יש הבדל בין המכללות ? - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יש הבדל בין המכללות ?


Emmanuell

Recommended Posts

מבחינת הסתכלות עליך בראיונות עבודה , מבחינת איכות המרצים וחומר הלימוד , וכמה שפחות אווירה של שכונה במקום וגם מבחינת האנשים שמגיעים ללמוד .

 

אני בודק את האפשרויות שלי , ראיתי את ג'ון ברייס שיש שם קורס של שנה עם הסמכה של MSCA  windows server 2012 וההסמכה הבסיסית של CCNA בשתי מפגשים שבועיים סה"כ 470 שעות, אני לא סגור על המחיר אבל הבנתי שזה באיזור ה 10,000 לפני כל ה"מלגות " שלהם .

 

מכללת HackerU , איך היא נחשבת ? הסילבוס של הקורס שלהם נראה מבטיח אבל משיטוט באינטרנט ראיתי דעות חלוקות. הסילבוס שלהם בגדול הוא זה - http://www.hackeru.co.il/minisite/networks/ReshatotNew3.pdf

 

יש גם את השלוחה של הטכניון בת"א , למישהו יש ניסיון איתם ?, מבחינת השם זה נשמע הכי מבטיח . אני מתכוון לקורס הזה - http://cont-edu.technion.ac.il/%D7%AA%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%93/%D7%9C%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%99-%D7%AA%D7%A2%D7%95%D7%93%D7%94/%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91%D7%99%D7%9D/TCSE

 

וגם רשום שיש שם " מכינה המיועדת לחסרי רקע בתחום."  , אמנם אני מגיע עם רקע בסיסי בתחום אבל אני לא יודע מאיזו דרגה ממש מתחילים את הקורס ככה שזה נחמד שיש אופציה כזו .

 

אולי יש עוד מקומות שאנשים ממליצים ללמוד בהם את הקורס ? אני יודע שהרבה ממליצים ללמוד לבד אבל הייתי ממש מעדיף בהחלה להיות במסגרת .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת הסתכלות בראיונות עבודה - אף אחד לא יראיין מישהו שעשה קורס "אבטחת מידע" ב"מכללה" (בושה אפילו לקרוא למקומות האלו מכללות, זה יותר כמו מכונים לגניבת כסף מאנשים).

אפשר לשאול מה בדיוק התוכניות שלך לחיים ולאן אתה חושב שקורס כזה או אחר יביא אותך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של multicore

מה לא היה ברור מהתגובות בדיון שפתחת באוקטובר שנה שעברה? לא קיבלת קצת שכל מאז?

קשה לך לענות לשאלות עצמן שאנשים שואלים במקום סתם לשאול שאלות שכל המטרה שלהן להתסיס ?

 

אולי אתה ממש נגד המוסדות הללו וממש בעד למידה עצמית וזה אחלה , אבל לא כולם חושבים כמוך .

 

בדיון ההוא אף אחד לא ענה באיזה מוסד לימודים עדיף ללמוד מבין אלו הקיימים , עכשיו שעברה חצי שנה ואולי דברים השתנו .

 

מאז סיימתי את התואר ואני עדיין מעוניין ללמוד את הנושא . ולא אני לא מעוניין ללמוד לבד בבית . אז אני אשמח שמבין כל המקומות הנוראיים הללו שכל מטרתם זה ללמד אותנו חומר אשר נמצא ברשת בחינם ולגזול את כספי , איזה מהם הכי פחות גרוע ? 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של MiniMizer

מבחינת הסתכלות בראיונות עבודה - אף אחד לא יראיין מישהו שעשה קורס "אבטחת מידע" ב"מכללה" (בושה אפילו לקרוא למקומות האלו מכללות, זה יותר כמו מכונים לגניבת כסף מאנשים).

אפשר לשאול מה בדיוק התוכניות שלך לחיים ולאן אתה חושב שקורס כזה או אחר יביא אותך?

 

על איזה מבין שלוש האפשרויות אתה מתכוון ב " קורס "אבטחת מידע" ב"מכללה" ," אני מניח שזה פשוט לשתי הראשונות ?  יש לך חוות דעת על היחידה ללימודי חוץ של הטכניון ?

