סרטון ביצועים - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

סרטון ביצועים


leahd3

Recommended Posts

ציטוט של Eugeny

לא לשכוח עד כמה לא נוח שיש גוש אלומיניום ענק בפנים.  כל פעם שפתחתי את המחשב, הייתי נחתך  על הצלעות :P

חחחחחח...

לא דיברתי על זה כי יש לי סיוטים מזה :) כל הרכבה שלי אני נחתך מקירור / BACK I/O .... :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יפה מאוד השוואה מעניינת ,  גם אני חשבתי לשדרג את הקירור שלי לD15 או ל H115 , בסופו של יום הפתרונות האלה עולים לא מעט כסף 

והחלטתי להישאר עם הגוף MUGEN2 הישן והמעולה ולעבור למאווררים חדשים וחזקים יותר...

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

סרטון יפה מאוד , שמע אין ספק שקירור אוויר הוא מצוין לרוב האנשים,

אבל למי שרוצה לבצע רציני .. רק מים, רוב האנשים שקונים מים לא חושבים על תקציב כמו על אסתטיקה או ביצועים  .

תמיד בשביל לקבל את הדרגה הבאה של הביצועים אתה צריך להכניס את היד עמוק יותר לכיס וזה תמיד יהיה פחות קוסט אפקטיב -בהיבט של יחס ביצועים למחיר .

לי יש אוויר אסתטי ויפה וגם ביצועים טובים. be quiet dark rock 3  אישית הייתי מוותר על ביצועים ו"עולה" כמה מעלות בשביל אסתטיקה - הגוף הזה הוא גודזילה והוא ממש מכוער וכבד,

אבל על טעם וריח אין מה להתווכח :)

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של roy_y

אבל למי שרוצה לבצע אוברקלוק רציני .. רק מים,

לא בדיוק , DICE או LN2 זה רציני . מים טוב חייב להיות CUSTOM LOOP ולא מערכת סגורה כמו H100/110/115 וכד'.

ודבר חשוב יותר במעבדי 1150/1151 זה החלפת המשחה הפנימית (דלידינג) במשחה איכותית דבר שמוריד את הטמפ' בממוצע 18-25 מעלות (ממוצע שלי אחרי 5 שעברו דלידינג) במאמץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

תודה על ההשוואה, דיי מעניין, למרות שאותי לא הפתיעה, כי גם לי יש ניסיון אם קירורי אוויר עוצמתיים (Noctua NH-D14, Scythe Mugen-2), וכמו כן נוזלי בלופ סגור כמו הקורסייר מדגם ה-H100i.

 זה נכון מה שאמרת בסרטון, נוזלי עולה כמעט כפול מקירור אוויר, שזה עושה אותם דיי יקרים (אני לפני שנים, בזמנו קניתי את ה-H100i בכ-750ש''ח, כואב), אבל בתכלס נוזלי נותן אחוזים בודדים בשיפור הקירור של המעבד על פני אוויר, זה אומר שמבחינת עלות\ביצועים נטו, קירור נוזלי פשוט לא שווה את הכסף.

 

ושוב אני מסכים איתך כאשר אמרת שחוץ ממספרים, יש לנו עוד נתון אחד אחר, אם אפשר לקרוא לזה כך, שזה אסתטיקת המערכת.

ופה העניין מתהפך, לאלו שרוצים מקסימום אסתטיקה במערכת שלהם, כי קירור נוזלי בעניין הזה מנצח את הקירור אוויר.

הוא תופס פחות מקום (גלוי לעין במערכת), הוא לא מסתיר את שאר רכיבי החומרה שעל הלוח כמו קירור אוויר שחופשי יכול להסתיר חצי מהלוח אם, כמו שאמרת בעצמך.

עוד דבר הוא, שעם קירור נוזלי יותר קל לגשת ללוח אם בשביל חיבורים כלשהם או שדרוגים וכו', תנסו לגשת ללוח אם, בסביבות קירורי אוויר כגון NH-D14/NH-D15 או Scythe Mugen-2/3 למיניהם, אתם תשברו את הידיים, או מינימום תחתכו אותם ותקללו הרבה..>:(, מניסיון אישי.

 

אז מפה אפשר להסיק מסכנה ש: קירור נוזלי קונים אותם אנשים שמוכנים להשקיע כמעט סכום כפול מקירור אוויר, לטובת אסתטיקה ונוחות גישה למערכת\ללוח אם וזהו!, לא יותר מזה, לא ביצועים כי ראינו שאין שיפור דרסתי המצדיק עלות כמעט כפולה ולא שום דבר אחר.

ואילו קירור אוויר קונים אותם אנשים, שבראש ובראשונה חשוב להם יחס העלות\תועלת או עלות\ביצועים, וזהו.

 

קצת אספר מהניסיון שלי: 9_9

בהתחלה היה לי קירור אוויר מאסיבי מיוגן-2, קירור מעולה, אז רק התחלתי להתעסק ב-OC על המעבד 2500K (שעד היום אני עובד עליו בתדר 4.8B|), שד''א זה מעבד אוברקלוקר מצויין.

אחרי זמן מה נוצר צורך לקנות עוד מחשב, אז על הדרך החלטתי לשדרג לעצמי את הקירור אוויר לעוד יותר מאסיבי, ה-NH-D14, קירור מעולה, המשכתי ב-OC, לא נתן לי דיי הרבה שיפור אלא קצת, טוב כי שניהם למעשה דיי קרובים בביצועים, המשכתי להתעסק עם זה.

