לימודי LINUX - עמוד 3 - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לימודי LINUX


guyl3

Recommended Posts

  • תגובות 43
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

פוקימון? בן כמה אתה?.. מצטער.. כל אחר והמסע שלו בהתאמה לגילו... מי שמתחיל צעיר יכול להרשות לעצמו טיולים מסביב לעולם ולימדה איטית ואולי באמת יותר מעמיקה אני מסכים . בגדול אני מרגיש את גיל שלושים נושף בעורפי ויש גם התחייבויות אחרות של החיים ומשם רק 10 עד לגיל ארבעים.. ואתה בטח יודע ששם הרבה יותר קשה למצוא עבודה בתחום..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למערכות אין התחייבויות. בלינוקס יש דבר כזה - אתה מוריד עדכונים או מתקין מחדש ויוצא ש "שינינו לך הכול בזמן שישנת", "יש באגים שלא הספקנו לפתור אבל רצינו לשחרר את העדכון כמה שיותר מוקדם", וכן הלאה

יש מצב שאם קורס תלמד מהר יותר ותגיע למקום העבודה שאתה רוצה בגיל מוקדם יותר. אתה רוצה שהמקרה הלא צפוי הראשון יקרה לך כשאתה בעבודה והמנהל רוצה תשובות ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז אתה קורא את ה changelog לפני שאתה מתקין ורואה מה הם הספיקו לעשות ומה לא ...לא כל עדכון חייבים להתקין !

בדיוק כמו שאתה משנה ROM בטלפון אתה צריך לבדוק האם זה מצריך שינוים .

אתה רוצה להגיד לי שכל בלינוקס הוא "NIGHTLY " אני בטוח שישנם גרסאות יציבות

בקשר של לספר של Michael H. Jang

האם תוכל למקד אותי על ספר ספציפי בדקתי באמזון ויש מלא ספרים שלו השאלה איזה מהם יהיה הכי רלוונטי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא כל עדכון חייבים להתקין - בוינדוס. תנסה לא להתקין עדכון בלינוקס ותראה איך פתאום המערכת שךל הפכה ל unsupported ואתה לא יכול להתקין יותר כלום בכלל בגלל העדכון הזה

מצד שני אם כן תתקין, פתאום האפליקציה ה custom made שרצה על השרת נשברה ואתה לא מכיר את השינויים שהוכנסו במערכת, המדריכים באינטרנט לא מעודכנים ואתה לא יכול להשתמש בהם

"שיחקתי אם gentoo על הפנטיום 4 במרתף והיה לי מקרה דומה התקנתי פאטצ' שמישהוא כתב ב [ code ] בהודעה בפורום והוספתי כמה שורות לקובץ ב etc שמצאתי באיזה שהוא מדריך של , אם השינויים שנראה לי שצריך כדיי שיעבוד על gentoo, בסוף זה עבד" - זה לא משהוא שהולך לקרות לך בקורס

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבנתי שאתה צריך לעשות 1+1 ולקשר ולחפש פתרונות דומים או לפתור את התקלה בעצמך ואז לשתף אחרים ..אין מה לעשות זה קוד פתוח מובן

האם יש למישהו פה קוד הנחה לאתרי לימוד כמו CBT ואחרים ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

95% מהתפקידים שנתקלתי בהם עד היום בתמיכה טכנית קשורים בסביבת ווינדוז, כל אדם שתומך בסביבה של מיקרוסופט מתמקצע במיקרוסופט ואז באה לו הארה(במקרה הטוב) שהתחום מוצף באנשים שיעבדו במחצית מהכסף שאתה תדרוש לאחר כמה שנות נסיון , מה שגורם לאנשים לרצות לעבור ללינוקס , בדרך כלל זה קורה בשלבים מאוחרים .

אז מה אם אתה מתחיל את הקריירה שלך על בסיס עבודה עם מוצרים של מיירוסופט? זה בכלל לא מכשול ללמוד משהו אחר.

אתה טועה בגדול אם אתה חושב שמי שמתעסק בתחום של עושה את זה רק בשביל הכסף. ה"הארה" שאתה מדבר עליה מתבטעת בהבנה שיש בגמישותה העמקה שלך באיך מערכות עובדות. היכולת להבין שלא הכל הוא point and click ועובד מעצמו ולא בתלוש המשכורת בסוף החודש.

אם עובד רואה את עצמו כ expandable במקום שהוא עובד בו, אז יש בעיה הרבה יותר עמוקה ממה שאתה מתאר.

אם אתה משלב עבודה עם סיפוק עצמי, הדרך שלך היא רק לנצחון. אין פה קיצורי דרך.

שהתחלת עם הלינוקס בגיל 21 בתמיכה טכנית זה גרם לך לצבור ניסיון יקר מפז על סביבת עבודה שיש דרישה גדולה ומעט אנשים במיוחד צעירים.

