ושוב פיגוע דקירה - עמוד 3 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ושוב פיגוע דקירה


Ash Binary

Recommended Posts

  • תגובות 151
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הטענות המושמעות כאן כנגד מתן אפשרות לאזרחים לחמש את עצמם מתנקזות כולן לשלושת הסוגים הללו:

1. "אם אזרחים יורשו לשאת נשק, הדבר יגדיל את כמות מקרי הרצח ה'אזרחיים' והנזק יהיה רב מהתועלת". הטוענים את הטיעון הזה אוהבים להביא כדוגמה את ארה"ב, ואני שואל - למה לא צ'כיה, למשל? גם שם כל אזרח (שאין לו עבר פלילי) יכול לקנות ולשאת נשק, אפילו מוסלק, כאשר "הגנה עצמית" נחשבת לסיבה מספקת, ושיעור מקרי הרצח שם הוא כמחצית מזה שבישראל. התשובה פשוטה - שיעור מקרי הרצח הוא פונקציה של הרבה פרמטרים ולא רק של הזכות לשאת נשק, ואי אפשר להשוות למדינה אחרת עם נורמות חברתיות אחרות. אני מציע מבחן פשוט: האם בישראל שיעור מקרי הרצח המבוצעים בידי נשק שהוחזק כחוק מתוך כלל מקרי הרצח גבוה יותר מאשר שיעור בעלי הנשק החוקי מתוך כלל האוכלוסיה? אלא אם יש לכם נתונים המראים שכך הדבר, הטענה הזו היא דמגוגיה צרופה.

2. "אם אזרחים ישאו נשק ויגיבו לארועי טרור, הם עשויים לפגוע בעוברי אורח עקב חוסר מיומנות וחוסר הבחנה בין המחבל לסובבים". נכון, קורה. על פניו, קרה גם היום בירושלים - אבל האם הנזק כתוצאה מכך רב מהתועלת? עשיתם השוואה בין מספר האנשים שנפגעו כתוצאה מכך (לרבות בארועים בהם נכחו מספר אזרחים נושאי נשק או אזרחים ושוטרים\חיילים גם יחד) לבין מספר האנשים שנרצחו בארועי טרור שנמשכו דקות ארוכות באין מפריע? אם לא, גם הטענה הזו היא דמגוגיה.

3. "אזרחים עשויים להיות עם אצבע קלה על ההדק, ולהגיב בירי על ארועים שלא היתה בהם סכנה אמיתית או שאלמלא פעולתם זו עשויים היו להסתיים ללא נפגעים". אפשרי. אבל פרט ללחזור על דברי בסעיפים הקודמים ולדרוש ראיה שמראה שהסבירות לכך גבוהה מספיק בשביל לדאוג, אוסיף ואומר שני דברים נוספים.

הראשון, בנשק חם אפשר גם לאיים מבלי לירות, מה שדי קשה לעשות עם נשק קר מאולתר או ללא נשק כלל. נניח ואתה רואה ברחוב אדם שאתה משוכנע שמתכוון בזה הרגע לבצע פיגוע דקירה\ירי. אם אין לך נשק, האופציה היחידה שלך היא התקפת מנע - לרוצץ את ראשו עם כסא מבית הקפה הסמוך, למשל. אם יש לך נשק, אתה יכול לשלוף אותו, לכוונו לעבר אותו אדם, ולהסב את תשומת ליבו. אם ינסה לתקוף אותך, הרי שאין ספק וצריך לירות בו. אם הוא יציית ויתברר שטעית בניתוח כוונתו, חסכתו לו שבר בגולגולת.

