מתלבט בין שני לוחות אם - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מתלבט בין שני לוחות אם


GladiuS

Recommended Posts

אז אני קונה מחשב חדש, ויש לי התלבטות בין ה B150m k לבין ה b150m d3h

זה שאר המפרט של המחשב:

מעבד: 879 ₪ - * מבצע * - Quad i5 6500 3.2Ghz S1151

זכרון: 319 ₪ - * מבצע * - 16G Kingston HyperX FURY 2133Mhz CL14

כרטיס מסך: 2570 ₪ - * בהרכבת מחשב שלם * - Nvidia GTX1070 8G D5 1657Mhz Strix

דיסק קשיח: 226 ₪ - WD 1T 3.5'' Sata3 Caviar BLUE 7200RPM 64MB 2 Years Warranty

מארז: 359 ₪ - * מבצע * - Source 340 Black - Red

ספק כוח: 290 ₪ - * מבצע * - 550W 80+ Bronze NE550M Modular

קירור אוויר למעבד: 49 ₪ - * מבצע * - Alpine 11 Rev.2

גוף קרור למארז: 158 ₪ - R2 Silent 140mm Case Fan (כמות: 2)

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. בחירה מצוינת של רכיבים
2 חברות מצוינות, בדרך כלל עם לוחות האם עמידים יותר שמחזיקים לאורך שנים, בלוח האם הספציפי של Gigabyte יש תמיכה בכמה כרטיסים כדוגמת  R9 Fury/490/390/290, הכרטיס קול נותן 7.1 מאחורה וכניסה לאוזניות ומיקרופון לאומת 7.1 כולל היציאות הקדמיות במארז עם , יש תמיכה בכונני אחסון מהירים על PCI-E או M.2 מה שאין ב , אם התקלקל רכיב בלוח האם שיותר סביר בחברת Gigabyte תוכל לשׂים 2 כרטיסים על PCI-Ex1 מה שלא ראיתי שמתקלקל אי פעם ב .

לסיכום:
אם הנך צריך את כל השיפורים בלוח Gigabyte b150m d3h תיקח אותו הם יואילו מאוד לגיימינג אם אתה מחפשׂ ראש שקט ללא סיבוכים שיחזיק הרבה זמן לך על ASUS B150m k

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@GladiuS

אם ההתלבטות היא בין שני לוחות האם האלו בלבד, אז אני חושב שה GA-B150M-D3H של Gigabyte עדיף על ה B150M-K של Asus. אני אישית הייתי מעדיף לוח אם אחר ולו רק בגלל שמדובר במעבד יחסית חזק כמו ה Core i5 ולכן הייתי מעדיף לוח אם כמו ה H170 Pro Gaming של Asus שעולה בסביבות ה-600 ש"ח, אבל אם התקציב מוגבל אני מניח שגם לוח כמו ה B150M-C של יתאים. 

אני אישית הייתי נמנע מה B150M-K בעיקר מפני שיש לו רק 2 חריצי הרחבה לזיכרון.

 

הכנתי לך השוואה בין כל לוחות האם הנ"ל בכדי שההבדלים בינהם יהיו ברורים יותר:

 

Motherboards for GladiuS.JPG

 

 

ציטוט של BenSmall Brown

בלוח האם הספציפי של Gigabyte יש תמיכה בכמה כרטיסים כדוגמת  R9 Fury/490/390/29

על מה בדיוק אתה מדבר? כל כרטיס מסך יעבוד בכל .

אם אתה מתכוון לתמיכה במערך CrossFire אז זה דיי לא רלוונטי - למרות שלוח האם מאפשר זאת, חריץ ה PCI Express בגודל X16 עובד רק ב X4, דבר שדיי הופך את מערך כרטיסי המסך לדיי לא יעיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני עובד כבר 6 שנים בחברה למחשב מחודש, ויצא לי הרבה לראות לוחות אם ישנים, סטטיסטית לא יצא לי לראות לוחות של תקולים. לא יודע בקשר ללוחות החדשים. כמובן שיכול להיות אדם שיגיד אחרת, אין ממצא מדעי שבדקתי במחשב זה רק סטטיסטיקה*. 

