אנשים עשירים. - עמוד 2 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אנשים עשירים.


Sargon

Recommended Posts

כמה שטויות והנחות אתה מדבר. אתה משליך את האופי החסר מצפון שלך עליי.

לא הייתי לוקח את המזוודה, כמו שלא הייתי אונס מישהי או הורג גם אם לא היו תופסים אותי.

זה בדיוק העיניין.

רוב בני האדם היו פשעים לא אנושיים אם הם היו יודעים שלא היו תופסים אותם.

יש אנשים שלא רוצחים אנשים רק בגלל שיתפסו אותם ולא בגלל שהם אנושיים.

ואני גם לא כזה עני.

תאמין לי שאני מצפוני יותר ממך, רק פחות צבוע וחסר דמיון זה הכל.

בנסיבות המתאימות גם רצח היה בהשג ידך. הטוב שבאנשים מסוגל לגרוע שבפשעים.

ראית העולם שלך מאוד חד ממדית ושטוחה. זאת יוהרה מצדך לחשוב שאתה יותר טוב מכולם.

מציתי עם הדיון הזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 208
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

nat64x אתה יודע כל כך הרבה עליי אפילו יותר ממני.

ויופי שאתה בורך מהדיון, זה באמת נותן ביסוס לטענות שלך.

Lior A

הבעיה היא שאין כל כך קשר בין כמה קשה אתה עובד וכמה כסף אתה מרוויח.

מלצרית עובדת קשה אבל היא לא תרוויח הרבה כסף.

מצד שני יזם יכול לעבוד שעתיים ביום רק לדאוג שהמשקיעים מזרימים מזומנים ושהעובדים בCUBICLES שלהם כל היום והוא יכול לפנות את שאר הזמן שלו לזמן איכות עם המשפחה ולעשות מה שבא לו.

ואנשים שמתעשרים מכל מיני טריקים בנדל"ן בכלל לא עובדים קשה.

יש תפיסה תמימה שכל מי שמרוויח הרבה כסף הצליח בזכות זה שהוא חכם, וכישרוני וכל מי שעובד קשה יוכל להרוויח הרבה כסף. זה לא איך שהעולם עובד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מסכים עם הרבה ממה שנאט כתב כאן, ומצטער בשבילו שאין לו ערכי מוסר מבוססים ואיתנים מספיק. יחד עם זאת יש הרבה בדברים האלה שהוא כתב:

ראית העולם שלך מאוד חד ממדית ושטוחה. זאת יוהרה מצדך לחשוב שאתה יותר טוב מכולם

בדיוק עכשיו כתבתי לך דברים דומים בדיון אקטואליה אחר.

אני רואה שאתה אדם מצפוני ומוסרי, וזה ראוי להערכה. ואני באמת מקווה בשבילך שמתישהו תבין שהמציאות אינה שחור ולבן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא אמרתי שהמציאות היא שחור ולבן. ולא אמרתי שאין אנשים עשירים שהרוויחו את ההון שלהם ביושר ועבודה קשה.

אבל אמרתי שיש הרבה דרכים לא הגונות להתעשר ולדעתי הרבה אנשים מנצלים את הדרכים האלה בדרך להתעשרות. ככל הנראה הרוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רק אוסיף, תחשוב שבדיוק פיטרו אותך מהעבודה, אין לך כסף לשכר דירה והולכים לפנות אותך, יש לך אישה ושלושה ילדים רעבים שתלויים בך ואשתך מאיימת להתרגש ממך כי אתה לא יוצלח שלא מצליח לפרנס את משפחתו בכבוד וכל יום מקללת אותך וקוראת לך אפס ולוזר, ובנוסף על כל הצרות יש לך אמא חולה שצריכה טיפול תרופתי יקר עם חובות טופחים והולכים שאתה לא רואה את הקרקעית ולא יודע מאיפה להתחיל.

מעניין כמה זמן ה"יושרה" שלך תחזיק במצב כזה. קל לדבר כש"נוח" לך ואתה לא מרגיש את זה. אתה רק צריך להיות נואש מספיק, ותראה עד כמה רחוק אתה באמת מוכן ללכת.

מוסר זה גם דבר יחסי ולא מוחלט.

חומר למחשבה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא חומר למחשבה .

כל אחד מכם הולך לקיצוניות שבה נוח לו .

