מקרן FHD לקולנוע ביתי - BenQ W1070 * תוספת: "תמונות מהשטח" - ביקורות ומדריכי גולשים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מקרן FHD לקולנוע ביתי - BenQ W1070 * תוספת: "תמונות מהשטח"


nissim tr

Recommended Posts

שלום לכם! לאחר כמעט שנה שביליתי עם המקרן שלי, הגיע הזמן להציג רשמים :)

הקדמה

אז קודם כל, למה מקרן? ובכן, יש סיבה אחת מרכזית: גודל התמונה! מקרנים, באופן כללי, נועדו לתת תמונה ענקית ביחס למה שאנו מכירים מעולם הטלוויזיות. תמצאו אותם בחדרי ישיבות, אולמי הרצאות, הופעות למיניהן....

אז למה לא גם בבית?

ולמה לא - החסרונות: על מנת לראות את התמונה כמו שצריך, יש צורך להחשיך את החדר. למעשה, פירוש הדבר הוא שאם רוצים לצפות במהלך היום, יש לסגור את התריסים, ואם רוצים לצפות בלילה אזי יש לכבות את האור בחדר.

לאנשים מסויימים, משום מה, זה נראה קשה. חסרון בולט נוסף הוא שהנורה הינה מוצר מתכלה. לאחר מספר שעות שימוש הנמדד בדרך כלל באלפים, הנורה תחדל לעבוד ויהיה צורך להחליפה לחדשה.

בעבר, נורות נשרפו ממש מהר ועלו כמו חצי . כיום המצב הוא שונה, אם כי לכל סוג נורה יש מספר שעות עבודה ומחיר שונה.

המקרן שלי BenQW1070-FrontAbove.jpg נפתח בסקירה קצרה של הנתונים שלו, עם "פרשנות" שלי:

בהירות: 2000 ANSI ניגודיות: 10000:1

יש הטוענים שהבהירות הזו קצת נמוכה, ואכן, ישנם דגמי מקרנים עם נתון גבוהה יותר. בפועל, אני מפעיל אותו תמיד במצב חסכון שהוא פחות בהיר מהבהירות המקסימלית ואין לי שום תלונות על בהירות התמונה.

יש לציין כי במקרנים, ככל שהתמונה המוקרנת גדולה יותר, הבהירות שלה יורדת. התמונה המתקבלת אצלי היא בסביבות ה- 100".

ניגודיות התמונה טובה מאוד, ובאופן כללי, אני מאוד מרוצה מאיכות התמונה.

רמת רעש: 33Db ומטה, תולי במצב העבודה (מצב חסכון וכו')

אכן, מקרנים מרעישים. מקור הרעש הוא באוורור, עקב שימוש בנורות הלוגן בהספק גבוהה שמתחממות מאוד, יש צורך בקירור יחסית חזק. כאשר החדר שקט בהחלט ניתן לשמוע את הרעש אבל מהר מאוד מפסיקים לשים לב אליו, מה גם שלרוב מתנגן סרט או משחק, וברמת ווליום חלשה יחסית כבר אין לרעש מהמקרן שום משמעות.

משקל, גודל: 2.6 קילוגרם, 10x31x24 ס"מ.

באופן כללי מכשיר קל וקטן הניתן לשינוע בקלות, במידה ואתם מעוניינים לטייל איתו לבתים של חברים למשל.

ודרך אגב, כמו שניתן להפעיל אותו כשהוא תלוי מהתקרה אפשר גם להניח אותו על שולחן ולקבל בדיוק את אותה תמונה.

טווח מרחקים מהמסך: 1.3 עד 6 מטר. ככל שתרחיקו את המקרן מהמסך תקבלו תמונה גדולה יותר, אבל גם בהירה פחות.

טווח גדלים של התמונה המוקרנת: 101 עד 596 סנטימטר (אלכסון התמונה).

באופן כללי גודלה האלכסוני של התמונה קרוב למרחק של המקרן מהמסך. הדבר נכון למקרן הזה ספציפית! למקרנים אחרים יש אופטיקה אחרת והיחס הוא שונה. לדוגמא: דגם W1080ST שאזכיר בהמשך.

lens shift: קיים

לא מכיר את שם המושג בעברית, בגדול מדובר במנגנון אופטי המאפשר להזיז את התמונה המוקרנת בלי לפגוע בצורה ובאיכות שלה. תפקיד המנגנון: במידה והמקרן הותקן במקום נמוך מדי, ניתן להזיז את התמונה כלפי מעלה.אם המקרן יושב על שולחן נמוך, ניתן להזיז את התמונה המתקבלת כלפי מעלה.

