הטירוף של AMD: מעבדי 16 ליבות לשוק הביתי - עמוד 4 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הטירוף של AMD: מעבדי 16 ליבות לשוק הביתי


Recommended Posts

  • תגובות 48
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כתבתי:

 

ציטוט של elikh

כידוע לי, גיימינג נהנה מ4 ליבות מכיוון שאחת מוקצת לגראפיקה, אחת לסאונד, אחת ליוזר ועוד אחת ליישומים ברקע.

משחקי רשת נהנים מריבוי ליבות בגלל הטיפול בפקטות מידע שמגיעות אליהן, אך גם שם ההבדל בין 4 ל8 די זניח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל מנוע משחק מודרני מנצל יותר מ4 ליבות, רואים את זה יפה מאוד בביקורות על המעבדים של במעבדי ה FX ומעבדי הרייזן.

אתם מבלבלים בין תמיכה בריבוי ליבות לניצול של ריבוי ליבות לצורך שיפור בביצועים...

 

אם תקחו מעבד חלש בעל ריבוי נימים (ע"ע מעבדי ה FX מתומני הנימים) וכרטיס חזק לא תראו שהמעבד יושב על 50% ניצול כללי (100%~ ב4 נימים וכלום~ ב4 אחרים) אלא קרוב ל80-100% בכל הנימים...

משמע המשחק ומערכת ההפעלה יודעים לעבוד עם כל אותם נימים.

 

אז למה מעבדי ה FX כ"כ גרועים ? כי הם פשוט חלשים (מאוד) ברמת בודדת

אז למה לא רואים את מעבדי הרייזן מפרקים את האינטלים מרובעי הליבות במשחקים ?

ולמה מרובעי הליבה של טובים מהמעבדים עם 6/8/10 ליבות של אותה אינטל במשחקים ?

זה פשוט למדיי:

 

משחקים לא כבדים מבחינת דרישה מה CPU ברמה כזו שהם הורגים 4 ליבות מבחינת עומס (כמו שהם עושים לכפולי למשל) ועד שזה לא יקרה יהיה יתרון לתדר המעבד, לפרונט ליין קליל ומהיר עם זמני גישה טובים יותר, לגישה מהירה יותר לזיכרון ולכרטיס מסך וכו'.

אחת הסיבות שהמרובעי הליבה של לשוק הביניים טובים מהשוק הגבוה יותר (וממעבדי AMD) במשך השנים האחרונות היא העובדה שיש להם פחות ליבות לחלוקת עבודה, קאש וזיכרון מהירים מאוד וכו'. (כמובן מדובר על משחקים בלבד) 

 

תחשבו על זה כמו סניף דואר...

נניח שיש סניף דואר קטן ואיזורי, לסניף יש 2 משאיות שעושות משלחים אליו (ערוצי זיכרון) ו4 עובדים זריזים (ליבות), העובדים האלה מצליחים לחלק בהצלחה ובמהירות מקסימלית נניח 10000 חבילות דואר בחודש.

מנגד יש איזה סניף גדול בהרבה, לסניף יש 4 משאיות שעושות חלוקה אליו, 10 עובדים קצת פחות זריזים, פתאום מאסה כזו של עובדים כבר צריכים עוד איזה מנהל מעליהם ועוד אי אילו סדרנים בדרך, הסניף יכול לעמוד בחלוקה של 20000 חבילות דואר בחודש.

 

עכשיו מה יקרה בחודש שהסניף הגדול יקבל רק 10000 חבילות ? אתם חושבים שהוא יכול לנהל אותם באותה יעילות שסניף קטן  ומצומצם ינהל 10000 חבילות או שהבירוקרטיה תפגע בו מעט ? ברור שתהיה פגיעהת קלה או לא כבר תלוי באיכות הניהול.

אבל מה יקרה אם הסניף הקטן יצטרך לעמוד פתאום ב20000 חבילות בחודש ? הוא פשוט יקרוס...

עד שלא תהיה דרישה לאותם "20000 חבילות" הסניף הקטן והיעיל יהיה טוב וזה מה שאנו רואים היום, כשהדרישה תגדל נראה יתרון לסניפים שיכולים לעמוד בזה ואז גם נראה יתרון ביצועים על אף מורכבותם "הביקורטית".

 

עד שמשחקים לא יהיו כבדים מספיק עד כדי תקיעה של מרובעי יהיה להם יתרון הקלילות והזריזות, זה לא אומר שאין תשתית חלוקה ליום הזה (כלומר מנועי המשחקים ומערכת ההפעלה) 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

^יופי של העברת הרעיון באמצעות דוגמא על סניפי הדואר, ויתרון הנצילות כאשר יש סניף קטן שעובד בתדר גבוה.

שכל עוד הוא במסגרת העומס המקסימלי שהוא מסוגל לו, הוא עובד נהדר ויעיל יותר מאשר הסניף הבירוקרטי הגדול.

ויקרוס ברגע שהעומס הכולל יעבור את העומס המקסימלי לו הוא מסוגל.

אהבתי.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...