שאלה לבוני אתרים עדיף אתר עם CDN או בלי? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לבוני אתרים עדיף אתר עם CDN או בלי?


נערי

Recommended Posts

שאלה לבוני האתרים -
הייתי מחוברת עד עכשיו לקלאודפלאר שמספק גם שירותי CDN - דבר שמחלק את העומס של האתר למקורות רבים בעולם, ושומר על מטמון של הדפים של האתר, ומיקל עליהם את החיבור לאתר. ומקדם דירוג SEO ובגוגל.
דא עקא, שהקלאודפלאר מאידך הגדיל לי את זמן העליה של האתר לגולשים בארץ, ובעצם הכפיל אותו, כי הוא יושב כאן על שרת מהיר בארץ, ודרך הקלאוד פלאר הגולש בעצם צריך להגיע לחו"ל....
הדילמה - מה עדיף?
חשוב לציין שרוב הגולשים הם מהארץ - 80% בערך.
אשמח לשמוע חוו"ד של המומחים [אני מתכוונת לא "הערכות" ו"הגיון"] - ולחילופין עצות נוספות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

הוא בהחלט מגדיל (לפעמים משמעותית) את ה-TTFB (ר"ת Time To First Byte, הזמן שלוקח עד שהדפדפן מתחיל לקבל את הדף מהשרת) אבל לטענתם מה שצריכים להשוות זה לא את זה אלא את המדידה הסופית של כמה זמן לקח בסופו של דבר מרגע הלחיצה ועד שהדף סיים לרדת במלואו. מהסיבה ההגיונית שמה שמעניין את הגולשים זה מתי הדף מוכן ונמצא להם מול העיניים במלואו, ולא מתי הדפדפן התחיל לקבל אותו..

הטענה שלהם היא שהזמן הזה בסופו של דבר כן יהיה קצר יותר - מכיוון שהם מפעילים מערכות של דחיסת כל התמונות (כלומר התמונה שנשמרת על שרתי ה-CDN שלהם תהיה קטנה יותר בנפח מהתמונה המקורית שהיתה על השרת), כמו גם דחיסה של כל קבצי ה-JS/CSS, כך שבסופו של דבר גודל הדף מתכווץ משמעותית.

 

אני מניח שככל שהדפים יהיו עמוסים וכבדים יותר, וככל שהתמונות במקור יהיו ללא אופטימיזציה מתאימה, כך היתרון שלהם יגדל. וככל שמדובר בדפים קטנים ופשוטים, היתרון יקטן.

 

הדרך הכי טובה היא פשוט לנסות - לבדוק את הביצועים עם cloudflare, ואז לערוך את קובץ ה-hosts של המחשב ולהפנות את הדומיין ישירות לשרת המקורי - לדלג על cloudflare - ולבדוק איך האתר מתנהג בלעדיו.

את השינוי הזה ניתן לבצע ע"י הפעלה של הפקודה:

notepad c:\Windows\System32\drivers\etc\hosts

ואז להוסיף שורה בסוף הקובץ, שכוללת את כתובת האייפי של השרת המקורי, רווח, והדומיין.

התוצאה תהיה שרק במחשב הספציפי (כמובן), הדומיין יפנה ישירות לשרת במקום לקלאודפליר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...