תקדים בעייתי: ניו-יורק ניצחה את Airbnb - עמוד 2 - מדע וטכנולוגיה - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תקדים בעייתי: ניו-יורק ניצחה את Airbnb


yonatan.mendelson

Recommended Posts

אורח Dani Halfin

קורא ממוצע שלא מכיר את הסיטואציה יחשוב לעצמו שעד עכשיו היה אפשר להשכיר בניו יורק ב Airbnb באופן חופשי ועכשיו פתאום קנסות עתק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Omri Amos

אז תיכנס לכתבה ותקרא מה המשמעות לעומק. אי אפשר להכניס את כל הכתבה לכותרת, בגלל זה בנוסף לשדה ה"כותרת" יש גם שדה של "תוכן" כשמפרסמים כתבה חדשה. קטע כזה. אולי אתה לא מכיר אבל לכתבות יש בד"כ גם דבר כזה שנקרא "תוכן", ונהוג בדרך כלל לקרוא גם אותו. לא נראה לי שאתה מבין מה המשמעות של המושג "קליקבייט". "תקדים בעייתי: ניו-יורק ניצחה את Airbnb" = כותרת נכונה עובדותית. רוצה לקרוא מה בדיוק קרה? כנס לכתבה. "לא תאמינו מה היו תוצאות המשפט בין Airbnb לניו-יורק!!!" = קליקבייט. זה כמובן לא המקרה כאן. אבל העיקר להתבכיין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Dani Halfin

למיטב ידיעתי, המשמעות של קליקבייט היא פרסום כותרת פרובוקטיבית, כדי למשוך אנשים ללחוץ ולהמשיך לקרוא את התוכן. לא אמרתי שהכותרת היא שקר כולה, אלא שהיא קליקבייט. התייחסתי לחלק הראשון שהוא נכון עובדתית ולא התייחסת לשאר. "פלטפורמת הסאבלטניג הפופולרית נכנעה, ובעיר הענק הצפופה יוטלו קנסות גבוהים על כל מי שינסה להשכיר נכס שבבעלותו לתקופה של פחות מחודש" השימוש בנכנעה הוא מכוון ומשחק על הצד הפרובוקטיבי של קליקבייט. אחרי זה מתארים מצב שנכון כבר 6 שנים ולא רלוונטי לפסיקה הנוכחית של בית המשפט. ז"א, לקחו משהו נכון, הלבישו עליו משהו פרובוקטיבי ומבחינתי זה בוצע כדי לגרום לאנשים ללחוץ על הלינק. משמע, קליקבייט. לפני שאתה מחליט שלא נכנסתי לכתבה, תקרא את התגובה המקורית ותראה שהתייחסתי באופן ספציפי גם לתוכן הכתבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Omri Amos

אז ידיעתך לא נכונה. כל כותרת צריכה "למשוך אנשים ללחוץ ולהמשיך לקרוא את התוכן", זו המטרה של כותרת! ואין שום קשר לקליקבייט. המשמעות של קליקבייט היא כותרת מטעה / חסרת משמעות שאומנם "מושכת אנשים" אבל עושה את זה בצורה לא אתית ולא אינפורמטיבית. לדוגמה "לא תאמינו מה קרה לבר רפאלי כשהיא הלכה לקניות בסופר!!" - מה זה לא תאמינו? תגידו מה קרה! זה קליקבייט. לעומת זאת להגיד "תקדים בעייתי: ניו-יורק ניצחה את Airbnb" - זה *לא* "קליקבייט", זאת פשוט פאקינג כותרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Dani Halfin

קודם כל, כמו שכבר הסברתי, לפי ראות עייני, להכניס פרטים שגויים לכותרת כדי לגרום לה להראות יותר סנסציונית ולמשוך קליקים, זה קליק-בייט. שוב, אני מתייחס לכלל הכותרת ולא רק לחלק של ניו יורק ניצחה את Airbnb. זה גם מתיישב בסה"כ עם כמה הגדרות שונות של קליק-בייט שאני מכיר. (content, especially that of a sensational or provocative nature, whose main purpose is to attract attention and draw visitors to a particular web page.) יכול להיות שאני טועה, זה לא הופך אותי להזוי. מוכן לקבל מצב שבו הטעות בכותרת היא בתום לב (מחוסר הבנה למשל), אבל במקרה הזה גם הייתי מצפה מהכותב לערוך בהתאם עם היוודא הטעות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Dani Halfin

אשמח אם תקרא את התגובה המקורית שלי, עלייה הגבת, כדי להבין למה הקביעה לגבי טעות בכותרת. לא יודע איך להסביר יותר טוב מזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Omri Amos

אין לי מה לקרוא את התגובה שלך כי היא לא מעניינת אותי, התייחסתי נטו לתלונה (התבכיינות) שלך בשורה הראשונה, כשכתבת "מה יהיה עם כותרת קליקבייט?" - לא מדובר פה בקליקבייט, זה הכל. ואני חושב שאני שמח בשבילך על זה שאתה כנראה לא באמת מבין מה המשמעות של קליקבייט ולא נתקל בכותרות קליקבייט ביום יום שלך, אחרת לא היית מעז לטעון על הכותרת הזאת שהיא כזו. אבל אתה מוזמן להמשיך להתלונן על מה שבא לך אם זה עושה לך טוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Dani Halfin

אם ככה אני מופתע ששאלת למה אני משקר, או שמלכתחילה הגבת לתגובה שלי, אם כל מה שמעניין אותך זה השורה הראשונה. כנראה שאתה איש של כותרות. יש עוד תגובה שלמה מעבר לשורה הזאת, כדי לתת קונטקסט לשורה הראשונה וכל המטרה היא שזאת לא תהיה סתם התבכיינות, אלא ביקורת איכותית שיש לכותב הכתבה מה לעשות איתה, אבל מודה לך על האישור להתבכיין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Ron Gaon

האמת שזה מבוסס על היצירתיות המוסלמית. כדי שלא לעבור על איסור קיום יחסי מין ללא נישואין יש להם איזה פטנט של נישואים לטווח קצר. http://mida.org.il/2013/07/09/%D7%A0%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%90%D7%99-%D7%A2%D7%95%D7%A0%D7%92-%D7%96%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%90%D7%95%D7%A0%D7%A1-%D7%91%D7%97%D7%A1%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%90%D7%A1%D7%9C%D7%90%D7%9D/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Omri Amos

ה"למה אתה משקר" הגיע בתגובה לתגובה הקודמת שלך, "להכניס פרטים שגויים לכותרת כדי לגרום לה להראות יותר סנסציונית ולמשוך קליקים" - אף אחד לא הכניס שום פרט שגוי לכותרת. תנוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אורח Dani Halfin

מרגיש שאני קצת חוזר על עצמי, אבל אם תקרא את התגובה המקורית במלואה תבין מה הפרטים השגויים בכותרת. חשבתי שעם האישור להתבכיין תסתיים הסאגה הזאת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...