טכנולוגיית קירור חדשנית שכנראה לא תתממש בקרוב :( - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

טכנולוגיית קירור חדשנית שכנראה לא תתממש בקרוב :(


Nir Dinur

Recommended Posts

 
 
התחלתי לעבוד בחברת שמפתחת פתרונות חדשניים. החברה מתמקדת בקירור למרכזי שרתים ולמכוניות חשמליות אבל מתברר שבהתחלה הם שקלו לפתח למעבדים. אני מבין למה הם מעדיפים להתמקד עכשיו בשרתים ומכוניות חשמליות. יש בזה הגיון עסקי ברור. מה שמציק לי זה שזה היה יכול להיות הקירור המושלם לאובר קלוקינג. אנחנו יכולים לשים על המעבד מיקרו מזגן שמקרר אותו ופולט את החום מחוץ למארז. יש בזה את כל היתרונות של מים בלי החסרונות ועם יכולת גדולה הרבה יותר. היחידה שיושבת על המעבד קטנה וקלה, נוזל הקירור לא מוליך ובטוח לחלוטין בשימוש. מכיוון שזו מערכת יחסית פשוטה היא לא צריכה להיות יקרה. יש אפילו סרטון שהכינו שמדגים את היכולות של הקירור הזה. כבר אני מזהיר שמדובר במעבד חלש יחסית עם הספק נמוך אבל המטרה היא להדגים איך אפשר להוריד למעבד את הטמפרטורה הרבה מתחת לטמפרטורת החדר. 
אני חושב שאולי אני צריך לנסות לשכנע אותם בכל זאת לפתח מערכת קירור למחשב. מצד שני יכול להיות שהקירור שיש היום מספיק ואין הצדקה לפתח קירור עוד יותר טוב.
מה אתם אומרים? יש כאן באמת פספוס? מוצר כזה היה יכול להצליח?
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Nir Dinur

יש כאן באמת פספוס? מוצר כזה היה יכול להצליח?

במידה והוא יהיה שקט/ייתן ביצועים מעולים (ברמה של חנקן נוזלי) או ברמה של מים בהרכבה אישית אבל זול בהרבה אז כן.

אם הוא רק יותר טוב מקירור אוויר אבל פחות ממים והוא רועש אז אין סיכוי. אבל ייתכן שבעוד עשר שנים זה יהיה שיטת נפוצה ומוצלחת אם יש לזה פוטנציאל כמו שתיארת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקירור שמוצג בסרטון הזה (זהירות על זכויות יוצרים אגב, כן... אינפקטד לא יאהבו את זה), הוא משהו שקיים בעולם המחשבים כבר לא מעט שנים.

ישנם מארזי מחשב שכוללים קירור מבוסס נוזל המתאדה לגז שמתפשט בקלות בקנה מידה גדול למדי, בדיוק כמו זה שהוצג. יכול מאוד להיות שלפני עשור ישראלי שכזה היה יכול לעזור, העניין הוא שהיום כל השוק הביתי (מבחינתי 99% זה כל) משתמש בקירורי אוויר סטנדרטיים וזולים. מי שרוצה להתפנק ועובד בסביבה חמה יכול לקרר את המעבד שלו בעלות שלא עולה על 150 שקלים היום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
ציטוט של djelectric

הקירור שמוצג בסרטון הזה (זהירות על זכויות יוצרים אגב, כן... אינפקטד לא יאהבו את זה), הוא משהו שקיים בעולם המחשבים כבר לא מעט שנים.

ישנם מארזי מחשב שכוללים קירור מבוסס נוזל המתאדה לגז שמתפשט בקלות בקנה מידה גדול למדי, בדיוק כמו זה שהוצג. יכול מאוד להיות שלפני עשור פיתוח ישראלי שכזה היה יכול לעזור, העניין הוא שהיום כל השוק הביתי (מבחינתי 99% זה כל) משתמש בקירורי אוויר סטנדרטיים וזולים. מי שרוצה להתפנק ועובד בסביבה חמה יכול לקרר את המעבד שלו בעלות שלא עולה על 150 שקלים היום.

