"הודלפו" פרטים חדשים אודות כרטיסי ה-VEGA של AMD - עמוד 3 - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

"הודלפו" פרטים חדשים אודות כרטיסי ה-VEGA של AMD


xcalibur

Recommended Posts

ציטוט של shapin

מצטער קודם כל שלא קראתי הכל אני פשוט לא פנוי כרגע (אחזור על זה מאוחר יותר), אבל בכל אופן AMD תמיד הייתה בקו אחד עם

NVIDIA מבחינת לקוחות, מעולם לא טענה לכתר של השוק הנמוך\המתוקצב וכו'

תמיד היה לAMD מענה לNVIDIA ולפעמים גם גברה עליה, היום שהם בשפל לא ניתן להגיד עליהם שהיא מכוונת נמוך, כי הם לא.

 

לא מסכים איתך. המועד היחידי שבו לראשונה (לאחר שקנתה את ATI) ניסתה לתת תחרות שווה מול נוידיאה היתה באזור ה- 65-90

ננו מטר. היתרון של בעת ההיא היה לצאת ראשונים לשוק עם הטכנולוגיה האחרונה של וליתוגרפיה, גם במחיר של איכות טיב

ובקרה נמוכים יותר בשל ההזדרזות הזו.

 

לעיתים זה עבד להם, לעיתים פחות. בשורה התחתונה לאחר כמה פעמים של ניסוי וטעיה, ובבחינת ההשלכות העסקיות-רווחיות הם הבינו

שזה אינו כדאי להם כנראה, אלא אם יש לך מספיק שומנים בחשבון בנק לקחת הרפתקאות שכאלו וכעת אין להם. בבחינת כל טעות שיעשו

עשויה לשלוח אותם החוצה מהמשחק.

 

מצד שני נוידיאה תמיד מאז שנולדה (ואני מכיר את לידתה - היא היתה בתקופתי) תמיד כוונה להיות מספר 1 ויהי מה, וכנראה שבשוק

צרכני הטקטיקה הזו אחרי 20 שנה הוכיחה את עצמה. טקטיקה לבדה כידוע אינה מספיקה, צריך גם להיות מסוגלים ליישם אותה - קרי להוציא

אותה לפועל באופן מוצלח. נוידיאה הצליחה ליישם בממוצע לאורך השנים, לא הצליחה (בטווח הארוך) ולכן נטשה אותה - לפחות מאז

2015 ועד עכשיו.

 

כנראה שבתחילת 2017 הם ינסו לחזור לשם שוב ברמה כזו או אחרת עיין ערך , בהתבסס על ראיה כלכלית-עסקית שנתח השוק יחזור

עבורם לרמה שיכולה לתמוך במהלך שכזה. כרגע נתח השוק שלהם עלה מאזור 20% אחוז לאזור 30% , משמע שהטקטיקה בה בחרו על פניו

לפחות נראית כעובדת.

 

בימים הטובים של AMD/ATI היא החזיקה נתח של 40 ומשהו אחוזים לעומת 50 ומשהו אחוזים ל-NV. אני מציע למתעניינים בנושא העסקי

כלכלי שלפנינו לעבור על החומרים והמצגות של למשקיע תחת investor relations באתר שלהם. שם תוסבר האסטרטגיה ששוטחה

לפנינו בפורום זה (בשרשור הנוכחי) על ידי כותב שורות אלו. בכללם הטקטיקה לחדירה מחודשת על ידי תפיסת נתח שוק גדול יותר, באמצעות

מוצרים שמכוונים לסגמנט המרכיב את 97% מהשוק.

 

אגב לידיעה כי רבים מפספסים את הפואנטה, מסתבר שהפערים שיש כיום בביצועים בין שתי החברות הם בעיקרם ממגרש הקוד ולא ממגרש

החומרה. AMD לא השכילה לייצר דרייבר איכותי דיו תחת תקן DX11, וכנראה התברברה יותר מדי זמן ושנים עם השקעה ב- mental

(שלימים הפח לוולקן). הם הימרו על הכוון הזה שלא תפס במהירות שהם ציפו.