ויותר מכך הייתי ממליץ כרגע לכל אדם אשר יכול לעבור לתמיכה טכנית במערכות באם יתאפשר - אבל לא קיימות אופציות כאלה בדרך כלל הדרושים בלינוקס זה דרישות של חצי פיתוח כבר, לא ראיתי שום חברה שמחפשת בשנותיי תמיכה טכנית בלינוקס בלבד , ועל מערכות ניטור בדרך כלל זה נלווה לדרישות מפלצתיות בדברים אחרים - ואם קיבלת תפקיד שהדרישות שלו גם היו כאלה אז כנראה שעשית משהו בצבא שעזר לך (מודיעין ממרם וכדומה)

בוא נקח את הגיל המוקדם שהתחלת שהוא 21 ונוסיף לו 5 שנות ניסיון - רק קח את זה לסביבת , בגיל 26 אדם כבר מתחיל לבנות יחסים עם בת זוג, התקדמות בעבודתו או לקחת עליו התחייבויות של דירה וכדומה , בעצם בגיל 26 אם בן אדם רוצה לעבור ללינוקס , המעבר יהיה קשה הרבה יותר מהדוגמא שלך כיוון שיש לו התחייבויות בעבודה, בחיים וכדומה שהוא לא יכול באמת לגעת בלינוקס כראוי שגם אם הוא מתחיל קצת ללמוד זה לא שוקע כי הוא לא נוגע בזה .

לא כל אחד (בטוח לא כיום) מחליט לבנות משפחה בגיל 26 או אפילו 30.

גם משפחה זה אמור להיות משהו שמתאזן עם הקריירה שלך ולא מהווה מכשול בחיים. אתה חייב להתאים את עצמך לשינויים כדי לשרוד.

מי אמר שלא ניתן להתחיל את הקריירה שלך בצד של פתרונות קוד פתוח או אפילו מערכות proprietary שהן לא מבוססות על מוצרי מייקרוסופט?

לא יודע מה הנסיון המקצועי שלך וכמה יצא לך לראות מחלקות IT בתוך חברות שונות בישראל (ובעיקר בתאגידים). אני מציע לך לעבוד בחברת פרוייקטים תקופה מסויימת כדי לקבל תמותת מצב מציאותית.

מעבר לכך, מה הבעיה שיש דרישה של יכולות בתחום של סיסטם? היום הרבה מאוד אנשים הולכים אחרי ה buzzword שנקראה DevOps. הרעיון הוא שאנשי סיסטם הם לא סתם מתקינים/מגדירים/מתקנים, אלא גם יוצרים תהליכים שעוזרים לעסק לעבוד בקצבים יותר גבוהים ועם יותר יכולת שליטה הרבה יותר עמוקה. היום אתה כבר לא מנהל עשרה שרתים פיסיים בארגון, אלא אלפי nodes, כאשר כל אחד מהם יכול לקבל בלוק בנייה שונה ולהתפרס בלוגיקה שאתה "מהנדס".

תראה איזה שינוי הכניסו Puppet/Chef בשנים האחרונות לתחום ואיזה כלים נבנו על Ruby על ידי אותם אנשים שהגיעו מעולם הסיסטם.

זה כבר לא בניית סתם סקריפט שרץ לך ב cron כמו לפני עשר שנים.

ולימודים - שגם על הדרך מכוונים להסמכה - זה הדרך הכי טובה לגרום לחומר לשקוע בתודעה - אני בספק אם אתה מראיין אנשים והיית מקבל מישהו שבקושי יודע מה פקודת LS עושה .

הסמכות לא יגרמו לך לדעת את העבודה שלך יותר טוב. לשנן מונחים או פקודות גם לא יעזרו לך אם אתה לא מיישם את הידע הזה בחיי היום יום.

גם בראיונות עבודה אף אחד לא ידוש ממך לזכור דברים ששייכים לRFC, אלא רק לבדוק אם אתה יודע לחקור את הידע וליישם אותו בפועל.

אני מסכים איתך שהכסף שלוקחים על לימודים הוא מוגזם אבל אל תשלול את זה כאילו זה אוויר, זאת אופציה שקלה יותר לאנשים שנמצאים בהתחייבויות וצריכים את המקום שיכוון אותם, יותר מכך יש אנשים שצריכים מסגרת שהסרטים באינטרנט לא עוזרים להם והם רק מרגישים אבודים .

אני בעד שיעורים פרטיים עם אנשי מקצוע HANDS ON פחות כסף , יותר רלוונטיות למציאת עבודה שקשורה במה שאתה אוהב והתקדמות אישית טובה יותר.

שוב -מיותר לגמרי, כאשר לא עוסקים בתחום.

כל הלימודים האלו לא שווים אגורה מהכסף הפרטי שלך, כאשר זה מגיעה להסמכות או קורסים של vendorים. לא משנה באיזה סדר גודל.

