האם הקירור טוב ? - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם הקירור טוב ?


SomeOneDudOrg

Recommended Posts

היי קניתי מחשב לפני פחות משבוע, יש לשי לוח אם של Z170-DELUXE, ומעבד i7-6700K

לקחתי את הקירו - NH-D15S, אני לא יודע למה אני לא הכי חובב נוזלי האם כדי באמת אולי להחליף לקירור נוזלי ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאלה מעניינת וטובה, אך בכדי שנבין אותה הכי טוב אולי גם תוסיף הסבר למה אתה חושב שהקירור שלך לא טוב?, לאילו שימושים לרוב אתה מייעד את המערכת שלך?

 

כי בעקרון, הקירור שברשותך, הוא אחד הטופים בקירורי אוויר, שאפילו מתקרב בביצועים לקירורי מים כאלו ואחרים, הרי הקירור שלך הוא בדיוק כמו ה-NH-D15 כפול המאווררים המאסיבי, רק הסיומת S שבקירור שלך מעידה על כך שהוא עם מאוורר אחד ולא שניים.

וזה מובן שתמיד, בעת הצורך, אם באמת יש צורך, אפשרי פשוט להוסיף עוד מאוורר לקירור שלך, כאשר עקב כך אתה כבר הופך אותו לאחד בדיוק כמו ה-NH-D15 כפול המאווררים, רק קצת יותר רועש בעת המאמץ.

 

בגלל זה אני מנסה להבין:

למה שתרצה להחליף אוויר מהטובים ביותר, בקירור מים?

 

ושתי הסיבות העיקריות שעולות לי בראש הן:

א. אתה רוב הזמן מתעסק ב-OC מעל הממוצע, ועקב כך אתה צריך נוזלי בכדי להגיע למקסימום היכולות של המעבד שלך. --> לא רואה סיבה הגיונית לבזבז כל כך הרבה כסף על נוזלי בכדי עוד 100-200 תדר המעבד יותר ורק במאמץ, מול אוויר כמו שלך אך במחיר כמעט כפול ממנו.

ב. שהיא הסיבה יותר הגיונית לדעתי - בגלל שאתה רוצה לבנות מערכת מקסימום אסתטית ונוחת גישה ללוח אם, ששוב, רק על הסיבה הזאת תשלם מחיר כמעט כפול ממחיר הקירור אוויר שכבר שילמת עליו.

 

אז קודם תפרט למה אתה חושב שהקירור שברשותך לא מספיק לך, עבור איזה שימושים מיועדת המערכת שלך?, ומשם כבר ניתן יהיה להמשיך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@JentuS

היי, תיראה אני זוכר שבעבר שעבדתי והרכבתי מחשבים אז לא היה נוזלי ותמיד האמנתי בקירור ברזל ומאוורר, אבל היום כניראה שהקירור הנוזלי באמת טוב יותר (למרותשאני צריך עוד לקרוא עליו קצת בנושא ולראות באמת עד כמה הוא שונה) אני חושב על להחליף כי הוא גדול ומגושם, מסתיר את כל הלוח, כמו שאמרת שאני רוצה שהלוח יהיה יותר נגיש יותר אסתטי, וגם המחשב שעלתה בי היא כזאת

יש לי מארז full tower 780T עם 5 מאווררים "Corsair ML140 PRO LED Red 140mm Premium Magnetic Levitation"  (הצבע לא כלכך חשוב) אבל הקירור של המעבד גדול מידי ואני חושב שהוא מפריע לזרימת האוויר במארז (יכול להיות שאני טועה כן) הרי יש שתי מאווררים מקדימה שמכניסים אוויר, ושתים מלמעלה שמוציאים החוצה ועוד אחד באחורה שגם מוציא החוצה, אבל ניראה לעין שקירור של המעבד הוא כלכך גדול ומסיבי שאולי כן מפריע....

 

עריכה: שאלה נוספת, האם כדי שיהיה מקדימה 3 מאווררים 120 או שתים 140 ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, עכשיו הסברת את עצמך יותר טוב.

 

כעקרון אני מבין אותך:

א. יש לך מארז 780T שהוא המשך הצלחה של המארז הקודם שהיה 600T, שד''א כיום אני עובד עם אחד כזה, זה באמת מארז אפילו יותר יפה מה-600T שלי, כי הוא יותר גדול (600T הוא מיד ואילו 780T הוא כבר פול), בעל כמה פיצ'רים נוספים שנוספו לו מהדור הקודם של 600T, בעל חלון גדול בצד, בקיצור מארז כמו זה צריך לעמוד על השולחן ולא איפשהו מוחבא מתחת, ולהכיל חומרה יפה ובניית מערכת אסתטית...