התוצאה היא שכאשר החומרה שלהם עובדת תחת ה- API הזה בו הם שמו את יהבם = , הביצועים מרשימית בכל קנה מידה, יותר

מהביצועים של נוידיאה תחת DX11 (חומרה מול חומרה מקבילה לה). ולכן אנחנו כאן בנקודת שבר או תפנית אפשרית בשוק:

היה והשוק ילך לכוון אז בעוד שנה השיחה שלנו תראה אחרת לחלוטין. היה והשוק יתקע עם API ישנים, כגון DX11, אז AMD בבעיה

עד שלא תיישר קו בקידוד אופטימלי תחת ה- API הזה. וכנראה שהקידוד הזה עבור DX11 אינו משהו קל או זול, שאילו כן היה זול, אז AMD

כבר היתה סוגרת את הפינה.

 

מדוע אני מזכיר זאת:

משום שמרבית החובבנים בתחום כל הזמן מתעקשים על "פערים בחומרה", כאילו משם נובע עיקר ההבדל בביצועים, אך מחקרים חדשים ועדכנים מהחודשים הממש אחרונים בתחום, שיצאו אור רק לאחר ש- נכנס לזירה (משהו די טרי) התגלה שאין כל חסר "בביצועי החומרה" של AMD לעומת חומרה מקבילה לה מצד NV. הדבר הוביל למדידות ומחקר יותר מעמיק שמצא כי תחת DX11 החומרה של AMD

פשוט אינה מוציאה החוצה את מאת האחוזים של הביצועים הטמונים בה.

 

דוגמא מהכותר שלראשונה נתן תצוגת תכלית בנושא:

החומרה של AMD מבוססת שבב הוואי, קרי 290/390 חזקה יותר ממקבילתה gtx970\980 תחת וגם בהשוואה ל- open GL.

החומרה של AMD מבוססת פיג'י קרי Fury, חזקה יותר מ GTX980Ti/1070. למעשה הפער הביצועי לטובת AMD מתלכד

כמעט ביחס לינארי לפער בכח החישובי TeraFlops מה שמחזק את התזה.

זהו רמז לבאות היה וכותרים חדשים יצאו תחת Vulkan שמחלץ מהחומרה של AMD את מלוא הפוטנציאל.

בדיקות שנעשות עם  Vulkan מראות עוד, שכאשר עובדים עימו גם צריכת החשמל עולה וגם הטמפ', קרי שהכרטיס באמת מראה

גם ברובד הפיסיקאלי שהוא מוציא יותר, לא רק מדידתית במובן הספקי של לשניה.

וכאשר עוברים ל- DX11 לא רק שהביצועים יורדים, אלא גם הטמפ' וצריכת הזרם ביחד עימם. משמע שהמעכב כאן (או צוואר הבקבוק

אם נרצה לכנותו כך) הוא תוכנת ה- API עצמה. היא אינה מקודדת באופן מיטבי כמו זו של נוידיה.

יש כאן יתרון ברור של נוידיאה על AMD אך מסתבר שהוא יותר מהמגרש של הקוד מאשר מהמגרש של החומר הפיסי.

 

זה משהו שלדעתי אנחנו צריכים להתחיל להתייחס אליו בשיג ובשיח שלנו, כדי להיות יותר ממוקדים נכון על הנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אתה מסתכל על התעשייה אך ורק ברמה "יצרנית" בכל נושא ה API\DX11 וכו'.

 

את הצרכנים ( כבדים או לא ) זה לא מעניין בפועל מה יש מאחורי הוילון. אני חושב שזה נחמד וכיף לדעת עוד דברים

אבל הצד של המשתמשים - מה שמעניין שם זה מה שהם מקבלים בפועל, פרקטית בלבד. כמה פריימים ? כמה התקדמנו ביעילות ?