אתה כבר לא מישהו שהשתחרר אתמול מהצבא ויכול לאכול את האשליות האלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"אז מה אם אתה מתחיל את הקריירה שלך על בסיס עבודה עם מוצרים של מיירוסופט? זה בכלל לא מכשול ללמוד משהו אחר." - מישהו אמר זה מכשול ? אמרתי שהנקודת התחלה עם מוצרי לינוקס תמיד תהיה טובה יותר משל מיקרוסופט כי הארה מגיעה לאחר שאתה כבר נעשה מנוסה מספיק עם מוצרי מיקרוסופט כדי להבין שהשוק מוצף באנשים שגם אם הם פחות מומחים הם יקחו את הג'וב שאתה רוצה בפחות כסף .

"אתה טועה בגדול אם אתה חושב שמי שמתעסק בתחום של לינוקס עושה את זה רק בשביל הכסף." - אמרתי בשביל הכסף ? העובדה הפשוטה שמנהל רשת של מיקרוסופט ומנהל רשת של לינוקס יש הבדלי שכר מטורפים ויותר מכך , הדרישה למנהלי רשת לינוקס איכותיים גבוהה יותר מאשר מנהלי רשת מיקרוסופט (ששם פשוט יקחו אנשים שרוצים פחות כסף והפסדת תפקיד).

"ה"הארה" שאתה מדבר עליה מתבטעת בהבנה שיש בגמישותה העמקה שלך באיך מערכות עובדות. היכולת להבין שלא הכל הוא point and click ועובד מעצמו ולא בתלוש המשכורת בסוף החודש." - תבין את המערכות לעומקם , בסופו של תהליך ככל שאתה מתבגר וצובר את הניסיון - פחות ירצו אותך(עובדה מוגמרת שמגיל 30 מתחיל להיות קשה למצוא עבודה ובגיל 40 כבר כמעט בלתי אפשרי) ואז יוצא שאתה מבין מערכות שלמות בצורה נהדרת מעבר הPOINT TO CLICK ואף אחד לא יקח אותך במחירים האלה - מה שגורם להרבה אנשים לשנות כיוון לאבטחת מידע/ניהול רשת לינוקס וכו .

"לא כל אחד (בטוח לא כיום) מחליט לבנות משפחה בגיל 26 או אפילו 30.

גם משפחה זה אמור להיות משהו שמתאזן עם הקריירה שלך ולא מהווה מכשול בחיים. אתה חייב להתאים את עצמך לשינויים כדי לשרוד." - העיניים שלך מדלגות על הטקסט שכתבתי , אמרתי שבגיל 26 אדם מתחיל לבנות יחסים עם בת הזוג, התקדמות בעבודה(משמע יותר אחריות אבל לא בטוח שיש התקדמות מקצועית) ויותר התחייבויות של דירה - וכדי שאדם יצליח בפן האישי בחיים הוא יצטרך גם לשים תחת על הדברים האחרים

אוסיף ואומר שעקומת למידה זה משהו שיורד עם הזמן לא בגלל אינטלגנציה - אלא בגלל שחיקה מסויימת שאדם נכנס אליה בגלל סיבות מגוונות.

ואפילו לא ציינתי מאפיינים אחרים כמו צרות של משפחה שצריך להתמודד בחלק מהמקרים.

בתור אדם בן 30 עם אשה ותינוקת יוצא מצב שהתאמתי את עצמי ל4 שעות שינה בלילה כדי להוסיף לימודים - לא אכניס אותך לכל מה שחוויתי בשנים האחרונות - אבל אני בהחלט מבין קושי של בן אדם שמגיע לך מת מהעבודה הביתה ומתפקד יותר כצמח מאשר יישות בבית -יותר מזה אני מלמד אנשים כאלה שברגע שהם בבית אני צריך להתקשר אליהם שיתגברו על הרצון שלהם להגיע למצב צמח - מכללה/מקום לימודים נותן לך מטרה כדי שלא תגיע למצב צמח - ממש כמו מכון , אתה מתחיל חזק ואז אתה תמיד תאמר לעצמך מחר נשלים ולרוב יוצא מצב שאתה נשאר בבית שהמכון מרוויח כסף כמה חודשים בלי שאתה משתמש במתקנים - אם מישהו בא איתך אז אתה תבוא ותקפיד ותרימו אחד את השני , פה בא עניין המכללה או הלימודים הפרטיים - שכן יש בהם יתרון .

"מי אמר שלא ניתן להתחיל את הקריירה שלך בצד של פתרונות קוד פתוח או אפילו מערכות proprietary שהן לא מבוססות על מוצרי מייקרוסופט?

לא יודע מה הנסיון המקצועי שלך וכמה יצא לך לראות מחלקות IT בתוך חברות שונות בישראל (ובעיקר בתאגידים). אני מציע לך לעבוד בחברת פרוייקטים תקופה מסויימת כדי לקבל תמותת מצב מציאותית." - אני לא אומר אלא החברות שמחפשות עובדים אומרות , לא ראיתי כל ה7 שנים האחרונות שום מקום עבודה שמציע תמיכה טכנית בלינוקס שלוקחים אותך מאפס ונותנים לך כלים להתמודדויות עם המערכת הפעלה

הניסיון המקצועי שלי עומד על 4 חברות ש3 מהם אינטגרציה שאחת מהן הגדולה בשוק לפחות בפרוייקטים שהיא מובילה, יש להם הרבה פרוייקטים לא יודע אם אם זה נחשב בשבילך חברת פרוייקטים .

