שוקל לשדרג מערכת עם i5-750 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שוקל לשדרג מערכת עם i5-750


serg90

Recommended Posts

אהלן,

יש לי מחשב של כבן 6 שנים, ואני שוקל להוסיף לו 4GB (להשלים ל-8GB) ולקנות כרטיס מסך חדש.

מבחינת הספק הכוח יש ברשותי seasonic 550w 80plus bronze

ולוח אם GB P55M-UD2

אני רוצה לדעת האם המערכת תשרוד אם אשרדג לכרטיס מסך מודרני.

הן מבחינת צוואר בקבוק והן מבחינת שרידות של מערכת ישנה, מבחינת הספק חשמל ואורך חיים של כלל המערכת (מנסיון עבר נשרף לי לאחר כ4-5 שנים מבלי שנעשו שינויים כלל. אחד שבזמנו נחשב ל"איכותי" ובעל שם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. לא ציינת איזה מעבד יש לך ולאיזה כרטיס מסך אתה מתכנן לשדרג, אבל זה לא חשוב - ספק כח תקין בעל הספק אמיתי של 550W אמור להספיק לכל מחשב עם כרטיס מסך מודרני, גם אם מדובר באחד מכרטיסי המסך החזקים ביותר הקיימים בשוק.

2. מבחינת הזיכרון:

א. לא ציינת כמה מודולי זיכרון יש לך כרגע, אבל אני מניח שאם יש לך 4GB של זיכרון אז מדובר במודול בודד בנפח של 4GB או בשני מודולי זיכרון בנפח של 2GB כל אחד.

ב. לוח האם GA-P55M-UD2 הוא בעל 4 חריצי הרחבה לזיכרון והוא תומך בעד 16GB של , כך שלא צריכה להיות בעיה מבחינה הזו.

ג. כאשר מוסיפים , הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שכל מודולי הזיכרון יהיה מסוגלים לעבוד באותו המתח. בדוק באיזה מתח הזיכרון הקיים מסוגל לעבוד (אתה יכול לחפש לפי דגם הזיכרון או להשתמש ב CPU-Z).

ד. כאשר מוסיפים תמיד קיים סיכוי שתהיה בעיית תאימות.

3. אין סיבה שהמחשב שלך לא "ישרוד" שידרוג לכרטיס מסך מודרני:

א. כרטיסי המסך עובדים לפי תקנים, כך שיש תאימות אחורה גם לחומרה ישנה יותר. במקרה שלך, כרטיס המסך החדש, שכמעט בוודאות מסוגל לעבוד בתקן של PCI Express 3.0, יעבוד ב PCI Express 2.0 האיטי יותר פשוט כי זה התקן שבו עובד הלוח (למעשה זה תלוי במעבד), אבל מעשית ההבדל בביצועים הוא מינימלי ולא יהיה מורגש.

ב. אם אתה מתכנן להוסיף כרטיס מסך חזק שמייצר הרבה חום, אתה צריך לדאוג לאיוורור תקין במארז. מודרניים מאווררים בנויים כך שספק הכח ממוקם בחלקם התחתון (ולא בחלק העליון בכדי שהחום מכרטיס המסך לא יעלה לספק הכח) וכן יש להם פתחי איוורור בחלק העליון של המארז בכדי להקל על הוצאת האוויר החם. אם יש לך מארז ישן ולא מאוורר, יכול להיות שהחום מכרטיס המסך יגרור התחממות של כל שאר הרכיבים במחשב, דבר שיכול להשפיע על הביצועים ואף לקצר את חייהם.

4. העובדה שספק כח איכותי "נשרף" אחרי 4-5 שנות עבודה היא מעצבנת, אבל אין יותר מדיי מה לעשות בקשר לכך - לכל רכיב יש סיכוי להתקלקל. לכן מומלץ לקנות רכיבים איכותיים עם תקופת אחריות ארוכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ציינתי בכותרת, שכחתי לציין גם בדיון עצמו. מדובר ב-i5-750.

לאיזה כרטיס מסך, תלוי באיזה כרטיס מסך יתן לי מקסימום ביצועים עם מינימום צוואר בקבוק עד סכום של כ-1000 שקל.

בנוגע לזיכרון, אין שום זכר בנוגע למטח:

[ATTACH=CONFIG]9866[/ATTACH]

ואיזו בעיות תאימות יכולות להיות?

והמארז הוא מודרני, Three Hundred, עם למטה בדיוק כפי שציינת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מהתמונה שצירפת עולה שיש לך כרגע 4GB של זיכרון מסוג DDR3 שעובד בתדר של 1333MHz ובתיזמונים של 9-9-9. מהמידע הזה לא ברור כמה מודולי זיכרון יש לך ובאיזה מתח הזיכרון עובד (המידע אודות כל אחד ממודולי זיכרון מופיע בחלק ה SPD).

2. הכוונה ב"בעיות תאימות" היא למצב שבו מודולי הזיכרון השונים או מודולי הזיכרון ולוח האם פשוט "לא מסתדרים", דבר הבא לידי ביטוי בכך שהזיכרון מייצר שגיאות או לא מאפשר לאתחל את המחשב.

3. המארז שלך בסדר גמור והוא מתאים (מבחינת האיוורור שלו) לחומרה חזקה יותר.

4. אם אתה מעוניין בכרטיס מסך עד 1000 ש"ח, אני מציע שתתייעץ בפורום כרטיסי מסך, שם כנראה יוכלו לומר לך מהו כרטיס המסך המשתלם ביותר העולה כ-1000 ש"ח. אני מניח שבטווח המחירים הזה תקבל בעיקר המלצות על כרטיסי מסך של , ובעיקר - ה 7870 HD, ה HD 7950, ה R9 270X, ה R7 370 או ה R9 280X (אם אתה מוכן להגדיל מעט את התקציב) או לחילופין - ימליצו לך לקנות כרטיס מסך משומש (זה פחות התחום שלי, אז אני לא יכול לומר לך בוודאות מה הכי משתלם עבורך).

5. צוואר בקבוק הוא מצב שבו רכיב אחד הוא איטי כך ששאר המערכת צריכה להמתין לו בכדי לבצע את הפעולה הבאה. אי אפשר לומר שבכל מצב המעבד, כרטיס המסך או נפח הזיכרון מהווים צוואר בקבוק, פשוט כי זה תלוי בשימוש - יש יישומים שבהם השפעת כרטיס המסך גדולה לעומת המעבד, ויש יישומים בהם זה הפוך (כולל משחקים). באופן כללי ביותר, אני משער שעבור משחקים, מעבד i5 מהדור הראשון וכרטיס מסך מודרני שעולה בסביבות ה-1000 ש"ח יהיו יחסית מאוזנים, כאשר אם יהיה צוואר בקבוק במערכת אז הוא יהיה המעבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...