למעשה, אם היינו משנים את זווית המקרן, כלומר מטים אותו כך שהוא לא יושב בזווית אנכית של 90 מעלות ביחס למסך כך שהתמונה מוקרנת "תעלה" או "תרד" היינו גורמים לתמונה להיות טרפזית ולא מרובעת, כך שמדובר במגנון שימושי. בפועל, לא השתמשתי בו. המנגנון מאפשר הזזה אנכית בלבד.

רזולוציות עבודה אפשריות: הרזולוציות המקובלות של שידורי SD, 720p ו-1080i/1080p.

אני מאמין שלא תהיה לו בעיה לעבוד בעוד רזולוציות, אבל אף פעם לא ניסיתי וגם אני לא חושב שיש טעם לכך: פשוט עובדים ב1080 וזהו...

טכנולוגיית תלת מימד: תומך, DLP LINK

מדובר בטכנולוגיה אקטיבית. במצב תלת מימד, המקרן "שותל" מיני-הבזקי אור שמקפי תלת מימד מתאימות מסתנכרנות אליהם. המקרן מציג פעם תמונה עבור עין ימין, בו בזמן שהמשקפיים "חוסמות" את עין שמאל, ובפעם הבאה המקרן מציג תמונה עבור עין שמאל... נו קלטתם את הקטע. בגלל שהמשקפיים הן אקטיביות, יש להן צורך גם בסוללה. כשרכשתי את המקרן, משקפי התלת מימד היו יקרות יחסית. (וכמובן שיש צורך בזוג לכל הצופים בחדר)

לאחרונה, בדקתי את הנושא שוב, וגיליתי כי ניתן להזמין זוג משקפיים גם במחירים של כ-75 שקלים כולל משלוח, אז הזמנתי זוג אחד לנסיון. מדובר במשקפיים נטענות דרך , וישנם גם דגמים זולים יותר בהם יש להתקין שטוחה (כמו של שעון). יש לציין שצריך לוודא שהמשקפיים מתאימות למקרן הספציפי.

DLP LINK הינה של מקרנים בלבד ולא ניתן להשתמש במשקפיים שמתאימים לטלוויזיות.

מבחינת תוכן, כמובן שלא כי סרט יוצא גם בתלת מימד, אבל עושה רושם שיש מבחר לא רע כרגע.

טכנית, ישנם מספר פורמטים המאפשרים "דחיסת" תמונה לכל עין בתוך ווידאו. בנושא הזה שווה לעשות מחקר קטן, מי תומך במה, מה הדרישות מבחינת ההתקן המנגן (=המחשב במקרה שלי), וכו.

כרגע ממה שראיתי רוב התוכן מגיע בצורת HSBS או בשפת הקודש:

Half Side By Side

הרעיון פשוט מאוד: כל תמונה של 1920x1080 מורכבת למעשה מזוג , אחת לצד השניה, כמובן כל אחת ברזולוציה של 960x1080, וזה גם מה שרואים כאשר מריצים את הסרט: שתי . ברגע שמפעילים במקרן את מצב

3d SBS - זהו ניתן לצפות, הכי פשוט בעולם. פורמט זה אמנם מקריב חצי מהרזולוציה, אך היתרון הוא שמדובר בקובץ רגיל לחלוטין הניתן להרצה בכל נגן, אין שום דרישות חומרה או תכנה מיוחדות.

טכנולוגיית הקרנה: DLP.

ישנן מספר טכנולוגיות המשמשות במקרנים, לא נכנס כרגע להסברים על אופני פעולה וכו'.

בגדול מדובר בטכנולוגיה זולה יחסית שנותנת איכות תמונה טובה, והחסרון היחסית גדול שלה הוא בכך שאנשים מסויימים רגישים ל"אפקט הקשת" שזה ארטיפקט צבעוני שהאנשים האלה יכולים לראות במצבים מסויימים כגון תנועה מהירה של גוף לבן על רקע שחור. אני מניח שאני לא חלק מהאנשים הרגישים לתופעה, כלומר כאשר חיפשתי אותה בכח אז אני חושב שראיתי *משהו* אבל ב99.99% מהזמן אני לא רואה את זה.

