מה הסיכוי ש VULKAN יהפוך לסטאנדארט לדעתכם - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה הסיכוי ש VULKAN יהפוך לסטאנדארט לדעתכם


Yoram_gini

Recommended Posts

בעקבות הכתבה הזו:

 

https://hwzone.co.il/פורץ-דרך-doom-2016-מקבל-תמיכה-רשמית-בתקן-ה-vulkan-ומצ/

עשיתי מחקר על פיתוח בוולקאן, מה הוא דורש ומה ההבדל בין להשתמש בו או להשתמש בעשרות פתרונות אחרים.

 

בגדול, לא ממש הבנתי איך בDOOM הם מאפשרים את השימוש בוולקאן *בזמן כל כך קצר אחרי יציאת המשחק*, כי מבירור שעשיתי, כדי שכרטיס של AMD יוכל להנות מהאופטימיזציות שוולקאן מקנה, אתה צריך:

 

- לכתוב את המשחק בAPI של VULKAN

או

- להוסיף את ה API למנוע משחק קיים כמו UE4 או במקרה הזה ID TECH

 

ואז:

- לכתוב שיידרים ותכנים שנועדו להתרנדר בריל טיימ בעזרת הAPI, ולאחר מכן המנוע יודע להשתמש בקוד הזה במידה והמשתמש ביקש להשתמש ב VULKAN במקום ב DirectX או OPENGL.

 

יכול לקרות בחברות טריפל איי גדולות, לא רואה איך חברות בינוניות (צוותים של 30 חבר'ה) נכנס הוולקאן בפייפליין של הפיתוח.

מאוד קשה לי לראות איך זה יהפוך לסטאנדארט. 

 

אני מודה שאם זה כן יהפוך לפופולרי מאוד, ואנוידה לא תיתן תשובה ברמת הדריבר / השבב / שנייהם, אני אפסיק ללכלך על AMD... למעשה אני יחזור ללכלך על אנוידיה כמו שהייתי עושה שנים בתקופה של FX5000 שזו הייתה זבל של חברה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

גרסאות ראשוניות של קיימות דיי הרבה זמן, בכללי הוא מבוסס על MANTLE אז לפחות חלקים ממנו היו זמינים במשך מספר שנים.

מה שאתה אומר לא מדוייק, המשחק הראשון שהוסיף תמיכה ל היה the talos principle והוא מפותח על ידי מפתחת קטנה יחסית.

גם ב MANTLE השתמשו מספר מפתחות קטנות יחסית, הכל שאלה של ניסיון וכמה היו מוכנים לשלם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של HuGeMouTh

גרסאות ראשוניות של קיימות דיי הרבה זמן, בכללי הוא מבוסס על MANTLE אז לפחות חלקים ממנו היו זמינים במשך מספר שנים.

מה שאתה אומר לא מדוייק, המשחק הראשון שהוסיף תמיכה ל היה the talos principle והוא מפותח על ידי מפתחת קטנה יחסית.

גם ב MANTLE השתמשו מספר מפתחות קטנות יחסית, הכל שאלה של ניסיון וכמה AMD היו מוכנים לשלם.

 

למה שצוות קטן יעבוד עם שעובד ב LOW LEVEL מאשר להשתמש ב OPENGL שהוא HIGH ELVEL, או יתרה מכך, מנוע מוכן כמו יוניטי או אנריל אנג'ין ...

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יצרניות החומרה (AMD או נוידיאה), אינן בהכרח משלמות למפתחת הכותר לשם תמיכה ב- API הזה, אלא מבצעות את הקידוד בעצמן במקומה.

למפתחת האפליקציה בוודאי שאין התנגדות לקבל שירות חינם ממין זה, ולמפתחת הקידוד (שהיא יצרנית החומרה),

ההשקעה בשעות פיתוח יתכן ותשתלם, באם היא תוביל לעליה במכירות של החומרה שלה. זה win win situation

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

במקרה של MANTLE זה היה רק עניין של כסף, זה היה API שעבד רק עם כרטיסי מסך של בתקופה שהחברה בשפל...

