תדרים לא חוקיים בישראל - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תדרים לא חוקיים בישראל


blackthorne

Recommended Posts

ההיגיון שלי אומר שאם אף אחד חוץ ממני לא משתמש בתדר מסוים, כנראה שכדאי לי להשתמש בו, ויהיו לי פחות הפרעות. אני טועה?

רוב הראוטרים עובדים על תדרים מוגדים מראש (לפחות באופן כללי) - 2.4GHz או 5Ghz.

הבעיה העיקרית בישראל היא שתדרים מסוימים משומשים על ידי הצבא ואסורים לשימוש אזרחי, איזה תדרים ספציפים לא מפורסמים עד כמה שאני יודע, אפשר להבין למה.

יש רשימה של ראוטרים מאושרים ליבוא עצמי באתר של משרד התקשורת, אבל היא לא מעודכנת מאז 2010 אם אני לא טועה. יש גם אפשרות להגיש בקשה חריגה להוסיף ראוטר מסוים לרשימה - בעיה בירוקרטית אדירה.

בקיצור - עדיף לוותר על הכאב ראש ולקנות משהו שקיים בארץ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בישראל מותרים כל התדרים של ה Wifi בתחום ה 2.4GHz שהם למעשה 2.412GHz-2.472GHz. כל הראוטרים בעולם תומכים בתדרים אילו ולכן תיאורטית אין בעיה להביא אותם לארץ.

אבל... חלק גדול מהראוטרים החדשים תומכים ב Dual-Band כלומר גם בתדרים למעלה וגם בתחום התדרים של 5GHZ שהם למעשה 5.17GHz-5.70GHz.

מסיבות לא ידועות לחלוטין אסרו על שימוש בארץ בתחום התדרים 5.50GHz-5.70GHz. עקב כך ראוטרים Dual-Band מחו"ל אסורים בייבוא לישראל.

חלק מהייבואנים פנו לחברות בחו"ל וביקשו מהן לנטרל את התדרים הלא חוקיים והציגו את האישור לכך למשרד התיקשורת. זהו תהליך ארוך ומסורבל (אם החברה בחו"ל בכלל מסכימה לבצע אותו)

ולכן בארץ יש מבחר מצומצם של ראוטרים Dual Band.

אתה צודק שהשימוש בתדרי ה 5GHz מאד מצומצם בארץ (גם בטווחים החוקיים) וסביר שתהיה היחיד שיתשמש בתדר זה.

זה יכול תיאורטית לשפר בצורה רצינית את המהירות של הרשת האלחוטית שלך במידה ואתה נמצא באיזור רווי Wifi.

רק תזכור שיכולת ה"חדירה" של תדר 5GHz דרך קירות הבטון והפלדה הנהוגים בישראל נמוכה משמעותית מזו של תדר 2.4GHz ולכן יכול להיות שתתאכזב מהביצועים בהנחה שהראוטר לא נמצא באותו חדר.

לעניין הייבוא, אסור להביא לארץ ראוטר בתדרים הלא חוקיים בדרך כלשהי: בדואר, מזוודה, מכולה וכולי. לא לייבוא אישי ולא למסחרי. אם המכס ייתפוס אותו הוא יוחרם ותתבקש להציג אישור למשרד התיקשורת שהוא אכן פועל בתדרים החוקיים. מכיוון שלא תוכל להוציא אישור כזה הראוטר יוחרם לתמיד.

מסיפורים שקראתי בפורומים פה, גם ראוטרים תיקניים לחלוטין (בתדר 2.4 בלבד) מוחרמים ע"י המכס, שאין להם רצון ו/או יכולת לברר איזה תדרים בדיוק הראוטר עובד. אחרי זה פרוצדורה רצינית לשחרר ממשרד התיקשורת אבל זה אפשרי.

לסיכום יש לך 2 אפשרויות:

1. לקנות ראוטר בארץ ולהנות. האופציה הטובה ביותר אם אין לך דרישות מאד מיוחדות מהראוטר.

2. לקנות ראוטר בחו"ל ולשלוח אותו לארץ (בדואר או במזוודה שלך) ולקוות שלא ייתפסו אותך במכס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...