רזולוציה טבעית, יחס תצוגה: 1920x1080, 16x9:

בגדלי התמונה הללו FHD היא לטעמי חובה. שימו לב, קיימים בשוק מקרנים שמוצהר שהם "תומכים" ב-FHD כאשר למעשה הם עובדים ברזולוציה נמוכה יותר ומבצעים downscale.

נורה, משך חיים: 240W

3500 שעות עבודה במצב רגיל

6000 שעות עבודה במצב חסכון

כפי שאמרתי הנורה מתכלה. אני עובד תמיד במצב חסכון, ההבדל מהמצב ה"רגיל" הוא שהתמונה טיפה יותר חשוכה, מדובר בהבדל קטן מאוד. לקראת סוף חיי הנורה המקרן אמור להציג אזהרה ולאפשר למשתמש להזמין נורה חדשה מראש.

בסוף חייה, הנורה מגיעה למצב בו הבהירות שלה פוחתת, ובסופו של דבר לא ניתן "להתניע" אותה יותר (על מנת להדליק את הנורה יש צורך להעביר בה זרם חזק מאוד לפרק זמן קצר וכאשר היא מתיישנת הזרם הנדרש עולה).

במקרים מסויימים, אם הנורה לא הוחלפה כאשר תמו שעות השימוש שלה היא יכולה להתנפץ, אם כי בדרך כלל לא יגרם נזק לכלום בתוך או מחוץ למחקרן, ישנו מעין כלוב הגנה שנועד להגן על הסביבה במקרים כאלה. לאחר כמעט שנת שימוש אינטנסיבי מאוד, אני עומד על ~1000 שעות נורה.

ניתן להזמין חדשה (ומקורית) בעלות של 200-250$ ממספר אתרים ברשת כגון , ישנם גם אתרים שמתמכים בנורות בלבד.

ניתן להזמין גם נורות לא מקוריות בעלות של בחצי מהמחיר של הנורה המקורית, אבל הן גם מחזיקות חצי מהזמן כך שאין טעם.

רמקול: 10W, מונו.

פשוט הוסיפו בסיסי למקרן למקרה שתגיעו איתו לבית של חבר ולא ניתן יהיה לחבר חיצוניים.

מתח החשמל הנתמך: 100-240v

אין צורך לקנות ממירי מתח אם קונים מחו"ל. תכונת מיוחדות: חיבור לעדכון קושחה, חיבור RS232 שאין לי מושג מה עושים איתו, אבל אני מניח שניתן לשלוט במקרן דרך מחשב.

חיבורים: BenQW1070connections.jpg

HDMI v1.4 x2

Component

USB

VGA

RS232

S-Video

Composite - RCA

התקנה

התשמשתי בזרוע אוניברסלית פשוטה (יש גם זרועה ייעודית של benq שעולה פי 3 בערך) על מנת להתקין את המקרן מהתקרה. הזרועות הללו מגיעות עם מספר "מחושים" מתכווננים וכמו כן מספר סוגי ברגים, לאחר פחות שעת עבודה המקרן ישב במקום שלו כמו שצריך. בגלל שהקיר אצלי בסלון איננו חלק וגם לא לבן, קניתי מסך נגלל ידני פשוט, כזה שמושכים עם חוט על מנת לפתוח אותו. בזמנו הייתה לי גם מתחת למסך ולכן בחרתי באחד נגלל, אבל עושה רושם שדווקה המסכים שהם קבועים הם עדיפים, אם כי נראה שמאוד לא נוח להכניס לבית חפץ בגודל 1.3x2.3 מטר.

בגדול החסרון של מסך נגלל הוא שהוא יכול לנוע ועל ידי כך לעוות את התמונה טיפה, וגם יכול להתפתח מצב לאחר כמה שנים של שימוש שבו המסך לא מתוח כמו שצריך.