כמה יציאות יש לכרטיס ( נגיד ) ? וכו'..

 

זה שיש לכרטיסי פוטנציאל חומרתי שלא ממומש בגלל מגבלות של קוד - אין בעיה, הלוואי וזה יממומש ויהיה לכולם עוד אופציות לקנייה !

 

בפועל מה שקובע זה שכרגע הם לא נותנים תחרות בשכבות העליונות. הם מוגבלים ב DX11 ? אוקיי, יש פתרון מהיר ומיידי ? לא.. אז איך

אפשר לצפות שאנשים לא יסתכלו לכיוון NV ? שוב.. פרקטית זה מה שמשנה למי שקונה כרטיס ומתכנן לשבור לו את הצורה במשחקים

בשנתיים הבאות..

 

כל עניין ה IF and When זה הסתכלות קדימה למקומות שאי אפשר לדעת - כל עניין ה ועד כמה זה יהיה סטנדרט בשוק.

איך אפשר בכלל לבסס על משהו בחיתולים את הקנייה של הכרטיס מסך הבא שלי ? יש שני משחקים וחצי שמבוססים על זה,

שני משחקים וחצי שמבוססים על DX12 וגם הם כרגע שבורים..השוק עוד מלא במשחקי DX9 ו DX11 וזה רק הולך וגדל,

אי אפשר פשוט להתחבא מאחורי טיעונים של חוסר מימוש חומרתי או משהו בסגנון הזה.. זה פשוט טעות.

 

ש יראו יתרון פרקטי, אני מוכר את שלי וקונה את שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההשקעה ב MANTLE ו- HBM הגיעה בשלב שבקושי היה להם כסף והם היו צריכים לבחור בין להיגרר מאחור עוד ועוד או לדשדש עכשיו ולהמר שההקעה תשתלם בעתיד. כרגע HBM עוד לא הראה את היכולות שלו כי הדור הראשון היה מעט מוגבל אבל MANTLE הוכיח את עצמו כהשקעה משתלמת.

 

בקשר לדרייברים, כולם מהללים את הדרייברים של NVIDIA, החלפתי עכשיו כרטיס מסך ואני חייב להודות שהמעבר מ ל לא היה חלק בכלל בקטע הזה.

1. ל- יש באג בהתקנה של הדרייבר או בדרייבר עצמו שגורם לבעיות בהפעלה הראשונה אם במחשב לפני זה היה שימוש בכרטיס של חברה אחרת (אינטל או AMD). חשוב לציין שזה קורה גם עם מנקים את הדרייברים עם DDU. מסיבה כלשהי הכרטיס מסך נשאר מבוטל וצריך להפעיל אותו דרך ה- device manager והדרייבר לא נפתח (צריך לסגור אותו מה- TASK MANAGER ואז הוא מסתדר בהפעלה הבאה).

2. הדרייבר נראה מיושן מאוד בהשוואה לדרייבר החדש של , הוא גם מגיב פחות טוב (בצורה מורגשת, המעבר בין התפריטים נוראי).

3. הדרייבר דל בפונקציונליות בהשוואה לדרייבר החדש של , דורש התקנה של תוכנות נוספות בניגוד לדרייבר של שכולל הכל. כרגע אין מענה ל WATTMAN, גם לא בצד שלישי (יש כלים ל OC אבל אין להם פרופיל אוטומתיים למשחקים והממשק שלהם בינוני ביותר). חסרה האפשרות להגביל את ה- FPS, 

 

נכון שמבחינת ביצועים עושים עבודה טובה יותר עם OPENGL ו DX11 אבל בשביל AMD מאוחר מידי להשקיע ב- API האלה ועדיף שישקיעו בעתיד. מצד שני הגיע הזמן להפסיק להלל את , הדרייבר דורש חידוש דחוף, בשנה האחרונה היו להם מספר שעשו בעיות ודרשו תיקון מיידי. כמובן שמעל כל זה היה גם את ה- GTX 970 שהנתונים הטכניים שפורסמו עליו לא היו נכונים (ואני לא מדבר על הזיכרון, זה הפשלה הכי קטנה שהייתה בכל הסיפור הזה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

NVIDIA בכלל לא מחפפת, אני אישית לא נתקלתי בבעייה אחת עם הדרייברים שלהם (ואני מעדכן איך שהם יוצאים), לפני כן סבלתי עם כרטיס אדום.