אחרי עוד זמן מה, פשוט נדלקתי על הרעיון של להתנסות פעם ראשונה בקירור נוזלי, וקניתי את ה-H100i של קורסייר, כי הרדיאטור בלי בעיה נכנס אצלי במארז GRAPHITE 600T.

וכמובן ישר נגשתי לבדוק את מגבלות המעבד הזה עם הקירור הנוזלי החדש שקניתי בכ-750ש''ח ¬¬

ופה הופתעתי O.o, כי עם הקירור הנוזלי הזה לא קיבלתי שיפור של ממש, אלא אחוזים בודדים, כמו שאתה הראת בסרטון שלך.

ופה שאלתי את עצמי - מה לכל הרוחות כרגע עשיתי?o.O, הלכתי וביזבזתי סכום כמעט כפול מעלותו של ה-NH-D14 שהיה לי, בכדי לקנות את ה-H100i, ומה קיבלתי?!, אחוזים בודדים בשיפור הביצועים וזה הכל!:s07: (אז עוד לא חשבתי על ההיבט האסתטי של המערכת, אלא רק על הארנק שלי).

אז אוקיי, כבר נשארתי עם קירור הנוזלי הזה, צריך איכשהו להצדיק את הקנייה, נכון?, בזמן שה-NH-D14 שכב לו באריזתו בארון.

 

עם הזמן, כאשר ה-H100i מותקן אצלי במחשב, רק יותר התעצבנתי שקניתי אותו, ולמה?

כי אחרי שימוש של כשנה\שנה וחצי, הלדים שעל המשאבה פשוט הפסיקו לעבוד, בהתחלה צבע אחד ואחרי זה בכלל אף צבע לא עבד, הצינורות הגמישים שמתחברים לרדיאטור ולמשאבה, בבסיסים התחיל להתפורר הפלסטיק שמעל הצינורות בבסיס החיבור, כל פעם שהייתי מסתכל לתוך המחשב דרך החלון הייתי מוצא חתיכות פלסטיק מפוררות וזרוקות על הספק כוח ועל הכ. מסך, התוכנה של קורסייר לינק גם כן היו בה באגים, לא עבדה חלק.

בקיצור התעצבנתי, קיללתי:angryfire:, והחלטתי שזהו, אני מפרק את הקירור הזה, מעיף אותו לקופסה, ומחזיר בחזרה את ה-NH-D14, וכך עשיתי, ועד היום הוא מותקן אצלי במחשב ואילו H100i כרגע שוכב בארון.

 

אז עבר הזמן, אני נרגעתי:/, וכן, היום אני כבר מבין למה נועד קירור נוזלי בלופ סגור, אסתטיקה ונוחות גישה למערכת - במחיר כמעט כפול מקירור אוויר טוב, ובעל ביצועים טיפטיפה יותר טובים, לא יותר.

אך לא על חשבון איכות הבנייה, כמו שקרה לי עם ה-H100i, זה באמת לא מתקבל על הדעת, לקנות קירור נוזלי במחיר כה גבוה, ואחרי שנה בערך לגלות שהוא מתפרק אצלך או אלמנטים מסויימים מפסיקים לעבוד, וזה עוד קירור מחברה דיי ידוע.

 

אז כן, תגידו ''למה לא הפעלת אחריות?'', כי לא היה לי כוח להתעסק עם זה, עקב כך שגם ככה כבר הייתי מבואס ומעוצבן שעשיתי טעות כזו וקניתי את הקירור הזה, עקב כך שהיה לי קירור אוויר טוב ספייר, פשוט העדפתי לזרוק את ה-H100i לארון ולשכוח ממנו.

 

אני לא יודע איך קירורי המים האלו כיום, האם איכות הבנייה שלהם השתפרה, האם הם עובדיק ומתפקדים כמו שצריך, האם זה פשוט אני עם החוסר מזל שלי נפלתי על כזה מהבודדים שאיכות הבנייה שלו הייתה לא משהו?

כי אני יודע בוודאות, שקורסייר אחרי זה הוציאה לא פעם את הקירור הזה בגרסה משודרגת.., תחשבו לבד למה.., אני גם חושב על זה...

 

זה הסיפור על הניסיון שלי עם הקירורים השונים, האם יש לעוד מישהו ניסיון דומה?, אני מתכוון לקירור מים...

 

ובקיצור, אני מחכה כרגע למעבדים החדשים ולוחות האם החדשים שצריכים בקרוב לצאת, כי שוב פעם אני צריך לקנות ולבנות מחשב חדש.

ואת האמת אני מבולבל, מבחינת איזה קירור לשים למעבד החדש שיהיה לי, אוויר שזול יותר ובעל כמעט אותם ביצועים, או נוזלי שיקר כמעט פי שתיים ובעל אותם ביצועים כמעט אך יותר אסטטי ולא גורם לידיים חתוכות והרבה קללות בעת הצורך בגישה למערכת\ללוח אם?

 

את האמת, אני מוכן להשקיע במערכת החדשה שאבנה לי בקרוב, את הסכום הגבוה של קירור נוזלי, לטובת אסטטיקה ונוחות גישה, אך אני ממש, ממש לא רוצה שוב ליפול בעניין האיכות בנייה של הקירור הזה כמו שקרה לי עם ה-H100i.

ואני מבין שאני אצטרך לחפור הרבה מידע באינטרנט לגבי קירורי המים האלו לפני שאני שוב פעם אחליט לקנות אחד כזה, אחרי הניסיון המר שהיה לי עם הקודם...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...