מפתחים קטנים בכל מקרה אף פעם לא היו השוק אליו פנו ה API האלה, יש כמה בודדים כמו CROTEAM ו FLYING WILD HOG שאולי ינצלו אותם אבל האחרים או קונים כלי או משתמשים ב OPENGL/DX11.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של ag43

בכל מקרה שימוש נכון בDX12 אמור להשאיר את הVULKAN מאחור.

 

חס וחלילה. DX12 כמו כל DX הוא צעד אחורה בטכנולוגיה כי מפתחים שעובדים עם DX נעולים רק לוינדוס. Vulkan הוא פתוח לכל המערכות (וינדוס, לינוקס, אנדרואיד ואפילו IOS) ואם הוא יהפוך לסטנדרט כולנו נרוויח (חוץ מ- כמובן).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של Yoram_gini

אני אפסיק ללכלך על AMD... למעשה אני יחזור ללכלך על אנוידיה

 

לא הייתי אומר שאתה אדם יציב במיוחד...

 

ובנוסף, אם לחברה מסוימת יש אופטימיזציות חומרה/תוכנה כאלה או אחרות, זה לא אומר שיש צורך ללכלך על האחרת, ככה נראית תחרות בשוק.

(וגם אם זה לא נראה לעין, אז גם בRX480 וגם בGTX10XX ישנם אופטימיזציות)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה ברור לגמרי שכרגע זה יראה יתרון לכרטיסי . אם זה יהיה סטנדרט ? אני לא חושב.

גם mantle שהיה חדש לגמרי ודיברו שזה הולך לכיוון כזה וכזה.. כמה משחקים כבר ראיתם מאז שעבדו עם זה

או שהראו יתרון מטורף שמצריך שיקול לקניית כרטיס מ ?

 

אני מחכה רק לדבר אחד שבשוק הזה יכול להיות משהו זעזוע מטורף.. וזה שחקן שלישי. קצת נאיבי אבל אולי

מתישהו.. ביום מן הימים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וולקן עדיין בתחילת חיים, לכן רק מפתחים עם גישה ישירה למפתחי וולקן באמת יכולים להוציא משחק, אבל ככה זה מתחיל.

בהמשך הוא יהיה יותר מהיר ויותר יציב, ויהיו יותר דוגמאות איך להשתמש בו, וגם מפתחים אחרים יוכלו להתמיע אותו.

יש לוולקן יתרון עצום על API אחרים, לא רק בגלל שהוא נותן שליטה בהכל, אלא בגלל שהוא תומך בכל הפלטפורמות, לעומת שתומך רק ב ,

או אפילו open-gl, שתומך ברוב הפלטפורמות, אבל בטלפונים למשל, אתה צריך להשתמש בגירסא שונה ( opengl es).

ההסתברות שהוא יתפוס לדעתי גבוהה מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אינטל חשבו על זה כמה שנים, שרפו כסף, ירדו מהרעיון וחזרו לשלם ל NVIDIA ו על שיתוף פטנטים.

בקשר ל MANTLE, גם DX12 וגם VULKAN השתמשו בצורה זו או אחרת בעבודה של . אולי באופן מיידי לא ראינו את היתרונות אבל עכשיו אנחנו רואים את ההבדל, תמיד אמרו כמה הדרייברים של לא יעילים, כשעובדים ל DX12/VULKAN המצב הפוך.

כרגע DOOM, ROTTR ו ashes of the singularity מראים שיפורים מורגשים לחומרה של ושום דבר ל , תמונה מעט מדאיגה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התשובה לשאלה בכותרת היא - אף אחד לא יודע.

אם מפתחות משחקים גדולות יחליטו כן לקבל את עצת בנושא ולפתח לוולקן, מה רע. רוב הסיכויים הם שהם יותר יקשיבו לעצת ואנוידיה ויפתחו ב-DX12.

 

"אבל ליאור, מיקרוסופט משתמשת בחומרה של ואנוידיה גם תומכת". נכון, אבל נח למיקרוסופט לקדם את ה-API שלה על פני API מתחרה, והדרך לקדם את זה בשוק ה- היא על ידי אופטימיזציה שתדאג למחזיקת 90% מנתח שוק כרטיסי המסך לאחרונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...