ב. חומרה יפה ומערכת אסתטית אמרנו?^_^, וממה שאני מבין זה המצב אצלך או שלפחות אתה שואף לזה, אוקיי מקובל.

 

אז רק משני הסעיפים הללו כבר אפשר להבין שזה לא יהיה נכון לעצור בעדך מלהחליף את האוויר שברשותך, להוציא סכום כסף אומנם לא קטן, בכדי לרכוש נוזלי.

זה כבר פשוט תלוי בכיס שלך, או בארנק, מה שתרצה.

 

לגבי זרימת האוויר במארז:

תראה, זה נכון שהקירור הנוכחי שלך הוא חתיכת בומבה שמסתיר כמעט חצי מהלוח (אני כרגע עם NH-D14 כפול המאווררים שזה אותו הגודל כעקרון), אבל, להגיד שזה ממש משפיע על הזרימה הכללית במארז אני לא הייתי אומר, אולי זה משפיע אבל לא עד כדי כך שתרגיש בהבדל ממשי בטמפ' בגלל זה, אולי מעלות בודדות של הפרש.

 

אז בסופו של דבר אנו חוזרים לנקודת ההתחלה שהיא הסיבה בגללה אתה רוצה נוזלי, או לפחות חושב על אחד כזה.

וגם זה לפי מה שהבננו יש סיבה לזה (שאני אישית כעקרון תומך בה, אני לא יודע איך אחרים), והסיבה היא אסתטיות המערכת ונוחות הגישה לרכיבי חומרה בפנים.

 

לגבי אמינות קירורי מים ALL IN ONE, אין לך כעקרון ממה לחשוש, אלו מערכות איכותיות לרוב שבאות כבר כמערכות בלופ סגור, חוץ מזה אתה מקבל עליהן אחריות, אם זה 3 שנים, או 5 או אפילו 6, תלוי באיזה יצרן ודגם תבחר.

 

אז זהו, כאן הגענו, או יותר נכון אתה אמור להגיע לנקודה בה אתה עושה חושבים עם עצמך האם אתה יכול\רוצה להוציא סכום כסף יחסית לא קטן על נוזלי, בכדי לקבל מערכת אסתטית ויפה, ובעלת גישה נוחה וזה הכל!, כי מבחינת הביצועים כבר כתבתי, על סמך ניסיון אישי שלי, אין הפרש גדול בביצועים בין קירורי אוויר מהטופ כמו שלך לבין קירור נוזלי, לפחות לא הפרש שאמור להצדיק רק הוא כגורם את המחיר של קירור נוזלי, מבחינת זרימת אוויר במארז גם כן, לא כזה גורם משפיע.

 

אני מקווה שאיכשהו אני עוזר לך יותר מאשר מבלבל:beerchug:, רק מוזר שעוד אנשים מומחים או בעלי ניסיון בתחום הקירורים לא מגיבים כאןo.O.

בכל מקרה, תרשום מה הן מחשבותיך בכל העניין הזה...

 

עריכה:

שכחתי לגבי שאלתך על מאווררים9_9, לדעתי, אם יש אופצייה לשים מקדימה זוג של 140 אז זה עדיף מאשר 3 של 120, כי מאווררי 140 מכניסים יותר כמות אוויר באותו הסל''ד מאשר מאווררי 120, זה אומר גם שלרוב הם יותר שקטים מאשר ה-120, או שאפשר להגיד גם כך--> מאווררי 140 יכניסו את אותה כמות האוויר כמו מאוררי ה-120 אך בסל''ד יותר נמוך מהם, מפה שהם לרוב יותר שקטים.

אז אני אישית הייתי שם מאווררי 140 במקום 120, וזה נוגע לכל המארז, אם זה מקדימה, מלמעלה, מאחורה, מלמטה וכו'.

 

אבל, לא לשכוח שכיום יש כבר כל כך הרבה גרסאות של מאווררים בשני הגדלים העיקריים (120 ו-140), שיכולים להשפיע על הבחירה לגודל כזה או אחר, כגון גרסאות של מאווררים עם סל''ד גבוה לביצועים אך רועשים, שקטים ואיטיים יותר, בעלי לחץ סטטי מוגבר, בעלי תאורה ואפקטים של תאורה וכו' וכו'.

אז פה זה כבר הבחירה שלך מה בעדיפות עבורך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...