אנשים עשירים. - עמוד 7 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אנשים עשירים.


Sargon

Recommended Posts

  • תגובות 208
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
בעשירים, הכוונה לעשירים שעשו את הונם בדרך לא ראויה

ושוב, למה אתה קורא דרך לא ראויה?

להיוולד עשיר? בפעם המי יודע כמה, אין שום דבר לא ראוי בלהיות עשיר כי קיבלת כסף מההורים. זו דרך העולם, אדם אסף כסף כדי שבניו יהיו עשירים, זכותו המלאה, וזכותם להנות מפרי עמל הוריהם. אני גם די משוכנע שאם היית מקבל עכשיו ירושה ענקית לא היית מרגיש שזה כסף "לא ראוי" ורץ לחלק אותו לעניים.

להעלים מיסים? אין עוד אדם בעולם שנהיה עשיר רק מעצם העובדה שהעלים מיסים. כל עוד לא היית עשיר מלכתחילה, הכסף הזה הוא גרושים יחסית למה שצריך כדי להיות עשיר. גם אם תמצא מישהו שהעלים מיסים וגם נהיה עשיר, אתה יכול לטעון אולי שבלי העלמת מס הוא היה קצת פחות עשיר, לא שכל הונו הגיע מהעלמת מס - זה פשוט לא ריאלי.

ומצד שני, העלמת מס היא לא דבר שייחודי לעשירים, ואפשר להניח במידה גבוהה של וודאות שאחוז העצמאים העניים שמעלימים מס גבוה משמעותית מאחוז העצמאים העשירים שעושים זאת (בין השאר כי באופן טבעי על העשירים יש יותר פיקוח, וכי יש להם יותר מה להפסיד מלהרוויח). כאילו שחסרים אינסטלטורים שעובדים בשחור, אף אחד מהם עוד לא נהיה עשיר (לפחות לא מזה).

'טריקים בנדל"ן' , סטרטאפים ושאר תירוצים? הרוב המוחלט של הדברים האלה חוקיים לחלוטין, מדובר פשוט בדרך יצירתית לעשות מסחר. ממש לא הייתי קורא לזה "דרכים לא ראויות". אם אתה חושב שזה קל, קום ותעשה את זה בעצמך.

או בקיצור, רוב ההאשמות נגד עשירים בדיון הזה היו ריקות מתוכן. אם תרצה להסביר לאיזה סוג עשירים בדיוק אתה מתכוון, ומהי הדרך הלא ראויה שמפריעה לך כל כך.

ואולי הבעיה האמיתית איתם היא לא העושר עצמו , אלא המוסריות .

וזה בדיוק העניין. בעיית מוסריות קיימת לפחות באותה מידה גם אצל עניים או "מעמד הביניים", לא מדובר במשהו שייחודי לעשירים (ראה דוגמת אינסטלטורים למעלה). המדינה מלאה בנותני שירות ועסקים קטנים שמרמים לא רק את המדינה (מיסים) אלא גם את הלקוחות התמימים. למרות זאת רובם רחוקים מאד מלהיות עשירים, ואין הרבה סיכוי שיגיעו לזה גם בעתיד.

מסר נוסף מהנ"ל: מסתבר שכדי להתעשר לא מספיק להיות מוכן לרמות, צריך גם שכל, והרבה.

אם אני חי במדינה מערבית

מדינה מערבית איפה? בפעם האחרונה שבדקתי, אנחנו במזרח התיכון, מוקפים במדינות נחשלות. גם אנחנו בעצמנו היינו בעבר במצב שדומה למדינת עולם שלישי (ע"ע תקופת הצנע), אלא שעבדנו קשה לשנות את זה, וכעת המצב השתפר משמעותית. ומן הסתם ימשיך להשתפר עם הזמן. אבל האם באמת כבר הצלחנו לעבור סופית את הקו שבין "מדינות מתפתחות" לבין "מדינות מפותחות"? אני אישית לא כזה בטוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בעשירים ,

הכוונה לעשירים שעשו את הונם בדרך לא ראויה . ואולי הבעיה האמיתית איתם היא לא העושר עצמו , אלא המוסריות .

מי אמר לך שהעולם מוסרי? להרוג חיות בשביל אוכל זה מוסרי? לרצוח אחד את השני בשביל נפט זה מוסרי? אנשים מוסריים נדרסים על ידי כאלה שחיים לפני חוקי הטבע. אז כן אנחנו בעלי אינטלגנציה והמצאו חברה וחוקים והגדרנו מוסר. אבל אני מצטער, כשמדינות שלמות משמידות עמים או עדות מסויימות, זה קצת מצחיק לדבר על זה שלתת שוחד זה לא מוסרי.

גם איפה אתה מעביר קו של מוסר? להתקבל לעבודה רק בגלל שהבוס הוא חבר ילדות שלך - מוסרי או לא? אני בספק שכאלה שלמדו 4 שנים ואז קרעו את התחת במציאת עבודה, יגידו שכן.