הדבר השני הוא, שאני לא רואה בטעויות בניתוח כוונותו של ערבי פלוני ברחוב שיגרמו למותו, כתוצאה מ"אצבע קלה על ההדק", דבר שלילי בהכרח במציאות העגומה שלנו. חלק מהרעיון המנחה את הערבים בגל הטרור הנוכחי, כמו גם בקודמים, זו הידיעה שבמעשיהם אלו הם לא מסכנים את האוכלוסיה שלהם, והיחידים שעשויים להפגע בצד שלהם הם המפגעים עצמם. אני לא רואה סיבה שבעת שהערבים עושים מאמצים לגרום ליהודים לפחד להיות במקומות ציבוריים בערים יהודיות, לערבים לא יהיה כל חשש לשהות בערים שלנו, שלא לדבר על הערים שלהם. אם הערבים ידעו שכל אימת שהם מלבים את אש האלימות הדבר יגרום לכך שערבים "תמימים" יירו ברחובות , אולי הם יחשבו פעמיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבסורד. רואים ושומעים את הערבים התמימים שרק נקלעו בעל כורחם לאסון טבע טרגי, מעודדים את המחבלים ולועגים לקורבנות, בשני מקרים שונים מהימים האחרונים.

מדוע שהערבים יוכלו להסתובב בביטחון מלא ברחובות כמו בעלי הבית ויהנו מפירות הבאושים של בני עמם, בזמן שרבים מאיתנו פוחדים לצאת החוצה ולהסתובב באותם רחובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לב, אוליי אני הפסיכופט אבל אתה מקריב הרבה אנשים תמימים במזבח הרחמים שלך.

הרחמים שלך הורגים הרבה יותר אנשים(מהצד שלנו) מהפסיכופטיות שלי לכאורה.

כך שאוליי דבריי לא כל כך נעימים לקרוא ולא עטופים בצוף ודבש, אבל הלכה למעשה בדרך שלך יש לנו יותר הרוגים ויש מצידנו הקרבה אולטימטיבית רק בשביל הסיכוי הקלוש שאוליי הפלסטינים... אוליי הפעם הם יושיטו יד לשלום... הם לא... הם אף פעם לא מושיטים יד לשלום וזה עולה לנו ביוקר כל פעם שאנחנו מחכים ליד שלהם.

לב... הריי כל המהומה הזו התחילה מהרצח של שני המתנחלים. האם לא לדעתך היה עדיף להבליג ולשכוח מהרצח הזה רק כדי למנוע את ההחמרה באלימות?

היינו יכולים להציל הרבה פלסטינים אילו רק היינו מבליגים על רצח המתנחלים. נכון? מה דעתך בנושא? הרי זוג ההורים ישארו מתים בכל מקרה, אז בשביל מה כל זה? בוא נוריד את הנשק, כל אלימות גוררת אלימות. די להסלמה, די לירות בפלסיטנים חפים פשע. גיזס קרייסט. זה הגיע כבר לתל אביב! זה כבר מתחיל ממש להיות מפחיד... זה לא באיזה עיר נדחת מחוץ לתל אביב. תל אביב עצמה! או מיי גאד!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עבור לב, המשוואה ברורה: יש לשאוף למינימום נפגעים, ולא משנה מיהם ומהם. מצב בו נהרגים\נרצחים 20 יהודים ואפס ערבים עדיף, לפי המשוואה הזו, ממצב בו נהרגים\נרצחים 2 יהודים ו40 ערבים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"אתם" שצריך להשמיד זהו לא העם הפלסטיני אלא ההנהגה שלו. אנחנו יכולים מבחינת יכולת להשלים את זה ב 15 דקות, אבל בכל פעם שיש לנו עילה ואנחנו פותחים במבצע צבאי הידים של צה"ל נשארות כבולות "להכיל"

סורי אבל גם אבירים אצילים כמו מה שאנחנו רוצים להיות לא יוצאים לקרב אם אזיקים על הידיים....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"להשמיד"..

יש לך את זה ביותר אסד, בתיבול קל של דאעש ?.

אגב,

אם הממשלה הזאת באמת הייתה רוצה להפסיק את זה, היא הייתה מפסיקה את המימון של מחבלים.

מאחר והיא לא עושה את זה, כנראה שתי סיבות:

1. הם מטומטמים.