לי אישית היה לוח GA-P55-UD4-TSM והוא ציפצף לי ממש חזק אבל עבד רגיל בלי בעיות, הלוח של GB הוא בדרך כלל כמו גם הלוח שהיה לי נותן יותר בפחות מחיר, כמו שרשמתי הלוח שרשמת תומך באש צולבת (גם ב x4 זה משהו) וכננים מהירים (כרגע אין להתייחס ל SATA-E, אבל כן ל PCI-E ו M.2), הלוח השני של שחברנו נתן לך פה נותן חיבור של מערך כוננים לפי הטבלה המושקעת שלו בלבד אני לא מכיר את לוח האם וכל מה שרשמתי זה בע"פ על לוחות האם. איך שאתה רוצה? אני במקומך הייתי הולך על GB, נו מחשב זה לא לכל החיים, מחשבים חדשים יוצאים...

 

*אלברט איינשטיין אמר שאלוהים לא משחק בקוביות, אם היה שינוי בתוצאה של ניסוי מדעי סימן שאחד הנתונים השתנה או שנוסף עוד נתון (רוח למשל) כך שאם תעשה בדיוק את אותו ניסוי מדעי הוא יצא תמיד זהה כך שאין טעם לעשות סטטיסטיקות ואין להם שום ערך פיזי הם לא יכולות לתת כלום, ובטח שלא להיות חלק מנוסחה לתיאור תופעה פיזית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@GladiuS

א. שוב - מבין שני לוחות האם שחשבת עליהם, ה B150M-D3H של נותן תמורה טובה יותר ביחס למחיר (אני מניח שעבורך המחיר של שני לוחות האם דיי דומה).

 

ב. כל רכיב וכל מוצר יכול להתקלקל (ולמעשה בשלב מסויים הוא אכן יתקלקל), אבל כאשר מדובר על מקרה בודד זה יותר עניין של "מזל" (אם אתה לא רוצה להסתמך על סטטיסטיקות) - פשוט וזול יכול להחזיק מעמד 10 שנים ולוח אם יקר ואיכותי יכול להתקלקל ביום שהוא נקנה. גם אם אתה רוצה להסתמך על סטטיסטיקות אתה לא ממש יכול לעשות זאת פשוט מכיוון שהמידע הזה לא זמין לציבור (למיטב ידיעתי) והעובדה שאדם אחר נתקל ביותר לוחות תקולים של חברה אחת מאשר של חברה אחרת אין פירושה שזהו המצב האמיתי.

 

@BenSmall Brown

ציטוט של BenSmall Brown

לוח של GB הוא בדרך כלל כמו גם הלוח שהיה לי נותן יותר בפחות מחיר

אני מסכים שזה נכון ברוב המקרים ובד"כ הלוחות של יותר יקרים ממקביליהם מתוצרת חברות אחרות, אבל עבור תושבת 1151 אפשר למצוא לוחות אם של שהם מאד משתלמים גם ביחס ללוחות אם של חברות אחרות.

 

ציטוט של BenSmall Brown

תומך באש צולבת (גם ב x4 זה משהו) וכננים מהירים (כרגע אין להתייחס ל SATA-E, אבל כן ל PCI-E ו M.2)

א. לא כל דבר צריך לתרגם לעברית (עדיף להשאיר את זה CrossFire).

ב. אני בספק אם מי שמחפש לחסוך על לוח האם ישקול לקנות כונן בעל חיבור M.2 במקום אחד זול יותר בעל חיבור SATA .

ג. מערך העובד ב X4 הוא דיי ביזבוז - עדיף כבר להשקיע את הכסף בכרטיס מסך אחד חזק יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הצלחתי לצטט אותך אבל אני מזמין אותך לחפש בכל הפורום הזה לוח אם של שיתקלקל וכמה לוחות של GB התקלקלו, אם אתה לא יכול לבדוק בחברה שלי. 

