מאגר מפרטי מחשב מומלצים (מעודכן אפריל 2015) - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מאגר מפרטי מחשב מומלצים (מעודכן אפריל 2015)


YairZ

Recommended Posts

74JcpgR.png

שלום לכל הקוראים,

מדור המפרטים המומלצים השתדרג, וכעת כולל 28 מפרטים המחולקים ל-8 קטגוריות עיקריות, שעליהן ישנו פירוט בהמשך פוסט זה.

מאגר המפרטים מתעדכן לעיתים קרובות מאוד, בהתאם לשינויים גדולים המתרחשים בשוק הישראלי. דיון זה נועד ל-3 מטרות עיקריות- להסביר מעט על המפרטים והקטגוריות הנמצאות במאגר, לתת מענה לשאלות נפוצות בקשר למפרטים וכמובן לקבל מכם הערות על המפרטים. להרכיב את המפרטים הללו לקח לא מעט זמן ובדקנו אותם מספר פעמים, אבל, כולנו בני-אדם לכן יכולות להיות פה ושם טעויות. מה שכן, תמיד יכול להיות שיש חומרה אחרת עדיפה או שבטעות הכנסנו רכיב לא מתאים או מחיר לא מתאים ולא שמנו לב אליו. לכן, במידה ואתם אכן נתקלתם בבעיה כלשהי באחד המפרטים ו/או יש לכם חלופה אחרת - נשמח לשמוע ונעדכן בזמן אמת כמובן.

עם זאת, שימו לב שאין דבר כזה מפרט מושלם לכן כל אחד כנראה יחשוב מעט אחרת ויציע דברים הנראים לו הכי מתאימים - נא להתחשב בעובדה זו ולא להציף. כמו כן, אני יכול לומר בוודאות שיש חלקים עדיפים בשוק מאלו שמוצעים כאן במפרטים - הסיבה שלא שמנו אותם זה בגלל שהם נמצאים בחנות אחת או שניים ואין אלטרנטיבות אליהם מבחינת מחיר/מאפיינים - נא להתחשב בעובדה זו גם ככה שלפני שאתם רוצים להציע רכיב להחלפה - בדקו במספר חנויות אם הוא נפוץ יחסית ואין הפרשי מחירים גדולים.

כדי שהדיון הזה לא יהפוך להיות מזבלה (במקרה כזה- אני פשוט אנעל אותו ולא יהיה לכם היכן להגיב בנוגע למפרטים וחבל- הם בשבילכם) - אנא שמרו על תרבות דיון, אל תספימו ורצוי שהתגובות יהיו כמה שיותר רלוונטיות ורציניות בנוגע למפרטים. בנוסף, נא לא להרכיב כאן מפרטים. אם יש לכם בעיה עם מפרט מסויים- תנו לינק אליו ותרשמו מה הייתם משנים בו ולמה. כל הודעה שתעבור על חוקי הפורום, תמחק.

קטגוריות

מאגר מפרטי המחשב מחולק ל-8 קטגוריות שונות.

- גיימינג - מפרטים בקטגוריה זו בנויים בעיקר על מנת להריץ משחקים בצורה הטובה ביותר, בהתאם למספר תקציבים שונים. שימו לב שאין דגש גדול על כרטיס המסך אלא על עניין כרטיס חזק + מערכת מאוזנת. מפרטים אלו כוללים הרבה קטגוריות בתוכם, שכן מחשבים אלו יכולים להיות גם מדיה-סנטר, גם שימוש משרדי וביתי פשוט ובפועל כמעט כל דבר שתרצו.

- מקסימום גיימינג-מינימום מחיר"- לעומת קטגוריית הגיימינג, פה כן יש דגש עיקרי על כרטיס המסך, כאשר שאר המערכת תתאים בכך שלא תכלול חומרה חזקה מדי, אלא אחת שפשוט לא תגרום לצוואר בקבוק משמעותי לכרטיס. כמו כן, החומרה עדיין לא ג'נרית כמובן אבל כן נחסך פה מסויים ותמיכות מצד מספר רכיבים. מפרטים אלו נועדו לתת מענה לאנשים שרוצים מחשב כמה שיותר חזק למשחקים, אבל עדיין שיהיה סביר מבחינת החומרה ובמחיר כמה שיותר זול.