אז זה יפה להגיד שזה לא מוסרי. אבל אני בטוח שבהיתנן הזמדנות, גם אתה היית מוכר נשק על ימין ועל שמאל רק בשביל לפרנס את המשפחה שלך, ובטוח שלא היה אכפת לך שאותו נשק הורג ילדים באפריקה. אתה לא עושה את זה כי אין לך איך להשיג נשק וכי יש חוק, שכנראה מרתיע אותך מלעשות זאת (ואולי אתה גם לא יודע למכור, או שזה פשוט לא מעניין אותך).

אם זה כך כל קל להתעשר מלעשות דברים לא מוסריים, אז מה הבעיה? תעשה דברים לא מוסריים ותיהיה עשיר. ואל תספר לי על מוסר, כי אני בטוח שגם אתה עשית דברים לא מוסריים.

בשביל להצליח, צריך לפעמים לכופף את המערכת. כולם עוושים את זה, כולל אני ואתה, רק לא באותה מידה ולא תמיד שמים לב לזה. לא חסר אנשים שמנסים להוציא כל מיני או הנחות, או לדפוק את המערכת, לא לשלם שקל תשעים פה ושקל תשעים שם והופה "דפקתי את המערכת!". תיהיה כנה עם עצמך ותבין שזה לא משנה מאיזה מעמד אתה ומה המצב הכלכלי שלך, הטבע שלך זה לנסות להוציא את המקסימום עם מינימום הפסדים ומינימום כוחות. מוסרי לא מוסרי תקרא לזה איך שאתה רוצה, ככה זה עובד.

Morality is neither rational nor absolute nor natural. World has known many moral systems, each of which advances claims universality; all moral systems are therefore particular, serving a specific purpose for their propagators or creators, and enforcing a certain regime that disciplines human beings for social life by narrowing our perspectives and limiting our horizons.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפני שנפתח פה דיון ארוך על מוסריות ומוסר, אני חוזר על בקשתו של yonizaf:

אם תרצה להסביר לאיזה סוג עשירים בדיוק אתה מתכוון, ומהי הדרך הלא ראויה שמפריעה לך כל כך
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שזו דמגוגיה. אבל זו התגובה המתאימה לאמרות כמו "ישראל זה מקום שחרא לחיות בו" שגם הן דמגוגיה.

נכון, אין ויכוח. זוהי דעה - לא עובדה. והדעה שלי הוא כזו (במידה כלשהי), לאו דווקא בגלל נימוקים כלכליים.

לגבי הבעיות שקשורות ל"עשירים" - ברור שאינן קיימות רק בישראל. לדעתי, הדיוק בנושא הזה הוא אוניברסלי. בטח ובטח שהוא לא מתקיים רק פה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון, אין ויכוח. זוהי דעה - לא עובדה. והדעה שלי הוא כזו (במידה כלשהי), לאו דווקא בגלל נימוקים כלכליים.

לגבי הבעיות שקשורות ל"עשירים" - ברור שאינן קיימות רק בישראל. לדעתי, הדיוק בנושא הזה הוא אוניברסלי. בטח ובטח שהוא לא מתקיים רק פה.

10 עמודים של דיון! וחוץ מדייר שמשכיר את הדירה שלו הלאה ובגלל זה שותה פינה קולדה על איי הבהמה, אף אחד מכם עוד לא ציין "בעיות של עשירים".

אז איזה בדיוק בעיות קשורות לעשירים שקיימות בכל העולם? שהם עשירים ואתם לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן.

- - - תגובה אוחדה: - - -

להיוולד עשיר? בפעם המי יודע כמה, אין שום דבר לא ראוי בלהיות עשיר כי קיבלת כסף מההורים.

אין בעיה, אבל זוהי דעה. לא עובדה. לדעתי - זה כן לא ראוי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שזו דעה. אז מה?. אם זה היה עובדה, לא היה מקום לדיון בכלל. כל הרעיון של דיון הוא החלפת דעות. אבל אין פירושו של דבר שאתה לא צריך להסביר את דעתך. גם דעה צריכה להיות הגיונית, ויש מקום להסביר אותה. אם כל אחד יגיד "זו דעתי וזהו" בלי להסביר למה, לא יהיה דיון (וזה נכון לדיונים בכל נושא באופן כללי, לא רק לדיון הזה).

אז את דעתי הסברתי כמה פעמים באריכות במהלך הדיון הזה, ובא אתה ואומר שדעתך הפוכה, בלי לטרוח להסביר את ההיגיון שמאחורי הדעה, בתירוץ הריק ש"זוהי דעה".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ויותר עדיף בסרטונים ביוטיוב, נכון?

בטח. היית לפחות שם אתגר.

רואים שאתה מתגעגע אליהם. :)

בשביל לשמור על עירנות ולעקוב אחרי הפלפולים המתישים שלכם אני צריך תורן שיבעט לי בביצים פעם ב-5 דקות.

עם כמה שאני מנסה לעקוב אחריכם אתם תמיד מנצחים חחח. יש לכם סיבולת גדולה ממני. מודה ומתוודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תאמר פעם משהו מעניין ובאמת מחכים שתהיה סיבה.

