ביקורת משתמש-DELL XPS 13 2015 - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ביקורת משתמש-DELL XPS 13 2015


Omer DA

Recommended Posts

שלום לכולם,לאחרונה רכשתי את המחשב המדובר בארה"ב,רציתי להעביר לכם את ההתרשמות שלי מהמחשב בביקורת קצרה מאחר וראיתי שהמחשב עולה פעמים רבות בדיונים בפורום מחשבים ניידים אך אין ביקורת מסודרת בעברית למחשב. אז לביקורת:

*אני מתנצל מראש על איכות התמונות בביקורת המצלמה שלי בתיקון והן צולמו עם הפלאפון.

הקדמה:

את המחשב החלטתי לרכוש לאחר מחקר מעמיק שבצעתי בנושא,לאחר התלבטות רבה בין המחשב הנ"ל לבין ux303ln החלטתי לבחור בDELL בגלל 2 סיבות עיקריות-ניידות(גודל פיזי ומשקל) ואחריות(עוד בהמשך הביקורת). לבסוף רכשתי את המחשב בארה"ב במחיר של 1360 דולר אשר מתורגמים ל5260 שקלים,עוד בהמשך על הקונפיגרציה בה מגיע המחשב והמפרט המלא.

אריזה ואביזרים:

המחשב מגיע בקופסאת קרטון חומה וחסרת ייחוד אשר מאפיינת את DELL,אך בתוך הקופסא הזו ישנה קופסא שחורה בעלת מראה יותר "פרימיום" בתוכה המחשב עצמו-עטוף בניילון,המטען,חוברות הדרכה ואחריות ו...זהו,ביחס למחשב במחיר כזה הייתי מצפה מDELL לכלול לפחות מתאם ETHERNET שחסר כ"כ במחשב או מתאם לחיבור ה MINI DP שבמחשב.

[ATTACH=CONFIG]9821[/ATTACH]

התרשמות כללית:

הדגם אשר רכשתי מגיע מצוייד במעבד(CORE I5 5200U (broadwell,

8 gb 1866mhz ram

ssd בממשק m.2 מתוצרת samsung בנפח של 256GB

ומסך מתוצאת שארפ(igzo panel) בעל רזולוציה של 3200X1800 על גודל של13.3 ובעל דיוק צבעים של 96 אחוז של SRGB.

הדבר הראשון אליו שמים לב כאשר מוציאים את המחשב מהאריזה היא גודלו הפיזי,כאשר משווים אותו למחשב 13.3 אחר,גם הוא מוגדר כאולטרבוק,המחשב השני נראה גדול ומגושם בצורה מגוכחת. המחשב מורכב מאלומיניום וסיבי פחמן במשקל כולל של 1.26KG לגרסא המדוברת,מאפיינים אלו מעניקים למחשב תחושה של מוצר פרימיום,האלומיניום מסייע בקירור המחשב המחשב,ומנגד באזור המגע של המשתמש עם המחשב סיבי הפחמן המצופים שומרים על הרגשה נעימה למשתמש בניגוד למחשבים מקבילים אשר עשויים אלומיניום גם בפנים ולעיתים גורמים לתחושה לא נעימה(במצבי קיצון בעיקר,חום או קור). המחשב מצויד בזוג חיבורי USB 3.0,חיבור טעינה סטנדרטי של DELL,יציאת אוזניות/מיקרופון,קורא כרטיסים ויציאת MINI DP. בנוסף ישנם נורות אינדיקציה אשר מעידות על מצב הטעינה והאם המחשב מחובר למטען או לא.

[ATTACH=CONFIG]9822[/ATTACH]

בתמונה: הxps מונח על UX303

ביצועים:

כאמור,המחשב מצויד במעבד CORE I5 5200U בניגוד לרוב מקביליו בקטגוריה אשר עושים שימוש במעבדי CORE M השונים. המעבד מטפל היטב במשימות היום-יום כגון גלישה באינטרנט צפייה בסרטונים בyoutube(ברזולוציה גבוהה כמובן),המעבד הגרפי המובנה מספק ביצועים סבירים כל עוד הציפיות שלכם אינן בשמיים,אישית הצלחתי אפילו לסחוט ממנו כמה רינדורים של סרטוני FULL HD במהירות לא רעה בכלל. באשר לעבודה מקצועית אוכל להעיד רק על עריכה גרפית בphotoshop בה עומד המחשב בגבורה גם בקבצים ברזולוציה גבוהה מאוד.

הכונן אשר מגיע עם הגרסא הנבחנת הינו SSD M.2 מתוצאת Samsung אשר מספק ביצועים סבירים בהחלט,חבל רק שdell החליטה לא לצייד מחשב יקר כזה בכונן בתצורת PCIE אשר מספק ביצועים עדיפים(בעדכון הגרסא שהוציאה DELL לפני כשבועיים כונן כזה מגיע כברירת המחדל). המהירויות אותן מספק הכונן סבירות בהחלט(כפי שניתן לראות בתמונה).