מצאתי כבל חשמל עם זווית כך שהתאפשר לי להצמיד את המקרן לקיר האחורי כמעט לחולטין, והבאתי כבל HDMI של 10 מטר שהספיק בשביל להריץ אותו על קירות הבית מהמקורות. כרגע יש לי שני מקורות, לצורך העניין רכשתי מdeal קופסת מיתוג פשוטה של שעובדת דווקא בסדר גמור, ברגע שמדליקים מקור חדש היא עוברת אליו אוטמתית ככה שלא צריך לקום בשביל למתג. סך כל ההשקעה הוא כשעת עבודה, בסביבות ה600 ש"ח למסך, כ130 לזרוע תלייה, כ150-200 ש"ח לכבל ארוך ו-8 דולר למתג (לא לקנות בארץ - ראיתי כאלה ב180 ש"ח) שהוא כמובן אופציונלי, אבל אם יש 2 מקורות עדיף להתמש בו מאשר בעוד כבל של 10 מטר לכניסת הHDMI השניה של המקרן.

מבחינת גודל התמונה, כאמור אצלי זה יוצא בסביבות ה100", אני לא מרגיש שהתמונה גדולה מדי, וגם לא קטנה מדי. בגדול, במקרן הזה לעניות דעתי אפשר להתקין מעל ראש הצופה ותתקבל תמונה בגודל אופטימלי. ככל שהצופה והמקרן יתקרבו, התמונה תקטן בהתאם.

כאן המקום לציין שינו דגם "אח" לדגם שלי - 1080ST שהוא אחד המקרנים הביתיים היחידים בפורמט short throw ומסוגל להקרין תמונה גדולה מאוד ממרחק קצר - לאנשים שלא יכולים להתקין אותו רחוק מהמסך. זה למעשה בדיוק אותו , רק האופטיקה שונה.

הגדרות

יש את כל ההדגרות שמוכרות לנו מעולם הטלוויזיה של בהירות, ניגדויות, רוויה וכו'. המקרן מאפשר גם, לאחר הכנסת ססמא, להכנס להגדרות צבע מפורטות מאוד, שלא הרגשתי שום צורך להתעסק איתן.

חויית שימוש

מה אני אגיד לכם, תענוג :) התמונה חדה, וגודלה הוא כפי שציינתי כ-100" (אלכסונית). המקרן הינו מקרן קולנוע ביתי, כך שהוא נועד להציג תמונת ווידאו טובה. תוכן ב1080p נראים נפלא, תוכן ב720p (בעיקר סדרות) נראה סבבה. פחות מכך, למשל איכות , ומרגישים כאילו רואים ברזולוציית 144. בסצנות מסויימות בסדרות מסויימות (נדיר יחסית) התמונה יכולה להראות טיפה חשוכה, תופעה שלא ראיתי בסרטים והניחוש שלי הוא שהם מראש נועדו להקרנה במקרנים ולכן טופלו בהתאם. בנוסף, כאשר יש מצב של חפץ קהה מאוד על רקע בהיר מאוד החפץ נראה פחות קהה, זאת משום שכל החדר מואר ע"י הרקע וזה גורם לחלקים הקהים במסך להתבהר. לכן הפריקים האמיתיים משתמשים בחדר הקרנה ייעודי עם קירות וריהוט קהים.

בשימוש עם הxbox360 חוויית הגיימינג היא במילה אחת, "גדולה". הרגשת ה"אני בתוך המשחק" עולה בכמה רמות מעל שימוש בטלוויזיה "רגילה". מבחינת שימוש שותף, גלישה וכו', נוח מאוד לעשות את כל זה בסלון. בעבר השתמשתי בטלוויזית 42" והיה צורך להגדיל גופנים על מנת לקרוא טקסט, לא עוד. אציין שפונטים שבהם עובי הקו הוא פיקסל בודד ישנן הפרעות קלות והאותיות נוטות לקבל גוון של צבע במקום שחור, כתלות כמיקום האות על המסך. עניין זה לא ממש מפריע לקרוא, וכאן המקום לחזור ולציין שזהו לא להצגת מצגות אלא מקרן להצגת ווידאו.

סיכום

זהו פחות או יותר, מקווה שמצאתים את הביקורת שימושית, כפי ששמתם לב - אני מרוצה מאוד מהמוצר וממליץ עליו בכל פה, בסך הכל המחיר כפי שתוכלו להווכח ברשת הוא קצת מעל איכותית ברבע הגודל (או פחות). אם יש יש לכם שאלות אשמח לענות...

* תוספת: תמונות:

1. גודל המסך, להתרשמות: צולם מהספה. ניתן להבחין בגומיות האדומות שהן ה"hack" שלי למתיחת המסך.

