ייצוב מתח שנאי 220V-->110V והפעלת טלוויזיה מארה"ב באמצעותו - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ייצוב מתח שנאי 220V-->110V והפעלת טלוויזיה מארה"ב באמצעותו


matan007

Recommended Posts

שלום,

אני מתכנן לייבא מסך טלוויזיה מאמזון ארה"ב, מסך גדול ולא זול (אך זול יחסית לארץ).

המסך עובד במתחי 120V@60Hz לאחר בדיקה מקיפה מול החברה (כמובן לא ייקחו אחריות).

התכנון להפעיל אותו דרך שנאי step down ל- 120V אך כמובן עם 50Hz, מודע לסיכון בעניין..

לפי בירורים שעשיתי (גם פה באתר), לא אמור "להישרף" בגלל הבדלי התדר ואמור לעבוד (מוזמנים להתייחס).

בכל אופן השאלה היא כזו, הבנתי כי ממוצא השנאי מגיע סיגנל לא סימפתי בלשון המעטה (סינוס משובש עוד יותר מהרשת) ולכן מאמין שנכון להשתמש במייצב או מגן ברקים עם דרגת החלקה כל שהיא.

שואל להמלצתכם על מייצב כזה או לחילופין המלצה על שנאי step down עם דרגת ייצוב במוצא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבדל ה 50vs60 לא משנה, אין כל בעיה שהיא תעבוד על 50 Hz

שנאי אינו UPS, צורת המתח שמגיעה משנאי היא גל סינוס נקי בדיוק כמו מתח הרשת המקורי. ב UPS הבעיה אינה השנאי, אלא המעגל האלקטרוני שממיר את ה DC מהסוללה ל AC - הוא יוצר קירוב כלשהוא לצורה הרצויה של הגל. במקרה שלנו אין המרה כזאת ואין את הבעיות שמגיעות איתה

חלק מהטלויזיות בכלל מכילות ספק שהוא בכל מקרה מתאים לכל המתחים (100..240). אולי גם שלך תהיה כזאת - כשהיא תגיע בדוק את הנתונים, ואולי גם פתח אותה ובדוק את הנתונים שכתובים על הספק עצמו. אם כן, בזאת מסתיים הכאב ראש....

נניח שלא, וכן יש צורך בשנאי. אם כן יש רק בעיה אחת פוטנציאלית :

אמריקאים אוהבים להוסיף MOVים - רכיבים לספיגת מכת מתח בהרבה מקומות שלא באמת צריך אותם. לוקחים יותר מידי בחומרה את כל הקטע של surge protection

יכול לקרות מצב שבו עומד MOV של 120V בתוך הטלויזיה, בין 1 מהצדדים של התקע והאדמה. באמריקה הרכיב הזה יראה 120V

בישראל, אם השנאי הוא Autotransformer, הרכיב הזה עלול לראות 240V, גם כשהטלויזיה מחוברת ליציאה של השנאי - תלוי איך השנאי מקבל את המקומות של הפאזה/ניוטראל מצד השקע הישראלי.....

הדרך הפשוטה והבטוחה ביותר לפתור את הבעיה במקרה זה היא להעיף את הרכיב מתוך הטלויזיה לפני החיבור לחשמל בפעם הראשונה. אם לא, תצתרך לבדוק את השקעים אם טסטר בכל פעם שאתה מעביר את השנאי לשקע אחר, ועלול לקרות נזק אפילו פשוט מזה שתכניס או תוציא את התקע מהחשמל בסדר הלא נכון.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי.

כמה שאלות:

1) אם הבנתי אותך נכון - אין צורך במייצב אחרי השנאי (הסיגנל שיוצא מימנו הוא סינוס נורמלי או לפחות כמו המקור בקיר)?

2) לגבי תופעת מפל המתחים שאתה מזכיר, להבנתי שנאי שיוצר מתח צף ייפתור את הבעיה (בלי קשר גלווני מצידי הסליל)?

