לוח אם חדש ל- i7 2600 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח אם חדש ל- i7 2600


xAharoNx

Recommended Posts

אהלן, חדש פה :)

אני מחפש לשדרג את המחשב, מעוניין לקנות כרטיס מסך חדש + חדש שיתאים למעבד שלי (לא מעוניין לשדרג מעבד)

קצת הלכתי לאיבוד עם כל הפרמטרים, לכן מפרסם פה.

 

כרגע ברשותי לוח אם P8H67-M PRO , בינינו זה חרא והיו לי איתו המון בעיות. כרגע הוא נחשב מיושן ולא שווה כלום.

מעבד: i7 2600 -DT

זיכרון: 8GB SDRAM

כרטיס מסך כרגע: GTX 560 TI (מעוניין לשדרג ל-GTX 1060)

ספק כוח 750W , לא זוכר את הדגם הספציפי

 

השאלה היא איזה יביא לי ביצועים אופטימליים בהתאם לנתונים הנ"ל

אשמח לעזרה :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שלום !

מומלץ להוסיף תקציב לרכישה + מטרת שדרוג הלוח - כמו למשל יציאות וחיבורים נדרשים או אולי בעיה קיימת בלוח הנוכחי.. 

הבעיה היא שכל לוחות האם לתושבת הקיימת מיושנים, תושבת זו הוחלפה בדור הHaswell וגם זו הוחלפה כבר בדור הSkylake. 

יכול להיות שתוכל להשיג לוח מתאים לך לתשבת הקיימת, אך לא נוכל לדעת זאת עד שלא נדע מה הדרישות הספציפיות שלך והתקציב. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של xAharoNx

איזה לוח אם יביא לי ביצועים אופטימליים בהתאם לנתונים הנ"ל

כל לוח אם לתושבת 1155. הסיבה היא פשוטה - במעבדים מסדרת ה i של , כמו המעבד שלך, הבקרים החשובים נמצאים על המעבד ולא על לוח האם, ולכן ההשפעה של לוח האם על הביצועים של המערכת היא זניחה. לפיכך אפשר לומר שכל לוחות האם שבהם ניתן להתקין את המעבד שלך יתנו, פחות או יותר, את אותם הביצועים.

 

ציטוט של xAharoNx

לוח אם חדש שיתאים למעבד שלי (לא מעוניין לשדרג מעבד)

יש לך מעבד מהדור השני של מעבדי ה i של שהוא בעל תושבת 1155. כיום הדור הנוכחי הוא השישי (ועד סוף השנה סביר מאד להניח שיהיו בשוק מעבדים מהדור השביעי), כאשר הוא עושה שימוש בתושבת אחרת (מעבדי הדור השני והשלישי עשו שימוש בתושבת 1155, מעבדי הדור הרביעי והחמישי עשו שימוש בתושבת 1150 ומעבדי הדור השישי והשביעי עושים ויעשו שימוש בתושבת 1151). לאור זאת אתה לא תמצא חדש ומעודכן טכנולוגית שיתאים למעבד שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובות.

לגבי יציאות, אין דרישה מיוחדת, כל היציאות שיש לי בלוח אם הנוכחי מספקים אותי.

תקציב הוא עד 500 שח (לפי התשובות לא חושב שיש משהו יקר יותר מזה)

 

סה"כ עניתם לי על השאלה, אבל בכל זאת אשמח לדעת אם יש ספציפי בהתאם לדור של המעבד שאתם ממליצים במיוחד?

לגבי הכרטיס מסך שאני מעוניין לקנות (לא בטוח שזה מתאים לפורום הזה אבל אני אנסה לשאול בכל זאת), אני צריך לקחת בחשבון יציאות או מהירויות עבודה (או משהו אחר) ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם כך, לא רואה סיבה אמיתית לשדרוג, ממליץ לך למשוך עם החומרה הנוכחית עד שתרגיש שאתה צריך יותר. 

