פעם אחת ולתמיד: האם המחשבים של אפל באמת מתאימים לגרפיקאים? - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פעם אחת ולתמיד: האם המחשבים של אפל באמת מתאימים לגרפיקאים?


another1

Recommended Posts

  • תגובות 70
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

סוף סוף אומרים מה שתמיד חשבתי! זה פשוט הזוי בדיוק כמו לקנות במחשבה שהוא "הכי טוב שיש" ההצלחה של עם הגרפיקאים היא בעיקר בגלל המסך האיכותי שהם היו מגיעים איתו ולרוב אנשים לא מבינים שPC עם מסך באיכות דומה או אפילו גבוה יותר יתן מענה טוב יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אנשים מעוניינים במק בישביל המערכת ההפעלה תמיד יש את Hackintosh שלרוב מחשבים בחצי מחיר של עם האקינטוש מביאים בערך פי שלוש בביצועי רינדור ועריכה וכדומה באותם תוכנות. פחות ווירוסים? שמעתם על לינוקס? ממליץ בחום (שתיהם על אותו בסיס שהוא יוניקס). הטאץ'בר הוא גימיק לדעתי. ומסכי מגע קיימים כבר המון שנים ( לי יש מחשב נייד של HP TX2000 עם מעבד DUAL CORE של עם מסך מגע והגיע גם עם עט שמיועד לדברים כמו ציור [שהוא לא מריץ אבל עובד מעולה]). עוד נקודה בקשר למקבוק "פרו" זה העובדה שיש לשיאומי לפטופ כמעט זהה לו מבחינת עיצוב ובניה שמגיע עם אותו מעבד i5 וגם עם כרטיס מסך 940MX שאני בטוח שיתן הרבה יותר יתרון לכל הגראפיקאיים המקצועים ומגיע במחיר בערך $750 . וכן , אפשר להתקין עליו האקינטוש ככל הנראה ככה שגם זה יוצא הרבה יותר טוב ממקבוק "פרו". וכן פרו במרכאות מכיוון ששום איש מקצוע לא צריך לבחור במחשב עם חומרה חלשה כזאת במחיר הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איך שאני רואה את זה הצורך האמיתי במק הוא דווקא לאנשי ווב שגם מעצבים אתרים, כיום נראה שמערכות יוניקס יותר מתאימות לבוני אתרים משום שהן מאפשרות עבודה עם כלל הפלטפורמות בצורה נוחה. הבעיה שבעולם היוניקס הסביבה היחידה שמתאימה גם למעצבי אתרים היא סביבת המק כי בואו נודה בעובדה גימפ לא יכולה להתחרות בכל ההיצע הקיים בעולם המק והווינדוס ולכן הם נשארים עם המק, בתור הסביבה היוניקסאית היחידה שמאפשרת תמיכה מלאה לבוני ומעצבי אתרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המק פרו מיושן ולא עודכן שנתיים. גם לאנשי המדיה לא בטוח עד כמה הוא רלוונטי. כבודם של המקים למיניהם במקומם מונח, אבל בכל רמת מחיר ניתן למצוא קונפיגורציית פי סי חזקה יותר. כך או כך, במדינת מדובר בהפרש מחירים שעושה את המק למיותר לגמרי אלא אם יש איזשהו צורך ספציפי בו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המקינטוש, היה המחשב הראשון שאיפשר גרפיקה ממוחשבת, משום שהוא היה המחשב הראשון, שהיה לו עכבר וממשק משתמש גרפי. תוכנות לעריכה גרפית אשר יצאו למקינטוש, הגיעו באיחור ניכר למחשבי ה-, אשר באותה התקופה יכלו להציג רק 4 צבעים וממשק טקסטואלי. הדרישה למק לגרפיקאים ולהוצאה לאור שולחנית, הייתה נכונה באמצע שנות ה-80 ובשנות ה-90, כאשר לא היו ל- תוכנות לעריכה גרפית. כיום הבחירה של גרפיקאים במק, היא מטעמי מסורת. אין כל סיבה שלא להשתמש במחשב רגיל למטרה זו. קרא את הערך "מקינטוש" בויקיפדיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בתור בעליו של iMac 27 ושל Air אכזבה מאוד בהכרזה האחרונה.

נכון, פרת המזומנים של החברה היא האייפון אבל אסור לשכוח מאיפה הכל התחיל ואיזה מוצר נתן לחברה את המוניטין ואת "ההילה" להם היא זוכה.

 

המקבוק פרו החדש הוא יקר יותר בהרבה מהקודם (מתחיל ב1800$). עם זאת, עליית המחיר לא הביאה לשדרוג של הרכיבים בדגם הבסיסי (13 אינץ') וכך יצא שנשארנו בדגם הבסיסי עם כרטיס מסך עלוב של אינטל איריס, 8 ג'יגה של זכרון ראם, ומעבד i5 שאינו מהסדרה האחרונה של אינטל. בנוסף, כל חיבורי ה- הם מסוג-C, דבר שיקשה על חיבור של חומרה קיימת ללא רכישת מתאמים שמסרבלים את החיבור וכן מייקרים את כל העסק. אכזבה נוספת היא בגזרת כל הפיצ'רים הקטנים שנתנו למק את האופי המיוחד שלו. הלוגו של בגב המסך אינו מואר, אין את הסאונד המוכר בהפעלה של המחשב וגם המטען אינו מתחבר באמצעות Magsafe. להרבה מהאנשים יראו פיצ'רים אלו איזוטריים אבל הם חלק בלתי נפרד מאופיו ודמותו של המחשב.


אז נכון, גודל הכונן הקשיח מתחיל ב-256 של מהיר יותר (גודל שלא מספיק לכלום, בטח שלא לעריכת קבצי וידאו), יש מקלדת חדשה ונוחה יותר וכן גם Touch ID ו-Touch Bar. המקבוק החדש הוא גם קל יותר ודק יותר וכן בעל Track Pad ענקי עם טכנולוגית Force Touch.  האם אלו פיצ'רים מהפכניים? אפשר להסכים שלא. האם הם מצדיקים את התוספת למחיר? אני בכלל לא בטוח.

 

בתור אחד שחובב את המוצרים של ואפילו מושקע בהם פיננסית אני יכול רק לקוות שכמו בגזרה של האייפון (לפי השמועות) היא מכינה לנו הפתעה ומוצר קצת יותר מהפכני וחדשני מהמקבוק החדש. כנראה שכל שנותר הוא לחכות ולראות מה ייחשף בשנה הבאה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לMACBOOK PRO ולMAC PRO יתרון בפשטות לעומת עבור הגרפיקאים. זה ישמע לכם תמוה אבל בMAC PRO יש מסך איכותי כברירת מחדל....ולכן אנשים שלא מבינים במחשבים עלולים לטעות ולחשוב שאין אפשרות כזאת בPC. במסך שלי אפילו יש GAMMA שונה עבור משום מה. בכל אופן טענתי היא כזאת....אם אתה משתמש פשוט, ללא שום הבנה WHAT SO EVER, אתה עלול לחשוב שMAC יותר טוב לגרפיקה בגלל הסטדנרט של מסך איכותי. בPC המגוון כה רחב - שגרפיקאי הדיוט עלול לקנות מסך לא איכותי בעליל ולחשוב שהבעיה שלו זה שזה PC ולא . מעבר לכך - עדיין לא מצאתי סיבה להזמין לי ע"ח העבודה...ובמקום זה כל פעם שאני יכול להזמין מחשב יוצא שאני מזמין PC....אני עדיין מחפש את הסיבה להזמין ע"מ שתהיה לי סיבה להשקיע את זמני ללמוד את המערכת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...