מדריך לתיקון/הפעלת CUDA ב-Adobe After Effects CS6 - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מדריך לתיקון/הפעלת CUDA ב-Adobe After Effects CS6


YairZ

Recommended Posts

שלום לכולם,

בתוכנת אדובי אפטר אפקטס CS6 מנוע המרקורי תומך ב- של אנוידיה, אך בחלק מהמקרים הוא לא עובד. למי שלא יודע מה זה , מוזמן לקרוא בלינק הבא:

http://www.nvidia.com/object/cuda_home_new.html

הדבר יכול להאיץ בצורה משמעותית את איכות רצף העבודה והרנדור בכך שהרכיב שיעבד יהיה כרטיס המסך ולא המעבד (אשר חלש משמעותית בכל מה שקשור לנקודה צפה).

המדריך הקצר הזה ידריך כיצד להפעיל אותו (או לתקן במידה ולא עובד) במידה ועובדים בשיטת רנדור Ray Trace.

שלב 1: לבדוק שאכן יש לכם כרטיס מסך של אנוידיה אשר תומך ב-.

אם אתם לא יודעים איזה כרטיס מסך יש לכם, יש 2 דרכים עיקריות קצרות לבדוק:

1) קליק ימני על רקע שולחן העבודה -> בוחרים ב- Nvidia control panel (אם יש לכם כלומר Catalyst control center סימן שהמדריך הזה לא רלוונטי עבורכם) -> בוחרים ב-Help ו-System information. אם אמור להיות רשום הדגם המדוייק של כרטיס המסך.

2) להכנס ל"התחל" ובחיפוש לרשום dxdiag ואנטר. בחלון שיופיע, להכנס ללשונית Display ושם תחת Name דגם כרטיס המסך שלך יהיה רשום.

לאחר שבדקתם איזה כרטיס יש לכם (או שכבר יודעים), בידקו האם אכן יש לו תמיכה. את רשימת הכרטיסים התומכים ניתן לראות בלינק הבא:

https://developer.nvidia.com/cuda-gpus

במידה ומצאתם אותו שם - יש לכם תמיכה.

שלב 2: בידקו בתוכנת ה-After Effects CS6 שהאצת כרטיס המסך מאופשרת ואם אין בעיות.

נכנסים לתוכנה הנ"ל. למעלה, בוחרים ב-Edit, ואז ב-Prefernces ולאחר מכן ב-Previews. בחלון שנפתח, יש לכם כפתור בשם GPU Information... לחצו עליו. כעת תוכלו לראות האם אופציית ה- מאופשרת אצלכם. במידה ותחת Ray-Tracing רשום CPU, ביחרו ב-GPU. במידה ולא ניתן (כלומר אי אפשר ללחוץ על GPU) ורשום לכם "GPU not available - incompatible device or display driver" ולאחר שבדקתם הכרטיס שלכם כן אמור לתמוך - צריך לבצע פה טריק קטן.

אצלי לדוגמא יש GTX480 שאכן תומך ב-CUDA, אבל בתוכנה ישנה את הבעיה הזו, כך זה נראה:

2014-05-13_2202.png

אז מה עושים?

שלב 3: איפשור כרטיס המסך שלכם.

סגרו את התוכנה ולכו לתקייה שבה התקנתם אותם (כברירת-מחדל היא מותקן ב-Program Files בכונן C. לאחר מכן הכנסו לתקייה בשם Support Files ובתוכנה מיצאו קובץ טקסט בשם raytracer_supported_cards ופיתחו אותו (עם כתבן למשל). בקובץ זה תראו מספר , אך רוב הסיכויים שהכרטיס שלכם לא מופיע שם. במידה ולא - הגיע הזמן להוסיף אותו.

תוסיפו את שם של כרטיס המסך שלך, חשוב שזה שהשם יהיה רשום כמו שצריך - תראו כיצד שם הכרטיס שלכם נכתב פה:

https://developer.nvidia.com/cuda-gpus

ופשוט תעתיקו אותו. תראו שאכן הוא רשום כמו שצריך - ישנה הבדלה גם בין אותיות קטנות לגדולות.

ובכן, לאחר שהוספת את השם המדוייק של כרטיס המסך שלך, תשמרו את השינויים ותסגרו. כעת כנסו שנית לתוכנה וחיזרו על הצעדים הרשומים בשלב הקודם. כעת הכרטיס אמור להיות מאופשר ותקבל בחלק מהמקרים חתיכת האצה במידה ואתם עובדים עם Ray Tracing.

כך זה נראה אצלי כעת לאחר השינוי:

2014-05-13_2218.png

למי שלא יודע איך מפעילים Ray Tracing, בחלון הראשי של הפרוייקט שלכם, בצד ימין למעלה רשומה צורת הרינדור. כברירת מחדל אתם תראו שרשום Classic 3D. לחצו על זה, ולאחר מכן בחלון שנפתח, תחת Renderer ביחרו ב-Ray Traced 3D. ב-Options תוכלו לבחור את איכות הרינדור.

למי שכבר עובד במרנדר זה ואכן האצת כרטיס המסך באמצעות CUDA לא הייתה מאופשרת, ישים לב לשינויים די קיצוניים בזמן הרינדור. לדוגמא - סרטון קצר של כ-30 שניות, רזולוציית FHD על הגדרות רינדור ברירות-מחדל:

- על המעבד מרובע ישן יחסית (Q9550 @ 3.6Ghz) כלומר ללא האצה של כרטיס המסך לקח כ-3 שעות.

- על מעבד משושה מודרני - i7-4930K לקח כ-50 דקות. (תודה לעידן - Idanmal).

- על כרטיס מסך GTX 480 (כלומר עם האצת CUDA) לקח...5 דקות וחצי.

אני מקווה שהמדריך הזה הועיל למי שאכן הייתה לו את הבעיה הנ"ל או שלא ידע כיצד להפעיל את הפיצ'ר הזה. לי אישית זה עשה שינוי מקצה לקצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

מה שהושג ב-5 וחצי דקות פעל אך ורק ע"ג כרטיס המסך, כלומר המעבד לא רלוונטי.

לגבי סוג הכרטיס - יותר מעבדי קודה לא אומר שום דבר כיוון שסדרה 400 ו-500 בנויות אחרת מאשר 600 ו-700. ניסינו גם לעשות את הבדיקה על GTX780TI אבל כרגע אין תמיכה בכרטיס הזה בכלל. במידה ותהיה בזמן הקרוב, אוסיף את התוצאה גם כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...