- שימוש משרדי או ביתי - מפרטי מחשב די פשוטים, אשר יספקו מעל ומעבר לשימוש שוטף סטנדרטי של המחשב - החל מאופיס, , משחקי קלילים ועד הרצה של תכני HD ועוד.

- קולנוע-ביתי (HTPC) - מפרטים אלה בנויים בעיקר לשם הרצה של באיכות גבוהה וחיבור המחשב לטלויזיה שלכם, עם מארז שוכב. היות ובד"כ ישנה דרישה למחשבים קטנים במיוחד או מותאמים למקומות ספציפיים דחוסים, הרבה יעדיפו ללכת על מחשב מותג או להתייעץ בפורום שלנו כמובן.

- רב-תכליתי - מטרה של מפרטים אלה הוא לספק מגוון שימושים החל מאופיס, דרך משחקים ועד ועריכות שונות כמו והאודיו. כלומר, במקום שתהיה התאמה מצד החומרה למקבץ שימושים ספציפי אחד, הוא חולק כך שיתאים לכלל הדרישות, אך לא ברמות מקצועיות כמובן.

- דו-מימד - מפרטים אשר מותאמים בעיקר לעריכה דו-מימדית בתוכנות הרלוונטיות (כמו פוטושופ), עם דגש לחומרה שהתוכנות הללו מנצלים בצורה הטובה או הרבה ביותר.

- תלת-מימד - מפרטים אשר מותאמים בעיקר לעריכה תלת-מימדית בתוכנות הרלוונטיות (כמו 3ds-max, מאיה), עם דגש לחומרה שהתוכנות הללו מנצלים בצורה הטובה או הרבה ביותר.

- וידאו - מפרטים אשר מותאמים בעיקר לעריכת בתוכנות הרלוונטיות (כמו ווגאס, אפטר-אפקטס, פרימייר), עם דגש לחומרה שהתוכנות הללו מנצלים בצורה הטובה או הרבה ביותר.

FAQ

מאגר שאלות ותשובות נפוצות

להלן מספר תשובות לשאלות שאתם כנראה תרצו לשאול. קראו קודם את הFAQ הבא ורק לאחר מכן במידה ושאלתכם לא מופיעה כאן - תשאלו בהודעתם בדיון זה.

שאלה: למה המפרטים שלכם כל כך יקרים? ראיתי מפרטים דומים מאוד במחיר נמוך בהרבה!

תשובה: פשוט מאוד - המחירים אשר כתובים כאן הם ממוצעים לכל רכיב ורכיב. כלומר, מפרט שעלותו במאגר היא 4 אלף ש"ח לדוגמא, ככל הנראה תוכלו למצוא אותו בכמה מאות שקלים זול יותר בחלק מן החנויות. עשינו זאת מכיוון שיש המון חנויות בארץ, עם מחירים שונים ויבואנים שונים. במידה ותמצאו את אחד המפרטים הכתובים כאן במחיר גבוה יותר, תדעו שיש את אותו המפרט במחיר זול הרבה יותר באחת מהחנויות האחרות - הדבר עוזר למנוע קניה של חומרה יקרה שאינה משתלמת.

בנוסף, ההמלצות במדור הן כלליות ואינן מותאמות אישית - לשם כך יש את הפורום הזה ע"מ שיהיה ניתן "לתפור" לכל אחד את המינון המדויק בין מחיר, ביצועים, איכות, יכולת שדרוג, שקט ועוד ועוד. מטרת כל מפרט לתת המלצות הולמות לקהל היעד שלו. במפרטים בסיסיים נבחרו רכיבים בסיסיים מומלצים בעוד למפרטי השוק הגבוה נבחרו רכיבים איכותיים במיוחד ברמה גבוהה, גם אם יש רכיבים בסיסיים וזולים יותר שהיו מספקים לאותו מפרט. אין ספק שניתן "לאחסן" את המפרט החזק ביותר במדור בתוך מארז טוב של 200 ש"ח אבל אנו בחרנו במארז סופר איכותי ושקט במיוחד עם יכולת פנומנלית במחיר של כ~800 ש"ח, בהתאם לרמתו של המפרט כולו ורמת המחיר המדוברת. שימו לב שבאופן יחסי, החלוקה התקציבית באחוזים בין הרכיבים נשמרת פחות או יותר במרבית המפרטים.