לא קיים קירור בטכנולוגיה הזאת. יש לנו פטנט עליה. יש קירור שמשתמשים בו באותה של מיזוג רגיל מה שמעלה את המחיר ליותר מ1000$. בטכנולוגיה שלנו אפשר לייצר שעולה עשירית מזה.
אם אוויר היה מספיק טוב לכולם אז לא היינו רואים מוצרים של מים. הבעיה עם אוויר זה שיש מגבלה מאוד גדולה לאוויר בהולכת חום. למים יש יכולת הרבה יותר טובה להוליך חום אבל מעבר פאזה (אידוי של נוזל לגז) יעיל הרבה יותר אפילו ממים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של YoniDahan

^ ובוא לא נשכח את המקור כוח שהדבר הזה צריך.

לא ניראה לי ריאלי להשקיע משאבים כאלה על קירור!... יכול להיות נחמד למי שיש כסף וזמן מיותר בחיים :)

 

 

תודה שאתה מעלה את הנקודה הזאת כי שכחתי לציין שההספק של המערכת די נמוך. בסביבות 30 וואט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של פולי הקנטאור

במידה והוא יהיה שקט/ייתן ביצועים מעולים (ברמה של חנקן נוזלי) או ברמה של קירור מים בהרכבה אישית אבל זול בהרבה אז כן.

אם הוא רק יותר טוב מקירור אוויר אבל פחות ממים והוא רועש אז אין סיכוי. אבל ייתכן שבעוד עשר שנים זה יהיה שיטת קירור נפוצה ומוצלחת אם יש לזה פוטנציאל כמו שתיארת.

קירור ברמה של חנקן נוזלי הוא בעייתי לרוב המשתמשים בגלל עניין העיבוי. בקור כזה יצטברו טיפות מים בתוך המחשב וזה מסוכן. כדי להתמודד עם זה צריך בידוד ממש טוב לכל הרכיבים המקוררים וזה סרט. מים זה כבר סיפור אחר. המגבלה של מים היא שאי אפשר לקרר מתחת לקמפרטורת הסביבה. אנחנו יורדים בקלות מתחת לסביבה.
לגבי עלויות - ממה שאני ראיתי אז מים בהרכבה עולה מאות דולרים לפחות. אנחנו מדברים על עלות של בערך 100$-130$. 

מה שאני אוהב בפיתרון קירור הזה זה שהוא הרבה יותר פשוט ויעיל מפתרונות קירור אחרים. כדי להגיע לקירור טוב היום צריך לקחת בחשבון כל מיני גורמים כמו גובה הזכרונות, אוורור המארז, פליטת החום של הכרטיס הגרפי, משחה טרמית ועוד. מכיוון שלנו יש שנותנת הרבה יותר חזק אז המשתמש הממוצע לא צריך להיכנס לכל השיקולים האלו. גם בהתקנה לא מושלמת הוא יקבל קירור יותר טוב מכל פיתרון סביר אחר. בתור אחד ששיחק לא מעט עם חומרה אבל רחוק מלהיות אוברקלוקר מומחה מתאים לי פיתרון כזה פשוט ויעיל. יכול להיות שאנשים אחרים ימצאו יתרונות/ חסרונות אחרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניר, התחברתי לחשבון שלי מזה זמן רב רק בשביל להגיד לך שהטמפרטורות שהצגת פה הן מדהימות.

אם באמת הטכנולוגיה כלכך יעילה ויש פחות סיכון אפילו מקירור מים, וזה יכול לעלות סביבות 100-130$ (אפילו עד 300-400 דולר זה נהדר בשביל דבר כזה) אתה צריך לדאוג שדבר כזה ייוצר! זה ישבור את השוק ובוודאות יעשה רווחים. 

100-130$ זה מחיר סטנדרטי לקירור מים מוכן. יש הרבה שוק בשביל אנשים שמחפשים לעשות למחשב שלהם שזה אומר מעבד / כרטיס מסך (כולל אני). בבקשה תנסה שזה יצא לשוק המחשבים הביתיים, זה נהדר.

רק שתבין שציוד איכותי של מים שאנשים בונים הוא בסביבות ה300-500 דולר אם לא יותר. זה ילך יותר מחוץ לארץ מאשר בארץ - זה בטוח, אבל רווחים יהיו. 

תעדכן מה קורה עם זה. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...