ההבדלים בין המעבדים של היום לפעם. - עמוד 4 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ההבדלים בין המעבדים של היום לפעם.


agamshelhara

Recommended Posts

צריך לקחת בחשבון כמה דברים:

1. היא סוג של מונופול בכל הנוגע למעבדים ביתיים.

2. פועלת בכיוונים הרווחיים יותר שלה. כרגע זה שוק המחשבים הניידים וניסיון הכניסה שלהם לשוק הסמארטפונים.

3. גם השוק הולך הרבה יותר לכיוון הניידים למיניהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

לדעתי, העניין הוא מאוד פשוט. אינטל מייצרת את המעבדים, מיקרוסופט מפתחת את המערכות הפעלה. האינטרס של מיקרוסופט הוא שכמה שיותר מחשבים(משתמשים) יצרכו וירכשו את המערכת הפעלה שלהם. אם כך, למה להם לפתח מערכות הפעלה שצורכות מעבדים חזקים מאוד?זהו, שאין לה אינטרס כזה והיא מעוניינת לפנות לכל הפלחים ולכן בכל מערכת חלונות שיוצאת, אנו שומעים שהמערכת מתאימה גם למחשבים חלשים וישנים.

אני אקח לדוגמא מחשב שקניתי ממש לפני שבועיים. קודם היה לי את הQ6600 עם זיכרון 4G. היום יש לי את ה6700K בתדר 4 ולהגיד את האמת? אני כמעט ולא מרגיש בהבדלים מבחינת ביצועים סבירים. לפני הQ6600 היה לי מחשב עם מעבד אטלון 64. כשעברתי אליו מפנטיום 4 הרגשתי הבדל אטומי כיוון הפנטיום 4 בקושי סחב WIN .

לכן לאינטל אין אינטרס לייצר יותר טובים כי המשתמש הממוצע שרק גולש וצופה בסרטים פשוט לא צריך את זה(והעדר התחרות מוסיפה זאת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השורה האחרונה לא בהכרח נכונה..

אם לא תייצר יותר טובים מקודמיהם המכירות יירדו ואז בעלי המניות יהיו עצבניים.

מכאן, שאינטל חייבת לייצר כל הזמן יותר טובים (במשהו) מקודמיהם..

אז בשנים האחרונות שמים יותר דגש על צריכת החשמל, הגודל וליבות גרפיות מובנות.

זה עדיין שיפור.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

הקושי בהגדלת הביצועים נובע מכמה מרכיבים:

1. יש גבול בכמה ניתן לשפר ביצועי single thread על ידי שיפורים ארכיטקטוניים כמו הגדלת מספר יחידות ביצוע וכו׳. שינויים כאלה בסופו של דבר מגיעים ל- diminishing returns , מגדילים בהרבה את הגודל של כל ותורמים פחות ופחות באופן יחסי.

2. יש גבול כמה ניתן להגדיל את התדר מסיבות פיזיקליות. מה גם שהגדלת תדר מחייבת האצה של הזכרונות. כדי לא להרעיב את המעבד

3. האצה של הזכרונות לא משפרת latency ולכן זמי הגישה לזכרונות נמדדים היום ב- 10 או יותר מחזורי שעון. זה גורם לצורך בזכרונות מטמון הולכים וגדלים שגם להם יש diminishing returns. וגם להם יש זמני גישה לא זניחים (ובגלל זה יש היררכיה של cache)

התוצאה של כמה שנאמר למעלה היא שיש גבול כמה ניתן לנצל ביעילות שטח סיליקון לטובת הרצת קוד single threaded. אז יוצרים מעבדים עם 4 או 8 cores ובונים על זה שממילא יש הרבה פרוססים שרצים במחשב והם מנצלים את ה-cores. מוסיפים גם הוראות וקטוריות שמשפרות ביצועים של קטעי קוד קריטיים.

GPU לעומת זאת נותן הרבה יותר flops לעומת מעבד רגיל באותו שטח אבל הוא מתאים רק למשימות מיוחדות כמו קידוד (אני מתייחס רק ליישומים חישוביים ולא ל- 3D pipeline עצמו), ועוד משימות מקביליות.

הדרך היחידה לדעתי להגדיל ביצועים היא שינוי דרסטי בדרך בה מתכנתים היום, אולי מעבר לתכנות פונקציונלי ומעבדים שיותר דומים ל- GPU יאפשר את הקפיצה הבאה בביצועים. זה לא יקרה בלי דור חדש של תוכנות ומעבדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...