שאלה: למה בחלק מהמפרטים הכנסתם ספקי כח, חלשים יותר מן המומלצים באתרי היצרנים (לדוגמא, ספק כח 400W לכרטיס ש"על הנייר" דורש 500W?)

תשובה: ההספק המומלץ שרשום באתרי היצרנים מיועד בעיקר למערכות כבדות מאוד ולספקים שאינם ספקים איכותיים (אפילו ג'נריים, שכן הרבה קונים מערכת מחשב חזקה ולא מודעים לחשיבותו של ספק הכח). הספקים ששמנו פה בכל המפרטים איכותיים ורובם בעלי נצילות גבוהה. הספקים הללו יתמודדו בקלות עם החומרה המתאימה ששמנו, ואף יחזיקו שידרוגים קטנים (הוספת זיכרונות, הארד-דיסקים וכדומה), לכן אין צורך לחשוש.

שאלה: למה חלק מהמפרטים מתחילים ממחירים יחסית גבוהים (למשל באיזור ה-3 אלף ש"ח)?

תשובה: זה מכיוון שלא משנה על איזה קטגוריה מדובר, המפרטים הזולים יותר (כמו בקטגוריית "מחשב משרדי/ביתי") אמורים ממילא לכסות - לא ניתן לשחק שם יותר מדי עם החומרה ואין טעם ליצור כפילויות. לדוגמא, אם אתם עורכים גראפיים בסיסיים אך תקציבים הוא 1500 ש"ח למחשב - הדבר היחיד שיכנס בטווח מחירים זה הוא מחשב ביתי סטנדרטי.

שאלה: הרכיבים שבחרתם לא אופטימאליים, יש רכיבים משתלמים יותר בחנויות השונות. למה?

תשובה: הרכיבים שנבחרו הם רכיבים הקיימים במרבים חנויות המחשב כיום, כלומר הסיכוי שלא יהיה את אותו הרכיב או רכיב המקביל לו באותה החנות הוא די נמוך. בנוסף, בחלק מן החנויות ישנן שונים כמו המותנים בקניה של מחשב חדש, אשר ייחודיים לאותה החנות - דבר שבפועל יחול לחסוך לא מעט מהמחשב הסופי של המחשב. לצערי לא נוכל להכניס שכאלה למאגר, שכן הם משתנים מחנות לחנות ובתדירות גבוהה מאוד.

שאלה: למה בד"כ כאשר יוצאת חומרה חדשה ואתם מעדכנים את המדור - עדיין מוצגת החומרה הישנה?

תשובה: זה שחומרה חדשה יוצאת לא אומר שהיא משתלמת, אלא להפך- לרוב בשבועות (אם לא חודשים) הראשונים לאחר יציאת אותה החומרה לשוק היא יקרה מאוד ולא משתלמת. לכן, עפ"י שיקולי יחס עלות/תועלת אנו בוחרים מתי והאם להכניס את אותה החומרה למפרטים המומלצים.

שאלה: כיצד אני יכול לחסוך יותר - הרי בד"כ הפרש המחירים בין מפרט למפרט הוא גבוה ואינו תואם לתקציבי?

תשובה: מדור המפרטים המומלצים נועד מכדי לתת מענה לאנשים שאין להם זמן להכנס לפורום ולהתייעץ, ורק לתת מפרט כללי איכותי שיתן מענה מלא/חלקי לדרישותיהם. ניתן אף ללכת לחנות, לבדוק האם יש שם מחשב ועל המקום להחליט על מפרט כאשר את שאר השיפורים תבצע אותה חנות בהתאם לדרישות ולמלאי שיש לה. מאגר המפרטים המומלצים הוא רק צעד ראשון לחסכון. הצעד השני יהיה פתיחה של דיון בפורום לקבלת מפרט מותאם אישית - שכנראה שלא רק יהיה חזק יותר, אלא יהיה מותאם לשימושים הספציפיים הרבה יותר ואולי גם זול יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
  • תגובות 40
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

למיטב ידיעתי המינימום הוא 1GB (כולל) ע"מ לקבל האצה כמו שצריך, למען הסר ספק אני עם GTX480 1.5GB ולא מרגיש אי-ניצול כלשהו של הכרטיס.