שNEC מדבר על דרייבר הוא מדבר על הקוד שלהם ולא על הממשק\אופציות, וכאן רואים הבדל גדול בין החברות.

AMD מהמרת על VULKAN אבל אין להם את הממון והכח של בין אם זה לצ'פר את המפתחות למיניהן ובין אם זה הצוותי המפלצתיים למקרים שקוד כמו וולקן נתפס תהיה בטוח שNVIDIA בזמן קצר תכוון את עצמה גם לשם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מי שמפסיד פה זה אני ( וגם אתם אולי ). כאנשים שמחפשים מוצר בשביל ההנאה ממשחקים - אם היה לנו בקיץ האחרון

אופצית בחירה בין 1070 ל 490 ובין 1080 ל 490X ( אפילו תחרות עם יחס ביצועים דומה בין 480 ל 1060 ) אז המצב היה נראה אחרת.

 

- קודם כל : אנשים שנאמנים למחנה האדום לא היו מתרגשים מ . הם אוטומטית רוכשים 490\490X ( סתם זרקתי שמות בשביל הדוגמא ).

- זה לא נכון להסתכל על נתח שוק אחרי השקה. נדבר בסוף השנה או בסוף שנה פיסקלית לצורך העניין בהתאמה עבור שתי החברות.

- מספיק ריבונו של עולם עם עניין ה .. כל הדברים בנושא הזה הם השערות במקרה הטוב, אין פה שום הוכחות שבשנת 2017-2018

זה נהיה סטנדרט חדש שיעבוד בכל משחק שני. איך אפשר לבסס טיעונים על פוטנציאל של API כאילו מחר אנחנו קמים וזה הדבר היחיד

שמשחקים רצים עליו.

- האסטרטגיה של לא השתנתה.. הם יכולים לטעון מה שבא להם ! הם מוציאים באיחור.. אני הייתי מאמין לשינוי במידה ולא

היה שום כרטיס בדרך. אם הם היו מכוונים לשוק של ה 97% הזה בלבד ומפסיקים ייצור של כרטיסי פרימיום, ניחא. למה להאמין לכל ציטוט ?

הם לא יכולים להודות בזה שהם לא היו מוכנים בזמן שהירוקים היו מוכנים מאוד. אי אפשר להודות בדבר כזה. לא שינו אסטרטגיה עסקית

בחטיבה של המאיצים כבר עשור בערך. הדבר היחיד שהם שינו זה המיתוג החדש ( R9 \ R7 וכו' ).

 

nec אתה אמוציונאלי בכל מה שקשור ל . אתה נשען על : פוטנציאל לא ממומש. על מבחני API שקיימים במשחק בודד נכון להיום. אתה נשען

על חומרה מהצד היצרני. כל מה שאתה אומר יכול להיות מציאות ביום מן הימים... פרקטית - זה לא המצב היום ואתה גם כאיש יודע שזה לא

דרייברים שמשתנים בשבועות או בחודשים בודדים. יש לך איזשהו מחסום שמדברים על אולי כי הם ה Underdog וכו'.. תסתכל על

המציאות.. ולא על משחק אחד בודד ביקום שהיום עובד על .. אתה מספיק חכם בשביל זה.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Amd לא תמיד הוציאו באיחור, hd2000 יצא באיחור כי היה איתו בעיות ומאז שהחברה בבעיה כלכלית כרטיסים התחילו לצאת באיחור (בערך מאז סדרה 7000).