 

גם פה יש לי בעיה בציטוט אבל אני חושב שבלי לתרגם אתה לא תבין מה משמעות הדבר למשל חיבור טורי זה Serial ב S של SATA-E, רשמתי שאין להתייחס אליו בגלל שאין כבר שנתיים מיציאת SATA-E בלוחות האם כונן שמתאים להם, ו-ATA זה אותו ATA ב PATA וב DATA... ה-E זה מהיר קיצור של Express.

ג. למה? נמק, הסבר גם אם נשים סידרת 700 אז גם תגיד אותו הדבר לאומת אש צולבת בכרטיסי מסך

 

כמו שאמרתי אני ממליץ לך על של GB כי הוא נותן תמורה יותר טובה למחיר, וגם מחשב זה לא לכל החיים, מחשבים מתקדמים מה שנכון להיום לא יהיה נכון עוד כמה שנים.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של BenSmall Brown

חיבור טורי זה Serial ב S של SATA-E, רשמתי שאין להתייחס אליו בגלל שאין כבר שנתיים מיציאת SATA-E בלוחות האם כונן שמתאים להם

אני מסכים שחיבור SATA Express הוא מיותר - אני לא חושב ששוחררו כוננים לחיבור כזה אלא רק לחיבור M.2. בפועל - זה לא ממש משנה, שכן בסה"כ מדובר בתוספת של חיבור קטן ללוח האם שנמצא ליד זוג חיבורי SATA, כך שזה לא ממש מפריע ובכל מקרה אתה יכול להשתמש בחיבור כזה כ-2 חיבורי SATA רגילים.

 

ציטוט של BenSmall Brown

ו-ATA זה אותו ATA ב PATA וב DATA... ה-E זה מהיר קיצור של Express.

האם אתה מדבר על ההגבלה של המהירות של התקשורת בערוץ? אם כן, עבור כוננים מכניים זה אולי נכון, אבל הדבר בוודאות אינו נכון עבוד כונני שמסוגלים לעבוד ב"מהירות" גבוהה הרבה יותר.

 

ציטוט של BenSmall Brown

ג. למה? נמק, הסבר גם אם נשים אינטל סידרת 700 אז גם תגיד אותו הדבר לאומת אש צולבת בכרטיסי מסך

1. לא ממש הבנתי את הדוגמא שלך, אבל לא משנה.

2. מספר דברים לגבי מערך כרטיסי מסך:

א. אדם שבונה מערך של רוצה לקבל ביצועים גבוהים יותר מאשר הוא יכול לקבל מכרטיס מסך בודד.

ב. באופן מעשי כל מערך כרטיסי מסך לא מכפיל את כח העיבוד הגרפי אלא אולי יוסיף כ-50 אחוז (אני לא בטוח לחלוטין בקשר לזה, אולי תרצה להתייעץ בפורום כרטיסי מסך). 

ג. מבחני ביצועים מראים שאין כמעט איבוד ביצועים כאשר כרטיס מסך עובד ב X8 לעומת עבודה ב X16, אבל לא כך הדבר כאשר מדובר על עבודה ב X4 - במקרה כזה יש אובדן ביצועים.

ד. כל מערכת עובדת במהירות של הרכיב הכי איטי שלה. זה אומר שאם כרטיס מסך אחד עובד ב"מהירות" של X4 כל מערך כרטיסי המסך יעבוד ב X4.

 

נניח כי אדם קונה 2 פשוטים/בינוניים ומתקין אותם בכמערך של . בפועל הביצועים שהוא ייקבל, במיוחד אם המערך עובד ב X4, לא יהיו עדיפים במיוחד על פני הביצועים שהוא היה מקבל מכרטיס מסך בודד שהיה עובד ב X16. במקרה כזה עדיף להשקיע בכרטיס מסך אחד חזק יותר שייתן ביצועים עדיפים מאשר ב-2 זולים וחלשים יותר, שכן העלות של 2 כרטיסי מסך זולים כנראה תגיע כבר לעלות של הכרטיס החזק יותר.

