המלצה על Led Bulbs - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצה על Led Bulbs


pure perfection

Recommended Posts

לא להתקרב ל-LED בשום פנים ואופן: זה לא מחזיק כמו מה שאומרים (גם נורות LED של יצרנים מוכרים כמו אוסרם ופיליפס נשרפות אחרי שנה מקסימום), והאור של ה-LED (לא משנה מה הגוון של הצבע) לא בריא לעיניים ולמוח בגלל ריכוז האור הכחול שבספקטרום של ה-LED הלבן, אשר מפציץ את חישני ראיית הלילה בעיניים ומונע ייצור הורמון מלטונין. כמו כן, זה יקר ביחס לתמורה, והאור הוא אפילו יותר זוועתי מזה של פלואורסצנט 36W לבן בסיסי. הייתה לי פעם נורה חסכונית צהובה 8W של אוסרם שהחזיקה קרוב ל-10 שנים במנורת שולחן.

הייתי ממליץ לפחות נורה חסכונית (CFL = הנורות הפלואורסצנטיות עם בית מנורה, אלו שהעם קורא להן בישראל "נורות EL") של אוסרם, פיליפס, ג'נרל אלקטריק. גם הנורות החסכוניות של איקאה מחזיקות מעמד זמן רב יחסית משום שהן מיוצרות ע"י חברת Megamen שיש להם שם טוב באמינות של הנורות החסכוניות שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני כבר לא יודע מה לקנות :(

אז ההמלצה היא לנורות cfl ?

אבל ממה שקראתי גם נורות הפלוריסנט שהאור שלהן הוא כחול גם דופקות את ייצור המלטונין בנוסף לקרינה שיש לנורות האלה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של pure perfection

אני כבר לא יודע מה לקנות :(

אז ההמלצה היא לנורות cfl ?

אבל ממה שקראתי גם נורות הפלוריסנט שהאור שלהן הוא כחול גם דופקות את ייצור המלטונין בנוסף לקרינה שיש לנורות האלה .

פלט האור הכחול של נורות פלואורסצנט הוא רחב הרבה יותר מזה של LED לבן, כך שהן פחות משפיעות על העיניים ועל המוח. בכל הקשור לקרינה מנורות CFL, זה בולשיט ממדרגה ראשונה (ה-CFL פולט כמות מזערית מאוד של קרינת UVA שאיננו מזיק לעור, והשפעתו העיקרית היא דהיית שתלויות על הקיר. אור היום שמגיע מהשמיים (אבל שאיננו אור שמש ישיר) כולל הרבה יותר קרינת UVA מה-CFL, ובטח נורות לקוטלני חרקים שפולטות המון UVA, ועדיין נחשבות לבטיחותיות לשימוש).

 

ציטוט של Ivan

גם CFL מתות מהר כשעודן צעירות מאד ולא שוות את הכסף.

אז הכנתי  לי מלאי של נורות ליבון לכמה שנים לפני שנכנס  החוק הטפשי הזה לתוקף......

 

נורות ה-CFL שלא מחזיקות מעמד, הן אלו שמיוצרות במפעלים גנריים ומיובאות ע"י יבואני צללים ומשווקות תחת מותגי מדבקה כדוגמת Nepton, Hyundai, Electra, NVC, Luxten, Lelite, Flashlight וכדומה. כמו כן, אסור להתקין נורות CFL בתוך גופים סגורים ובטח שלא בגופים אטומים מוגני מים, כי הם מונעים את פיזור החום של הנורות. נורות CFL כמו אלו של Osram, GE ופיליפס מחזיקות הרבה יותר מאלו שמגיעות תחת מותגי מדבקה. הייתה לי נורה אחת של אוסרם בגוון צהוב 8W שהחזיקה קרוב לעשור. גם Eurolux הן נורות CFL טובות יחסית, וגם אלו שיש באיקאה (אשר מיוצרות ע"י Megamen) הן טובות יחסית לנורות המיוצרות בסין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעייה עם LED, זה הספקטרום. LED לבן (על כל גווניו, מ-2500K ועד 6500K ומעלה) זה LED כחול עם זרחן כתום (בלדים צהובים), צהוב או ירוק (בלדים לבנים), והפלט הכחול של הלד הלבן, הוא עז יותר מאשר זה של CFL. הנה קישור לתמונה שלי שמציגה השוואה בין ספקטרום של LED של 2700K, לבין ספקטרום של CFL של 2700K (כלומר צהוב).

ולראייה מדוייקת יותר:

ספקטרום של CFL צהוב (2700K): FL_827.jpg

ספקטרום של LED צהוב (2700K): 2700K_3000K_Se_3030.eps.jpg

ספקטרום של CFL לבן (6500K): FL_865.jpg

ספקטרום של LED לבן (6500K): ledspectrum.png

(שלושת התמונות הראשונות, נלקחו מהאתר של אוסרם. את הרביעית חיפשתי בגוגל כי לא מצאתי באתר של אוסרם)

 

גם LED וגם CFL יכולים לפגוע בייצור המלטונין בדומה לכל נורה אחרת שמפיצה אור לבן, אך ב-LED המצב גרוע יותר מבשאר הנורות הלבנות בגלל הריכוז של האור כחול, שממוקם בדיוק באורכי הגל שחיישני ראיית הלילה הכי רגישים. היות וב-CFL הזרחן פולט את האור הכחול שהוא בפלט רחב, ויש עוד שני זרחנים לצבעים האחרים, וב-LED, הדיודה עצמה פולטת את האור הכחול שהוא בפלט צר מאוד, המצב עם LED מבחינת פגיעה במלטונין, כמו גם נזק לחיישני ראייה הלילה, גרוע הרבה יותר, גם עם LED צהוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין לי נורת CFL ספיציפית של אוסרם להמליץ. הנורות של אוסרם נוטות להחזיק טוב יותר מאלו של פיליפס. האלו הישרות נוטות להיות יעילות יותר מאשר האלו הספירליות, כי פחות אור הולך לאיבוד בתוך הנורה עצמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקישור שהבאת, לא רלוונטי לנו, כיוון שמדובר בנורות אמריקאיות למתח 120V 60hz. אנחנו רוצים נורות למתח 230V 50hz.

בנורות ללא כיסוי פלסטיק, יש שני עיצובים: ישר או ספירלה. באלו עם כיסוי יש מגוון עיצובים כמו כדור, דמוי ליבון, או נר. אני ממליץ את האלו ללא הכיסוי, כיוון שלאלו עם הכיסוי לוקח זמן להגיע לבהירות מלאה מרגע ההדלקה. כמו כן, אני ממליץ עיצוב ישר, שפחות לוכד חום ויותר יעיל מבחינת תפוקת אור לכל וואט:

normal_osram1.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק שם את נסיונותיי

רכשתי בעבר נורות LED זולות יחסית בתקווה שיעשו עבודה טובה: קישור

אבל לאחר מספר נסיונות עם מספר דגמים (הייתי חייב שהן יהיו בגודל ספציפי) - פשוט רכשתי נורת "ליבון" רגילה שעושה עבודה מצויינת - גם מבחינת הצבעים וגם מבחינת העוצמה

https://www.homecenter.co.il/catalogue/product/5092

 

מדובר ב20 ש"ח עבור נורת ליבון 53W של OSRAM שחזקה כמו 70W. גם יש אחריות לשנתיים. לדעתי מדובר במחיר לא רע עבור נורה כזאת - אבל הן לא חסכוניות כמו הCFL

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...