מה מצבם של התקני האיחסון שלכם וכמה זמן הם מחזיקים מעמד? - עמוד 5 - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מה מצבם של התקני האיחסון שלכם וכמה זמן הם מחזיקים מעמד?


smalul
 Share

Recommended Posts

הנתון שמופיע תחת Power On Count מציין כמה זמן ההתקן היה מחובר לחשמל/דולק, ולא בהכרח אומר כמה זמן אותו התקן איחסון נמצא אצל המשתמש. מי יודע, אולי יתברר שיש בלאי טבעי של התקני איחסון שאינו בהכרח קשור למשך הזמן שהם היו מחוברים לחשמל.

בנוסף, אם ידוע מתי התקן האיחסון נקנה, אפשר לדעת כמה זמן הוא נמצא אצל המשתמש, ומכיוון שמספר שעות העבודה הכולל גם כן ידוע, אפשר לחשב כמה שעות ביום בממוצע כל התקן איחסון עובד. לדוגמא - אם נסתכל על הנתונים ש Lyor פירסם - הוא טוען שהכונן נמצא ברשותו כ-7 שנים, ולפי המידע שבתמונה הכונן עבד כ 37,000 שעות, שהן קצת יותר מ-4 שנים. מזה אפשר להסיק שבממוצע הדיסק הקשיח (ומכאן - גם המחשב כולו) עובד בערך 60% מהזמן, כלומר כ-14 שעות ביום. מי יודע, אולי יתברר בכלל שדיסקים קשיחים שעובדים יותר זמן ברציפות נשחקים פחות מאשר דיסקים קשיחים שעובדים פחות שעות ביום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 117
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

משתתפים בולטים בדיון

משתתפים בולטים בדיון

תמונות מצורפות

דיון קצת באיחור כי היו לי עוד שני כונני 3TB במחשב והעברתי אותם ל-NAS אז לא יכול לספק מידע לגביהם. הם דווקא עבדו איזה 3 שנים.

מצרף תמונות של שני כונני , אחד חדש למשחקים והאחר למערכת הפעלה ומשחקים וכונן 2TB לסרטים וסדורת נטו.

[ATTACH=CONFIG]9513[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]9514[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]9515[/ATTACH]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@omrij

למעשה יש עמודה של תאריך ייצור בטבלה. זה למעשה היה רעיון של 11010010110הודעה 13 בדיון הזה) - הוא ביקש "לראות אם יש תאריכים ספציפיים שהכוננים שיוצרו בהם בעייתיים".

לכל שאר המדווחים - אני מעריך את תרומתכם, אבל המטרה היא שהטבלה תיווצר באופן אוטומטי ולא שאני אצטרך לעדכן אותה באופן ידני. לצורך כך יש להזין את הנתונים בטופס שקישור אליו מופיע בהודעה הראשונה בדיון הזה. נכון לעכשו אני עדיין מזין נתונים בשם משתמשים אחרים, אבל בקרוב אני אפסיק לעשות זאת. כמו כן בהודעה שאתם מפרסמים בפורום, במיוחד אם אתם לא מזינים את הנתונים בטופס, חשוב שתרשמו כמה דברים לגבי התקן האיחסון, ובפרט את הדגם, תאריך הקנייה ואם זה רלוונטי - התאריך שבו הוא "התחיל לעשות בעיות", וזאת בנוסף לתמונה מ CrystalDiskInfo שמציגה את מצב נתוני ה SMART של ההתקן.

נערך על-ידי smalul
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי צריך להוסיף עוד רמה מעבר לתקין/לא תקין.

דיסק שיש לו reallocated sectors הוא דיסק לא תקין במידה מסוימת, אך יש רמות שונות. בד"כ תוכנות כמו CrystalDisk ידווחו אזהרה על דיסקים שיש להם מעט סקטורים כאלה, אך דיסקים כאלה יכולים להמשיך לעבוד שנים. מעבר לסף מסוים זה כבר נחשב תקלה חמורה ומפעיל גם את התראת הSMART בBIOS. כמובן, גם במצב הזה דיסק עדיין יכול לעבוד, אך לרוב זה כבר סימן של סוף קרב במהרה.

אולי משהו כמו - תקין, תקול, קרס לחלוטין - יתאר בצורה נכונה יותר את הפיזור. כמובן על דיסק שקרס לחלוטין אי-אפשר לרוב להוציא את מידע הSMART, אך בהינתן דגימות רבות זה גם יכול לתת מידע מועיל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לי מערך כונני (זוג ווקטורים) ברייד 0 ועל אחד מהם יש התראת SMART שמופיעה כל הזמן.