2. אופן חיבור המקרן לזרוע. למקרן יש 3 נקודות חיבור, הזרוע תומכת ב4 - מחוש אחד לא בשימוש

3. תמונת 1920x1080 במצב הקרנה (החשכת החדר)

4. כך נראית הזרוע

5. תמונה נוספת במצב הקרנה. אולי תשימו לב לאי-דיוקים בצבע (פסים אופקיים), זהו ארטיפקט הנגרם מהצילום והוא לא קיים בצפייה ישירה במסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היי חברים

תודה על התגובות!

אני אשתדל לצלם כמה תמונות היום בערב.

בקשר לשאלות,

הזמן שלוקח לו להדלק - ובכן לא מדדתי עם סטופר, אבל המקרן מתחיל לפעול קצת לפני שמערכת ההפעלה עולה ב-, הייתי אומר סדר גודל של 10-15 שניות.

שווה להזכיר כי יש גם "זמן קירור", כאשר מכבים את המקרן האוורור ממשיך לפעול במשך כדקה על מנת לקרר את הנורה ואסור לנתק את המקרן בזמן הזה.

השוואה למקרנים אחרים - לצערי אין לי חברים שמחזיקים מקרני ביתי, וכשקניתי אותו לא הייתה אפשרות לראות אותו בפעולה בארץ, אז לא היה עוזר לי לראות אחרים לפני הקניה כי לא היה למה להשוות. אם משווים ל"סתם מקרנים", מה שרואים בחדרי ישיבות בעבודה, בכיתות לימוד וכו' - הצבעים יותר טובים, הרזולוציה כמובן גובהה יותר ויחס התצוגה עדיף (לצרכים שלי) אבל זו לא השוואה ממש הוגנת...

באופן כללי רכשתי דווקא את הדגם הזה בהתבסס על מחקר קטן שעשית ברשת, שכלל קריאת ביקורות, השוואות וכו'. בהתחלה בכלל התכוונתי לקנות דגם של Optoma.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

ח"ח על ההשקעה והפירוט. מקרן זה ה-דבר. לחבר שלי יש את את אחת הטלוויזיות LCD המשובחות שיש וכשאני אומר לו שבאותו סכום שהוא הוציא (כמעט 30,000 ש"ח) הוא יכול היה להעמיד טובה מאד לצד טוב מאד, הוא ממש מתפתל על מנת לשכנע את עצמו שהוא בחר נכון. חבל, הקיבעון של אנשים גורם להם נזק.

אני גיליתי את עולם המקרנים לפני כעשור. המקרן שלי הוא אחת הקניות הטובות שעשיתי מעולם והעברתי איתו אלפי שעות מהנות של צפייה קולנועית. עד היום הוא דופק כמו שעון, עם מנורה מקורית בת עשר שנים שאפילו לא הגיעה לאמצע חייה מבחינת ספירת שעות.

אז מה היה לנו?

הוצאות מעבר למחיר מקורי: 0.

הנאה: 80 אינטש.

הידיעה שכל האחרים בחוץ ממשיכים להתעלם מהפנינה הזו המכונה מקרן: Priceless.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים איתך שמקרן זה אחלה דבר, אבל אני ממש לא חושב שיש הרבה שמתעלמים מזה..

רוב האנשים שקונים - פשוט לא מתאים להם..

יש למקרנים בעייתיות גדולה באור, ההתקנה שלהם דורשת יותר מקצוענות, בלאגן של כבלים, צריך להשלים את הקנייה עם מסך ורמקולים...

ואם רוצים באמת ציוד שעונה על החסרונות אז המקרן מאוד יקר

והרוב לא משקיעים עשרות אלפי שקלים ואפילו לא מתקרבים לזה...

קיצר הלוואי שהיה לי איכותי, אבל מיינסטרים זה אף פעם לא יהיה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגיל, אותם טיעונים שהוטחו כנגד מקרנים גם לפני עשור. מדהים. זה חלק מאותה מסכת של שכנוע עצמי..

