מדריך צילום חומרה בעזרת הסמארטפון שלכם - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדריך צילום חומרה בעזרת הסמארטפון שלכם


idanmal

Recommended Posts

שלום לכולם,

ובכן, לא מעט פעמים בשיטוטי בפורומים נתקלתי בתמונות לא הכי איכותיות שצולמו על ידי משתמשים בעזרת הסמארטפון שלהם, כאשר חלקן על גבול עשיית עוול לחומרה יקרה ויפה. במדריך הבא אנסה לתת לכם כמה טיפים והמלצות שימושיות לצילום והפקת איכותיות יותר. אגב, המדריך חל ברובו גם על צילומים כלליים בעזרת מצלמות רגילות.

כיום, אצל חלק נכבד מהאוכלוסיה ישנו סמארטפון ובו איכותית מספיק כדי לספק טובות - לא רק של אירועים או אנשים, אלא גם של חומרה איכותית. הבעיה היא, שרוב האנשים כלל לא מודעים לאפשרויות הצילום השונות וכן שיטות נכונות לצילום. זו הסיבה שהתמונות לרוב יוצאות מטושטשות, עם הפרעות בעדשה וכוללות צבעים לא נכונים.

המדריך הבא עוסק בצילום נכון וכולל טיפים שונים על-מנת לגרום לתמונות שלכם להיות האיכותיות ביותר שהסמארטפון שלכם מסוגל לספק. אני אעסוק בעיקר בנושא של צילום חומרה, אך הכללים המוזכרים כאן תקפים גם לצילומים כלליים, עם מצלמות מקצועיות ולא רק של .

אתחיל ואומר שצילום הוא תחביב נחמד הדורש מיומנות, סבלנות ורגש. תוך הקפדה קטנה של הכללים תוכלו לקחת את הטיפים שאתן ולהפוך את החומרה שלכם ליותר נעימות לצפיה, להתענגות של החברים על סף הזלת ריר על החומרה שלכם. כל זה אפשרי, אם תפיקו את התמונה המושלמת - תמונה השווה אלף מילים.

כל הצילומים במדריך נעשו מלכתחילה בחלל ביתי ובשעות הערב כדי להקשות על המשימה. הצילומים נעשו תחת שני סוגי תאורה - תאורת פלורסנט ותאורת ליבון (אור בצבע חם יותר). התמונות צולמו על ידי שני מכשירים ניידים מדורות שונים – 4 וגלאקסי S3. מדובר על חיישנים שונים מדורות שונים, תחת תנאי תאורה לא אופטימליים(להזכירכם).

C3cPhYK.png

מבלי להכביר במילים, אנדב את מחשבי הצנוע לסשן הצילומים ואגש למשימה.

אפליקצית צילום

הצילומים במהלך המדריך נעשו בעזרת האפליקציה המובנית של המכשירים, חלק מהתמונות יצאו מגורענות ולא הכי איכותיות, אם אתם רוצים תוצאות טובות יותר, ישנן אפליקציות צילום המאפשרות אפקטים והפקת תמונות טובות ואיכותיות יותר. לשיפורים, אפקטים ותמונות מוצלחות יותר, אמליץ על אפליקציית Camera MX החינמית לאנדרואיד ושימוש בפונקציית ה-Auto optimization, במכשירי אפל אמליץ על אפליקציה בשם +Camera שעולה $1.99 אך שווה זאת, כמובן שיש חלופות חינמיות אך לא בטוח אם טובות יותר.

צולם באמצעות האפליקציה המובנית(תמונה מגורענת ופחות טובה):

galaxy 71

צולם באמצעות אפליקצית Camera MX(תמונה חלקה יותר):

galaxy 73

ניקיון זה כל העניין

נושא זה הוא חשוב מאוד לפני שמצלמים בכל מצלמה!