ברור שיש עשירים שעשו את כספם בדרכים חוקיות , אבל לא מוסריות .

היה אפילו מחקר שהתפרסם בכלכליסט וניסה לאפיין את העובדים במגזר הבנקאות והפיננסים ותנחשו מה - אחד המאפיינים הבולטים היה חוסר מוסריות קיצוני .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשבתי יותר על אריסון VS רקאנטי .

האמת שאת עופר , אני לא "מכיר" כ"כ ..

לפי מה שהבנתי הסבא התעשר מהכרות עם פוליטקאים שדאגו שיזכה בכל מיני מכרזים .

הבן ברח לאנגליה ע"מ להתחמק מתשלום מיסים ???. אם זו אמת , פשוט בושה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אתן לך דוגמא. למשל אתה יכול להשכיר דירה ממשהוא ואם הבעל בית או אף אחד אחר לא דוחף את האף שלו אתה יכול במקביל להשכיר את הדירה לכמה שותפים או סטודנטים ויש לך רווח נקי כל חודש עם כמעט אפס השקעה.
ולמה זה נחשב לרמאות מבחינתך? אני לא רואה בזה כל פסול - חוקי או מוסרי. אם שכרת דירה, זכותך לעשות בה כל שימוש חוקי שבעל הבית לא מתנגד לו, וזה כולל השכרתו לאחרים. אין ולא צריך להיות הבדל חוקי או מוסרי בין אדם שמשכיר דירה שקנה להשקעה, או אדם שמשכיר דירה ששכר לאותו צורך. או שמה שמפריע לך זה העובדה שזה "עם כמעט אפס השקעה" (לדעתך)? כלומר ברגע שאדם מרוויח כסף בקלות מדי לטעמך, עובדה זו עצמה הופכת אותו לרמאי ונוכל? וחוץ מזה, אם באמת היה מדובר ב"אפס השקעה", מה מונע מבעל הבית להשכיר בעצמו את הדירה לשותפים וסטודנטים ולהרוויח את הכסף הנוסף בעצמו? או שאולי באמת מדובר בטרחה שהוא לא רוצה להתעסק איתה, ואז בעצם מה שאתה עושה זה לא שונה מאשר אם בעל הבית אכן היה משכיר את הדירה בעצמו לאותם שותפים ואז משלם לך משכורת כדי שתתמודד עם הטרחה שבהתעסקות עם השוכרים.
האמת , שאיתם יש לי בעיה . יש לי בעיה עם אנשים עשירים , שלא עבדו קשה עבור ממונם . הרי זה דיי מוציא אוויר מהמנטרה של "תעבוד קשה - תהיה עשיר" ומכניס אוויר למנטרה של "תוולד להורים הנכונים".
טענה מוזרה. גם עם המנטרה שלך של "תעבוד קשה - תהיה עשיר", הרי אחת הסיבות העיקריות שמישהו רוצה להיות עשיר מלכתחילה זה כדי שיוכל לספק חיים קלים לילדים שלו. ברגע שאתה מונע את זה ממנו, מה יעזור לו זה ש"אם הוא עובד קשה יתוגמל בממון רב"? מה הוא יעשה איתו - יסתכל עליו כל היום? יקח אותו לקבר? אתה באמת רוצה שכל העשירים יהיו אנשים כאלה שלא אכפת להם מהילדים ועושים ממון בשביל הנאת עצמם בלבד?
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יוני זה פשוט לא חוקי בתור שוכר להשכיר למישהוא אחר את הדירה. זה לא הדירה שלך גם אם אתה שוכר אתה לא יכול לעשות בה מה שבא לך. זה מנוגד לחוק.

הרבה אנשים עשירים בכוונה לא נותנים את כל הכסף שלהם לילדים שלהם כי הם רוצים שלילדים יהיה אתגר בחיים ושהם לא ישעממו ומהר ימצאו את עצמם מחשפים מה לעשות עם עצמם כשיש להם כבר הכל. כמובן שיש הרבה עשירים שכן נותנים לילדים שלהם הכל ואז הילדים שלהם יוצאים בדרך כלל אנסים או עבריינים בעצמם שחושבים שמותר להם הכל. כמובן לא כולם אבל הרבה מהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למיטב ידיעתי (וניסיתי לחפש) אין שום חוק שאוסר על שוכר להשכיר את הדירה לאחרים. אם ידוע לך על חוק כזה, אתה מוזמן להציג אותו או להפנות אותי אליו (או אל מידע רלוונטי אחר שתומך בדעתך).

