עומס יתר על שנאי בחיבור בהגדלת מתח יציאה של ספק - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עומס יתר על שנאי בחיבור בהגדלת מתח יציאה של ספק


IlyaN

Recommended Posts

שלום,

יש לי שנאי שמוציא 280V למעגל ספק שנותן 350VDC.

קיבלתי העתק זהה של הספק, אבל עם מתח יציאה של400VDC, הבדל של שינוי דיודת זנר מ-50V ל-100V.

האם אני יכול לגרום נזק לשנאי אם אחבר אותו לספק בקונפיגורציה של 400VDC?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה יכול לפגוע בשנאי :

- אם תמשוך ממנו זרם גדול מידי, לאורך זמן שבו הוא יספיק להתחמם

- אם תמשוך ממנו זרם שיש בו רכיב DC משמעותי (מיישר חצי גל, או במקרה הכללי מיישר שלא לוקח בצורה סימטרית את 2 הצדדים של הגל), בצורה שתביא את השנאי לרוויה

אינטואיטיבית (ובהנחה של מבנה סטנדרטי של ספק DC מיוצב) הייתי אומר שהוא לא ימשוך זרם גבוה מידי אם אתה לא מעמיס את היציאה (בצד ה DC) בצורה גבוהה מידי, אבל היי, אני יכול רק לנחש מה יש לך שם..... מה המעגל של הספק ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סכימת הספק (שנאי 330V שמותאם ל400V ביציאה):

bh_psu6.png

זה מעגל סימטרי אבל אני מניח שלא לזה התכוונת, אני לא מספיק טכני כדי לענות על זה בעצמי. לגבי הזרם שהוא מושך, 12mA אאל"ט, ב-2 הערוצים.

מה אתה אומר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא ישנה דרמטית את צריכת הזרם

הבעיה שאני כן רואה היא שלא תקבל מתח יציב ביציאה מהשנאי :

מתח ה peak של 280V~ הוא 396V בלבד (כבר לא 400V, אבל זה לא הבדל קריטי). בשביל שהייצוב כאן יעבוד, חייב להיות מרווח מתח נוסף שייפול על המוספט (IRFBC30) - וכזה שלא ירד מתחת לערך מסויים במקרה של קפיצות במתח הכניסה או בעומס. כלומר, מתח הכניסה (לאחר הגשר) חייב להיות גבוה ממתח היציאה + מרווח המתח הנדרש. כאן אין מרווח מתח בכלל....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם השנאי הזה אתה יכול להמשיך לקבל את ה 350V

בשביל 400V יציבים נראה לי שתצתרך לתת בכניה לספק ה DC מתח גבוה יותר מה 280V שיש לך עכשו - אלא אם אתה מקבל יותר מ 280V למה שהוא (למשל אם השנאי מיועד לעבוד על 230V ויש לך בבית 240V, אז אתה מקבל קצת יותר גם ביציאה)

אבל לא נראה לי שיקרה נזק לשנאי אם תחתליף את הזנר ותנסה להוציא 400V, מקסימום לא תקבל 400V או שתקבל 400V לא יציב. לא יודע אם המשך המעגל יכול להיות מושפע מזה (אני מנחש שהמעגל הוא מגבר אודיו אם הגברה סופית על ידי מנורות ?)

יש קומבינה אפשרית שאוליי תאפשר להוציא קצת יותר מ 280V מהשנאי הקיים : אם תבטל את 1 מהסלילים של היציאה (תשתמש במקומו בסליל משנאי נפרד) ותחבר אותו בטור לסליל הכניסה (ה 240V) בקוטביות הפוכה. בשביל לעשות דבר כזה עליך לוודא שהבידוד בין הסלילים מאפשר לך לעשות את זה בצורה בטוחה, ויש סיכוי להעמיס יותר מידי את השנאי אם עושים דבר כזה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על הטיפ, אני אוותר כי כאמור אני לא מספיק טכני בשביל העניין וגם כי האמת היא שהטעיתי אותך לצערי:embarrassed:, המגבר שלי משתמש באותו ספק שתוכנן עבור הKGBH (ר"ת של Kevin Gilmore Blue Hawaii) שהוא, כמו שניחשת, מגבר היברידי עם הגברה סופית מבוססת מנורות EL34. אבל המעגל של המגבר שלי, KGSS (ר"ת KG Solid State) תומך רק ב350VDC. אין לי את הסכימה לצערי כי האתר שאיחסן את הפרוייקטים האלה בפרוטרוט ירד מהרשת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...