בתור אדם שעבד ב3 חברות אינטגרציה - אני יכול להבטיח לך שאני יודע את מצב השוק לא מכיוון אותן חברות אלא מכיוון המאות חברות שהן נתנו להם שירות .

אגב כמעט לאף אחת מהחברות שעבדתי בהן או בחברות שעבדו איתנו היו סביבות עבודה , אלא הרוב מיקרוסופט/סביבת ענן VMWARE שהכי הרבה מהלינוקס שראית זה או הניטור שאני שמתי או שרתי WEB (אני מדבר כרגע על כ300 חברות שעבדו איתי בחברות האינטגרציה השונות)

"מעבר לכך, מה הבעיה שיש דרישה של יכולות פיתוח בתחום של סיסטם? היום הרבה מאוד אנשים הולכים אחרי ה buzzword שנקראה DevOps. הרעיון הוא שאנשי סיסטם הם לא סתם מתקינים/מגדירים/מתקנים, אלא גם יוצרים תהליכים שעוזרים לעסק לעבוד בקצבים יותר גבוהים ועם יותר יכולת שליטה הרבה יותר עמוקה. היום אתה כבר לא מנהל עשרה שרתים פיסיים בארגון, אלא אלפי nodes, כאשר כל אחד מהם יכול לקבל בלוק בנייה שונה ולהתפרס בלוגיקה שאתה "מהנדס".

תראה איזה שינוי הכניסו Puppet/Chef בשנים האחרונות לתחום ואיזה כלים נבנו על Ruby על ידי אותם אנשים שהגיעו מעולם הסיסטם.

זה כבר לא בניית סתם סקריפט שרץ לך ב cron כמו לפני עשר שנים."

כל מה שכתבת בפסקה האחרונה מדגיש - לדעתי - כמה אתה מנותק ממה שהדרישה מספרת היום לאנשים שיש להם ניסיון במיקרוסופט , כמעט כל מנהלי הרשת אין להם יכולות פיתוח במיוחד לאלה הבאים מכיוון מיקרוסופט(לינוקס זה בברירת מחדל בדרישות) - לא כי הם לא רוצים אלא כי הניהול השוטף אומר אל תנסה לטפל בבעיה יותר מ30 דקות(אני מדבר על כמעט על כל המנהלי רשת הזוטרים וגם חלק מהבכירים) , מעבר לכך עושים אסקלציה ואנשים לא לומדים ולא נוגעים בפיתוח שאתה מדבר עליו

אני בגיל צעיר יותר לדוגמא למדתי HTML (משהו בסיסי ולא לעומק) כדי לעזור בתהליכי עבודה כמו שאתה מדבר - על החשבון שלי נשארתי בעבודה ופיתחתי וקיבלתי מצטיין - היום בן 30 עם ההתחייבויות שצברתי לא בטוח שאוכל להעמיד את אותם פתרונות על הזמן הפנוי ואני מדבר איתך בתור אדם שקיצר את זמן השינה כדי שיהיה יותר זמן להתפתח - יותר מכך פעם ראשונה בחיי שאני כמעט ולא מצליח לתת תפוקה של זמן של חודש עבודה מלא (שבמקומות עבודה הקודמים 220 שעות בחודש היה מינימום) .

אל תשכח אנשים לא רובוטים, והמשפט "גם משפחה זה אמור להיות משהו שמתאזן עם הקריירה שלך ולא מהווה מכשול בחיים. אתה חייב להתאים את עצמך לשינויים כדי לשרוד." מראה שאתה לא מכיר את הנושא , משפחה זה הצלחה ולא מכשול , וכדי שחינוך במשפחה יצליח אתה צריך להשקיע בתינוק/תינוקת את הזמן שינת צהריים(בשעה 19 שחוזרים מהעבודה) ודברים כמו לראות את הילדים, להפעיל אותם או לעבור איתם על שיעורים(תלוי איזה גיל) , ואתה מתאים את עצמך לשינויים בחיים, אבל לא מהכיוון שאתה חושב ומתחיל לתקתק לימודים - להפך ברוב המקרים אדם יצטרך בשלב הזה חבל הצלה שבאה בשיעורים פרטיים/מכללות למיניהן - ואם אתה יוצא על מרצה טוב שיש לו ניסיון HANDS ON רק הרווחת .

