היהלום של נינטנדו: הסיפור מאחורי The Legend of Zelda - משחקי מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

היהלום של נינטנדו: הסיפור מאחורי The Legend of Zelda


SilentBob

Recommended Posts

בואו לגלות כיצד נוצרה סדרת משחקי ההרפתקאות המצליחה והנודעת שמלווה אותנו כמעט יותר מ-30 שנה

 

והפעם הסיפור מאחורי אחת מסדרות המשחקים הותיקות ביותר שקיימות בעולם הגיימינג. סדרה שחידשה ועצבה מחדש את ז'אנר משחקי האקשן הרפתקאות, והגיבור שלה הפך לסמל אייקוני של חברת נינטנדו ושל משחקי וידאו בכלל. סדרה בת עשרות משחקים, שציר הזמן שלה כנראה יותר מסורבל מתורת היחסות, אבל שעדיין כל משחק בה מצליח להרגיש כמו הרפתקאה חדשה: The Legend of Zelda.

 

הסיפור שלנו מתחיל הפעם בשנות השמונים, כשחברת נינטנדו שכרה לעבודה מעצב משחקים צעיר בשם שיגרו מיאמוטו, והחלה לבנות לעצמה שם בתור חברת משחקי חדשנית. לאחר שבססה את מעמדה בעזרת מספר משחקי ארקייד מוצלחים, המוכרים שבהם הם Donkey Kong ו-.Mario Bros, החליטה להכנס לשוק המשחקים הביתיות.

המשימה על פיתוח המשחק שיגרום לצרכנים לרכוש את קונסולת הנינטנדו, הוטלה על מיאמוטו הצעיר, כשהוא והצוות שעבד איתו החלו לעבוד על שני משחקים במקביל. האחד מהם היה Mario Bros. השני, היה כמובן The Legend of Zelda, שלפני שקיבל את שמו, כונה ע"י הצוות פשוט "Adventure".

הצוות החל לחפש רעיונות שונים למשחקים וחילק אותם לרעיונות שיעבדו עבור מריו, ורעיונות שיעבדו עבור זלדה. המטרה שלהם הייתה ליצור משחקי אחד לינארי עם שלבים מוגדרים, ומשחק שני שיהיה ההפך הגמור, ויאפשר לשחקן לחקור את עולם המשחק.

מריו היה המשחק הראשון שהצוות החל לפתח ולכן זלדה הושם בינתיים בצד, אבל ברגע שסופר מריו יצא לשוק והתברר שהצלחתו עלתה על כל הציפיות של , שיגרו מיאמוטו והצוות שלו חזרו לעבוד במלוא המרץ על זלדה.

נינטנדו יפן, בעקבות ההצלחה של מריו וקונסולת הנינטנדו, החלה לפתח תוסף לקונסולה בשם ה-Disk System שאפשר לקרוא משחקים מסוג של דיסקט, שלעומת מחסניות משחק רגילות אפשר למשל לשמור את ההתקדמות שלכם במשחק. זה התאפשר ע"י העובדה שהדיסקים הללו אפשרו שכתוב של הקבצים שעליהם בזמן אמת. שיגרו מיאמוטו השתעשע עם הרעיון ובנה מן משחק שבו השחקן יכול ליצור מבוכים משל עצמו ואז לתת לחבר לחקור אותם.  

הרעיון של עורך השלבים ירד מהפרק, אבל הצוות אהב מאוד את הרעיון של חקר המבוכים שממנו נהנו מאוד. הם החליטו שזה יהיה הבסיס של המשחק החדש שלהם. מיאמוטו גם רצה ליצור חוויה שונה בתכלית ממריו, שהיה מבוסס יותר על אקשן ותנועה מהירה. לדבריו רצה משחק שדורש מהשחקן לחקור את העולם ולהפעיל את הראש כדי לפתור פאזלים. כיוון שבאותה תקופה כמעט ולא היה , ציפה ששחקנים יצטרכו להחליף מידע אחד עם השני כדי להצליח להתקדם בו.

zz

 

עבור הדמות הראשית, מיאמוטו רצה ילד שיוצא להרפתקאה ומתבגר תוך כדי המסע. על הילד היה לצאת למשימה של הצלת הנסיכה של ממלכת Hyrule. כדי לעשות זאת, עליו לחקור את עולם המשחק ואת שלל המבוכים שלו, לאסוף את פיסות ה"Triforce", חפץ בעל כוח קסם עצום, שיאפשר לו להכנס למבוך האחרון בו יהיה עליו להלחם בגנון, נסיך האופל שחטף את הנסיכה.

שמה של הנסיכה היה זלדה. את שמה, מיאמוטו השאיל מאשתו של הסופר האמריקאי Scott Fitzgerald, ששמה היה זלדה ולדברי מיאמוטו נראתה לו כמו אישה יפה.

בראיון שנתן למגזין הצרפתי Gamekult, סיפר מיאמוטו שאחד מהרעיונות הראשוניים שלהם למשחק היה שחלקי ה-Triforce היו צריכים להיות צ'יפים אלקטרוניים, ועל הדמות הראשית היה לטייל בין העבר לעתיד, ועל כן, השם שניתן לה היה לינק כי הוא מחבר בין הזמנים. למרות שהרעיון על טיול בזמן נזנח, השם של הדמות נשאר.

כיוון שחיבב מאוד סרטים של וולט , התחבר מאוד לגרסא שלו לפיטר פן, וכך לינק זכה לעיצוב האייקוני שלו, ששאוב מהילד הנצחי.

