איזה בטריה נטענת הכי בטוחה לשימוש (עבור צעצוע לילד)? - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה בטריה נטענת הכי בטוחה לשימוש (עבור צעצוע לילד)?


Elad128

Recommended Posts

היי!

 

אני מתכנן לבצע מוד קטן במכונית צעצוע.

למכונית כמה לדים ובטריות קטנטנות. נראה לי LR44.

חשבתי לחליף אותן בבטריות NiMH נטענות.

האם הבטריות האלו נחשבות בטיחותיות? למשל במקרה של קצר, הטבעה של המכונית במים וכו'..

מה לגבי מעגל טעינה, האם מעגל כזה יתאים/כדאי?

http://www.circuitdiagram.org/nicd-nimh-battery-charger-circuit.html

 

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעיקר מבחינה של קצר. ממה שאני יודע בטריות LiPo הכי בעייתיות עם זה. והייתי רוצה לדעת האם יש דברים שכדאי לדעת על בטריות מסוג NiMH.

 

בלי קשר לזה, אשמח לשמוע אם יש למישהו מה להגיד לגבי מעגל הטעינה שצירפתי בקישור בהודעה הראשונה.

 

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל הסוללות הנטענות יש התנגדות פנימית נמוכה וכתוצאה זרם קצר די גבוה

 

בסוללות Ni-MH, הסוללה עצמה דיי "שקטה" (הן לא נוטות להתפוצץ, ולא "זוכרות" קצר שקרה בעבר ומחליטות פתאום להתפוצץ במועד מאוחר יותר כפי שעלול לקרות אם Li-* )

 

מה שכן, קצר יכול לחמם את הסוללה במידה שהיא תמיס את עצמה החוצה מתוך כל גוף פלסטיק שבו היא מותקנת, או לחמם עד לליבון כל מוליך שהוא חלק מהקצר (חוטי חשמל דקים, קווים במעגל מודפס....) ואז המוליך הזה יכול להצית חומרים כמו פלסטיקים שנמצאים איתו במגע

 

בשביל למנוע את זה תוסיף פיוז בתוך הצעצוע, על 1 מהחוטים שהוכים מחיבור הסוללות. אם זה סתם צעצוע אם כמה לדים (כלומר : צריכת זרם אפסית לחלוטין), אז במקום פיוז אפשר לשים נגד (נגד הספק של כמה עשרות ohm). הנגד לא ימנע קצר, אבל יגביל את הזרם ל מתח הסוללה/התנגדות הנגד, ואתה יכול לבחור את הערך שלו כך שהוא פשוט לא יתחמם למידה מסוכנת גם אם הוא מקבל את כל מתח הסוללה

 

למים יש התנגדות דיי גבוהה (הם לא מתכת) ולכן הזרם שעובר דרך מים הוא קטן מאוד. בצעצועים ללא מעגל אלקטרוני בפנים (אלא רק כמה לדים/מנוע) אין דרך שבה נפילה למים תביא לקצר בזרם משמעותי. בצעצועים שיש בהם מעגל אלקטרוני יש אפשרות שהמים יקצרו איזה שהוא חלק במעגל ואז כתוצאה מזה המעגל עצמו יוליך זרם קצר (דרך 2 טרנזיסטורים של גשר שנפתחו בו זמנית, ...) אז בכל מקרה חוזרים לכך שיהיה פיוז

 

 

 

 

מעגל הטעינה דיי פשוט ואמור לעבוד

 

כל זמן שהסוללה נטענת, חלק מהחשמל שנכנס (סדר גודל 2/3) נטען לסוללה, היתר (1/3) הולך לאיבוד על התחממות הסוללה. כשהסוללה מתקרבת או כבר הגיעה לטעינה מלאה, אין יותר מה להטעין שם ואז הכל הולך לאיבוד על התחממות הסוללה - מה שאומר שהיא מתחילה להתחמם הרבה יותר. אם אתה תשאיר אותה כך הרבה זמן, אתה תהרוס אותה. לא נראה לי שיש בעיה בטיחותית אם אתה לא מטעין בזרם שהוא פשוט גבוה מידי לגודל של הסוללה

 

ברוב הסוללות יש נתון זרם שנקרא float charge. בזרם הזה ניתן להשאיר את הסוללה בטעינה בלי בעיה (עדיין להטעין אותה מעבר למקס' מקצר את אורך החיים שלה, אבל לא נראה לי שתהיה בעיה בטיחותית). זו טעינה איטית יותר ממה שניתן לקבל בשיטות אחרות "חכמות" יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...