אדם שמתחיל עבודה בלינוקס ולא במיקרוסופט לאחר מספר שנים , כל עבודה שיבחר יקבל ובכל כסף שירצה (בהנחה שהוא לא ליצן כמובן)

קח את אותו אדם עם ניסיון בלינוקס ותשווה אותו אדם עם ניסיון במיקרוסופט , יתרשמו מאותו בן אדם אבל אם הדרישה שלו תהיה גבוהה מידי יאמרו לו שימתין ושיגיע מישהו צעיר יותר עם פחות הבנה לרוב הוא יספיק .

ואני יכול לצייר לך טופולוגיית התקדמות שתראה לך שברוב המקרים בהנחה שאתה לא נטו לומד (משמע מגיע הביתה שעה 17:00 ועד שעה 00:00 לומד IT) ואתה חי את החיים בצורה רגילה - מנהל רשת מיקרוסופט יתחיל להתקע בגיל 26 אם לא התנסה באבטחת מידע תקשורת ווירטואליזציה(אני מדבר על להתחיל לעבוד עם המערכות האלה ולא לעשות RESTART למערכת הפעלה או מצד שני להוסיף מקום בדיסק הקשיח בVMWARE)

לעומת זאת מנהל רשת תוך שנתיים שלוש בגלל הצורת עבודה של יכיר את הטופולגיה בשלמותה הרבה יותר טוב ממנהל רשת - האם אתה יכול לאמר שאני טועה בזה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חבר, אתה חופר.

הצגת פה נקודת מבט מאוד אישית כדוגמא כללית (לא ברור למה) ולא כ case study שאפשר ללמוד ממנו משהו.

אני שוב חייב לחדד - אם אתה מרגיש שאתה expandable בעבודה שלך (ולא משנה מאיזה סיבות) הבעיה היא הרבה יותר עמוקה מהדיון הזה.

יש גם אנשי סיסטם שעובדים ומתמכים במוצרים של מייקרוספוט והם מאוד מעורכים ומתוגמלים בהתאם ליכולות שלהם. לא הכל שחור לבן.

יש אנשי סיסטם שהם מכווני BSD/Solaris/HP-UX/zOS/OpenVMS וכד'. גם להם יש ערך משלהם.

המשכורות של אנשי סיסטם בתחום הLinux יותר גבוהות פשוט בגלל הסיבה ששם לאנשים יש לפחות חצי מושג מאחורי כל פעולה שהם עושים לבצע דברים מורכבים כי הם אוהבים את זה ומדברים "באותה שפה" עם הפילוסופיה של .

השוק מוצף לא באנשי מקצועי, אלא בסתם אנשים שהוציאו תעודות או חושבים שיש להם מושג במשהו. המרחק בין שני הדברים הוא מאוד גדול.

העניין הוא שזה לא מקצוע ברור ואתה מוצא את עצמך לומד דברים לפי הצורך.

אף אחד לא מלמד אותך איך לנהל שרת blade או באיזה ממשקים אתה משתמש בstorage שלך. זה ידע נרכש.

ביום שאני אחשוש שמישהו יכול לבוא מחר ולהחליף אותי אני אבין שמשהו לא בסדר או איתי אישית או עם החברה שאני עובד בה ולא המקצוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הצגתי נקודת מבט אישית להפך הצגתי בעיה שקשורה למישהו שנקודת הפתיחה שלו היא מיקרוסופטית והמשפט שאתה אומר רק מחזק את מה שאמרתי

"ביום שאני אחשוש שמישהו יכול לבוא מחר ולהחליף אותי אני אבין שמשהו לא בסדר או איתי אישית או עם החברה שאני עובד בה ולא המקצוע."

בעולם המיקרוסופט תמיד יהיה אפשר להחליף , אז במקום לטפל במשהו 5-30 דקות מישהו אחר פחות מקצועי יטפל בשעה עד שעתיים

ולגבי הBLADE והממשקים של הSTORAGE יש גם מכללות שמלמדות את זה

אם להזכירך התגובה שלי הייתה כנגד מה שכתב מיני שהתחיל לעבוד בלינוקס ויש לו בסיס נרחב יותר מאשר לגיא וכל מה שאמרתי זה משהו שניתן ללמוד ממנו - דיברתי על שעורים פרטיים עם מישהו שיש לו HANDSON ולא בהכרח על מכללה , אבל אני לא אפסול מכללה כי במכללה אתה יכול ללמוד לא רק מהמרצה אלא גם מהאנשים שעושים איתך את הקורס , ואז יש גם חבר מביא חבר בתחום ותוכלו להתפתח ביחד

מכללות הם לא רק בשביל ההסמכה

"יש גם אנשי סיסטם שעובדים ומתמכים במוצרים של מייקרוספוט והם מאוד מעורכים ומתוגמלים בהתאם ליכולות שלהם. לא הכל שחור לבן." - צודק בדרך כלל גם אדם כזה מחזיק בידע עמוק יותר לגבי תחום ספציפי שבחר .

