פרוייקט טאבלט ברכב - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פרוייקט טאבלט ברכב


Elad128

Recommended Posts

היי

אני עובד כרגע על פרוייקט לחבר טאבלט לרכב.

הייתי שמח לקבל עצות בנושא של איך לחבר אותו לחשמל באופן קבוע.

התכנון שלי הוא לפרק לטאבלט את הבטריה ובמקומה לחבר חיבור קבוע של חשמל.

הסיבה העיקרית היא כדי להימנע מהתופעות של בטריות LiPo - חימום והתנפחות. קראתי על מסכים שהתנפצו בגלל זה...

ובנוסף להרוויח עוד זמן עד שהבטריה תפרק.

חשבתי על חיבור של בטריה Lead-acid 12v במקביל למצבר דרך דיודה וממסר.

כך שהחיבור של המצבר של הרכב יוכל רק להטעין את הבטריה של הטאבלט. וגם זה רק כאשר הרכב כבר דלוק. מה שיגרום להפרדה בין המצברים.

לבטריה הזו יתחבר מודול כמו זה:

http://www.ebay.com/itm/DC12-24V-To-5V-5A-25W-Car-Power-Buck-Converter-Stable-Performance-/191249589593?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item2c875d2559

ומשם חשבתי לחבר דיודה או שניים (צריך בכלל?) כדי להוריד את המתח לערך של בטריית LiPo

אין לי מושג איך עובדת מערכת הטעינה של המצבר והאם החיבור הזה של המצברים הוא נכון..

תודה!!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פשוט תחבר אותו במקביל לשקע המצית אם מתאם מתאים.... אתה יכול לפרק את הסוללה מהטאבלט אם בא לך, זה לא אמור להפריע לתת לו מתח דרך ה USB

חיבור 2 מצברים דרך דיודה - יביא לכך שהמתח על המצבר השני יהיה נמוך ב 0.7V מהמתח על הראשון, כלומר אם בקרת הטעינה של הרכב מטעינה את הראשון במתח הנכון, השני יקבל 0.7 פחות - זה יכול להספיק או שלא להספיק לרמת טעינה מלאה. כמו כן אם אתה מחבר מצברים עליך להוסיף את כל הפיוזים המתאימים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בד"כ מעדיף לא ללנקק לפורומים אחרים, אבל הדיון הזה ממש רלוונטי http://www.makers.co.il/mfs/showthread.php?t=3037

אישית הייתי הולך על חיבור ישיר למצבר דרך ממיר מתח ל3.7V ישירות למגעי הסוללה, + מימוש כלשהו של זיהוי מצב סוויץ' והדלקה/כיבוי של הטאבלט בהתאמה. אולי יחד עם שילוב אפילקציה שתבצע כיבוי מושהה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על התגובות!

קישורים מעניינים :xyxthumbs:

11010010110, מבדיקה באינטרנט ראיתי שקיימות דיודות שוטקי עם FV נמוך מאוד. פחות מ 0.1V לזרם של כמה אמפרים.

אז בהנחה והבעיה של המתח הטיפה נמוך יותר לא קיימת, האם יש בעיה להשתמש בחיבור כזה כדי להטעין גם את הבטריה הנוספת?

אין לי מושג איך הטעינה עובדת, לכן אני חושש לעשות טעויות..

ZiggyMan, אני מעוניין שהטאבלט ישאר דלוק תמיד. ושלא יהיה מצב כלשהו שהוא יפרוק לי את המצבר. ולכן אני חושב על ההפרדה הזו.

לגבי ממיר מתח, לא מצאתי ממיר מתח המתאים לטווח המתחים של סוללת LiPo (כן מצאתי אחד, אבל במחיר מופרך..).

רוב המודולים הקיימים עם מתח משתנה במחירים סבירים הם לזרם נמוך יחסית.

לכן הדרך שחשבתי כדי להוריד מהמתח זה שימוש בדיודות. לא הכי יעיל אבל יחסוך לי התעסקות עם מעגלים נוספים. בנוסף, על הדרך אני יכול לקחת מה 5v ולהכין שקע לטעינה.

מה אתם אומרים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אותן דיודות שנופל עליהן פחות מ 0.1V יכולות להיות רגישות לקפיצה במתח ההפוך וכדומה, או להיות לזרם מוגבל (שאתה תעבור אותו באיזה שהוא מקרה לא צפוי, כמו התנעה מכבלים). תנסה להימנע מזה

שימושים אחרים בדיודות : אתה _לא_ רוצה "איפה שהוא" (בשרוול בידוד מתכווץ באמצע חוט) רכיב שיכול להתחיל ליפול עליו הספק :

1. נניח שעכשו נופל הספק X, עליך להבטיח קירור מתאים להספק X - וזה אומר צלע קירור, איך למקם אותה, בידוד של כל החיבורים, החזקה של החוטים (שלא יקרעו) וכדומה

2. נניח שתקרה תקלה שלא צפית מראש ויתחיל ליפול הספק Y. הוא אולי יספיק בשביל להמיס את הדיודה לתוך איזה שהוא פלסטיק או צמת חוטים ולעשות קצר או נזק גדול, ומכיוון שהיא רכיב שיש עליו נפילת מתח, לא בהכרח צריך זרם גדול בשביל שהיא תתחמם - כנראה שלא תוכל להגן מהמצב הזה בצורה אמינה על ידי פיוז

אם מעגל buck משתנה (שמוציא 1A ויותר) לא מתאים לך מבחינת הספק, הייתי אומר שגם הורדת המתח בכל צורה "פאסיבית" (דיודה, מחלק מתח וכו') לא יתאימו

אני הייתי מחבר ספק סטנדרטי ל 5V, ומחפש כזה שנכבה במתח מסויים (נניח 11.5V) בשביל להבטיח שהוא לא יפרוק את המצבר אלא לכל היותר יכבה הטאבלט

כמובן שאם כבר יש 5V, ניתן להעביר אותו דרך ולקבל את כל היתרונות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...