אני האמת ממליץ לא להשקיע בחומרה ישנה כזו שלא תוכל להעביר למחשב חדש אם תקנה בהמשך- ולוח זה כנראה יהיה חסר תועלת אם תחליט לקנות מחשב בעוד מספר שנים. 

לגבי הכרטיס מסך הלוח שלך עובד בתקן pcie 2.0 x16 והכרטיסים היום בתקן 3.0, אך לא תראה ירידה משמעותית בביצועים אם בכלל. לגבי יציאות- תבחר כרטיס מסך כמובן שניתן לחבר למסך הנוכחי, וכמובן שמתאים לדרישות ותקציב. ממליץ להתייעץ בפורום .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ניסית לשדרג קושחה?

כנס לאמאזון יש המון לוחות, הייתי הולך על אחד refurbished.

שים לב שהרבה מהם בלי התוספות שבאות עם הלוח אם ובלי i/o shield.

השוואה של ערכות השבבים.

https://en.wikipedia.org/wiki/LGA_1155

לא נראה לי שהבנת כ"כ (סליחה אם כן) לגבי הלוח, ערכת השבבים שלך ישנה, לא ממשיכים לייצר עבורה לוחות, פחות או יותר בכל סידרה חדשה מחליפה תושבת ז"א שמתחלפות כל הסדרות של הלוחות, כל לוח שתקנה מראש כבר יהיה מיושן ולא שווה הרבה כמו שציינת (לוח ממלאי ישן או משוחזר).

הלוח שלך מתפקד או לא?

מה המשמעות של עושה בעיות?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש בעיות עם החיבורי , מידי פעם לא קורא אותם.

אסוס פישלו עם העדכוני , בעיה ידועה בלוח אם הזה, הוא פשוט לא מצליח לעדכן ובשומקום אין פתרון לבעיה (יש לי 4 עדכונים שאני צריך לבצע אבל אין לי בעצם מה לעשות איתם כי זה לא מצליח).

לפי מה שהבנתי הלוח אם לא מאפשר וזה משהו שאני שוקל לעשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאוברקלוק אתה צריך לוח P67 / Z68 / Z77, וכמו שאמרתי למישהו אחר פה שמחפש לוח למעבד מסוקט זה, קשה להשיג בארץ ועוד עם אחריות. תנסה להשיג ביד 2.

בכל אופן המעבד שלך לא מתאים לאוברקלוק. גם אם תשים אותו בלוח המאפשר זאת, מקסימום תוכל להוסיף 400Mhz לturbo boost, כלומר המעבד יגיע ל4.2Ghz כאשר רק יש עומס רק על אחת, ו3.8 כאשר כל הליבות תחת עומס. 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של none77

ניסית לעדכן ישירות מהביוס?

הייתי הולך על זה במידה וזה refurbished של היצרן.

במידה ולא שואל את החנות ומחליט.

http://plonter.co.il/detail.tmpl?sku=Z77-Pro3&cart=147532571613232247&lang=heb

זה היה הניסיון הראשון שלי האמת. ניסיתי אפילו לעדכן דרך DOS. לא צלח.

נשמע טוב! תודה

באתר רשום שזה refurbished

 

ציטוט של User_Name

לאוברקלוק אתה צריך לוח P67 / Z68 / Z77, וכמו שאמרתי למישהו אחר פה שמחפש לוח למעבד מסוקט זה, קשה להשיג בארץ ועוד עם אחריות. תנסה להשיג ביד 2.

בכל אופן המעבד שלך לא מתאים לאוברקלוק. גם אם תשים אותו בלוח המאפשר זאת, מקסימום תוכל להוסיף 400Mhz לturbo boost, כלומר המעבד יגיע ל4.2Ghz כאשר רק יש עומס רק על ליבה אחת, ו3.8 כאשר כל הליבות תחת עומס. 

