קריסת ממשק הניהול של הTPLINK WR1043ND - גורם אפשרי (כנראה לא היחיד) - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קריסת ממשק הניהול של הTPLINK WR1043ND - גורם אפשרי (כנראה לא היחיד)


QttP

Recommended Posts

בעבר דווח רבות על בעיה אופיינית של נתב TP-Link WR1043ND (הגרסה המקורית הלבנה) שבה בפתאומיות מאבדים גישה לממשק הניהול (נורית SYS שאמורה להבהב נשארת קבוע דולקת או כבויה), למרות שהתקשורת עצמה ממשיכה לעבוד כרגיל.

ההשערה הרווחת היא שמדובר בבעיה בקושחה (תוכנה) של הנתב ולא בחומרה, שכן בקושחת צד שלישי התופעה לא קיימת. TP-Link הוציאו מספר עדכונים, שכביכול מתייחסים לבעיה, אך מרבית הדיווחים הם שהם לא באמת פותרים אותה.

ממש לאחרונה התחלתי לחוות את הבעיה הזו עם אחד ה1043 שברשותי (יש לי שניים), אחרי שלא נתקלתי בה בכל התקופה שהנתב ברשותי (מעל 2.5 שנים).

במקרה שלי הגורם לבעיה היה פשוט ומפתיע - העברתי את שרות הDNS הדינמי מDynDNS לNoIP. מסתבר שבגרסת הקושחה הישנה שהשתמשתי בה (110523) קיים איזשהו באג, שהנתב, למרות שמצליח לעדכן את הhostname דרך NoIP, לא מבין שהעדכון הצליח והמסך של הDDNS נשאר תקוע על "Connecting". ומשום מה, אחרי פרק זמן מסוים (דקות/שעות) זה גורם לקריסת ממשק הניהול.

ב1043 הנוסף הבעיה לא התרחשה, אז שיערתי שהבדלי גרסאות הקושחה קשורים לעניין. ואכן, כאשר עדכנתי בדיוק לאותה גרסה (120405) - הבעיה נעלמה כלא הייתה. באתר הבא מצאתי התייחסות לעניין הDDNS שאולי מסבירה שהבאג הזה תוקן בגרסה אחת לפני - 120210:

http://tl-wr1043nd.weebly.com/

עם זאת, משום שהיו דיווחים לתקלה דומה גם עם גרסאות חדשות יותר - אני מניח שיש גורמים נוספים שאינם מה שחוויתי.

אגב - מדוע נשארתי זמן כה רב עם קושחה ישנה? פשוט כי עם גרסה 120405 TP-Link שחררו הנחיות עדכון שאומרות שיש להחזיר את הנתב לברירת מחדל ולאחר העדכון להגדיר שוב הכל מחדש ידנית (כביכול בעיות תאימות בין גרסה זו לקודמות), ולא התחשק לי לעשות זאת. הפלא ופלא - התהליך הסטנדרטי של שמירת הגדרות כקובץ BIN, איפוס הנתב, עדכון הקושחה ושחזור ההגדרות מאותו הקובץ עבד ללא דופי, ו100% מההגדרות שוחזרו. סתם לידע כללי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יפה שזה הגיע גם אלייך

אני זוכר שלפני כמה חודשים שהרבה דיווחו פה על הבעיה מיהרת להגיד להם לממש אחריות ואתה רואה בעצמך שזה לא הפתרון

תופעה מרגיזה מאוד שTPLINK יכלו לפתור אותה בקלות אבל הזניחו אותה.. אני התייאשתי שמתי לנתב קושחה צד שלישי נתתי אותו לאחי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוא נעמיד דברים על דיוקם. בדיונים על הנתב הזה שהשתתפת בהם דובר על בעיה שונה, שבה כל הקישוריות הייתה קורסת, לא רק ממשק הניהול. ובין היתר אתה בעצמך הפנית אנשים לממש אחריות, אז לא ברור לי מה אתה רוצה.

כפי שאמרתי, אני לא חושב שזה הגורם היחיד וכנראה גם לא המרכזי, אחרת לא היינו ממשיכים לראות תלונות דומות על קושחות חדשות (קשה לי להאמין שמדובר במשהו שתוקן ואז קולקל שוב).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...