אני בעיקר נאנח ומגלגל עיניים כשאני קורא אותך.

QTTP כמובן יקפוץ בשמחה על ההזדמנות להתנצח איתך, אבל זה הוא...

דיון ברמה נמוכה מהפוסט הראשון.

תאמינו לי כל מה שאתם אומרים אפשר לקזז ל-2 שורות.

אני הולך לשתות כוס קפה. אני זקוק לזה.

עוד לא ישנתי הלילה.

bored_to_tears.jpg

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

צריך להבין מה זה שוויון הזדמנויות.

יש עיניין של יחס בין כמה אנשים מרוויחים וכמה עולה להם לחיות במדינה.

ממי אתם קונים את מצרכי המזון? למי אתם משלמים שכר דירה? ממי אתם קונים דירה? ממי אתם קונים מכוניות? ומי משלם לכם משכורות?

לעיתים האנשים שגם מוכרים לכם דברים וגם משלמים לכם את המשכורות קשורים מאוד אחד לשני, לפעמים זה אפילו אותם המשפחות ששולטות בשתי הקצוות.

על מישהו שמרוויח את השכר הממוצע במשק אני בכלל לא מדבר. בן אדם כזה חיי מהפה ליד. (שכר ממוצע במשק זה 9000 ש"ח ברוטו).

בא נדבר שניה על עובדי ההיי טק.

בוא נניח שאני עובד היי טק ואני רוצה לנצל את הפוטנציאל שלי ולהתפתח.

דבר ראשון רוב מוחלט של המשרות בהיי טק הם לפחות 40 שעות בשבוע. אם אתה רוצה להרוויח משכורת יותר יוקרתית אז תצטרך לעבוד גם 50 שעות בשבוע.

מה שאומר שאם אתה רוצה להתפתח אתה צריך פחות או יותר להקריב את כל הזמן החופשי שלך ללימודים.

בא נניח שהייטקיסט רוצה להקים .

בשביל להקים ולפתח מוצר או פרוטוטייפ זה כסף וזמן. גם אם נניח תפתחו את הכל בעצמכם בתור בן אדם יחיד אתה צריך כמה אלפי שקלים בחודש בשביל להתקיים. זה אם נניח שאתה בכלל לא דואג לפנסיה ולחסוך כסף.

אוליי תגידו שהיי טקיסט יכול לחסוך כסף ואז לעבוד שנה על הכסף שהוא חסך. זה נכון, אבל...

הכסף הזה שהוא חסך וישרוף בשנתיים לקח לו לפחות 4 שנים לחסוך. הסיכון שההייטקיסט לוקח הוא יותר גדול ממישהוא שאבא שלו יכול לממן לו את הרפתקת הסטארט אפ שלו. כי ההי טקיסט אשכרה צריך לעבוד בשביל הכסף והוא גם לא מרוויח כסף בזמן שהוא עובד על הפרוייקט שלו.

תזכרו שזה בהנחה גם שהוא לא משלם משכורת לאף אחד והוא בונה את הסטארט אפ במו ידיו בעוד שה"יזם" העשיר בטח ישכור היי טקסטים במשכורות הכי נמוכות שהיו יכול להשיג שיעבדו בשבילו.

מה שקורה בעצם זה שהעשירים גם שולטים על המשכורות וגם שולטים על עלות המחייה. האיניטרס שלהם זה למקסם רווחים בזה שהאנשים תמיד יחיו על הקצה ויצטרכו להוציא כמעט את כל הכסף שהם מרוויחים.

גם אין אינטרס שלאנשים יהיה זמן פנוי לעבוד על הפרוייקטים האישיים שלהם ויש אפילו מקומות עבודה שמחתימים את העובדים שלא יתחרו ישירות במקום העבודה שנתיים לאחר שהם עובדים. בתכלס זה לא נראה לי יחזיק בבית משפט כי אתה לא באמת יכול למנוע ממישהוא מלהתפרנס, אבל הם היו רוצים גם בזה.

nat64x לא אמרת בדרמתיות לפני כמה עמודים שאתה עוזב ואז חזרה כמעט מייד? אוליי תעמוד במילה שלך ותעזוב, הדעות שלך בכל מקרה ריקות מתוכן אמיתי.

וזה שאתה אומר שאין לך כח לקרוא מה שאנשים כותבים זה אוליי רמז שאתה צריך לעזוב את הדיון.

- - - תגובה אוחדה: - - -

עוד דוגמא טובה, חברות מרבות לקחת בעלות על הפטנטים שהעובדים שלהם ממציאים. לעיתים הפטנטים האלה שווים מליונים. היה דיבור על לתת תגמול מסויים לעובדים שממציאים פטנטים כי בתכלס אם המעסיק שלך לוקח בעלות על משהוא שאתה המצאת אין לך באמת שום סיבה לטרוח להמציא את זה חוץ ממוטיבציה תמימה או סתם כי משעמם בעבודה וזה מעניין להמציא דברים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...