במקרה של vega האיחור הוא בגלל hbm 2 שלא היה מוכן בזמן (אז הבעיה היא sk או , מי שלא יהיה הספק הפעם). בחירה שלהם לא להשתמש ב gddr5x, ככל הנראה בגלל ההבדלים בצריכת אנרגיה.

פולריס יצא לפני התירות שלו ולמעט ההספק (והמחיר שעלה בגלל בעיות מלאי) מדובר בכרטיס שנותן תחרות הולמת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

 

עולם הגיימינג מתחיל לצעוד לפי חלילה של והסיבה לכך פשוטה מאוד ובלתי ניתנת לערעור.

השוק הרווחי ביותר בגיימינג מקורו בקונסולות. כידוע, ל- יש שליטה מוחלטת בפלח הזה.

כלומר סוני בין אם תרצה או לא תרצה כבר נמצאת עמוק עמוק בכיסה של כולל הדגם הבא שלה של PS PRO שמבוסס על פולריס. מיקרוסופט אומנם טרם חשפה את המפרט המלא של SCORPIO אבל בטוח להניח שבמינימום שבמינימום תלך על שמיטיבה עם DX12.
בואו נחשוב מי זה כבר יכול להיות...

פסקל וטסלה שמבוסס עליו עדיין הולכים בקו של BRUTE FORCE שמיטיב עם DX11.

אין שם תמיכה מובנת ב-ASYNC COMPUTE בניגוד לכרטיסים של שיודעים לנצל זאת כבר מגרסאות ה-HD 7000. יש הפרש מינורי לחלוטין בין DX12 ל-DX11 בכרטיסים של וזו עובדה מוגמרת. כלומר אפסו הסיכויים שנראה את בתוך SCORPIO.

כפי שאני רואה זאת, במוקדם או במאוחר תצטרך ליישר קו עם ASYNC COMPUTE. כנראה שזה יקרה רק ב-2018.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העולם לא צועד לפי חלילה של לדעתי, פשוט הם התכוננו היטב לDX12 והירוקים לא.

מאמין שבדור הבא (VOLTA) נראה כבר שיפור רציני בתחום הזה, כבר בדור הנוכחי אנו רואים שיפור רציני בASYNC COMPUTE.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השנים האחרונות הוכיחו שזה לא באמת משנה שהקונסולות מבוססות על חומרה של , למרות שכרטיסי המסך מבוססים על GCN והמעבדים חלשים בהרבה.

דרך אגב, הינה עוד דוגמה לזה שהדרייברים של בזמן האחרון הולכים אחורה, אם בעבר התמיכה ב 3 WAY ו 4 WAY הייתה צולעת היום במקרה הטוב כרטיס אחד לא עובד ובהרבה מקרים משחקים פשוט לא נפתחים...חלק מהמשחקים האלה בעבר עבדו עם 3 WAY ו השקיעו את הזמן בלבטל את התמיכה

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שלא יהיה העתיד אף פעם אינו משעמם ובהנחה שהוא אינו אפוקליפטי.

שתי היצרנות, חשוב לנו שיישארו בשוק ביד רמה, הכל על מנת שלא יהיה לנו חו"ח בעתיד מונופול מצידו של יצרן אחד, כי אז נלך לאבדון.

 

בנתיים הצעתי היא כמו תמיד לצרכן הנבון והמתקדם, להישאר במסגרת הכרטיסים המשומשים ביד שניה - להצטייד במאיץ דגל של הדור

היוצא על מנת להנות במרוצת השנים מעלות של רבע עד כדי שישית בתוחלת הכספית הממוצעת לאורך השנים. זהו פער גדול.