3) בהנחה ששנאי כזה ייפתור את הבעיה (נניח שנאי מבדל), למעשה זה חיבור נטול הארקה, האם יש סיכון בכך?

4) לא מתכוון לפתוח את הטלוויזיה בשום מצב (יקרה מידי), שורה תחתונה אשמח להמלצה לשנאי מתאים?

חשבתי על זה:

http://www.newline-el.co.il/topics.php?id=5&productId=893&topicId=23

אך אני לא בטוח שהוא אינו

Autotransformer ומן הסתם הארקה היא ישירה מהקיר (האם גם אז יש סיכון)?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1

אכן, לשנאי נכנס סינוס ויוצא סינוס

מייצב בכל מקרה אינו משנה את הצורה של הגל. ציורים שונים שאולי ראית בחומרי פרסום של המייצבים - שמראים ציור של "לפני" ו "אחרי" הם דיי תלושים מהמציאות

(ליתר דיוק : קיימים הרבה סוגים של מייצבים וביניהם כאלה שכן משנים את הגל, אבל אלה לא מייצבים סטנדרטיים שאתה יכול ללכת ולקנות בחנות.... )

2

נכון

3

לא חייבים הארקה לציוד שמחובר אחרי שנאי מבדל

כשמשתמשים בשנאי בתור אמצעי מיגון מפני התחשמלות, אז לא רק שלא צריך, אלא אסור לחבר הארקה לציוד שמחובר אחרי השנאי. במקרה שלנו אנחנו לא משתמשים בשנאי למטרה הזאת אז אין איסור, אבל גם אין חובה

בכל מקרה, לשנאי מבדל מותר לחבר משהוא 1 בלבד בכל זמן נתון - לא לחבר מהיציאה שלו מפצל (במקרה שלנו גם אין צורך)

4

פשוט שנאי מבדל, ובהספק ה VA המתאים. יכול להיות שאין בה את הרכיב הנל ואז לא משנה אם השנאי מבדל או אוטו - שאלה של סיכוי/סיכון....

כבל המתח יכול להיות ללא אדמה, אבל ברגע שתחבר אליו כלשהוא או תיגע בה, בכך חיברת את האדמה מבחוץ... מה שכן, ניתן לקוות שאם אין אדמה בכבל לא יהיה גם את הרכיב הבעייתי

אני לא מוצא נתונים משמעותיים של צריכת חשמל בלינק באתר. יש לך שמץ ?

הדבר היחיד שמצאתי שם הוא Energy label (משהוא שווה ערך למדבקות הדירוג אנרגטי A B C D E F G האירופאיות שיש בארץ). אין בו נתונים ישירים אבל נאמר שהיא צורכת 654 KWh בשנה בעבודה של 5 שעות ביום, זה אומר כ 360W בהנחה שהם חישבו לפי 7 ימים בשבוע. זה בהחלט הספק לא קטן, אפילו מפתיע.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מדריך הטלוויזיה היא צורכת כ- 99W במקסימום, לכן לוקח מקדם של פי 3 ושנאי 300W (צודק בחישוב, 360W זה המון).

לידעתי שנאי מבדל הוא יותר אלמנט בטיחותי ולכן הוא ביחס השנאה של 1:1, לא בטוח שקיים שנאי מבדל שיבצע לי step down ויתאים לי ל- 110V (תקן אם טועה או מכיר כזה)?

לכן אני מבין כי אני נשאר עם שנאי סטנדרטי כאשר נניח שקיים בטלוויזיה אותו רכיב רגיש שאמרתה, אני מסתכן ביצירת מפל מתח של 220V בגלל מגע לא נכון שעלול להיווצר.