 

ידוע שלא מתאים לאוברקלוק,

אבלתוספת של 400MHZ זה גם משהו, לא? :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של xAharoNx

אסוס פישלו עם העדכוני BIOS, בעיה ידועה בלוח אם הזה, הוא פשוט לא מצליח לעדכן ובשומקום אין פתרון לבעיה (יש לי 4 עדכונים שאני צריך לבצע אבל אין לי בעצם מה לעשות איתם כי זה לא מצליח).

לי נראה שאתה לא כל כך מבין בעדכוני ביוס - יש צורך לעדכן את הביוס לגירסה האחרונה שלו וזהו. אין צורך לבצע עידכונים גם לגירסאות הקודמות. מכאן אני חושד שישנה אפשרות שאתה מנסה לעדכן את הביוס ללוח הלא נכון.

 

באתר של הלוח P8H67-M PRO כתוב שמדובר בגירסה חדשה יותר שלו, REV 3.0 - New H67 B3 Revision. הסבר לגביה מופיע גם כן באתר של Asus: 

http://event.asus.com/2011/mb/Identify_B3_Motherboards/

בגדול הם אומרים שהיה פגם כלשהו בגירסה הקודמת של הלוח ושגירסת ה New B3 Revision נועדה לתקן אותו. באופן מעניין גם כתוב שם:

ציטוט

Pre-B3 revision motherboard users can also download and use the new B3 revision , drivers and utilities

כך שטכנית לא אמורה להיות בעיה לעדכן את הביוס של לוח האם שלך לביוס המופיע באתר הלוח הנ"ל.

 

אגב, שים לב שהם גם כתבו בסוף העמוד הנ"ל:

ציטוט

We would like to use this opportunity to encourage any users currently in possession of affected products to carry out return and replacement promptly, so that the transition to the revised hardware is as smooth and fast as possible

אם יש לך שהוא אינו מגירסת ה New H67 B3 Revision היית צריך לממש את האחריות עליו ולהחליפו. אם זה אכן המצב שלך, אני בספק אם מישהו יתייחס אליך, במיוחד לאור העובדה שעבור מספר שנים מאז ולוח האם כבר לא באחריות (אלא אם כן תוכיח שקנית את לוח האם לאחר שכבר שוחררה הגירסה החדשה, מה שאומר שהיבואן/המפיץ/החנות מכרו לך ביודעין לוח אם שידוע שיש איתו בעיות, וגם אז סביר להניח שתצטרך להגיע לבית משפט או משהו דומה).

 

בכל מקרה, רק שיהיה ברור לחלוטין - היום מאד לא סביר שתוכל למצוא לוח אם חדש לתושבת 1155 במחיר משתלם. גם לוחות האם החדשים המעטים שכן נמכרים בחנויות הם מדגמים דיי בסיסיים שאני לא הייתי ממליץ עליהם. ואני אבהיר שוב - גם אם תקנה לוח אם כזה הוא עדיין לא יהיה "מעודכן טכנולוגית" - הטכנולוגיה התפתחה מאז, ערכות השבבים הוחלפו, הזיכרון הוחלף (מ ל DDR4), שוחררו תקנים חדשים ומהירים יותר של חיבורים וכד' ואף יצרן, גם אם הדבר היה אפשרי, לא יטרח לעדכן לוחות אם לתושבות מיושנות שכבר לא מיוצרים עבורן מעבדים. לכן אם אתה מתעקש להישאר עם המעבד הנוכחי שלך גם חדש שתקנה עבורו עדיין יהיה "מיושן טכנולוגית".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של smalul

לי נראה שאתה לא כל כך מבין בעדכוני ביוס - אתה יש צורך לעדכן את הביוס לגירסה האחרונה שלו וזהו. אין צורך לבצע עידכונים גם לגירסאות הקודמות. מכאן אני חושד שישנה אפשרות שאתה מנסה לעדכן את הביוס ללוח הלא נכון.

