סיוע בבחירת מצלמה DSLR - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סיוע בבחירת מצלמה DSLR


דניאל זוהר

Recommended Posts

אהלן,

לקראת טיול של חצי שנה במזרח אני מעוניין לרכוש DSLR ועדשה. אין לי ציוד קודם. חשוב שהמצלמה והעדשה יחד לא יעלו על ק"ג אחד כי אני מתכנן לקחת אותן לטרקים. חשוב לציין שאני מעוניין שהמצלמה תשמש אותי גם ללא קשר לטיול, לשימוש כללי בהמשך.

 

לטובת התאמת המצלמה, להלן פירוט הרקע בהתייחס לשאלון המוצג כאן:

1. מה התקציב שעומד לרשותך ? כ-4,500-5,000 שקלים.

2. מה רמת הידע שלך ? ידע בסיסי ולא ע"ב לימוד, עפ"י תחושה בלבד. עד כה צילמתי באמצעות קומפקטית בלבד, אך עם זאת כן הגעתי לתוצאות נאות (מצורפות דוגמאות). 

3. באילו מצלמות התנסת בעבר ? מה הגביל אותך בציודך הקודם ? כאמור קומפקטית, צילום אוטומטי.

4. אילו נושאים אתה מצלם כרגע / מעוניין לצלם, ובאילו תנאי תאורה ? רשימה עפ"י עדיפות: נוף רחבות, ממוקדות של צמחים, ציפורים חרקים ובעלי חיים (גם רחוקים), בטיולים באור יום, דיוקן של בני אדם, אורבניות, מעט תמונות לילה (יכולת בסיסית). 

6. מהו טווח אורך המוקד בעדשות הנחוץ לך ? לא יודע, אשמח לייעוץ.

7. האם הגודל / משקל המצלמה חשובים לך ? כאמור, בשל נשיאה ממושכת בשטח ובתנאים מאתגרים (כולל טיפוס הרים), משקל כולל של עד ק"ג

8. האם יש לך ציוד אחר ? איזה ? לא

9. האם יש לך העדפה לייצרן מסויים ? מדוע ? ניקון, קאנון או מוצר איכותי אחר. מעוניין באופציית WIFI להתממשקות עם הסמארטפון, ואופציית תמונה פנורמית - אם ניתן

10. האם יש דגם שמצא חן בעיניכם מראש ? מדוע ? לא

11. האם מצב צילום ברצף של מספר תמונות בשניה נחוץ לכם ? אם ניתן (יתרון)

12. האם אתם מעוניינים במצלמה בעלת יכולות וידאו (ובעלות אילו תכונות ? ייצוב תמונה, רזולוציה, פוקוס אוטומטי) ? אם ניתן (יתרון)

לבסוף, נתקלתי בהמלצה חמה לרכישת דמוי SLR במקום DSLR, האם זה רלוונטי?

 

תודה רבה מראש

דניאל

IMG_0426.JPG

IMG_1168.JPG

IMG_3566.JPG

IMG_3864.JPG

IMG_3881.JPG

IMG_3986.JPG

IMG_5006.JPG

IMG_5641.JPG

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 חודשים מאוחר יותר...

DSLR בסיסי + עדשה בקלות יכולים להגיע ל-1.5 ק"ג. בנוסף, המצלמות האלו לא קטנות ככה שזה לא הדבר הכי נוח להסתובב איתם בטרקים, ובטח ובטח בזמן טיפוס הרים.

מניסיון מטרק האוורסט בייס קמפ, אחרי הליכה של 25 ק"מ, נשבר לי לסחוב עלי את ה-DSLR, הכנסתי אותה לתיק והשתמשתי בטלפון + גופורו (עבור זווית רחבה). ב-DSLR השתמשתי רק בשקיעה/זריחה באזור הלינה, ככה שהשימוש בה היה מגובל ביותר.

 

לעומת זאת חסרת מראה, בשילוב עם עדשת פריים של 50 מ"מ (שאני מאמין שניתן להכניס לכיס או פאוץ' קטן), יכולה להיות פיתרון אידיאלי למצבים כאלה.

מכיוון שאני פחות מכיר את הדגמים של החסרות מראה, לא אמליץ על משהו סתם ככה.

 

היתרון היחיד שדמוי SLR יתן לך זה הזום. מלבד זאת, הגודל שלו יהיה לא נוח, והחיישן הקטן לא יתן לך איכות תמונה כמו הקרופ או הפול פריים שיש ב-DSLR/חסרות מראה. אם אתה בכל זאת פוזל לכיוון הזה, הייתי ממליץ ללכת על קומפקטית איכותית.

 

לסיכום, אם יש לך שאיפה ורצינות ללמוד את עקרונות הצילום ואתה באמת רוצה להשקיע בזה, לך על חסרת מראה. פה תצטרך להשקיע באמת כדי שיצאו לך טובות (או אפילו סבירות).

אם אתה מסתפק רק ב"ללכת על תחושה", בלי להתעסק יותר מדי עם דברים מסביב, תשדרג לקומפקטית איכותית יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...