כמו כן אשמח לדעת מה הCASE STUDY שאתה מציע במה שאתה אומר , כי מדברייך אני מבין שאפשר לעשות הכל רק לא איך עושים את זה - מה שאתה מציג זה להגיע הביתה בשעה 17:00 ללמוד עד חצות את הIT בסביבה הוירטואלית שלך ותשיג מה שאתה רוצה בחיים (מצטער לאמר לרובם החיים לא באמת ככה :))

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא צריך ללמוד מחוץ לשעות העובדה.

אמור להיות ספיק זמן גם לתחקור ותכנון ולא ביצוע.

אתה רוצה case study (בלי all caps)? אני התחלתי מסביבה שהיא מייקרוסופט ולא בגיל 21 ולא היתה לי שום בעיה לבצע את המעבר בצורה הדרגתית. עולם התוכן של מייקרוסופט שיעמם אותי באופן אישי.

כלמעט כל האנשים שאני מכיר בתחום הם בעלי אותה דעה. חלקם גם חושבים שזה נחמד להרוויח יותר, אבל זה לא המניע בעיקרי שלהם לעשות את העבודה.

גם לנהל ציוד storage של או שרת blade של Cisco אתה לומד כאשר אתה כבר מתחיל לעבוד בתחום. אתה גם יכול לעשות הסמכות שלהם, במיוחד כאשר אתה שותף עסקי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני רואה שהדיון התקדם קצת מאז התגובה האחרונה שלי.. לכן התגובות שלי לא יהיו בהכרח לפי הסדר הכרונולוגי.

שהתחלת עם הלינוקס בגיל 21 בתמיכה טכנית זה גרם לך לצבור ניסיון יקר מפז על סביבת עבודה שיש דרישה גדולה ומעט אנשים במיוחד צעירים.

אז אני יכול לגלות לך סוד - לעובדה שהתעסקתי בלינוקס בגיל 21 אין כמעט שום קשר למקום שבו אני נמצא היום. מה שהביא אותי לתפקיד שאני עובד בו היום זה לא שידעתי מה זה ls או watch או כל פקודה אחרת, אלא תואר ראשון בהנדסה מהטכניון. כל מי שעובד אצלנו בקבוצת ה-IT, הן בתחום הלינוקס והן בתחום ה-, הוא מהנדס בהשכלתו. מהנדסי תעשיה וניהול, מהנדסי מערכות מידע, מהנדסי תוכנה.. לאנשים כאלו אין שום צורך בהסמכות, כי את מה שהם צריכים לדעת הם בהחלט מסוגלים ללמוד לבד. מהנדס שעוסק היום בסטורג' יכול לעסוק מחר במערכות grid computing ומחרתיים בכתיבת packages ל-CFEngine.

אגב, לדעתי המסלול של תואר אקדמי הוא ככל הנראה הקצר והזול ביותר לתפקיד נורמלי בעולם ה-IT. חמש שנים, שמתוכן בערך חצי במשרת סטודנט בתחום, ובסופן משכורת של חמש ספרות. או אלוהים יודע כמה שנים במשרות תמיכה שונות ובשכר נמוך בהרבה.

אני בספק אם אתה מראיין אנשים והיית מקבל מישהו שבקושי יודע מה פקודת LS עושה .

בגדול, את האנשים שקיבלתי אפשר לחלק לשניים בחלוקה גסה - 50% שאין להם מושג מה זה ls ו-50% שראו את הפקודה הזאת בתרגיל בית אחד בקורס מת"מ (מבוא לתכנות מערכות) בסמסטר השני בתואר שלהם ולא מעבר לכך.

לראייתי, כדי להיות איש סיסטם טוב, בטח בעולם הלינוקס, אתה לא צריך לדעת שום פקודה. כל מה שאתה צריך הם שני דברים, ששום קורס לעולם לא ילמד אותך:

- יכולת פתרון בעיות

- Passion לעולם המחשוב ורצון להבין איך דברים עובדים

מי שיש לו את שתי התכונות האלה לא צריך מבחינתי שום ידע קודם בלינוקס. את הבסיס אני אלמד אותו, ומשם והלאה הוא ילמד את עצמו ויהפוך להיות איש סיסטם טוב בהרבה מכל בוגר ג'ון ברייס שאולי יודע להריץ ls -al אבל אין לו מושג מה קורה ברקע וברוב המקרים זה גם לא מעניין אותו.

לכן, אנחנו מגייסים סטודנטים לתואר ראשון - בלי שום ידע מוקדם בלינוקס - כי אנחנו מאמינים (ומנסיון זה נכון ב-90% מהמקרים) שהרצון ללמוד ולהצליח הוא הרבה יותר חשוב מידע נקודתי בלינוקס או בכל אחרת.