 

יש לי תואר B.A כללי שלא עוזר לי בשום דבר בתכלס ואני מתחרט שבכלל בזבזתי את הזמן שלי עליו ( בזמנו פשוט לא ידעתי מה לעשות עם עצמי ) , תמיד הייתה לי נטייכה לתחום הטכני ותמיד הייתי הנאדם שפונים אליו עם בעיות מחשבים כאלו ואחרות . הרעיון הוא להכנס ללמוד את התחום האחד מהמוסדות לימודים , ולהתחיל לעבוד בחברה אשר יש לי מכר שיכניס אותי למשרה שלא דורשת ניסיון רב ולצבור שם ניסיון פרקטי במשך שנה - שנתיים .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדעה שלי זהה לחלוטין לזו של multicore והיא שלימודי תעודה הם בזבוז כסף וזמן שעדיף שיהיה מושקע באפיקים טובים יותר. חשוב שתבין שמה שהמכללות האלה מוכרות ("כרטיס כניסה לעולם ההייטק") זה שקר מוחלט ושתעודה ב"אבטחת מידע" או "ניהול רשתות" לא תכניס אותך להייטק.

כמו כן שים לב שהקורסים האלה *לא* נותנים למעשה שום הסמכה אמיתית - לא CCNA ולא MCSE ולא בטיח. הקורסים מלמדים אותך (תאורטית) את החומר שדרוש כדי לעבור את המבחנים של סיסקו/מיקרוסופט וכו' אבל המבחנים הם לא חלק מהקורס ואחרי הקורס תצטרך לגשת אליהם בכוחות עצמך (כולל לשלם עליהם) - מה שהיית יכול לעשות גם בלי שום קורס ולחסוך על הדרך 10,000 ש"ח.

דרך אגב, גם אם תסיים את הקורס ותגש למבחנים הרלוונטיים ותקבל את ההסמכות הרלוונטיות - זה לא יכניס אותך לעולם ההייטק.

כל עוד אתה מבין את הדברים האלו ולא חי באשליות של "אני הולך לעשות קורס אבטחת מידע ולעבוד בהייטק", אם אתה עדיין רוצה לעשות קורס כזה - בהצלחה. אני לא חושב שיש הבדל כלשהו בין היחידה ללימודי חוץ בטכניון (שהקשר בינה לבין הטכניון עצמו הוא במיקום הפיזי של הלימודים וחשבון הבנק שהכסף שלך נכנס לתוכו בסוף) לבין האקריו או ג'ון ברייס, כולם פחות או יותר אותו דבר.

 

מה שכן, ראיתי במקרה את ה"כתבה" הזאת באתר של היחידה ללימודי המשך של הטכניון:

http://cont-edu.technion.ac.il/%D7%9B%D7%91%D7%95%D7%93%20%D7%94%D7%A9%D7%95%D7%A4%D7%98%20%D7%A2%D7%91%D7%A8%D7%AA%D7%99%20%D7%9C%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%9C

 

לכאורה סיפור הצלחה מעודד על מישהו שעשה קורס אבטחת מידע ביחידה ללימודי המשך והתקבל בזכותו לעבוד באינטל (הייטק קלאסי). בפועל, ובלי להרחיב יותר מדי, הסיפור הזה שקרי לחלוטין (אותו אדם מעולם לא הועסק על ידי ובטח לא בתחום אבטחת מידע). כך שאני מציע לך לקחת את כל הסיפורים שהמכללות האלו מוכרות לך לא עם גרגיר של מלח, אלא עם מלחיה שלמה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חייב להגיד שאני לא מסכים איתכם - או לפחות לא לגמרי.

 

ברשותי הסמכת CCIE :biglaugh::biglaugh::biglaugh:

את הCCNA, CCNP ואת הCCIE הראשונים שלי - למדתי בקורס....ידעתי שאפשר ללמד לבד, ידעתי שיש סרטונים, יש configuration guides, יש ספרים וכו'.

מה שכן - אולי זה במקרה - לבCCNP ובCCIE - הלימוד היה מעמיק, עם הרבה מעבודת והרבה מעבר ל"לצאת מידי חובה" על ידי המדריך.

מעבר לכך שבמהלך שתי ההסמכות הללו - ההתעמקות האישית שלי, הייתה במעבדות שעשיתי לבד, והמון למידה ונסיון לבד - כאשר מגיעים לכיתה עם שאלות, וכמובן עם תשובות.

כל המטרה של שיעור זה לא שרק ישפכו לי את החומר לראש, אלא ליצור דיון, להתעמק בבעיות, ליצור בעיות ולפתור אותן.

 

לעומת זאת, אני לבדי עשיתי CCNA DC, CCNA SEC והיום אני ממש באמצע תהליך של CCIE DC....אוטוטו הבחינה המעשית (את העיונית עברתי).