למרות שאנו רוצים מיד להתחיל לצלם צריך לזכור כלל אצבע קטן, במיוחד בצילום לילי עם תאורה מינימאלית: חשוב לנגב את עדשת המצלמה היטב לפני תחילת הצילומים. חשוב לזכור שעדשת המצלמה חשופה כל יום לאצבעותינו השמנוניות, אלו הנוגעות בה עשרות פעמים ביום וכמובן האבק המתווסף ונדבק כאשר הסלולארי נמצא בכיסינו. גם אם המצלמה נראת נקיה לעין, מומלץ לבצע ניקוי מהיר בכל פעם שרוצים לבצע סט צילומים שאנו רוצים שיצאו איכותיים. מומלץ להשתמש במטלית או נייר רך ע"מ שלא יהיו שריטות כמובן.

דוגמאות לצילום עם עדשה מלוכלכת:

צולם עם אייפון 4: iphone 11,

צולם עם גלאקסי galaxy 9 :S3

דוגמאות לצילום עם עדשה נקייה:

צולם עם אייפון 4: iphone 7, iphone 9

צולם עם גלאקסי galaxy 7 , galaxy 5 :S3

כיסוי שקר כלשהו

כיסויים פשוטים וזולים לעיתים מכסים את עדשת המצלמה או הפלאש בצורה חלקית וגורמים לטשטוש ולבהירות יתר של התמונה, ולצערי זה קורה בהמון כיסויים. אם אתם רוצים לרכוש כיסוי זול - מומלץ לבדוק כי הפתחים עבור המצלמה והפלאש מתאימים כמו שצריך וכן אינם עושיים מחומר או צבע המחזיר אור. אם הנכם חושדים בכיסוי סורר שיש ברשותכם - צלמו תמונה עם ובלי כיסוי והשוו לפני תחילת הצילומים.

אתה לא בפוקוס

כדי לקבל תמונה כמה שיותר ברורה בצילום אובייקט בודד - נאלץ לפני הלחיצה על לחצן הצילום לבחור את נקודת היחוס אותה נרצה שתראה כמה שיותר ברורה. אם ברצוננו לצלם כמה עצמים ביחד הנמצאים כל אחד במרחק שונה מאיתנו - ניגע במסך בנקודה בתמונה שהכי קרובה אלינו או לחלופין בנקודה שאותה חשוב לנו להדגיש.

מיד עם נגיעה במסך תופיעה מסגרת בצבע ירוק או אדום. במידה והמסגרת הינה בצבע אדום, זהו סימן שאתם קרובים מדי לאחד העצמים או שהפיקוס שלכם אינו טוב. במידה וקיבלנו מסגרת ירוקה, אזי שהפיקוס האוטומטי הצליח ואנו רשאים לצלם. רק לא לשכוח - כמה שפחות תזוזה תוך כדי צילום שכן לא נרצה שהתמונה תמרח או תצא מטושטשת.

פיקוס נכון ולא נכון:

galaxy 43, galaxy 41

זווית ותאורה זה כל הסיפור

חשוב לשים לב לזווית בה בחרנו לצלם. תוך כדי הצילום ולפני הלחיצה נחפש אם ישנה החזרה של קרני אור מנקודה מסויימת לעדשה הגורמים לסינוור התמונה. במידה וזה קורה, מומלץ לשנות את מיקום התמונה במעט עד אשר נמצא את הזווית הנכונה בה פריט החומרה מספיק מואר באור כללי ואין השתקפות מבריקה המחזירה לנו אור בוהק.

יש להקפיד במיוחד כאשר מצלמים קופסאות מבריקות של חומרה, מדבקות לוגו, מעגלים מודפסים(PCB) כמו לוחות אם מבריקים וחלקי פלסטיק מבריקים למיניהם.המלצה שלי לצלם כאשר הפריט לפניך, מקור האור מעליך אך טיפונת מאחור(לא ממש מעל הראש), להקפיד לא להסתיר אותו.כמו כן, לתוצאות אופטימאליות ניתן לצלם באור יום בחדר מואר באור רך.

