התיעצות בנוגע להמשך מסלול בעבודה - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התיעצות בנוגע להמשך מסלול בעבודה


moshe212

Recommended Posts

שלום,

סיימתי לפני שנתיים לימודי MCSA+CCNA בנס.

האמת שטרם סיימתי את המבחנים אך כבר התחלתי לעבוד מיד לאחר הלימודים בתמיכה טכנית בחברת תוכנה (התמיכה היא בתקלות טכניות בתוכנה אך גם הרבה פעמים נגיעות בסביבת הרשת,הרשאות NTFS, קצת אאוטלוק, בסיס SQL, ועוד) לאחר כשנה קיבלתי לאחריותי את ניהול השרתים בחברה וטיפול בתקלות טכניות (סוג של מנהל הרשת של החברה, החברה מונה כ-40 משתמשים) במסגרת האחריות שקיבלתי אני מטפל בכל המכונות הוירטואליות בסביבת HYPER-V כולל רפליקות, הרמת, הורדה ועדכון של כל המכונות, עכשיו סיימתי לעשות מיגרציה של כמה שרתים כולל DC DNS DHCP מ-2008 ל-2012, אני באמצע לעשות מיגרציה לשרת EXCHANGE ל2012 וכדו'.

עכשיו אני בהתלבטות לאיפה להמשיך מבחינת עבודה ולימודים.. אני מנסה להבין מה האופציות העומדות לרשותי,

1. מה סדר ההתפתחות בתחום?

2. האם מה שעשיתי בשנה הראשונה נחשב HELPDESK? איך זה נקרא מבחינת כותרת בקורות חיים מה שאני עושה עכשיו (מנהל רשת?!)

3. מה אני יכול ללמוד עכשיו שיגדיל את הסיכויים שלי לעבודה עם תנאים וגובה משכורת יותר מעכשיו? (אני מקבל 7K נטו כולל נסיעות)

4. האם ללמוד JAVA יכול לסייע לי או שזה תחום אחר בכלל? (ראיתי בטבלאות שכר שמתכנת JAVA מתחיל עם אפס נסיון עם משכורת יותר גדולה משלי).

5. האם זה שעדיין לא סיימתי את הבחינות ואין לי את ההסמכה הרשמית של מייקרוסופט מעכב אותי במשו?

תודה רבה לעוזרים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 54
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

1.תלוי במסלול בו אתה בוחר להתקדם - על פניו נראה שאתה במסלול IT של SYSTEM - ואפשר להמשיך אותו בחברה גדולה יותר בתפקיד SYSTEM ENGINEER.

2.כן זה נחשב HELPDESK.

3.יש כמה אפשרויות - ושוב זה תלוי בתשוקה שלך -

הייתי ממליץ לך ללמוד על עולם הוירטואליזציה - ע"ע VMWARE

יש לך אפשרות להמשיך ולהתמקצע בתחום הSYSTEM (עולם מיקרוסופט).

ישנן תחומים אחרים שבהחלט הרבה יותר רווחיים - , DB, הייתי אומר STORAGE אבל למיטב הבנתי אין לך זה הרבה ביקוש.

4.JAVA יכול לעזור לך בתחום התכנות, במידה ואתה מעדיף לעזוב את תחום הIT ולעבור לתחום התכנות, אתה בהחלט יכול ללמוד JAVA.

אך קח בחשבון שתכנות וIT זה שני עולמות שונים כמעט לחלוטין ! אני למשל CCIE ואח שלי לעומתי מתכנת....שנינו לא רואים עין-בעין את הדברים, ההבנה שלנו והתשוקה שלנו שונה לחלוטין.

5.ההסמכות זה דבר נחמד, זה לא MUST, זה בסך הכל מציג בקורות חיים שלך מה הידע המצופה שתדע, אני באופן כללי בעד הסמכות אבל גם עם ההסמכה הכי גדולה שיש, עדיין תיבחן על הידע שיש ברשותך ועל הנסיון שלך, ולידע ולנסיון שלך יש משקל יותר כבד מאשר ההסמכות עצמן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי, אני שבע שנים במקצוע. כרגע עובד כיועץ בחברת פרוייקטים גדולה.

1. תראה מה באמת מעניין אותך. תמיד כדאי להתנסות בהרבה גוונים של המקצוע כדי למצוא את מה שמספק אותך אישית יותר מהכל.

2. מה שאתה מתאר זה קצת הרבה יותר מהלפדסק. מיגרציה של מערכות וניהול תשתית וירטואלית אלו משימות דיי מתקדמות שדורשות לא מאט הבנה ואחריות.