איני רוצה לקחת סיכונים, איך אני יכול לוודא שהשנאי שארכוש אינו אוטו ואינו וכולל מגע משותף לראשני ולשניוני (מלבד הארקה שאמרנו שאינה רלוונטית), שנאי שייצור לי 110V צף לגמרי (כמו בתמונה הזו:

http://i.imgur.com/B6CHMt6.png

איך נקרא שנאי כזה (דגם) או מאיפה רוכשים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

99W בהחלט יותר סביר

אני מניח שקיימים שנאים 1:2 אם הפרדה בין הסלילים, לא מכיר דגמים מדויקים כלשהם.... מעולם לא בדקתי מה בדיוק יש בשוק בתחום הזה

המצבים האפשריים אם autotransformer : הם יהיו בעיה אם (ורק אם) יש בתוך הטלויזיה MOV בין L-E או N-E

autotransformer_mov.png

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההשקעה, עזרת מאוד, כעת מבין איפה הסיכון.

לצורך העניין אני אעשה את הדבר הבא:

אמדוד עם פלוק את הנקודה אליה מתחבר השנאי בקיר, אזהה את ה- N וה- L אחבר נכון לראשי בשנאי.

כעת אחבר את שקע הטלוויזיה למשני בשנאי בזמן שהכפתור הקשיח מכוון ל- OFF בטלוויזיה (יש אחד כזה כמו של ספק מחשב).

אחרי שאוודא שוב אדליק את הטלוויזיה את הכפתור הקשיח ובא שלום עם ישראל.

ממילא לא כל יום מנתקים טלוויזיה מהחשמל.

האם אתה מזהה פוטנציאל נזק בעת הפסקות חשמל כאשר הכל מחובר תקין מלכתחילה?

נ.ב - חושב שמצאתי שנאי בדיוק כמו שאני צריך:

http://www.hammondmfg.com/pdf/PB0231.pdf

בידוד בין ראשי למשני ונותן 300W, מה שכן לא זול בכלל 450 שקל.

מצאתי אתר טוב עם הרבה שילובים שונים:

http://www.digikey.co.il/product-search/he/transformers/isolated-non-isolated-step-up-down-autotransformer/787168

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם "יש לך שמץ מה אתה עושה" אתה סוג של יכול להסתדר אם autotransformer, חוץ ממקרה 1 שאני מצליח לחשוב עליו :

מפסק פחת מנתק את הפאזה והניוטראל כשהוא כבוי. במפסק 3~, המגע של הניוטראל בנוי מכאנית כך שהוא מתחבר ראשון ומתנתק אחרון, וכן נמנע המצב של פאזה מחוברת וניוטראל לא. במפסק 1~ בהרבה מקרים אין קדימות מיוחדת... המגעים זהים, ואיזה מהם יתחבר או יתנתק ראשון לא ניתן לדעת מראש. יכול להיות שונה בין מפסקיםש הגיעו מאותו קו ייצור, באותו מפסק יכול להיות שונה בין הדלקה וכיבוי, בין הדלקה אחת והדלקה אחרת, בין כיבוי ידני וכיבוי כשהמפסק קופץ....

אוליי יש עוד משהוא

מפסק on / off על הטלויזיה יכול להיות שמחבר ומנתק רק את L, וגם לא תמיד ה MOV עומד אחריי המפסק... ובכל מקרה אין ממש בשביל מה להדליק ולכבות אותו

השנאי ב pdf נראה כמו מה שאתה צריך

השנאים בלינק השני.. נראה שכולם חוץ מ 1 הם auto, וה 1 הזה הוא 1:1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רשמתי בתחילת דברי שבררתי בנושא פה באתר, המטרה בתרד הזה הייתה בכלל להבין אם צריך מצייב מתח אחרי השנאי שלא שאלתי אז.

בכל מקרה, גלשנו וטוב שכך.

תודה על העזרה - ב- PDF שלנקקתי יש טבלה קטלוג עם מספר שנאים שונים, אחד מהם הוא מבודד והוא ביחס 1:2 בדיוק כמו שאני צריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...