כך או כך במפרט הזה (אני מניח שאתה מדבר על ה"בסיסי"), 8 ג'יגה ראם ממילא יסרס פרוייקטים כבדים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

roeesnir אני מנסה להבין כאן משהו. גם אני מתעסק בתחום ומן הסתם שעובד עם מנוע המרקורי על האצה חומרתית, ומקבל ביצועים מעולים גם על אותו המנוע גם באפטר אפקטס (אתה יכול לראות מדריך שלי בפורום מדריכי גולשים). לפי הדרישות המינימאליות הכרטיס צריך להיות בעל 1GB זכרון ראם ע"מ שהמנוע ינצל חומרתית את הכרטיס, ואכן גם אצלי הוא מנצל כמו שצריך על 1.5GB (חומרה כמובן). בנוסף לזאת, לא נתקלתי ברשת באנשים עם בעיות בכל הקשור למנוע הזה עם כרטיסים בעלי 1GB, פרט לבעיות שהכרטיס אינו נתמך - דבר שלרוב נפתח בהוספת הכרטיס שלך בקובץ הטקטס שנמצא בתקיית התוכנה, בדומה לאפטר אפקטס. לכן, אם יש לך מידע מוסמך שאכן ישנם בעיות עם כרטיסי 1GB (שלא למטרת עיבודים כבדים אני מזכיר), אלא יותר מבחינת תמיכת המנוע ו/או השוואת ביצועים של אותו כרטיס עם נפחי שונים, זה יתקבל בברכה (הנסיון פחות רלוונטי, כי גם אני מדבר מנסיון). הכרטיס הבא שניתן להכניס למפרט הוא GTX660 שעולה בערך 300 ש"ח בממוצע יותר, כי אין טעם להכניס את GTX750/TI 2GB כי המחיר הממוצע שלו אינו משתלם וכן כולל רוחב פס מגביל מאוד לזכרון) ועוד מדובר על מפרט בסיסי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשמע ידידי, מאוד מוזר לי מה שאתה אומר.

אני תמיד מוסיף את הכרטיס בקובץ הטקסט כמובן, אבל כל הכרטיסים (שבדקתי, כולל GTX650) עם 1GB עדיין לא נתנו לעבור להאצה חומרתית.

עם 2GB - אין בעיה.

אני זוכר שכשניסיתי לפתור את זה, וחיפשתי פיתרון, הגעתי לזה.

אבל אם מה שאתה אומר נכון, זה לא משנה.

אתה צודק.

עריכה:

חיפשתי שוב את המקורות, וגיליתי שטעיתי.

לא יודע למה זכרתי כך.

אני מתנצל. :bash:

בכל מקרה, כדאי מאוד לעבור על זה:

http://www.studio1productions.com/Articles/PremiereCS5.htm

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

roeesnir וחשבתי שאני כבר נדפקתי :)

כל הערה/הצעה בכל הקשורה לתחום המפרטים המומלצים תתקבל בברכה כמובן, אחת המטרות של הדיון הזה היא לשפר את המאגר עד למקסימום.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שמתי נכון לעכשיו את GTX780 ולא R9-290 בגלל 2 סיבות - האחת היא שהפרש המחירים הממוצעים שלהם בחנויות עומד על איזור ה-100 ש"ח (קירור סטוק לא רלוונטי ל-290, הוא זוועת עולם), והסיבה השניה היא שה-780 חסכוני יותר בחשמל - גם במצב אידיאלי וגם במאמץ (יכול להגיע להפרש של כמה עשרות וואט), לכן העדפתי לשים רק אותו. במידה והמחיר של 290 ירד מעט בגרסאות המשופרות, אכניס גם אותו או אולי אפילו אחליף לחלוטין. מבחינת ביצועים שניהם די שקולים בדרייברים האחרונים.