חינוך גרוע שיהפוך את הילדים לעבריינים יכול לתת כל אחד, בין אם עשיר, עני או מה שביניהם. אין לזה שום קשר לנידון. זה שהגבתי לו לא התלונן על זה שבני עשירים הופכים לעבריינים, אלא על עצם זה שהם לא צריכים לעבוד קשה כדי להסתדר בחיים. נראה כאילו זה מפריע לו ברמת העיקרון שמישהו חי ומסתדר עם כסף שלא הוא אישית עבד קשה בשבילו, גם אם זה בגלל שמישהו אחר שאוהב אותו עבד קשה כדי שיהיה לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

וואו איזה דיון מוזר.

נתחיל מהסוף - ברור שאין שום חוק שמונע ממישהו להשכיר את הדירה שהוא עצמו שוכר.

עשוי להיות סעיף כזה בחוזה השכירות שהוא עצמו יחתום עליו (משהו לגבי שימוש לצורך מגורים אישיים בלבד וכו') שקיים כמעט בכל חוזה סטנדרטי שאפשר להוריד מהאינטרנט, אבל אין שום חוק שמחייב להכניס את הסעיף הזה, ובהיעדרו כמובן שאין שום חוק שמונע מהשוכר להשכיר את הדירה הלאה.

אגב, במה בדיוק לדעתך זה שונה מסאבלטים? או שגם זה לא לגיטימי לטעמך?

בכל אופן לנושא עצמו, הגעתם כבר לעמוד #3 ועדיין לא הבנתי על מה אתה מדבר. אוקיי, נתת את הדוגמה (המוזרה) של השכירות. אני לא מכיר אף אחד שעושה את זה ואני בספק אם זה הפך מישהו ל"עשיר" (כמה כבר אפשר להרוויח מזה?), אבל נניח.

מה עוד?

איזה עוד דרכים "לא חוקיות" (במרכאות כי עובדה שהם לא בכלא) אתה מכיר שאנשים התעשרו מהן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת שכל חיי , חייתי בסביבה דיי אמידה .

ברור שיש לי בעיה כלשהי עם אנשים עשירים , שלא עבדו קשה עבור הממון שלהם .

אין שום סיבה שילד בן 17 יחנה את המיני שלו (ששוויה 300,000 ) ליד היונדאי של המורה שלו .(עולה בקושי 40 , וגם זה עם ליסינג)

זה מעבר לקנאות ו/או דעות קדומות , אדם אמור להתפתח במרוץ חייו .

יש כאן בעיה של "חלוקת העוגה" וההשלכות של זה . בנוסף , יש כאן בעיה אתית ומוסרית .

אין גם סיבה שהורה בכלל יקנה לילד שלו כזה יקר . אין גם סיבה לנקודת פתיחה מ-א-ו-ד שונה .

אין גם שום סיבה שאדם כלשהו יקבל מילארדים (!) , ללא עבודה כלשהי.

ואתם יודעים מה ? .

יכול מאוד להיות שהטענה הזאת שלי , היא בכלל תעזור לילד העשיר . שילמד את ערך העבודה . שלא כל חייו יתקע מול הפלייסטיישן , ולא יחווה קושי כלשהו בכל ימי חייו .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יוני זה פשוט לא חוקי בתור שוכר להשכיר למישהוא אחר את הדירה. זה לא הדירה שלך גם אם אתה שוכר אתה לא יכול לעשות בה מה שבא לך. זה מנוגד לחוק.

כפי שענו לך, זה ממש לא מנוגד לחוק. זה נקרא שכירות משנה, וזה חוקי לחלוטין.

בחוזה מול בעל הדירה בדרך כלל יש תנייה שאוסרת על השכרה לדיירי משנה. גם אז, זו לא תהיה עבירה פלילית, אלא הפרת חוזה.

אם הסעיף הזה לא מופיע בחוזה - מותר.

Lior A,

אני ממש לא מבין מה אכפת באיזה רכב נוסעים ילדים של עשירים. שיסעו בחללית גם.