דוגמאות לצילום לא נכון(ללא פלאש):

galaxy 29 , 31 galaxy , galaxy 39 , galaxy 17

דוגמאות לצילום נכון:

צולם באייפון 4: iphone 21, iphone 23, iphone 19, iphone 1, iphone 17,

צולם בגלאקסי galaxy 37 , galaxy 33 , galaxy 27, galaxy 23 , galaxy 25, galaxy 21, galaxy 1, galaxy 19 :S3

לא לנשום, לא לזוז

עד כמה שזה מצחיק זה נכון, צילומי לילה במצב אוטומטי מחייבים החזקה יציבה של הסלולארי בעת הצילום והלחיצה על לחצן הצילום. כאשר מצלמים בחושך או בתאורה מינימאלית במיוחד במצב אוטומט (כמו שרובינו עושים), מהירות התריס תוגדר אוטומטית להסגר במהירות נמוכה, מה שיגרום לכמות גדולה יותר של אור לעבור דרכו ולהגיע אל החיישן, כך שכל תזוזה קטנה תגרום לצבעוניות יתר ומריחה של התמונה.

לאלו מכם המתקשים שלא לזוז בעת הצילום, הייתי ממליץ להשעין מרפקים על אותו שולחן עליו מונח האובייקט כדי לקבל יותר יציבות, אם גם זה לא ממש מסתדר לכם, תמיד אפשר לאלתר מתקן או משענת עליה ישען הסמארטפון, בכך תוכלו לכוונו לעבר האובייקט ולהפעיל צילום אוטומטי קצוב בזמן.

bpmgQ0h.png

הנחתי את הטלפון על קופסת פלסטיק וקיבעתי אותו בזווית המתאימה בעזרת פלסטלינה

פלאש באנג

רוצים לצלם חומרה או כל עצם אחר עם סמארטפון? אל תכוונו אותו את העצם במאונך למצלמה - הדבר יגרום לפלאש לחזור ישירות לעדשה והתמונה פשוט לא תהיה איכותית. הפלאש המובנה בסמארטפון הוא "ירוי" (מלשון "נורה") ישירות קדימה, מה שמזיק לתמונה ולצבעוניות ותמיד מחזיר אלינו את ההבזק בעת צילום חומרה מבריקה, מדבקות המודבקות על גבי רכיבי חומרה, מעגלים מודפסים מבריקים ועוד.

שימוש בפלאש על חומרה יעשה אך ורק במצלמות מקצועיות, עם חיצוני מוקפץ מהתקרה או מקיר צדדי, אבל זה כבר לא קשור למדריך שלנו.

תמונות שצולמו עם מופעל:

צולם בגלאקסי galaxy 15 :S3

צולם באייפון 4: iphone 15, iphone 13, iphone 27

צילום תקריב סקסיות של חומרה וציוד הקפי

צילום תקריב של חומרה הוא היחס של להכניס את כל מה שמעניין לתמונה לבין להיות כמה שיותר קרוב לאובייקט, לעיתים זו משימה לא פשוטה שכוללת הקפדה על כמה כללים:

1. להכניס את מה שמעניין לתמונת התקריב.

2. להיות כמה שיותר קרוב לעצם המצולם.

3. לוודא פיקוס אוטומטי.

4. לא לזוז בעת ביצוע הצילום.

5. למצוא את הזווית הנכונה שבה החומרה תצא הכי מוארת.

6. לוודא שאין אור בוהק המוחזר אלינו מהעצם או מסביבתו.

תמונות תקריב סקסיות של חומרה וציוד הקפי:

צולם באייפון 4: iphone 25, iphone 19, iphone 29, iphone 31, iphone 33

צולם בגלאקסי galaxy 11, galaxy 21, galaxy 35, galaxy 45, galaxy 47, galaxy 64, galaxy 66 :S3

חושך בעיניים

תמונות חשוכות מדי לא יזכו אתכם או את החומרה שלכם בתהילה שמגיעה לה. חשוב שכל הפרטים בעצם שאנו מצלמים יהיו מוארים במידה מספקת כדי שנוכל להבחין את קימור המבנה.