 

בתור אחד שעשה (או עושה) את שתי הדרכים - הן למידה עצמאית, והן למידה ע"י מדריך - בשבילי אין תחליף למדריך/שיעור ואני אומר את זה מכמה סיבות:

  1. לו"ז - יש שיעור פעם בשבוע, זה נותן מסגרת מעולה ! בלי ויתורים !
  2. יש מי ששואל אותך (אותי במקרה הזה), מודא שאני מבין את החומר ומאתגר אותי.
  3. יש את מי לשאול, לעשות סיעור מוחות
  4. מדריך טוב יתן לך תרגילים טובים מעבר למה שאתה צופה בסרטון....אפשר לקרוא לזה מקביל לWORKBOOK בימינו

אני יכול לציין שאחד הדברים ההכי חשובים, עם או בלי קורס - זה לא ללמוד לבד ! תמצא שותף/חבר/חברים ללמוד ביחד.

זה יוצר סיטואציה של סיעור מוחות, זה יוצר סיטואציה שאחד יכול לשאול ולעזור לשני...זה ממש תורם !

 

היום - אני לומד לבד, ואני מוכן ואשמח לשלם סכומים גדולים בשביל מדריך טוב....פשוט אין.

 

יחד עם זאת - קורס/מדריך לא אומר שלא צריך לתרגל בבית ולייצר מעבדות וסיטואציות.

 

 

לגבי מכללה אני לא מכיר את HACKERU אז אינני יכול להמליץ אם ללכת אליהם או לא.

מה שאני יכול להמליץ לך זה להתמקח על המחיר...לעיתים אפשר להוריד אותם עד 50 אחוז.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בפועל, בתחום אבטחת המידע (אפילו יותר מברוב תחומי הIT) לא שמים ל"הסמכות" כאלה ואחרות אלא בודקים ידע בפועל.

קל מאד לראות מי מבין ומי מחרטט ופולט חומר שלמד במכללה.

 

digitalseeker האם אתה עובד בתחום או רק צובר הסמכות?

 

הערה: יוצאת דופן במקצת היא הסמכת CISSP שנדרשת ע"י אירגונים גדולים ובמיוחד אירגונים בינלאומיים. זו הסמכה קשה ויקרה והיא דורשת ידע נרחב בתחומים רבים ונסיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

borsood אתה חושב שאם לא הייתי עובד בתחום הייתי מצליח לעשות CCIE....ובקרוב כפול 2 ?

בודאי שאני עובד בתחום ! ואתה צודק שלהסמכות אין שום משקל במקרה של אבטחת מידע....חוץ ממקרים יוצאי דופן כמו CISSP.

מה שכן - יש להסמכות משקל מסויים....לפעמים יותר ולפעמים פחות.

 

בסופו של דבר הדבר הכי משמעותי בתחום הIT הוא נסיון....על זה אין ויכוח !

 

אבל אני יכול להגיד לך שהסמכה לעיתים נותנת לך אפשרות ללמוד במסלול לימודים מסויים את החומר בו אתה רוצה להתמקצע....אם זו הסמכה של VMWARE, או CCNA של סיסקו.

ואגב - זה מאוד מורגש, כאשר אני עובד עם מישהו מתחום הIT שלמד CCNA (גם אם הוא לא נבחן במבחן עצמו)....זה כיף לדבר עם בנאדם שמבין מה התפקיד של VLAN, מה זה ARP ומה זה SUBNET.

 

אני מאוד ממליץ למי שמתחיל בתחום הIT כן ללמוד הסמכה זו או אחרת ע"מ לבוא עם מידע בסיסי לעבודה התחלתית...גם אם זה HELPDESK.

צריך לזכור ולדעת שהסמכה היא לא קיצור דרך, אם עושים CISSP בלי שום נסיון ורקע בתחום - לא מתקבלים לתפקיד Security Architect.....ובאותה מידה אם עושים CCIE ללא שום נסיון ורקע - לא הופכים למהנדס בכיר נכון ?

 

אבל האם זה נכון שהסמכה תעזור לך להתקבל לעבודה ראשונית ? לדעתי כן

האם זה נכון שהסמכה תעזור לך ברמה הטכנית (במידה ואתה באמת מעוניין ללמוד) באותה עבודה ? אני מאמין שכן.

האם חייבים לשלם הון עתק למכללה ? ממש לא.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעייה הגדולה היא המכללות והמצג שהן נותנות לתלמידים.

  • סיום קורס כזה או אחר אינו מקנה יתרון בקבלה לעבודה למי שאין לו נסיון (וגם למי שיש לו נסיון)
  • את מה שמלמדים בקורסים צריך לדעת כדי להתקבל
  • את מה שמלמדים בקורסים אפשר וצריך ללמוד לבד. התחום כל כך דינמי שמידע בן שנה-שנתיים יכול להחשב מיושן, גם אחרי שהתקבלת צריך להמשיך ללמוד.

לדעתי מקום שמוכן לקבל מישהו ללא נסיון בוודאי יעריך יותר מישהו עם יכולות למידה עצמיות (למדתי לבד, בניתי לי מעבדה כדי להבין, שיחקתי וזה מה שאני יודע) על פני בוגר מכללה שכזו עם הסמכת שקר.

