בחירת לוח אם וקירור מתאים - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בחירת לוח אם וקירור מתאים


YANIV286

Recommended Posts

היי

כחלק מתהליך שידרוג השילוש,נשאר לי לבחור וקירור מתאים

כרגע יש לי מעבד 6700K 

וזיכרונות  Crucial Ballistix Elite 16 GB

 

אני מתכנן לבצע OC בינוני למעבד 4.7 וצפונה

מחיפוש קצר בפורום מצאתי שני לוחות מומלצים.

Asus MAXIMUS VIII RANGER

Gigabyte GA-Z170X-UD5 LGA1151

ההפרש בין הלוחות בפלונטר עומד על 200 ש"ח בערך,בחנות אמרו לי שהבדל המשמעותי הוא בבקר של ה USB 3.1, לUD5 יש בקר של שנחשב לטוב יותר לא בטוח שזה מצדיק את התוספת.

1.האם כדאי לי ללכת על אחד מהלוחות הנ"ל,או להוסיף עוד כמה מאות שקלים ולקחת מתקדם יותר?

2.בנוגע לקירור חשבתי ללכת על Scythe Ninja 4 אני רק לא בטוח אם הוא מספיק טוב לOC  והאם הוא מספיק גבוה מספיק שלא יפריע לזיכרונות,אשמח לעזרה בנושא.

תודה.

 

 

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אם אני הייתי צריך לקנות היום לוח אם למחשב חדש, שני הלוחות הנ"ל היו המועמדים המועדפים מבחינתי פשוט כי לדעתי הם כוללים תכונות שאני אישית מעוניין לראות בלוח אם כמו כפתורי הדלקה וכיבוי מובנים, תצוגת LED לאיבחון בעיות ומספר יחסית גדול של שלבי ייצוב מתח למעבד. הלוח של יותר זול, דבר שהופך אותו למועמד משתלם יותר. בלוח של יש כרטיס חוטי נוסף, עוד שני חיבורי SATA וחיבור M.2 נוסף, ואלו הן תוספות נחמדות, אבל אני לא בטוח שהתכונות האלו, שכנראה לא יהיו שימושיות לרוב המשתמשים, מצדיקות תוספת של 200 ש"ח.

 

2. מבחינת בקר ה 3.1 - אני לא יודע לומר לך איזה מהם עדיף, אבל לדעתי זה לא ממש משנה מ-2 סיבות עיקריות:

א. כמעט ואין התקני 3.1 בשוק כרגע (וגם אם יש - מחירם כנראה יחסית גבוה).

ב. ניסיון העבר מלמד שהביצועים של בקר המוטמע בערכת השבבים בד"כ טובים יותר מאשר הביצועים של בקר מצד שלישי. נכון להיום אין ערכות שבבים בשוק המציעות בקרי USB 3.1 מובנים (אבל סביר שבדורות הבאים שלו לוחות האם וערכות השבבים הדבר ישתנה), כך שזה לא ממש משנה באיזה בקר צד שלישי נעשה שימוש.

אם אתה ממש מעוניין לבדוק איזה בקר USB 3.1 טוב יותר, אני מניח שמישהו במקום כלשהו באינטרנט ערך מבחני ביצועים ובדק את הנושא, אבל את זה אתה תצטרך לחפש בעצמך.

 

3. טכנית אף אחד לא יכול להבטיח לך שאתה תצליח לבצע המהרה של אפילו 100MHz, אבל מעשית סביר להניח שתוכל להגיע עם המעבד שלך לפחות ל 4.4GHz או 4.5GHz (שוב - אף אחד לא יכול להתחייב לכך). מבחינת שני הלוחות - הם נראים כמו לוחות שמתאימים להמהרות בינוניות ומעלה, כך שאני לא מאמין שהם אלו שיגבילו אותך. ובכל זאת, אני אמליץ לכך להתייעץ בפורום אוברקלוקינג וקירור - אולי שם יוכלו לומר לך שאחד מהלוחות הנ"ל עדיף על השני מבחינת יכולת ההמהרה שלו.

 

4. בנוגע לקירור - אני מניח שה  Scythe Ninja 4 יספיק להמהרה בינונית, אבל שוב - אני אציע לך להתייעץ בפורום אוברקלוקינג וקירור. שים לב לכמה דברים בנוגע לקירור הזה:

א. משקלו הוא 780 גרם (או 900 גרם עם מאוורר) ולכן יכול להיות שהוא יהיה בעייתי מבחינה זו מכיוון שמעבדי ה הם דקים יותר ולכן נוטים יותר להתעקם תחת לחץ. אני מציע לך להתקין את הקירור למעבד אך ורק לאחד שהמחשב ימוקם במיקומו הסופי, כלומר אל תנייד אותו כאשר הקירור הזה מותקן עליו.

ב. הקירור הזה הוא יחסית גדול כך שיכול להיות שהוא יפריע לך להתקין מודולי .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...