תסתכל אתה במה שיש לך ובמה שאתה יכול להשיג. תדאג לילדים שלך ותן להורים העשירים לדאוג לחינוך של הילדים שלהם. אני פשוט לא מבין את הגישה הזו, של צרות עין וקנאה. מי אתה בכלל שתדאג להתפתחות של הילדים של העשירים? זה לא מקומך ואף לא זכותך.

ההורים שלהם הצליחו יותר מאשר הורים אחרים וזכותם לתת לילדים שלהם כל מה שהם רוצים. אין פה בעיה של מוסר או כל בעיה אחרת, כל עוד הכסף הורווח ביושר ולפי החוק.

השיטה הכלכלית הקפיטליסטית מעודדת אנשים מוצלחים להצליח ולהרוויח הרבה כסף, כי זה מה שמקדם את הכלכלה. אין פה שום בעיה של צדק חלוקתי ("חלוקת העוגה" כפי שקראת לזה), משום שזה לא בא על חשבונך. אם תהיה אדם מוצלח ומוכשר, תוכל גם אתה להתעשר.

אם השיטה לא מוצאת חן בעיניך, אתה תמיד יכול להגר למדינה קומוניסטית כמו או ויטנאם... אגב, אפילו הסינים הבינו שכדי להשיג צמיחה הם חייבים לשחרר את הרסן ליזמים, והיום הם נותנים לאנשים להתעשר. בסופו של דבר, העשירים האלה יוצרים את מקומות העבודה לכל השאר.

אם הם יעברו על החוק, הם ישלמו את המחיר כמו כל אחד אחר. ל"בני טובים נורמטיביים" כבר לא עושים הנחות היום, ועצם המושג הזה עוזר להם כמו שכיפה עוזרת בביהמ"ש. אם כבר, להפך - המשטרה והפרקליטות כעובדי ציבור נמצאים בתחתית סולם השכר, והם דווקא שמחים לתקוע עשירים שחושבים שמותר להם לעבור על החוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שום סיבה שילד בן 17 יחנה את המיני שלו (ששוויה 300,000 ) ליד היונדאי של המורה שלו .(עולה בקושי 40 , וגם זה עם ליסינג)

בדיוק כמו שאין סיבה לתת בשווי 4000 ש"ח לילד בן תשע כדי שישוויץ לחברים שלו - אבל בשביל זה ממש לא צריך להיות עשיר.

אתה מדבר על חינוך גרוע, שזה נושא אחר לגמרי. ילד בן 17 באמת לא צריך רכב ב300K - ולעתים קרובות הוא לא צריך רכב בכלל. חינוך לראוותנות ולבזבוז הוא פסול, בלי קשר לרמת ההכנסה שלך. אין קשר בין זה לעובדה שהילד לא הרוויח את הכסף בעצמו - גם אם הילד כן הרוויח איכשהו את הכסף בעצמו, לקנות רכב פאר ולהשוויץ בו לא תהיה מידה טובה, ומצד שני, את הדברים שהוא כן צריך (או רוצה מסיבות סבירות ולא לצורך ראוותנות) אין סיבה שלא יקבל מההורים שלו. מן הסתם לא תראה פסול בכך שאותו ילד מקבל מההורים שלו אוכל וביגוד, לא יקר (ואפילו בסיסי אם זה נחוץ לו) למרות שהוא לא עבד על זה באופן אישי, נכון?

ובאותו אופן, אדם בן 30 שמקיים חיי משפחה תקינים (ולא ראוותניים בצורה מוגזמת), רק ללא הצורך לעבוד קשה לשם כך (כי אבא שלו עבד קשה בדיוק כדי שתהיה לו היכולת לחיות חיים קלים יותר) - מה הפסול בזה?

אין גם סיבה לנקודת פתיחה מ-א-ו-ד שונה .

אין גם שום סיבה שאדם כלשהו יקבל מילארדים (!) , ללא עבודה כלשהי.

למה אתה טוען שזה "ללא עבודה כלשהי"? זה אחרי עבודה קשה מאד שאדם עבד כל חייו, בדיוק למטרה זו - כדי שלבן שלו תהיה נקודת פתיחה שונה, שיהיו לו יותר אפשרויות, שלא יצטרך לעבוד קשה או לסבול.

משום מה נראה שאתה מזלזל ומתעלם לחלוטין מהעבודה הקשה של האב, ומהמטרות שלשמן הוא עבד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...