הגעת מעבדי סקיילייק לשוק הנמוך - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הגעת מעבדי סקיילייק לשוק הנמוך


amirx19

Recommended Posts

ב- PLONTER ו- TMS כבר התחילו למכור דגמי פנטיום ו- i3 בארכיטקטורת SKYLAKE לפני כמה שבועות.

למרות שלדעתי מי שלא מחפש ביצועים מאוד גבוהים מהמחשב ולא מכוון ל- i5/7 עדיף שיחכה לירדת מחירי הלוחות והזיכרונות התואמים או שיקנה מערכת 1150... (אני פשוט לא רואה את הטעם בלקנות מעבד ב- 300-350 שקל ולוח mATX או ITX תואם ב- 400 + / - או לקנות לוח ATX תומך באיזה 600-700 שקל ולשים עליו או i3 לדעתי זה בזבוז של כסף)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למעשה בחלק מהחנויות (כמו KSP) ניתן למצוא לוחות אם זולים יחסית לתושבת 1151 המבוססים על ערכת השבבים B150 או אפילו על ערכת השבבים H110, שעולים בסביבות ה 300-400 ש"ח ושכנראה יתאימו למי שמחפש לקנות מחשב תקציבי. אולם בהשוואה ללוחות האם הזולים לתושבת 1150, המחיר של הלוחות לתושבת 1151 עדיין קצת גבוה (מדובר על הפרש של כ 50-150 ש"ח). גם מבחינת הזיכרון עדיין משתלם לקנות זיכרון DDR3 לעומת זיכרון DDR4 (מודול בנפח 8GB מסוג DDR4 עולה כ 70-100 ש"ח יותר לעומת מודול דומה מסוג DDR3). לכן מי שמעוניין במחשב תקציבי עם מעבד חלש יחסית (מעבד Pentium G או מעבד i3) כנראה יהיה עדיף לו לבחור במחשב המבוסס על תושבת 1150 שייתן ביצועים כמעט זהים אך יעלה כ 200-300 ש"ח פחות (הפרשים של בערך 100 ש"ח ללוח האם, 100 ש"ח לזיכרון ו-100 ש"ח למעבד, תלוי בחנות ובדגמים המדוייקים).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אף אחד לא יכול לחזות את העתיד, אבל סביר להניח שבעתיד תהיה ירידת מחירים של החומרה לתושבת 1151 למחירים של החומרה לתושבת 1150 (לפי רשימת המחירים הרשמית של אינטל, המחירים של מעבדי ה Skylake זהים לאלו של מעבדי ה Haswell, כך שהמחיר המעשי בחנויות גבוה יותר פשוט כי מדובר ב"מוצר חדש בשוק" וכנראה יש גורמים שמעוניינים לנצל זאת). העניין הוא שאי אפשר לדעת מתי בדיוק זה יקרה.

2. שוב - מי שמעוניין במחשב לשוק הנמוך לא ממש ירוויח מקניית מחשב המבוסס על מעבד מסדרת ה Skylake (הדור השישי) לעומת מחשב המבוסס על מעבד מסדרת ה Haswell (הדור הרביעי) מהסיבות הבאות:

א. הוא כנראה לא ישתמש בכונן SSD בעל ממשק M.2, אז הוא לא ממש ירוויח מכך שנעשה שימוש ב-4 ערוצי PCI Express 3.0 לעומת 2 ערוצים מסוג PCI Express 2.0 (אם בכלל בלוח שהוא יקנה יהיה ממשק M.2).

ב. הוא לא ירוויח מחיבורי USB 3.1 (שוב - אם בלוח שהוא יקנה יהיו בכלל חיבורים כאלו).

הערה: חיבורי USB 3.1 הם לא חלק מערכת השבבים למעבדי ה Skylake - מדובר בבקרים של צד שלישי שהוכנסו ללוחות האם כנראה כדי ל"הראות התקדמות" (מעשית, תדר ה USB 3.1 הרישמי קיים כבר שנתיים).

ג. השימוש בזיכרון DDR4 לא ממש ייתן לו שיפור בביצועים לעומת זיכרון .

ד. בדומה - העובדה שחריצי ההרחבה עובדים בממשק PCI Express 3.0 ולא ב PCI Express 2.0 (לא תקף ללוחות המבוססים על ערכת השבבים H110, שבהם עדיין נעשה שימוש ב PCI Express 2.0) לא ממש ישפיעו על הביצועים.

ה. ההבדל בביצועים בין מעבדי ה Skylake למעבדי ה Haswell הם דיי קטנים וסביר מאד שלא יורגשו, בפרט כאשר מדובר במחשב לשוק הנמוך.

ו. ההפרש במחיר יכול להגיע ל 200-300 ש"ח, וזה משמעותי כאשר התקציב הוא מאד מוגבל.

לכן קניית מחשב המבוסס על מעבד ה Skylake לשוק הנמוך כנראה לא תהיה משתלמת בשלב הזה.

3. בעתיד החומרה לתושבת 1150 תעלם מהחנויות (לפחות המעבדים ולוחות האם, זיכרון ה כנראה יישאר במלאי עוד זמן רב) ואז לא ממש תהיה ברירה אלא לקנות מחשב המבוסס על מעבד Skylake (בהנחה שלא ייצא דור חדש), אבל אני חושב שעד שזה לא ייקרה פשוט לא יהיה משתלם לקנות מחשב כזה לשוק הנמוך, אלא אם כן המחירים של המעבדים, לוחות האם וזיכרון ה ימכרו בדיוק באותם המחירים (או פחות) של מקביליהם המתאימים לתושבת 1150 (אבל ברגע שזה יקרה, לא ישתלם לקנות חומרה לתושבת 1150, ואז היא פשוט תוסר מהמלאי של החנויות שכן אין טעם למכור חומרה ישנה ו"חלשה" יותר באותו מחיר כמו של חומרה עדכנית ו"חזקה" יותר).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...