3. אתה צריך ללמוד משהו חדש כל יום כל היום. לא צריך שום לימודים פורמליים כדי להצליח בתחום. אני יכול להגיד לך שהשכר שלי גדל פי 4 מאז שהתחלתי להעסק בתחום.

4. Java (תראה כמה פשוט לכתוב באנגלית נכונה) זה skill שלא קשור בשום צורה לעבודה שלך. מה זה משנה מה ראית הטבלאות שכר? תעשה את מה שאתה אוהב וגם תהיה מתוגמל בהתאם.

5. זה לא באמת מעניין אף אחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

העבודה שאתה מתאר באמת נראת כמה רמות מעל HELPDESK. על טבלת שכר של תכנת הסתכלת, אבל של מישהו בתפקיד שלך ? אני מציע לך לבדוק כמה משתכר מישהו עם הכישורים שלך במקומות אחרים (הדרך הכי פשוטה היא פשוט ללכת להתראיין בחברות אחרות) ותראה האם יש פער גדול מדי (בהנחה שאתה נהנה ממה שאתה עושה עכשיו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה לכולם,

אנסה לדייק יותר. "ניהול הרשת" שאני היום מאוד מעניין אותי. אני שם את זה בגרשיים מכיוון שאני יודע שאין לי את הידע המספיק להיות מנהל רשת.

כיום אני עושה את הדברים עם מדריכים ביוטיוב וגוגל (לרוב אני מבין מה אני רואה וקורא במדריכים אך לפעמים אני גם כמו תוכי) וגם יש מעלי SysAdmin שהוא המנכל

שבמקרים כבדים אני מתייעץ איתו אך בעיקרון הוא נותן לי יד חופשית ללמוד לחקור ולבצע. אני יודע שיש לי את היכולת והגישה ללמוד (גם לבד) ולהתקדם.

שאלתי היא מבחינת סדר ההתקדמות בתחום, ראשית מכיוון שאני יודע שכולם בחוץ רוצים נסיון אז אולי עדיף לי להישאר פה ולצבור עוד נסיון (תכלס זו מתנה מה שנתנו לי פה ללמוד ולהתמקצע)

אך מצד שני אין פה הרבה בשר מבחינת סיסטם.. ואם אחליט לחפש עבודה, מה בעיקרון לחפש? אני חייב עוד זמן בHelpDesk או שאני כבר יכול משו יותר מתקדם?

למה לצפות בחוץ מבחינת שכר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי שהתחלת לימודי CCNA ולא סיימת. תחום עולם התקשורת מעניין אותך? סוויצ''ים ראוטרים ניתובים וכל היוצא בזה?

אם כן תתחיל לעוף על זה, תסיים את הCCNA, תמצא עבודה בתחום (סביבות ה8K למתחילים בלי ניסיון) אולי תוציא CCNP שזו תעודת ההמשך, תתקדם ל12K וכן הלאה והלאה. יש המון דרגות למבחני הCISCO ואם העולם הזה מעניין אותך יש בו הרבה כסף.

אלה לא יהיו תפקידי HELPDESK אלא יותר אחראי תקשורת נתונים בחברה, אולי גם סייבר. זה תחום חדש ומסקרן, בדוק את זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תנצל את היכולת ללמוד ולהבין את מה שאתה עושה, אם כבר קיבלת אותה, אבל אל תתעכב יותק מדי במקום אחד.

אם הצלחת לעשות משהו - תתעמק בפעולות שעשית ולמה הם הצליחו לך ותבין יותר לעומק את המערכת.

לצערינו (או אולי לא ממש), בהרבה מקרים הדרך להתקדם בקריירה זה להתחיל עבודה במקום חדש.

הסמכות X של חברת Y לא יתנו לך כלום אם אתה לא מסתעסק בזה באופן מלא ויוצר נסיון בפרוייקטים מורכבים וארוכים.

בן אדם שהוא באמת מומחה במה שהוא עושה לא נמדד לפי התעודות הצבעוניות שלו ומרוויח הרבה יותר ממה שהבחר מעלי ציין.

אתה גם ממש לא חייב ללכת לפי סטנדרטים שדוחפים לכל פינה. דוגמא טובה היא למה ללמוד מוצרי VMware אם אפשר היום לממש תשתיות עם OpenStack? :)

תחשוב מחוץ לקופסא ותהיה יצירתי. תבין איפה נמצאים הצוורי בקבוק בתהליכים העסקיים של החברה שלך ואיך ניתן להתגבר עליהם ותמיד תהיה עם היד על הדופק בטכנולוגיות חדשות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההודעה כמובן, נכתבה ספציפית אליך, משה, מהודעתך המקורית אני מסיק שאינך "מומחה במה שאתה עושה" אלא רק בתחילת דרכך. לכן, הסמכות X של חברה Y אכן יועילו לך, כי בהיעדר ניסיון, זה מה שמחפשים המעסיקים, תעודות צבעוניות.