קניתי 3 כונני כאלו באותו היום- 25.07.2013. אחד מהם קרס אחרי חודש והוחלף בחדש.

עכשיו תורו של אחד נוסף, אני לא עושה עם זה כלום רק בגלל המערך.

[ATTACH=CONFIG]9525[/ATTACH]

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי צריך לפצל את הדיון :

1. דיון על תהליך איסוף הנתונים, שינוייים, הצעות וכדומה

2. דיון איסוף הנתונים עצמם

הודעות הנתונים של המשתמשים גדולות והדיון על התהליך שמתקיים במקביל הולך לאיבוד ביניהן

חוצמזה :

- האם ניתן לצמוא דרך לזהות את התאריכים כתאריכים, כלומר : שניתן יהיה לעשות על פיהם מיון ? (כמו כן, אם לא ידוע חודש/יום אז שיהיו למשל 00/00)

- שמתם לב שלא מדווחים בכלל כוננים מייצור 2009, אבל כן מ 2008 ? נראה שהחל מ 2009 אורך החיים של כוננים התחיל להתקצר. נראה עד כמה זה נכון כשיהיו יותר נתונים.....

נערך על-ידי 11010010110
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בהתאם להערות של QttP ו 11010010110 שיניתי מעט את הטופס:

א. כעת יש להזין את תאריך הייצור ותאריך הרכישה בפורמט של תאריך.

ב. הוספתי אפשרות שלישית למצב התקינות - "לא תקין אבל עובד".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

@ido-nava

1. תזין בבקשה את הנתונים של התקני האיחסון שלך לפי ההנחיות המופיעות בהודעה הראשונה בדיון הזה.

2. הדיסק הקשיח מדגם ST32000542AS נראה לא תקין -בפרמטר 5 נרשמו 248 החלפות של סקטורים, דבר שמרמז על כך שהוא בסכנת קריסה. דבר מעניין - לפי המספר הסידורי של הדיסק הקשיח (שאותו לא הסתרת), הדיסק הזה לא נמכר בפני עצמו אלא רק כחלק ממערכת מחשב שלמה, כך שאם הוא לא הגיע עם מחשב מותג או מחשב נייד, משהו כאן חשוד. בנוסף, לא זכור לי שראיתי אי פעם דיסק קשיח העובד ב-5900 סל"ד (יש 5400 סל"ד ויש 7200 סל"ד), שגם זה נראה לי קצת מוזר, אבל לפי דף המידע של הדגם הזה, זוהי אכן מהירות הסיבוב שלו.

3. גם הדיסק הקשיח השני של , ה ST2000DM001 לא נראה הכי טוב (אין עליו אחריות - בדקתי לפי המספר הסידורי). אני מציע שתריץ עליו בדיקת תקינות מלאה (כזו שעוברת על כל הסקטורים בדיסק) עם התוכנה של היצרן.

נערך על-ידי smalul
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוספתי לטבלה עוד 3 דיסקים כאשר 2 מהם עובדים כרגע במערכת הישנה ואחד של Samsung מדגם HD103SJ שלא בשימוש כרגע. חיברתי אותו למחשב רק לצורך הבדיקה והוספת הנתונים שלו לטבלה.

מה שמוזר שלפני שניתקתי אותו מהמחשב (לפני כמה חודשים) הוא השמיע תקתוקים והיו לו תקיעות שהיו מורגשות בנגינת . כרגע נראה שהכל תקין ואין זכר לתקתוקים ולתקיעות, וגם התוכנה רושמת שהכל תקין. הדיסק לא היה מחובר למחשב כמה חודשים, יש למישהו הסבר לתופעה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • smalul changed the title to מה מצבם של התקני האיחסון שלכם וכמה זמן הם מחזיקים מעמד?

הצטרפ/י לדיון

בשלב זה תוכל/י להצטרף לדיון, ולאחר מכן להצטרף לקהילה שלנו. אם כבר יש לך חשבון אצלנו, אנא התחבר/י עכשיו על מנת להגיב תחת שם המשתמש שלך.
לתשומת לבך: התגובה תופיע לגולשים לאחר אישור של צוות הנהלת הפורומים.

אורח
הוסף תגובה

×   התוכן שהודבק הוא עם עיצוב.   הסר עיצוב

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר אוטומטית.   נקה הכל

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
  • צור חדש...