 

בנתיים ובהיכנסנו לחגים ולתקופת החופשים, מוצא חובה נעימה לשתף לדבר כך שהצטיידתי ב- 4 החדש, אשר מכניס

לפוקוס ומזכירני נשכחות של לפני 20 שנה. הכותר מאלף באיכותו הויזואלית והמשחקית, חלק, זורם בצורה מעוררת השתאות עם אקשן

כמיטב המסורת מבית מדרשם של ID Software.

 

הפאנץ שלשמו מנצל לשתפכם, זה שעם ה- R9-390 , תחת רזולוציה 1080P כשהכל crancked up to max אנו מקבלים בין 110-150

FPS כל הזמן, ואין נפילות מתחת ל- 100 , מדדתי עם כלי ניתור ברקע.

 

זה כל כך מרשים שאפילו ביטלתי V-Sync כדי להנות מ- input lag של 7 מילישניות סדר גודל.... בקושי ניתן להבחין ב- image tearing

וצריך בנרות לחפש זאת בכוונת מכוון. כנראה שהתדר הגבוהה שהמנוע מוציא (הרבה מעל 60), והמנוע שמתוכנן בצורה מתקדמת כמיטב

המסורת של id-software, מביא למצב שללא Vsync זה שחיק ללא כל פשרה מורגשת (גם על מסך שאינו תומך בתדרים שכאלו). חוויה

משורה ראשונה.

 

המשחק מצליח לקחת מה- CPU וה- GPU את כל על מה שיש להם ונראה הדבר שתחת לראשונה אנו חווים רנסנס ביכולות

שניתן להוציא ממכונת . החום שנפלט מה מספר את הספור הברור בנושא, החומרה טוחנת על MAX את כל מה שיש לה.

 

אני תקווה כי יתר המפתחות ייקחו דוגמא מ- id-software ויראו איך מייצרים קידודית כותר שעובד מושלם ללא בעיות או

תחלואי פורטינג לקוי מעולם הקונסולות. לא שחקתי FPS כזה מהנה כבר כל כך הרבה זמן. זה הגיע למצב שאשתי כבר צועקת עלי לצאת

מהכוך שלי בחדר העבודה ולראות קצת אור שמש בעיניים. האמת, צודקת.

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דום  :) הישענות על משחק יחיד שהוא גם optimized ל והוא גם היחיד בשוק שכרגע עובד עם .. זה אחלה

של דוגמא לגרום לאנשים לקנות אדום.. אתה צריך רק להדגיש גם שהמפתחים של דום - עבדו עם .

 

אני מגיע עם ה 1070 שלי גם ל 180-190 פריימים על הכול אולטרה בחלק מהשלבים.. מה שחשוב זה המינימום פריימים ששם

בכל הבדיקות באינטרנט אין הבדל בין OpenGL ל . כלומר אפילו המשחק היחיד שעובד עם זה, מראה יתרון חלקי ולא מלא.

 

*גרפית דום נראה סביר מינוס. אפילו הייתי הולך על בינוני אבל יציב מאוד. טקסטורות ומודלים שלא מתקרבים למשחקים גרפיים של החמש שנים

האחרונות. אין לי מושג איך אפשר להגיד שהמשחק הזה נראה וואו גרפית.. כנראה שצריך להכיר הרבה משחקים כדי להבין שהוא ממוצע מינוס

מבחינת גרפיקה.. שזה בסדר גמור - אחלה משחק, גרפיקה מודרנית.. נחמד.

 

@HuGeMouTh אתה מודע לזה ש NV הרגו כבר לפני כמה חודשים תמיכה במערכי כרטיסים של 3 ו 4 ? הם הצהירו שהם לא

הולכים ( על פרק זמן ) להמשיך לפרגן למערכי כרטיסים ברמה של ותמיכה. הם מעדיפים להשקיע מאמצים בכרטיסים

בודדים, א זוג כרטיסים.. לטוב ולרע הם כיסו את הפינה הזו. הסרטון שפירסמת לא מפתיע למי שעקב אחרי ההשקה הנוכחית.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...