אם תבדוק כל טיעון בפני עצמו לעומק, תגלה שאין בהם ממש: את החדר מחשיכים תוך דקה, ההתקנה היא חד פעמית (ואפשר אפילו DIY כמו שאני עשיתי), את הכבליאדה גם כן מארגנים ומצמידים לקיר פעם אחת, אין שום בעיה להקרין על קיר לבן ואפשר להוסיף כמה מאות שקלים על ולהישאר בחיים. עדיין המקרן יוותר כקנייה עדיפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי הנתונים שלו הוא תומך עד 120Hz אבל לא רשום אם זה בכל הרזולוציות. אני דווקה מפעיל אותו לפעמים ב 24Hz גם ככה רוב החומר הרלוונטי מגיע בפריימרייט הזה (פעם היו לי "פריימים שבורים", כלומר בעיית vsync ו24 הרץ סידר את העניין)

אני אנסה היום בערב להפעיל אותו ב 1080p 120Hz ונראה מה קורה. למה זה מעניין אותנו, אגב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגיל, אותם טיעונים שהוטחו כנגד מקרנים גם לפני עשור. מדהים. זה חלק מאותה מסכת של שכנוע עצמי..

אם תבדוק כל טיעון בפני עצמו לעומק, תגלה שאין בהם ממש: את החדר מחשיכים תוך דקה, ההתקנה היא חד פעמית (ואפשר אפילו DIY כמו שאני עשיתי), את הכבליאדה גם כן מארגנים ומצמידים לקיר פעם אחת, אין שום בעיה להקרין על קיר לבן ואפשר להוסיף כמה מאות שקלים על ולהישאר בחיים. עדיין המקרן יוותר כקנייה עדיפה.

מצד אחד אתה אומר שכנוע עצמי,

מצד שני אתה כותב בדיוק שיש את כל החסרונות שרשמתי.

נראה לי לא אני זה שמשכנע פה את עצמו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל אחד מאיתנו משכנע את עצמו בעולמנו. זה מה יש. ברור לי שהחסרונות שציינת הם חסרונותיו של - כל מקרן; אבל, הם מתגמדים לעומת היתרונות שלו. אתה חושב אחרת - ניחא, זכותך. אני הסברתי למה לשיטתי החסרונות שמנית שוליים עד זניחים ואינם צריכים לעמוד בדרכו של מי שמעוניין בקנייה הטובה ביותר ליצירת חוויה קולנועית אולטימטיבית.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי הנתונים שלו הוא תומך עד 120Hz אבל לא רשום אם זה בכל הרזולוציות. אני דווקה מפעיל אותו לפעמים ב 24Hz גם ככה רוב החומר הרלוונטי מגיע בפריימרייט הזה (פעם היו לי "פריימים שבורים", כלומר בעיית vsync ו24 הרץ סידר את העניין)

אני אנסה היום בערב להפעיל אותו ב 1080p 120Hz ונראה מה קורה. למה זה מעניין אותנו, אגב?

לפי הוא לא יודע.

אם אני קונה אז זה למטרת גיימינג.

ככל שהמסך גדול, צריך קצת ריענון גבוה יותר כדי לקבל תמונה חלקה.

אני מחכה למקרני 120 הרץ אמיתיים לפני שאני קונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקיי, whatever. פה כתוב שחור על גבי צהב: vsync range: 23 - 120Hz

http://www.projectorcentral.com/BenQ-W1070.htm

אני לא יודע מאיפה הבאת את התאוריה הזו על גודל מסך vs קצב רענון, ואני גם חושד שזה משהו שקשור לטכנולוגיה ספציפית כמו מסכי מחשב, אבל שיהיה לך בכיף :)

אני לא באתי לשכנע אף אחד...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...
כל אחד מאיתנו משכנע את עצמו בעולמנו. זה מה יש. ברור לי שהחסרונות שציינת הם חסרונותיו של - כל מקרן; אבל, הם מתגמדים לעומת היתרונות שלו. אתה חושב אחרת - ניחא, זכותך. אני הסברתי למה לשיטתי החסרונות שמנית שוליים עד זניחים ואינם צריכים לעמוד בדרכו של מי שמעוניין בקנייה הטובה ביותר ליצירת חוויה קולנועית אולטימטיבית.

אני רוצה לראות שמגרד את איכות התמונה של Panasonic ST60 שלי. היתרון העיקרי של לאורך השנים היה יחס מחיר/גודל מסך. מקרנים היו חלומם הרטוב של חובבי ביתי כי הם אפשרו לקבל לצפות בסרטים על מסך 60-70-80 אינץ בלי להשתייך לאלפיון העליון. היום טלוויזיות בגודל 50-60-70 אינץ נמצאות בהישג יד של אדם בעל הכנסה סבירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...