ברגע שהתמונה חשוכה מדי נעלמים מעינינו פרטים חשובים והחומרה הופכת פחות מובנת ובכך פחות סקסית.

תמונות חשוכות שצולמו:

צולם באייפון 4: iphone 35

צולם בגלאקסי galaxy 49, galaxy 51 :S3

בחירת רקע לאובייקט המצולם

בחירת הרקע לאובייקט היא משימה לא פשוטה, הרקע המצולם אמור להיות כמה שיותר ניטרלי, זאת אומרת שעדיף לצלם אובייקט חומרה על גבי רקע כמה שפחות מושך את העין.

עם כל הכיף שבדבר והרצון לתאורה טובה, לא הייתי ממליץ לקחת למשל את המארז שלכם ולצלם אותו כאשר הנוף נצפה מאחור. פריטי נוף אחרים גונבים מהפריט המצולם את ההצגה והפוקוס, גם אם הם רחוקים או מטושטשים מאוד. רקע לבן וניטרלי של קיר יהיה מעולה כמו כן, בפריטים קטנים ניתן לצלם על שולחן כאשר הפריט שוכב או מושען על עצם נסתר. העיקר שהרקע יהיה אחיד. ברור שיש גם חשיבות לצבע הפריט המצולם, הרי לא נצלם מארז לבן עם רקע של קיר לבן מאחוריו או כרטיס מסך שחור על גבי שולחן שחור.

לסיכום

אני מאוד מקווה שהתמונות והטיפים שלי היו מועילים ומקווה שעזרתי לחלקכם, מאוד נהנתי בביצוע וכתיבת המדריך ויותר מאשמח אם תשתפו אותי במה אתם חושבים, אם המדריך אכן הועיל לכם בדרך כלשהי? בהצלחה.

תודה רבה ליאיר-YairZ שעזר בעריכת המדריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב..

הרבה ממה שהזכרת פה יצא לי לקרוא מהתגובות שלך בפורום לאנשים (ואני ביניהם) שלא טובים עם .. אבל זה אחלה שהכל מרוכז בצורת מדריך כי את כל זה לא הייתי אוסף בחיים מתגובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אחלה מדריך, אמנם אני מכיר את כל החוקים פה, אבל אני בטוח שזה יעזור לעוד הרבה אנשים פה.

והדבר הכי חשוב כדי לשפר איכות תמונה, גם עם מצלמות פחות איכותיות זה תאורה. תנאי תאורה טובים עושים את כל ההבדל וגם ממצלמה בשקל וחצי יכולים להראות מעולים (ויש לי כמה ישנות מהאייפון 2G הישן שלי כדי להוכיח את זה :))

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אגב משהו נוסף שחשבתי עליו כרגע - ברגע שלוחצים על המסך ע"מ לצלם - הדבר גורם לתזוזה של הנייד, מה שגורם בחלק מהפעמים לתמונה פחות חדה ממה שהיא יכולה להיות. מה שהתחלתי לעשות בזמן האחרון זה להשתמש בפקודות קוליות ואכן שמתי לב שכמעט כל התמונות שאני מצלם די מושלמות מבחינת חדות - אולי שווה להוסיף את זה למדריך הנ"ל.

נ.ב - בואנה עידן אתה ממש חוצפן. קודם גונב לבן שלך את השלוקים ועכשיו את הפלסטלינה? מה הצעד הבא, טיטולים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שכיסיתי את הנושא הזה של תזוזה כמו לשים את המרפקים על השולחן או על אותו משטח או להשעין את הטלפון/לקבע אותו (אפשרי להרחיב), במקרה זה היה עם פלסטלינה, כן יאיר פלסטלינה של הבן שלי ואגב מטיטולים הוא נגמל כבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...