לגבי GTX770 - הבעיה אצלו היא שהוא כולל רק 2 ג'יגה - אומנם קשה לראות את ההשפעות של זה בשטח, אך במדידות "יבשות" של משחקים כבדים כמו BF4, ניתן לראות ש-2 ג'יגה פשוט לא מספיק, שלא נדבר על מנועים גראפיים שיגיעו בעתיד הקרוב. כעיקרון אחת מהיתרונות של DX12 הוא היכולת בלחסוך המון זכרון גראפי, אבל אני לא יכול לבנות על זה כרגע, שכן אין בנצ'מרקים של זה בשטח. לכן, לגיימינג שמתי את 280x שכן הוא כולל 3 ג'יגה ומציג ביצועים דומים ל-GTX770, והכנסתי את גרסאת ה-4GB של GTX770 לעריכות הגראפיות הרלוונטיות שכן יש משמעות לא קטנה לגודל הזכרון היעודי ורוחב הפס אליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממה שראיתי בחנויות, בהתייחס כמובן רק לכרטיסים חדשים עם צד ג':

ב TMS ההפרש בין NV 780 ל R9 290 הוא כ 450 שקלים.

אצל פלונטר כ 300 שקלים.

KSP - כ 200 שקלים.

כשנושא הזיכרון הגרפי עדיף דווקא אצל 290.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

4 ג'יגה ינוצל בעיקר ברזולוציה סופר גבוהות, בהם הליבה כבר תגביל ממילא. לגבי הקירור - רפרנס או לא זה פחות חשוב ל-GTX780, שכן הוא משמעותית טוב יותר מהסטוק של 290.

בכל מקרה, שיכנעת - בעדכון הבא אוסיף את ה-290 (לא רפרנס) תחת המחיר הממוצע של שני הכרטיסים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהגישה של חלק מהמפרטים לא נכונה

במפרטים הבסיסים של דו-מימד ותלת מימד יש העדפה של SSD על פני מעבד

במפרט כמו זה לדוגמה

http://hwzone.co.il/specslist/spec/view/id/8

היה יותר עדיף לשים מעבד i5 מאשר SSD גם אם תוכנות כמו autocad לא תומכים בריבוי ליבות זה יאפשר למשתמש לבצע עבודה נוספת בזמן ש CAD טוחן את הליבה

אותו העיקרון גם המפרטים של עריכת וידאו בסיסי/מתקדם עדיף מעבד יותר מהיר מאשר SSD שהעיקרון הוא דברים שאפשר להוסיף/לשדרג צריכים להיות בעדיפות שניה מאשר דברים שצריך להחליף

מעבד - אי אפשר להוסיף רק להחליף

SSD-אפשר להוסיף לא צריך להחליף כלום

http://hwzone.co.il/specslist/spec/view/id/16

http://hwzone.co.il/specslist/spec/view/id/17

שלוקחים מחשב לעבודה מקצועית (או מישהו חובב שרוצה להתנסות לא כזה משנה) עדיף לתת כרטיס שהוסמך על ידי היצרון ו NVIDAI כי בעיקר מדובר על עניין של תוכנה

ובן אדם שמתשתמש ב CAD או SOLIDWORKS (לא מכיר את התוכנה אבל זה תוכנת CAD בעיקרה) צריך להמליץ על כרטיס מסך מקצועי כי היצרנים מעדכנים את התוכנה

היצרני כרטיסי מסך מעדכנים את הדריברים ובחלק מקרים דברים לא עובדים יש איטיות וכו... אז עדיף לקחת את הכרטיסים שהיצרנים תומכים בהם.

במלק מהמפרטים שלא מיעודים ל CF או יש בחירה של לוחות אם ATX שיש לוחות אם mATX במחיר טיפה נמוך יותר כמה אנשים כבר משתמשים בחריץ PCI או שמים יותר כרטיס הרחבה על pcieX1 אם בכלל

-------------------------------------------------------------------סוף חפירה-------------------------------------------------------------------------

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...