 

נניח כי אדם קונה 2 כרטיסי מסך חזקים ורוצה לבנות מערך כרטיסי מסך. במקרה כזה אין בשוק כרטיס מסך חזק יותר שהוא יכול לקנות ולכן הביצועים שהוא ייקבל מערך כרטיסי המסך יהיו עדיפים. העניין הוא שמי שיש לו כסף להשקיע כל כך הרבה בכרטיסי המסך החזקים ביותר שיש בשוק (ואנחנו מדברים על כ-3000 ש"ח לכרטיס) כבר ישקיע בחומרה שתאפשר לו להריץ את מערך כרטיסי המסך ב X8 או אפילו ב X16. באופן מעשי בד"כ מומלץ לאנשים כאלו לקנות רק כרטיס מסך אחד חזק ולשמור את הכסף עבור כרטיס המסך השני בצד. כאשר ייצא לשוק כרטיס מסך חזק יותר כבר יהיה לו כסף לקנות אותו וכמו כן הוא יוכל למכור את כרטיס המסך הנוכחי שלו ולהחזיר לעצמו חלק מההשקעה.

.

ציטוט של BenSmall Brown

גם מחשב זה לא לכל החיים, מחשבים מתקדמים מה שנכון להיום לא יהיה נכון עוד כמה שנים.

אני לא רואה סיבה בימינו מדוע מחשב לא יחזיק מעמד 5,6,7 ואפילו יותר שנים - השיפור בביצועים בין דורות המעבדים הוא דיי מינימלי ולכן לא ממש משתלם להחליף מחשב כל שנתיים או שלוש. אני אישית משתמש במחשב שכבר עבר את גיל 9 (מבוסס על תושבת 775) והוא עדיין עובד בצורה טובה (לפחות עבורי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תסתכל מה כתבתי לפני כן, אני פשוט תירגמתי דוגמה אחת כמו SATA-E שזה ראשי תיבות אות אות, מה לא היה מובן?

ג. השבאתי בינה לבין PCI-E היותר טוב לפי דעתי רק לא הבנתי מה הכוונה ב X4 שאתה חושב שזה לא רלבנטי לאש צולבת אז לכונן מצב מוצק זה רלבנטי (כמו סדרת 700)?

 

ד. אני לא מסכים איתך נגיד אדם קונה מחשב כמו זה ומוסיף אליו אחר כך עוד כרטיס מסך כאשר כבר מחיר הכרטיס מסך ירד משמעותית מאז שהוא קנה את המחשב.

 

ה. יש לי בעיה בציטוט, מחשבים מתקדמים, אני די תקוע עם המחשב שלי והוא כבר לא מתים להיום ראה את הדיון שפתחתי x5492 במקום E6800

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של BenSmall Brown

תסתכל מה כתבתי לפני כן, אני פשוט תירגמתי דוגמה אחת כמו SATA-E שזה ראשי תיבות אות אות, מה לא היה מובן?

בלי לפגוע, אבל נראה כי רוב ההודעה שלך עברה תרגום לא מוצלח במיוחד משפה כלשהי לעברית. אני מאמין שצריך לכתוב דברים בעברית, אבל ישנם מושגים כמו CrossFire ו SATA Express שפשוט לא כדאי לתרגם לעברית.

 

ציטוט של BenSmall Brown

ג. השבאתי בינה לבין PCI-E היותר טוב לפי דעתי רק לא הבנתי מה הכוונה ב X4 שאתה חושב שזה לא רלבנטי לאש צולבת אז לכונן מצב מוצק זה רלבנטי (כמו אינטל סדרת 700)?

רק שאני אבין - אתה משווה בין כרטיס מסך לכונן SSD? 

 

ציטוט של BenSmall Brown

ד. אני לא מסכים איתך נגיד אדם קונה מחשב כמו זה ומוסיף אליו אחר כך עוד כרטיס מסך כאשר כבר מחיר הכרטיס מסך ירד משמעותית מאז שהוא קנה את המחשב.

א. לא הבנתי אותך.

ב. לאיזה מחשב אתה מתייחס ב"כמו זה"?

ג. באופן כללי, הערך של כל רכיב יורד עם הזמן (עד לגבול תחתון מסויים), כאשר עצם העובדה שאתה קונה אותו כבר מקטינה את ערכו ב 20-30 אחוז (פשוט כי הוא נחשב משומש).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...