שיא חדש בצה"ל: אכלת כריך לא כשר? למחבוש! - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שיא חדש בצה"ל: אכלת כריך לא כשר? למחבוש!


vic07

Recommended Posts

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4664154,00.html

ובשביל להקדים תרופה לטענות בדבר חוקי הכשרות בצה"ל - החוקים הללו נועדו למנוע מצב בו חיילים שומרי כשרות צריכים לחשוש לכשרות המזון המסופק להם ע"י צה"ל או לכשרות הכלים המסופקים להם בחדר האוכל. לפיכך, האיסור הגורף היחיד על הכנסת לא כשר לבסיסים מופיע בפסקה המתייחסת לאחראים על אספקת המזון לחיילים, בעוד שעל החיילים עצמם חלה חובה רק לא "להטריף" את המטבח וחדר האוכל.

ומה הבין מזה מג"ד שבא לשפוט חייל שאכל כריך שהביא מהבית? לכלא! רק לאחר שהסיפור קיבל חשיפה תקשורתית העונש הומר בתחילה לריתוק ואז בוטל, אבל גם אז, אני בספק רב שיאונה משהו לאותו מג"ד, למרות החריגה הזו מסמכותו.

לא יאומן איזה חדלי אישים מגיעים לפעמים להיות מג"דים בצבא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההוראה בנוגע לחמץ בפסח אכן כוללת. ההוראות הנוגעות למזון בכלל ולבשר בפרט, הנדרשים להיות כשרים כתנאי להכנסתם לבסיס, מופיעות בפקודה העוסקת באספקת לחיילי צה"ל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הדיון הראשון מוכר לי - אין בטענתו של ח"כ או שר בנוגע לחוק מסויים להוכיח שחוק זה קיים באופן המוצג.

הלינק השני והשלישי לא מציינים כלל מי הגורם שנתן את התשובה "המוסמכת" השניה, המנוגדת לחלוטין לראשונה (כמפורט בלינק השני). בנוסף, שוב - קובעת הפקודה כפי שהיא פורסמה, לא הפרשנות שגורמים מסויימים מנסים לתת לה, אלא אם הם הגורמים המוסמכים לשנות את הפקודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מכך שזה הדין לכל בעל תפקיד בצבא? בעלי תפקידים מסויימים מחזיקים בסמכות לאכוף הוראות שונות על חיילים שאינם פקודיהם, אבל לא להמציא תקנות המחייבות אותם. רס"ר יחידה לא יכול לדרוש, למשל, כללי הופעה מעבר לאמור בפקודות, ורב פיקוד דרום לא יכול לדרוש מהחיילים השייכים לפיקוד זה שלא לצרוך קטניות בפסח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד כמה שידוע לי עניין הכשרות בצה"ל נמצא תחת סמכותו של הרב הראשי. אגב, בכל אתרי החדשות (MAKO,NRG וכו') חוץ מYNET כתוב בפירוש שזו עבירה על הפקודות. זה חוזר לבעלי האינטרסים שהזכרתי בהתחלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בטוח שכלי התקשורת לא טרחו לבדוק לעומק והסתפקו בהודעת הגורמים המעורבים בפרשה. באשר לאינטרסים, ברור לי שיש כאלו וגם ברור לי מהם, וזה עדיין לא אמור לסתור אפשרות של דיון ענייני במקרה לגופו. מתגובת דובר צה"ל, אגב, דווקא נובע שהמזון שצורך חייל באופן אישי אינו מעניינו של הצבא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...