 

באתר של הלוח P8H67-M PRO כתוב שמדובר בגירסה חדשה יותר שלו, REV 3.0 - New H67 B3 Revision. הסבר לגביה מופיע גם כן באתר של Asus: 

http://event.asus.com/2011/mb/Identify_B3_Motherboards/

בגדול הם אומרים שהיה פגם כלשהו בגירסה הקודמת של הלוח ושגירסת ה New B3 Revision נועדה לתקן אותו. באופן מעניין גם כתוב שם:

כך שטכנית לא אמורה להיות בעיה לעדכן את הביוס של לוח האם שלך לביוס המופיע באתר הלוח הנ"ל.

 

אגב, שים לב שהם גם כתבו בסוף העמוד הנ"ל:

אם יש לך לוח אם שהוא אינו מגירסת ה New H67 B3 Revision היית צריך לממש את האחריות עליו ולהחליפו. אם זה אכן המצב שלך, אני בספק אם מישהו יתייחס אליך, במיוחד לאור העובדה שעבור מספר שנים מאז ולוח האם כבר לא באחריות (אלא אם כן תוכיח שקנית את לוח האם לאחר שכבר שוחררה הגירסה החדשה, מה שאומר שהיבואן/המפיץ/החנות מכרו לך ביודעין לוח אם שידוע שיש איתו בעיות, וגם אז סביר להניח שתצטרך להגיע לבית משפט או משהו דומה).

 

בכל מקרה, רק שיהיה ברור לחלוטין - היום מאד לא סביר שתוכל למצוא לוח אם חדש לתושבת 1155 במחיר משתלם. גם לוחות האם החדשים המעטים שכן נמכרים בחנויות הם מדגמים דיי בסיסיים שאני לא הייתי ממליץ עליהם. ואני אבהיר שוב - גם אם תקנה לוח אם כזה הוא עדיין לא יהיה "מעודכן טכנולוגית" - הטכנולוגיה התפתחה מאז, ערכות השבבים הוחלפו, הזיכרון הוחלף (מ DDR3 ל DDR4), שוחררו תקנים חדשים ומהירים יותר של חיבורים וכד' ואף יצרן, גם אם הדבר היה אפשרי, לא יטרך לעדכן לוחות אם לתושבות מיושנות שכבר לא מיוצרים עבורן מעבדים. לכן אם אתה מתעקש להישאר עם המעבד הנוכחי שלך גם לוח אם חדש שתקנה עבורו עדיין יהיה "מיושן טכנולוגית".

 

תודה רבה על התשובה המפורטת.

 

נכון, הייתי יכול לממש את האחריות ולהחליף לגרסה החדשה, אבל לצערי פספסתי את ההזדמנות לעשות זאת כי גיליתי על זה מאוחר מידי. קניתי את המחשב דרך KSP, כשבאתי להחליף אמרו לי שזה כבר מאוחר.

(ובכלל, אם לא הייתי בודק בעצמי שיצאה גרסה חדשה ושהם עושים "מבצע החלפה" כנראה שלא הייתי יודע את זה בזמן אף פעם...)

 

אני אולי לא מבין גדול במחשבים כמוכם, אבל עדכוני ביוס לא אמור להיות סיפור גדול מידי. עשיתי בדיוק מה שאמרת. זה לא עובד - אפילו מדברים על הבעיה הזו בפורומים אחרים בחו"ל. אם בא לך אתה מוזמן להגיע אליי ולנסות בעצמך, אולי באמת אני עושה משהו לא בסדר...

 

בינתיים האופציה שהעלו כאן ללוח של נשמעת טובה. אני מוכן גם להשקיע טיפה יותר בלוח אם (בסביבות 700-800 שח, למרות שיש לי מעבד מיושן וכביכול "לא שווה להשקיע" אבל זה עדיף בהרבה מאשר לקנות מחשב חדש קומפלט).

 

אם אלך לקנות את z77 pro 3 חדש ולא מחודש, זה עדיף (בלי להסתכל על המחיר) ?

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...