בתור אדם בן 30 עם אשה ותינוקת יוצא מצב שהתאמתי את עצמי ל4 שעות שינה בלילה כדי להוסיף לימודים - לא אכניס אותך לכל מה שחוויתי בשנים האחרונות - אבל אני בהחלט מבין קושי של בן אדם שמגיע לך מת מהעבודה הביתה ומתפקד יותר כצמח מאשר יישות בבית -יותר מזה אני מלמד אנשים כאלה שברגע שהם בבית אני צריך להתקשר אליהם שיתגברו על הרצון שלהם להגיע למצב צמח - מכללה/מקום לימודים נותן לך מטרה כדי שלא תגיע למצב צמח - ממש כמו מכון , אתה מתחיל חזק ואז אתה תמיד תאמר לעצמך מחר נשלים ולרוב יוצא מצב שאתה נשאר בבית שהמכון מרוויח כסף כמה חודשים בלי שאתה משתמש במתקנים - אם מישהו בא איתך אז אתה תבוא ותקפיד ותרימו אחד את השני , פה בא עניין המכללה או הלימודים הפרטיים - שכן יש בהם יתרון .

יש אצלנו אנשים שהתחילו ללמוד (לתואר אקדמי) בגיל מאוחר יותר משלך ועם יותר ילדים ממך... אני לא אומר שזה קל (זה קשה בטירוף), אבל זה אפשרי והתוצאות מדברות בעד עצמן.

יתרה מזאת, אם היום אתה בן 30 עם אישה ותינוקת, למה לא הלכת ללמוד בגיל מוקדם יותר? אם היית הולך ללמוד לתואר ראשון בגיל 22, כנראה שהיום היית מרוויח הרבה יותר ועובד הרבה פחות. בחרת מסלול אחר בחיים, וזה בסדר גמור, אבל אתה לא דוגמה מייצגת לשום דבר חוץ מהמקרה הפרטי שלך, בדיוק כמו שאני שבגיל 27 סיימתי טכניון והתחלתי לעבוד במשרת מהנדס בתחום ה-IT לא מייצג שום דבר חוץ מהמקרה הפרטי שלי.

ההבדל הוא שהמקרה הפרטי שלי מראה שכן אפשר להגיע לתפקיד לא רע בעולם ה-IT והלינוקס גם בלי להוציא עשרות אלפי שקלים על אוויר חם ש"מכללות" משווקות כאילו הוא שווה זהב.

לעומת זאת מנהל רשת תוך שנתיים שלוש בגלל הצורת עבודה של יכיר את הטופולגיה בשלמותה הרבה יותר טוב ממנהל רשת - האם אתה יכול לאמר שאני טועה בזה ?

אתה לא טועה אבל אתה הופך פה בין הביצה לתרנגולת. "מנהל רשת לינוקס" יכיר את "הטופולוגיה בשלמותה" (אני שם מרכאות כי אתה משתמש במושגים נורא ערטילאיים) לא בגלל צורת העבודה של , אלא בגלל צורת העבודה שלו עצמו. לא העבודה בלינוקס תביא אותו לרמה גבוהה, אלא הוא בעצמו שואף לרמה גבוהה ולכן הוא פנה לתחום הלינוקס. כי זה תחום שבו אם אתה לא מבין איך דברים עובדים, אתה פשוט תכשל, חד וחלק. וזו בדיוק הסיבה שאנשים שאומרים "בואו תלמדו אותי" (ועוד מוכנים לשלם עבור זה הון עתק) לא יצליחו בתחום הזה.

דרך אגב, אני מכיר גם אנשים מבריקים בעולם ה-, מה שרק ממחיש שלא מערכת ההפעלה עושה את הבן אדם, אלא הבן אדם עושה את עצמו.

כמו כן אשמח לדעת מה הCASE STUDY שאתה מציע במה שאתה אומר , כי מדברייך אני מבין שאפשר לעשות הכל רק לא איך עושים את זה - מה שאתה מציג זה להגיע הביתה בשעה 17:00 ללמוד עד חצות את הIT בסביבה הוירטואלית שלך ותשיג מה שאתה רוצה בחיים (מצטער לאמר לרובם החיים לא באמת ככה

:)

)

multicore הציג לך "case study" אחד, אתה יכול לקחת אותי בתור case study נוסף, ושונה. ללכת ללמוד תואר אקדמי בגיל 21-22-23-24 (או מאוחר יותר, סתם זרקתי מספרים) פותח לך לא מעט דלתות בחיים.

בסופו של דבר הוצגו פה בדיון שני מסלולים להגיע לעולם הלינוקס:

- לעשות תואר ראשון בהנדס וללכת לתחום ה-IT

- ללמוד לבד, עם הידיים

אין פה שום קיצורי דרך ואין שום קורס של שום "מכללה" שיכול באורח פלא להפוך אותך למומחה מבוקש בתעשיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חזקו ואמצו על התגובות , יכול להיות שזה קשור לסביבה שאני חי בה אבל אני מכיר עשרות אנשי סיסטם שמייצגים בדיוק את הבעיות שציינתי ורובם יתקעו בבעיות היום יומיות ולא יוכלו להתקדם ללימודי תואר ולהצליח להתאמץ לבד ללא מישהו שיתן להם את הדחיפה (לא סתם הבאתי את הדוגמא של המכון כושר)