2.סיבות אישיות.

אגב, זה ממש לא חדש, זה ידוע היטב ופעם היו היה איזה "שמאלני" שעצר את זה זמנית.

https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A8_%D7%A4%D7%9C%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A0%D7%99#.D7.9E.D7.99.D7.9E.D7.95.D7.9F_.D7.94.D7.98.D7.A8.D7.95.D7.A8

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"אתם" שצריך להשמיד זהו לא העם הפלסטיני אלא ההנהגה שלו.

לא. חד וחלק לא. ה"הנהגה" הערבית (חלאס כבר עם השימוש במושג המומצא הזה "עם פלסטיני", אתה רק נותן לו לגיטימציה) הן בישראל, הן ביו"ש והן בעזה אינה הנהגה כדוגמת זו של גרמניה הנאצית, שעם חיסולה יעלם הרעין המנהיג אותה. מה שצריך להשמיד זו את התקווה הערבית להשמדתה של מדינת , תקווה שהינה גם דתית וגם לאומנית (שהרי בקרב אותה "הנהגה" יש גם חילונים כמו חנין זועבי).

שנים רבות היו מי שחשבו שהדרך להשמדתה של התקווה הזו היא יצירת תקווה חדשה לחיי שלום ושגשוג, מתוך הנחה שתקווה זו תדרוס את התקווה הקודמת. זה היה הרעיון מאחורי הסכמי אוסלו וכל מה שבא אחריהם, ויש אנשים שעדיין חושבים כך - עמי איילון למשל, אם לשפוט לפי מאמרו בYNET לפני ימים ספורים. זו, כמובן, אשליה - ההנחה לפיה התקווה לשגשוג סותרת את התקווה להשמדתה של שגויה לחלוטין. עבור הערבים, כל שגשוג זמני שהם יכולים לקבל כרגע בא על חשבון שגשוג נרחב הרבה יותר שיבוא אליהם, לתפיסתם, ברגע שתקום "פלסטין" על חורבותיה של ולא לצידה. כל ויתור ישראלי לערבים, כל נסיון לשפר את מצבם הכלכלי, כל הכרה ב"נרטיב" שלהם וב"זכויותיהם הלאומיות", תחת שיזינו את תקוות השגשוג על חשבון תקוות השמדתה של , מזינות את שתי התקוות גם יחד - שיפור כלכלי מאפשר הפניית משאבים לטרור, וכל הפגנת חולשה מצד ישראל מראה להם שטרור זו הדרך.

כל אדם התומך בזכויות כלשהן לפלסטינים ללא תנאי, מזין את התקווה הזו. כל אדם שעושה זאת ראוי להשמדה, כי רק כך משמידים רעיון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם נכה בהם בכל הכוח _שאנחנו_ חושבים לנכון בכל פעם שהם נותנים לנו סיבה, הם יבינו מהר מאוד שהרעיון של השמדת לא הולך לעבוד. אבל אנחנו מגבילים את הכוח של עצמנו בשביל לא לפגוע בהם.....

אבל כאן צריך לשאול את עצמנו מי זה "אנחנו", כי בוספו של דבר "אנחו" בחרנו את אותם מי שעכשו מגביל את הכוח לרמה של ילד בן 5 שמרביץ למישהוא בגן...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין על מה להתווכח עם אדם שמכיר ב"עם הפלסטיני". זה לתת פול גז בניוטרל. על אחת כמה וכמה אם אותו אדם טוען שהבעיה עם הערבים היא ההנהגה שלהם - טענה כזו מראה שמוחו מנותק מהמציאות. כל אדם בר-דעת יבין מתישהו (כתלות בכמות החשיפה שלו לאמת) שהסכסוך עם הערבים לא ניתן לפתרון בדרכי שלום. זו אשליה שנובעת מאידאות מנותקות של מאנשים שלא עברו מספיק חפיפה עם הערבים והמציאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...