החגיגה נגמרת: אינטל מבטלת יכולת המהרה במעבדים רגילים - אוברקלוקינג וקירור - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החגיגה נגמרת: אינטל מבטלת יכולת המהרה במעבדים רגילים


SilentBob

Recommended Posts

בשבועות האחרונים נדמה היה שבשורת האוברקלוק חזרה אל השווקים הנמוכים יותר עם האפשרות להמהרת מעבדים שלא מסוג K. אך שמה לזה סוף ומסבירה מדוע

מאז הדור השני של מעבדי ה-, אי שם לפני 5 שנים, האוברקלוק הפך לנחלתם של השואפים לכך בלבד, כשכל הדגמים למעט אלו הממותגים באות K בדגמם אינם מאפשרים העלאה של המכפלה או תדר הבסיס – מה שנכון כלפי מעבדי ה-K גם כן, לפחות עד הדור הנוכחי.

בדור ה- באינטל בחרו להחזיר את היכולת לשנות גם את תדר הבסיס של המעבד (בקפיצות תדר קטנות ומדודות ליציבות מירבית), כפי שהיה נפוץ בעבר, עבור דגמי ה-K בלבד, על מנת לאפשר שילוב יחד עם הגדלת המכפלה לקבל ביצועי מיטביים.

עם זאת, לאחרונה התעוררנו לבשורה: יצרניות לוחות האם מצאו דרך לאפשר את ההמהרה דרך תדר הבסיס גם למעבדים שאינם משתייכים לסדרת ה-K, דרך מה שמסתמן כ'באג' בתכנון, מה שאומר במילים אחרות אפשרות המהרה גם למעבדים החלשים יותר. במדריך שלנו הצלחנו להביא מעבד בעל תדר של 3.3 ג'יגה-הרץ עם ביצועים סבירים לתדר של 4.5 ג'יגה-הרץ עם ביצועים משוק המיינסטרים.

מהיום אוברקלוק למעבדים ללא K - האמנם?

ההכרזה של ASRock: מהיום למעבדים ללא K – כבר לא

 

אבל החגיגה, אותה התחילה למעשה חברת (יחד עם חברת Supermicro), נגמרת, כאשר דווח שזו הורידה את אפשרות ה-Sky OC שלה בעדכון הטרי בהוראה של חברת אינטל, ואליה מצטרפות כל שאר החברות שהגדילו לאפשר שכזה בלוחות שלהן. מיותר לציין שמי שכבר עדכן וביצע שכזה לא יושפע עד אשר יבצע עדכון ביוס – פתרון לא נוח, ולא רק בשל החוסר עדכניות.

עבור משתמשים אלו, ועבור משתמשים מאוכזבים אחרים, אינטל מבהירה ומסבירה שביטול האפשרות נובע מכך שהיא אינה ממליצה עבור מעבדים אלו, שלא תוכננו לעבוד תחת אוברקלוק. כמו כן, מדגישה שמעבדים בעלי המהרה שכזו לא יכוסו תחת כל אחריות מצידה.

Sky OC - פונקציה בעלת חיים קצרים למדי

Sky OC – מי שמעוניינים להמשיך להמהיר בהתבסס על עדכוני הקושחה הקודמים יכולים לעשות זאת, אך כל מי שירצו להשתמש בגירסאות הקושחה העדכניות ביותר יאלצו לוותר על היכולת

 

עם תהיות של רבים בנוגע לצעד הנ"ל של חברת , זהו המצב – ואנחנו עדיין מקווים שהחברה תאפשר שנית בעתיד גם לבעלי פשוטים יותר להאיץ את המעבד שלהם. אבל עד שזה יקרה, הכלל נשאר: אוברקלוק עושים עם מכפלה פתוחה, ועם מעבד K.

https://hwzone.co.il/%D7%94%D7%97%D7%92%D7%99%D7%92%D7%94-%D7%A0%D7%92%D7%9E%D7%A8%D7%AA-%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%9C-%D7%9E%D7%91%D7%98%D7%9C%D7%AA-%D7%99%D7%9B%D7%95%D7%9C%D7%AA-%D7%94%D7%9E%D7%94%D7%A8%D7%94-%D7%91/

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא היתה לחברות הרבה ברירה אם הם רוצים עדכוני מיקרו קוד לביוסים מאינטל. העדכון הראשון שיצא מאז שהדבר הזה התגלה בעצם סותם את הפירצה שאיפשרה המהרת נעולים. אפשר להישאר עם הביוס הישן והלא מעודכן למי שרוצה לחגוג עם נעולים אבל לכל השאר עדיף לשדרג.

https://wiki.archlinux.org/index.php/microcode

 

http://arstechnica.com/gadgets/2016/02/intel-to-shut-down-renegade-skylake-overclocking-with-microcode-update/

Intel's update changes the processor's microcode—programmable code embedded in the processor that gets updated both by system firmware and operating systems—to, in some unspecified way, prevent altering the base clock in ways does not want. While it will take some time for motherboard vendors to update their firmwares and actually propagate the new microcode to end-user systems, it means that the end is nigh for simple overclocking of processors. Some holdouts may stick with old, overclocking-capable firmware, but it will become increasingly hard to buy new motherboards that support the old capability.

None of this should have much impact on the K processors, which remain unlocked—and which will continue to attract around a 10-percent price premium for the privilege.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...