מעטים האנשים שיכולים להתקדם עם ההתחייבויות שצברו בחייהם - והמכללה/מורה פרטי זה לא מה שיגרום לאנשים להכשל לפעמים כמו מכוניות שנגמר המצבר צריכים מכונית נוספת שתתניע את המכונית שנתקעה - זה המצב , לכן אני אומר לא לשלול מכללה ושיעורים פרטיים והצגתי את המקרה שלי כמקרה מתאים למישהו שצריך עזרה כזאת (אני אישית עדיין לומד לבד את הדברים אבל אנשים שבמצבי שאני מכיר לא מסוגלים להביא את עצמם ללימוד עצמי כמו שאני עושה)

אתה אומר לעשות תואר ראשון בהנדסה וללכת לתחום הIT אבל זה בדיוק כמו מכללה, זה לא מה שיעשה אותך תותח - אתה יכול תוך X זמן להתקע בדיוק באותו מקום רק עם תעודה ביד - זה כבר קשור לכמה תביא מעצמך .

ובשורה התחתונה תמיד זה מסתכם בכמה אתה יכול להוציא מעצמך , אבל לא לכולם יש יכולת התנעה עצמית ולפעמים צריכים להתניע אותם - אני רואה את זה על עשרות אנשי סיסטם (מכיוון מיקרוסופט) ואני בטוח שבמכללה האנשים שהיו איתך גם דחפו אותך להבנה כוללת של החומר ולהגיע לאיפה שאתה .

אז נכון לוקחים הרבה כסף במכללה , אבל אם זאת ההתנעה שאתה צריך כדי להתחיל להתגלגל כראוי או לפתח קשרים (מכיר מלא אנשי סיסטם שהביאו חברים מהקורס וראיתי במו עיניי איזה התפתחות יפה הייתה להם במקום העבודה)

ולגבי התותחים במיקרוסופט - זה לא שאין כאלה זה שברוב המקרים מישהו עם משכורת נמוכה יותר יכול להחליף אותך כמעט בכל מצב וגם בדרך כלל שמומחה מחפש עבודה זה אומר שהוא יחסית מבוגר וידרוש משכורת שברוב המקרים יבחרו אדם צעיר עם פחות ניסיון על פניו - וזה עניין של כמה המקום עבודה לחוץ על האנשי עבודה כדי שיקחו אותך (3 חברים שמומחים במיקרוסופט היו צריכים להמתין כחצי שנה עד שנה עד שמצאו עבודה ואחד מהם ויתר ולקח עבודה של מנהל צוות שלא קשור להתמקצעות שלו)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ולגבי התותחים במיקרוסופט - זה לא שאין כאלה זה שברוב המקרים מישהו עם משכורת נמוכה יותר יכול להחליף אותך כמעט בכל מצב וגם בדרך כלל שמומחה מחפש עבודה זה אומר שהוא יחסית מבוגר וידרוש משכורת שברוב המקרים יבחרו אדם צעיר עם פחות ניסיון על פניו - וזה עניין של כמה המקום עבודה לחוץ על האנשי עבודה כדי שיקחו אותך (3 חברים שמומחים במיקרוסופט היו צריכים להמתין כחצי שנה עד שנה עד שמצאו עבודה ואחד מהם ויתר ולקח עבודה של מנהל צוות שלא קשור להתמקצעות שלו)

אתה צודק שלמדתי הנדסת תוכנה המורה שלנו שהוא במקרה מנהדס עם תואר ראשון ושני בהנדסת אלקטרוניה ותוכנה אמר לנו עוד בהיותנו סטודנטים כבר להתחיל לחפש עבודה כי אחרי שמקבלים תואר הסיכוי למצוא עבודה הוא נמוך (הוא עובד בתע"ש ואומר שמגייסים יותר סטונדנטים שיחליפו מהנדסים כי זה חוסך להם כסף וברגע שהסטודנטים מסיימים הם מפטרים אותם .

בלי שום קשר אני רק אחז'ק את

כי הוא מציאותי ! לא לכולם יש את אותה נקודת פתיחה או את הזמן והעיתוי ללמוד בגיל צעיר ..

וזה נכון מאוד לגבי מה שהוא אומר כי לרוב שאני חוזר הבייתה לאחר עשר שעות עבודה או יותר נשאר לי שעות ספורות לפני השינה ואני יודע שאני לא מרוכז בערב , זה שאני הולך למכללה מאלץ אותי להציב עובדה בפני הבוס שאני שאני הולך ללימודים (ואז אשתחרר יותר מוקדם ) . כך שהמכללה מעודדת אותי לפנות מקום וגם עוזר לי עם התהליך של ללמוד מסודר , בלי שום קשר חשבתי שאני אשלב בין הלימודים של המכללה לבין ה CBT כך שהיה לי כיסוי נרחב לדברים . עכשיו רק צריך להקים לי סביבת עבודה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...