לכשתיכנס לחברה, תוכיח עצמך, תהפוך ל"מומחה בתחום", תוכל לשאוף למשכורות מפוצצות והתעודות יוכלו להעלות אבק במגירה(בערך כמו כל תואר היום), כמו שאמרו מעליי.

אבל לאדם ללא ניסיון, אלו הדרישות וזה סדר גודל המשכורות. (מניסיון :) )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מכיר מעסיק שיעסיק מישהו ללא ניסיון בגלל שיש לו הסמכה. אני מכיר כאלה שיעסיקו אנשים בלי הסמכה וניסיון מועט או בכלל לא, אבל שמראים פוטנציאל, יכולת ורצון ללמוד.

בכל מקרה, אם לעשות או לא לעשות הסמכה בכלל לא רלוונטי לשאלה.

קודם כל, אין סדר בתחום הזה. אין תפקידים מסויימים שאליהם אתה עובר כדי להתקדם.

דבר שני, בכל תחום אפשר לעשות משכורת יפה אם אתה טוב בתחום הזה. אתה תהיה טוב בתחום שאתה אוהב ומעניין אותך כי זה תחום שאתה באמת תחקור ותבין. אם Java משעמם אותך, אין סיכוי שתהיה טוב בזה כמו מישהו שאוהב את זה.

מה ללמוד? כל מה שאפשר. לא משנה באיזה תפקיד תהיה, כל המערכות בסופו של דבר קשורות אחת לשניה. כל דבר שתדע, גם אם קשור בעקיפין, הוא ערך מוסף שיש לך.

מה שאתה עושה זה לא הלפדסק. זה הרבה הרבה מעבר. זה אומר שכבר יש לך ניסיון ככה שאני לא מבין איפה הבעיה עם דרישה של מעסיקים לניסיון. אם אתה מרגיש שמיצית את המקום שבו אתה נמצא, תתחיל לחפש תפקידים שנראים לך מעניינים בלי לחשוב יותר מדיי אם זאת הדרך הנכונה כי אין דרך נכונה או לא נכונה. אם לא מיצית את המקום שאתה נמצא בו, אז לאן אתה ממהר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מכיר כאלה שיעסיקו אנשים בלי הסמכה ובלי ניסיון אבל מראים פוטנציאל, לא רק זה, הם יעדיפו אותם על כאלה ללא ניסיון אבל עם הסמכה (שלטענתך, לא מראה על פוטנציאל)? ואללה, היגיון מעניין יש לך. וגם דימיון פורה.

בוודאי ובוודאי שזה רלוונטי לשאלה, הוא שאל מה לעשות מבחינת עבודה ולימודים ומה האופציות שלרשותו, וזו אופציה טובה מאוד אם הוא אוהב את זה.

הכי פשוט משה, במקום להקשיב להבלים, כנס לJOB MASTER, תכתוב CCNA ותראה מה זה מביא לך. יש קפיצות מדרגה, ויש מעברי תפקידים, בדיוק כמו כל עולם אחר. שוב, כל זה בהנחה כמובן שהעולם הזה מעניין אותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Professional Services.

חברות שהן שותפות עסקיות של חברות תוכנה/חומרה ומחוייבות להחזיק X אנשים עם Y הסמכות. מן הסתם שלא מסיבות מקצועיות.

אני למשל הייתי חייב לעשות מבחן הסמכה של Dynamics CRM בשביל החברה שלי רק בשביל הרישום לאותה חברה. בפועל לא התעסקתי בתשעים אחוז ממה שהייתי צריך לדעת במבחן וזה גם היה אולי שלושים אחוז מכל העיסוק שלי שם, אבל מה לעשות שאתה חייב לרוץ עם פרוייקטים של מייקרוסופט ואלו התנאים שהם מציבים לך.

עד היום הMCP הזה רשום על שמם. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. כל אחד שואל את מה שמחשוב לו להבין בשיחה עם המועמד. אין שאלות גנריות.

אם אתה באמת מבין משהו, יראו את זה ישר בראיון.

2. IT זה שם כללי להרבה דברים. אתב מוזמן לקרוא בויקיפדיה.

system שם זה שם כללי עם היסטוריה ארוכה למישהו שהוא פשוט sysadmin.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...