שאלות בנוגע למחיצות ו-LVM - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלות בנוגע למחיצות ו-LVM


Or4more

Recommended Posts

אהלן חבר'ה,

התחלתי לאחרונה ללמוד לינוקס בזמני הפנוי,משתמש בהפצה של redhat מותקנת על שרת של הצוות(אני חייל).

בזמן האחרון קראתי קצת על ניהול מחיצות במערכת ועל LVM, מה שלא עשיתי לפני שהתקנתי את ההפצה, וכשאני מריץ את הפקודה fdisk -l אני רואה שהמערכת שלי כרגע מחולקת ל2 מחיצות "רגילות", כאשר אחת מהן משמשת לboot והשנייה מכילה logical volumes 3 בגדלים שונים ומשונים(יחד, זה כל המקום שיש ב HD).

הבנתי בגדול שכל עוד אני לא מתכוון להוסיף מקום למערכת בזמן הקרוב(ואני ממש לא מתכוון), אין סיבה מיוחדת להשתמש ב LVM כיוון שקשה יותר לעשות שחזור במידה וצריך.

מה שכן, נניח ואני רוצה לסדר את המחיצות שלי מחדש, למחוק את ה-LVs הקיימים וליצור מחיצות רגילות ל boot,swap,home וכולי, אני אצטרך להתקין הכל מחדש ולעשות סדר כבר בהתקנה עצמה? או שיש דרך לשנות את זה במצב הנוכחי?

שאלה נוספת, אני מאמין שבעולם ה enterprise , עושים שימוש נרחב יותר ב LVM מאשר במחשבים אישיים, שווה להעמיק בכל זאת עם הנושא גם אם אין לי שימוש בו כרגע?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

על מנת לראות את כל מבנה המחיצות כולל ה lvm תשתמש בפקודה lsblk

לא מכיר דרך להמיר את המחיצות ישירות. תצתרך להעביר את המידע דרך דיסק נוסף, לכווץ את ה LVM וליצור מחיצות בשטח הפנוי, או למחוק את המערכת לתקין אותה מחדש ללא LVM - אם אתה רוצה למחוק את ה LVM

כשיש לך LVM זה מסבך במידה מסויימת ביצוע mount. אם זו מערכת שלך למשחק ולמידה ולא מערכת production, שחזור מידע לא אמור להיות שיקול קריטי בשבילך, אבל פישוט פעולת ה mount (מה שמאפשר לך יותר בקלות לעלות מ live disks ולעשות דברים) יכול להיות יתרון

אבל אתה יכול ללמוד גם במערכת שיש עליה LVM. מסובך יותר אבל תלמד גם מזה משהוא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...