות וכו' בדירה, בגלל האנטנות שלו. מחירו בחו''ל הוא גם כ-250ש''ח. קישור - TP-LINK Archer T4UHP

 

האם יש טעם לקנות מתאמי כאלו מחו''ל, במחירים האלו?, האם הם שווים את המחיר הזה?, כי בארץ אני רואה כמעט ואין מתאמים כמו\דומים לאלו, כולם יותר פשוטים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 9 חודשים מאוחר יותר...

שלום לכל חברי הפורום

 

אז כן, אני שוב מעלה את השרשור הזה שפתחתי בזמנו, לפני הרבה זמן 9_9, וכמו שאתם רואים מהתגובה האחרונה שלי עברה לה כמעט שנה, אז במקום לפתוח שרשור חדש באותו הנושא, החלטתי פשוט לתת חיים לשרשור הקיים, כך גם מי שיש לו כוח יכול לקרוא 3 עמודים אחורה ולהבין את כל מהות השרשור.

 

כן, אז בזמנו כשהתכתבנו פה לגבי המלצת ציוד עבורי, לא ממש היה לי ידע רב בתחום, אם בכלל, ולא ממש הבנתי בעצמי מה אני רוצה, אבל תודה רבה גדולה לחבר פורום Cheif, שעזר לי המון בידע שבתחום והפנה אותי למקורות הנכונים, כמו כן כמובן תודה לכל שאר חברי הפורום שהשתתפו בדיון.., ואני עם הזמן כמובן גם לבד ניסיתי ללמוד ולהרחיב את הידע שלי.

 

אז אני פשוט מעדכן:

עד היום לא קניתי שום נתב\מודם שרציתי אז, אלא כל הזמן הזה עד היום אני בסוף השתמשתי ומשתמש בנתב VDSL של D-LINK 6850U שעוד אז מצאתי אותו אצלי בבית וכתבתי אז עליו.

כן, כל הזמן הזה אני סובל מבעיות הראוטר הזה, הבעיה העיקרית היא ניתוקים רבים בשידור האלחוט שלו, ולפי מה ששמתי לב וזה מוזר לי, הניתוקים מתרחשים משום מה ברשת ה- שלו, כאשר השידור ב-2.4G עובד תקין.

 

עכשיו, לגבי החלטתי, כמובן כבר באמת נמאס לי מזה :angryfire: , והפעם אני באמת הולך להחליף אותו באחד חדש ואיכותי, מה שרציתי לעשות עוד אז, כשפתחתי את השרשור הזה.

העניין הוא שאני כיום שוב בודק את השוק שלנו לגבי ראוטרים משולבי מודם (VDSL), ואני רואה שלא השתנה הרבה, המלאי לא התרחב יותר מידי ועדיין הבחירה מצומצת כמו שהייתה לפני שנה פלוס מינוס, חוץ מזה שכרגע נוסף לבחירה הראוטר משולב מודם תוצרת עצמה, שלדעתי מוקדם מידי בשלב הזה לקפוץ על הבחירה הזאת בלי לדעת עד כמה הוא אמין וכו' וכו'.

 

אז כעקרון, בשלב הזה, אני רוצה כבר לקנות את הראוטר המומלץ TP-LINK VR600.

 

השאלה רק היא:

האם ה-VR600 עדיין המומלץ ביותר, או שכיום יש בשוק שלנו כבר משהו יותר משתלם על גביו, משהו שחמק ממני כשבדקתי?

 

כי אם אין עדיין חלופה הגיונית ל-VR600, אז אני הולך לקנות אותו ולסגור את הסיפור הזה :) ....

 

אשמח מאוד לתגובות והמלצות שלכם, מראש תודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Cheif

מבחינתי ה-VR600 הוא עדיין הפתרון הטוב ביותר לנתב VDSL.  אם התקציב שלך מוגבל אתה יכול לרדת ל-VR400 ואם אתה יכול להגדיל אותו - אז ה-VR900 הוא הדגם המומלץ.

 

תודה לך  Chief

 

כיום אין לי שום בעיה בתקציב ל-VR600

אבל אתה אומר שה-VR900 הוא המומלץ, פשוט אני זוכר שאז לא מצאתי אותו למכירה בארץ, ואת האמת גם כיום לא ראיתי אותו לא באייבורי ולא בקי.אס.פי, האם ה-VR900 בכלל נמכר בארץ?, כי אני מעוניין לקנות רק בארץ, לא רוצה להתעסק עם סיכונים בהבאת ציוד מחו''ל ושיעצרו אותו אצלינו...

אם הוא אכן נמכר בארץ, האם תוכל להפנות אותי למקום בו הוא נמכר, והאם ה-VR900 משמעותית טוב יותר מה-VR600 ומצדיק את המחיר, או שזה זניח?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

היי בדיוק גם אני התישבתי על אותו עניין, והתבררתי מעצמי על אותם דגמים לפני שקראתי את הפוסט.

השאלה היא בין vr400 ל vr600, מה ההבדל המעשי?  קליטה אלחוטית או\וגם מהירות קווית גדולה יותר? בגדול אני רואה בkps את אותם תיוגים לשניהם, רק הבדל בין 1600 ל1200 mbps, כשברוב המקומות בארץ התשתית מסוגלת ל100 בבזק ול200 בהוט אם הבנתי נכון אם כן מה המקום להצריך השקעה נוספת בדגם יקר?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של no-one

היי בדיוק גם אני התישבתי על אותו עניין, והתבררתי מעצמי על אותם דגמים לפני שקראתי את הפוסט.

השאלה היא בין vr400 ל vr600, מה ההבדל המעשי?  קליטה אלחוטית או\וגם מהירות קווית גדולה יותר? בגדול אני רואה בkps את אותם תיוגים לשניהם, רק הבדל בין 1600 ל1200 mbps, כשברוב המקומות בארץ התשתית מסוגלת ל100 בבזק ול200 בהוט אם הבנתי נכון אם כן מה המקום להצריך השקעה נוספת בדגם יקר?

 

לדעתי גם ה-vr400 יספיק. היה לי אותו. בעיה אחת איתו היא שב-5GHZ צריך להגדיר לו להשתמש רק ב-20MHZ, כי בישראל רק הרוחב פס הזה מאושר. וה-VR600 כבר בא עם הגדרות נכונות במצב האוטומטי.

בעיה אחרת שנתקלתי בה היא התיעדוף פאקטים, יכול לקרות מצב של LAG SPIKES במחשב שמחובר קווית כאשר יש מ-WIFI.

כדי לפתור את זה כנראה תצטרך לקנות מודם וראוטר לחוד. כלומר ראוטר Archer C7, ועוד מודם VDSL בנפרד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סלח לי אם אני מצריך אותך לכתוב הרבה, אבל לא הבנתי לא את הבעיה הראשונה עם ההרצים, ולא את השניה "תיעדוף פאקטים" ? הכוונה שיש לאגים תוך כדי משחקים ברשת כאשר משתמשים גם בwifi?

ראוטר לחוד ומודם לחוד זה עסק יקר יותר לא? 

ובכלל הבנתי מתוך חיפוש בחנויות שהמהירויות המצויינות על הראוטרים+מודם היא מהירות אל חוטית, איך מבררים מה המהירות הקווית המקסימלית?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...