בתחום הקישוריות המחשב מצויד בכרטיס רשת מתוצרת אחד מהחברות INTEL/BROADCOM(פירוט על האבחנה הזו בהמשך),אשר מספק תמיכה ב 802.11ac, 4.0,המחשב שלי הגיע מצויד בשבב מתוצאת אשר נכון לכתיבת ביקורת זו סובל מבעיית דרייברים קשה אשר גורמת לניתוקים רבים מהרשת ובכללי לביצועים עלובים ביחס לאלו המוצהרים,אם זאת,מקריאה בנושא השבב מתוצאת INTEL נדמה כמצוין ולכן לא אוכל להעיד על הביצועים של המחשב בקטגוריה זו עד להגעת החלק החליפי במסגרת האחריות.

[ATTACH=CONFIG]9823[/ATTACH]

בתמונה: ביצועי הכונן

המסך-גולת הכותרת של המחשב,המחשב מצויד בפאנל 13.3 אינץ מתוצרת SHARP בעל בהירות של 400 NITS אשר מתמודדת בצורה טובה מאוד עם אור השמש הישראלי למרות הציפוי המבריק של המסך(קיימת גרסא של המחשב בעלת מסך מט ללא מגע),לצערי בbios שבמחשב מוטמעת תכונה אשר מנהלת את עוצמת הבהירות של המסך אותה לא ניתן לבטל וזו אינה תמיד פועלת כראוי. הפאנל כמובן פועל בטכנולוגיית IPS בעל צבעים עמוקים ומרשימים ורזולוזיה של 1800X3200. אולם הרזולוציה האסטרונומית במסך בגודל כזה היא דווקא חיסרון לטעמי,הscaleing בwindows 10 עדיין לוקה בחסר ובתוכנות מסויימות מציג את התפריטים בצורה מטושטשת במקרה הטוב ובמקרה הרע מציג אותם ללא הגדלה מה שגורם להם להיראות כנמלים על המסך.

[ATTACH=CONFIG]9824[/ATTACH]

בתמונה: הגדלה לוקה בחסר בתוכנה sketchup,התפריטים הוגדלו אך תיבת הכלים לא

חיי סוללה ושימוש יום-יומי:

המחשב מגיע מצויד בסוללת 52 watt-hour אשר לטענתה של מספיק לכ12 שעות עבודה בדגם שברשותי,הנתון הריאלי לאחר כשלושה שבועות של שימוש שוטף אשר נע בין גלישה באינטרנט,צפייה בסרטים מהכונן הפנימי כמו כן ברשת ועריכה בphotoshop עומד על כ8 שעות עבודה כאשר הבהירות בסביבות ה50 אחוז והתאורה המובנית שבמקלדת פעילה,נתון מרשים ביחס לכוחו וגודלו של המחשב. המקלדת במחשב נוחה יחסית למקלדות במחשבים בקטגוריה והתאורה המובנית חזקה ואחידה,חבל רק שלא ניתן לכוון ידנית את עוצמת התאורה אלא רק לכבות או לבחור בין 2 דרגות בהירות שונות ללא בהירות אוטומטית,כאחד אשר רגיל להקליד באופן בלעדי על מקלדת מכנית אני יכול לציין שעקומת ההתרגלות למקלדת מהירה מאוד והיא נוחה לאחר תקופת הסתגלות קצרה.

[ATTACH=CONFIG]9825[/ATTACH]

בתמונה: המקלדת המוארת מוקפת בציפוי סיבי הפחמן

סיכום-

לאחר כתקופה של כ3 שבועות עם המחשב טרם נפתרה בעיית הקישוריות במחשב שברשותי,בין אם בשל כרטיס רשת פגום ובין אם בעיות דרייברים הייתי מצפה ממחשב במחיר כזה ומחברה מסוגה של לפתור את הבעיה מזמן,אם זאת המחשב הוא פשוט תענוג לאדם אשר מחשיב ניידות ואיכות בנייה לתכונות ממעלה ראשונה במכשיר אותו הוא מבקש לרכוש. כידוע המחשב לא בידיוק מייצג יחס עלות תועלת גבוה במיוחד ומתוקף הייתו מוצר פרימיום הוא גם אינו מנסה להיות כזה. קיימות כמובן אופציות זולות יותר בעלות חלק מן התכונות של המחשב אך לא מוצר אחד אשר יכול לו בקטגוריית הניידות(גודל,לא משקל) ואיכות החומרים. למתלבטים האם לרכוש את המוצר אמליץ כמובן לרכוש את הדגם המעודכן אשר כולל תוספת של -TYPE C וכונן PCIE כברירת מחדל,אשר לדעתי הופכים אותו לעסקה משתלמת לאלו אשר מחפשים את התכונות אשר פירטתי בביקורת זו בתוספת המהירות והגמישות שהוסיף לו המוצר המעודכן לפני כשבועיים.

**משום מה המערכת לא מאפשרת לי להעלות יותר משלושת התמונות שהעלתי,אם למישהו יש פתרון אשמח להעלות את השאר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...