בשנת 1986 המשחק נחת על המדפים ביפן, ולאחר שנחל הצלחה והצליח למכור גם יחידות של ה-Disk System עבר המרה מיוחדת למחסניות רגילות והחל להמכר גם מעבר לים, עם האפשרות לשמור את ההתקדמות של המשחק. פיצ'ר שעד לאותו רגע לא היה קיים בקונסולה.

המשחק השני של זלדה, The Adventure of Link, עליו החלו לעבוד מייד, יצא לשוק כשנה לאחר מכן, אבל עבר שינוי משמעותי והפך לסייד סקולר עם דגש על לחימה, כנראה תוצאה של הנסיון של מיאמוטו לחשוב תמיד על רעיונות חדשים. זאת הייתה החלטה שנויה במחלקות, שלא לגמרי התקבלה בהבנה מצד השחקנים שלא ממש ציפו לשינוי במשחקיות. למרות שבעצם זה היה משחק מוצלח למדי ולמעשה הוא עד היום אחד המשחקים הכי נמכרים של הסדרה, בנינטנדו הבינו את הרמז ומעולם לא חזרו על הנסיון.

מיאמוטו חזר לשולחן השרטוטים, וארבע שנים לאחר מכן, כשקונסולת הסופר כבר יצאה לשוק, המשחק השלישי בסדרה, A Link to the Past,  יצא לאור. הפעם הוא חזר למקור שלו, והיה הגרסא המשודרגת לה השחקנים ציפו, עם פאזלים משודרגים, גרפיקה יפייפה, ואפילו מוטיב חדש – טיול בין מימדים.

zz1

בתחילת שנות התשעים, בתור חלק מעסקה בין לחברת פיליפס ליצירת תוסף שמסוגל לנגן דיסקים לסופר , פיליפס קבלה מנינטדו רשיון ליצירת שלושה משחקי זלדה על מערכת המולטימדיה החדשה שלהם ה-פיליפס CDI. התוצאה הייתה במילים עדינות – קטסטרופה. משחקיות נוראית, קאטסינס מגוחכים, ובקיצור פיסת היסטוריה שנינטנדו הייתה מעדיפה לקבור מתחת לשטיח.

אבל הכבוד של משחקי זלדה שב אליה במהרה, כשמשחקי זלדה החלו להופיע על הקונסולה הניידת החדשה של נינטנדו, הגיימבוי והגיימבוי קולור. אלו היו משחקים מצויינים שהצליחו להעביר את החוויה המלאה של משחקי זלדה למכשיר הקטן. חלקם אגב נוצרו בכלל ע"י קפקום שקבלה לכך אישור מנינטנדו שהעדיפה לעבוד בינתיים על דברים אחרים.

כעת אנחנו מגיעים לאמצע שנות התשעים. התלת מימד החל להשתלט על השוק, ונינטנדו פתחה את אחת מקונסולות התלת מימד הראשונות: הנינטנדו 64. באותן השנים עדיין היה תחום חדש, כך שלהמציא את משחקי זלדה מחדש לא היה עניין של מה בכך. כיוון שלא היו בטוחים אם הזכרון של הנינטנדו 64 יספיק, שיגרו מיאמוטו אפילו שקל בהתחלה לעשות מהמשחק החדש סוג של מריו 64, בו לינק יצטרך להכנס לעולמות שונים דרך בטירה של גנון. לבסוף הוחלט שהמשחק יהיה סוג של הגרסא התלת מימדית של A link to the past ושהעלילה שלו תיסוב סביב אחד החפצים מאותו משחק – האוקרינה.

zz2

המעריצים של המשחק לא יכלו לחכות. למעשה ההייפ סביבו היה כל כך גבוה שהמשחק נכנס לספר השיאים של גינס בתור המשחק בעל מספר ההזמנות המוקדמות הגבוה ביותר בהיסטוריה. והמעריצים לא התאכזבו. המעבר לתלת מימד עבר בהצלחה והמשחק נחשב בעיני רבים לאחד המשחקים הטובים ביותר בסדרה עד היום.  

משחק ההמשך לנינטנדו 64, Majora's Mask, הצליח אף הוא לעלות על הציפיות, והציג טון בוגר ואפל יותר לצד משחקיות ייחודית וכמה רעיונות מטורפים. סוף העולם מעולם לא איים עליכם כמו שהוא איים במג'ורז מסק, שבה היה לכם זמן מוגבל להציל את העולם מהירח הקריפי שעומד להתנגש בו. המשחק הצריך אתכם לשחק עם הזמן שוב ושוב כדי למנוע מהארוע הזה להתרחש.

הרעיון של הזמן נוצר באופן אירוני מחוסר זמן. לצוות של זלדה הייתה שנה אחת בלבד ליצור משחק המשך, והזמן המצומצם הזה גרם להם לחשוב על הקונספט של משחק עם הזמן.

עם השנים, נינטנדו המשיכו להוציא עוד עשרות משחקי זלדה, חלקם לקונסולות ניידות וחלקם לקונסולות הביתיות אבל כל אחד עם רעיונות חדשים והרפתקאה חדשה. כרגע אין יותר מדי מידע על המשחק החדש ביותר בסדרה, אבל מהטריילר הבודד שקיים הוא בהחלט נראה כמו תוספת משובחת לסדרה, כך שסביר שנשמע מלינק וזלדה עוד לא מעט בעתיד.

zz3

סבטה ס. היא מפתחת אתרים וגיימרית בנשמה, אתם מוזמנים לעקוב אחריה בערוץ היוטיוב שלה GameGems

https://hwzone.co.il/%D7%94%D7%99%D7%94%D7%9C%D7%95%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-%D7%A0%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%A0%D7%93%D7%95-%D7%94%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%9E%D7%90%D7%97%D7%95%D7%A8%D7%99-the-legend-of-zelda/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...