המלצה למצלמה ראשונה לצילום סרטים - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצה למצלמה ראשונה לצילום סרטים


D@Nte

Recommended Posts

שלום רב,

תחילה אסביר שזו היא המצלמה ה"רצינית" הראשונה שאני קונה, וזאת לאחר שהחלטתי להתחיל ללמוד בשנה הבאה קולנוע באוניברסיטת תל אביב ואני מעוניין כבר עכשיו להתחיל לצלם ולערוך סרטונים/סרטים שלי.

על כן, אני מעוניין במצלמה שתשמש אותי לצילום בעיקר ולא ממש תמונות. מגוון הסצנות שאני מעוניין לצלם הוא גם בחדרים קטנים ודיאלוגים של אנשים או אובייקטים קרובים, וגם צילום יחסית ממרחק או נוף באיכות טובה.

אני לא בטוח אם קיימת כזו חייה ועל כן חיפשתי באינטרנט בכל מיני פורומים ואתרים שונים ומצאתי כמה מצלמות עיקריות שאני מתלבט ביניהן. אשמח לשמוע את דעתכם על המצלמות כמו גם המלצות למצלמות אחרות אם לדעתכם הן ישרתו את צרכיי יותר טוב.

התקציב שלי נע בין 3000 ל4000 שקל עם אפשרות לתזוזות קלות אם יש צורך בכך ואם זה שווה את זה.

המצלמות הן:

Panasonic DMC-GH3 - המצלמה שהכי המליצו לי עליה עד עכשיו. גם מבחינת מחיר, יכולת צילום ונוחות אמרו לי שהיא מתאימה לצלם מתחיל שמעוניין ללמוד במיוחד בתחום הסרטים. מה שמפריע לי זה דבר ראשון שהיא לא מצלמת RAW ואני לא בטוח אם זה יגביל אותי בעתיד והאם אני אצטרך בסוף לצלם RAW בשביל להגיע לאיכות טובה. דבר שני שמפריע לי זה שאין למצלמה הרבה עדשות (לפי מה שראיתי) ואני יודע שהמצלמה תמיד תתחלף אבל הציוד ההיקפי הוא זה שנשאר לרוב הרבה יותר זמן וכמה גלגולי מצלמות, וגם פה אני לא בטוח האם זה יגביל אותי או לא.

Blackmagic Pocket Cinema Camera - הבנתי שהיא מצלמה מאוד איכותית (במיוחד בצילום RAW) ושהיא ברמה כמעט מקצועית ובמחיר יחסית נמוך. הפחד שלי הוא שבגלל שאין כל כך הרבה פיצ'רים במצלמה ודגש פה הוא בעיקר על עריכה שלאחר צילום, אני קופץ למים העמוקים מידי ושזה לא ממש ידידותי ואפילו לא כדאי לצלם מתחיל.

בנוסף, מפריע לי שאפשר להשתמש רק בעדשות של פנסוניק ואולימפוס (מה שדי מגביל ואני לא בטוח אם הוא טוב), הבנתי שאיכות הצילום לא כל כך טובה במקומות שאין בהם הרבה אור או במקומות שיש בהם יותר מידי אור, חיי סוללה (לא ברור לי אם ניתן להחליף), וקשה מאוד לעשות wide angle בגלל אופי החיישן.

CANON 70D - לא שמעתי הרבה דברים רעים על המצלמה הזו והבנתי שהיא מאוד טובה בכל מה שקשור לוידאו, במיוחד אם מוסיפים לכך את איכות הצילום, האוטופוקוס החדשני והמסך. לא הייתי חושב פעמיים אם היא לא הייתה עולה כל כך הרבה יחסית לשאר. השאלה האם היא שווה את המחיר והאם כדאי לי לקנות דווקא אותה?

CANON 700D\T5I - קראתי בהמון פורומים ואתרים שלפעמים ואולי אפילו לרוב עדיך להשקיע במצלמה פחות טובה ודווקא על העדשות והעריכה לאחר צילום ולכן המליצו על המצלמה הזו (או T3I או T2I). הבעיה היא שאני לא בטוח האם אני במקרה הזה יורד יותר מידי נמוך וכבר אחרי שאני אתחיל להבין בצילום ועריכה היא לא תגביל אותי ואת איכות הצילום?

*אני רק רוצה להגיד שאני מודע לכך שבצילום סרט מה שהכי חשוב הוא הסיפור, אופן הצילום והשחקנים אבל אני גם מעוניין באיכות של הצילום (אחרי הכול זה הדבר הראשון שמושך את העין ואת הצופים).

אשמח לשמוע את דעותיכם על המצלמות הנ"ל לשם צילום ועריכה סל סרטונים/סרטים ועל מצלמות אחרות שלדעתכם אולי יהיו יותר מתאימות לצרכים שלי.

תודה מראש!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...