 

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עמנואל, לא היתה שום כוונה של עקיצה פה, אלא יותר רצון להעיר אותך.

במקמוך היית באמת מקשיב למישהו שיש לו ידע ונסיון בתחום.

 

מה שאני חושב על מערכת החינוך הזאת וההסמכות של יצרני חומרה ותוכנה זה דיון מפני עצמו.

מנסים להסביר לך (ולכל מי שפותח דיון כזה) איזה משקל יש בפועל ללימודים האלו ושהם לא שווים שום דבר בלי נסיון על עבודה מעשית במשך הרבה זמן.

אם היית עכשיו עובד בתור sysadmin איפשהו והולך במקביל ללמוד משהו מההסמכות שהוזכרת (על חשבון המעסיק שלך כמובן!), אז זה סיפור אחר לגמרי.

מכל שנותיי בתעשייה לא ראיתי בן אדם שהוא טוב בעבודה שלו בגלל איזה תעודה צבעונית שהוא הוציא מתישהו. איכות העבודה תמיד נמדדת בהשקעה של העובד והרצון שלו לעשות דברים חכמים.

 

קורסים אלו לא ילמדו אותך לחשוב מחוץ לקופסא ולתת פתרונות יצריתיים. הם גם לא ילמדו אותך לפתור בעיות בעולם האמיתי.

כבר הרבה שנים יש אינפצליה של מוסמכים וכל המכללות שקר כלשהו רק מנצלות את התמימות של האנשים כדי למכות להם פנטזיות על עבודה בהייטק.

 

עצה שלי היא שתתחיל לעבוד בתפקיד זוטר. אם אתה באמת "אוהב מחשבים" כמו שאתה מתאר, לא תהיה לך שום בעיה להשתלב בעבודה כזאת ולראות עד כמה אתה מצליח להתקדם.

אחרי זה תבדוק אם אתה באמת רוצה לעבור לימודים פורמליים בתחום הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אוסיף על מה שרשם יבגני, מה שתלמד במכללות האלה זה רק את הבסיס. בעבודה עצמה יש הרבה לימוד עצמי. אתה צריך לקחת גם את זה בחשבון לפני שאתה שולל ללמוד לבד.

 

בכל מקרה, אם אתה מתעקש ללכת למכללה, הייתי ממליץ על see security.

מה שבעייתי בג'ון ברייס והאקריו ממה ששמעתי (לא ניסיון) זה שיש תחלופה גדולה יחסית של מרצים ואתה לא יודע מי ואיך יהיה המרצה.

לי היתה חוויה מאוד רעה עם השלוחה של הטכניון ולא יכול להמליץ עליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציטוט של digitalseeker

 

בודאי שאני עובד בתחום ! ואתה צודק שלהסמכות אין שום משקל במקרה של אבטחת מידע....חוץ ממקרים יוצאי דופן כמו CISSP.

 

LOL. הסמכה מיותרת לחלוטין, עדיף בלעדיה מאשר איתה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איני בקיא בתפקידי אבטחת מידע...מה שכן שמתי לב שהרבה פעמים יש משקל משמעותי לתעודה הכסופה CISSP בשביל תפקיד מתקדם של אבטחת מידע.

 

אני בקיא בתחום שלי - תקשורת נתונים - ואני יכול להגיד לך שיש משמעות גדולה להסמכה הנכספת שלי - CCIE - יש לה משמעות מאוד גדולה גם בציפיות שכר !

מה שכן אני יכול להוסיף ולהגיד שהתעודה לבד לא משקפת ולא מאומה ! אם אין לך את הידע בראש, אם אין לך מספיק נסיון, ואם אין לך יכולת ללמוד ולהתעמק בתחום - התעודה שווה כמו נייר טואלט שמנגבים איתו את התחת.

 

כאשר אנו מראיינים לעבודה בנאדם עם הסמכת CCIE - אנחנו בוחנים את הידע שלו ואת ההתעמקות שלו....ומצפים ממנו לרמה של CCIE....לא רק לתעודה.

 

אני משער שכך זה גם בCISSP.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

CISSP זו הסמכה ריקה מתוכן שעושים רק כדי לכתוב בקורות חיים שיש אותה (בערך כמו תואר MBA). מי שמבין באבטחת מידע (באמת מבין, לא ברמה של לעשות מצגות ו-Visio) הם אנשים עם הרבה מאוד נסיון בכתיבת קוד על פלטפורמות שונות (וכמעט תמיד עם תואר רלוונטי) והבנה עמוקה של טכנולוגיות מגוונות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...