לימודי LINUX - עמוד 2 - טכנולוגיית מידע - IT - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לימודי LINUX


guyl3

Recommended Posts

בתור איש כבר 7 שנים אני יכול להגיד לך שההסמכה רק תביא לך ידע תיאורטי , מה שעושה איש לינוקס חזק זה קודם כל הניסיון.

אמליץ לך אם אתה רוצה להיכנס לתחום לחפש משרות junior בחברות קטנות , לעשות את ההסמכות שאתה רוצה(למרות שבתכלס הכל באינטרנט גם כל חוברות ההסמכה) ללמוד bash scripts כי זה קריטי לאיש ועוד שנתיים שלוש חפש עבודה כlinux senior.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

למה עוד פראייר איפה עוד אתה יכול ללמוד על זה?

אתה שואל ברצינות? איפה עוד אפשר ללמוד על מערכת הפעלה בקוד פתוח שמופצת באופן חופשי באינטרנט?

אתה חושב שלמדריכים בקורסים האלו יש איזשהו ידע מיוחד שאי אפשר למצוא לבד באינטרנט (או מהתנסות עצמאית)?

לא יותר זול לחפש לבד בגוגל או להרשם ל-CBT Nuggets ודומיו?

אם אתה רוצה למצוא עבודה בתחום של לינוקס, אתה צריך (לדעתי):

- להתנסות קצת לבד עם מערכת ההפעלה (תתקין או פדורה ותתחיל להבין מה קורה שם)

- לחפש משרת תמיכה טכנית שתתן לך נסיון יותר מעשי בלינוקס

נראה לי שהמסלול הזה הוא גם קצר וגם זול יותר מאשר לעשות הסמכת RHCE שלא באמת מעניינת אף אחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא יותר זול לחפש לבד בגוגל או להרשם ל-CBT Nuggets ודומיו?

-אתה מדבר מנסיון ?

איפה לדעתך יש את הידע הכי מקיף ומקצועי

אתה יכול למנות לי עוד אתרים ללימוד עצמי אני מכיר גם את .pluralsight

אם אתה רוצה למצוא עבודה בתחום של , אתה צריך (לדעתי):

- להתנסות קצת לבד עם מערכת ההפעלה (תתקין או פדורה ותתחיל להבין מה קורה שם)

- לחפש משרת תמיכה טכנית שתתן לך נסיון יותר מעשי בלינוקס

1) אני לא מכיר הרבה חברות שהתקינו על מחשבי קצה שלהם - אני יותר מכוון על שרתים אחרת הייתי הולך על LPI1,2 debian

2) לחפש משרת תמיכה עם - הם דורשים ידע קודם ושרוב ההפצות הם של RED HAT...:s07:

נראה לי שהמסלול הזה הוא גם קצר וגם זול יותר מאשר לעשות הסמכת RHCE שלא באמת מעניינת אף אחד.

אני רוצה להתמקצע לא להתחבב ..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תתקין virtualbox, תקנה\תוריד ספר + cbtnuggets, תלמד להסמכה. אם יש לך שאלות, יש ברשת המון פורומים שסובבים סביב הבחינות הללו ותוכל לקבל תשובה לכמעט כל שאלה. בנוסף stackoverflow מכיל כל שאלת אפשרית פחות או יותר נכון להיום.

שתי הסיבות היחידות לעשות את הקורסים במכללות:

- מקום העבודה משלם לך על הקורס

- אתה זקוק שמישהו ילעס לך את החומר וישים לך אותו בראש (מיקוד על נושאים חשובים יותר וחשובים פחות, תרגול שאלות מבחינות, מתן תשובות ללא צורך ב"חקירות")

דברים נוספים:

-אתה מדבר מנסיון ?

איפה לדעתך יש את הידע הכי מקיף ומקצועי

אתה יכול למנות לי עוד אתרים ללימוד עצמי אני מכיר גם את .pluralsight

יש כמו זבל. ברצינות.

הנה למשל קורס בedx להכרת שהולך להיפתח בקרוב:

https://www.edx.org/course/linuxfoundationx/linuxfoundationx-lfs101x-introduction-1621#.UzyGLa2SynU

עוד דרך מעולה לתרגל וללמוד לינוקס ע"י בניית מערכת מבוססת לינוקס משלך: http://www.linuxfromscratch.org/

עוד דוגמא, rhce להמונים, זמין לכולם ב github:

https://github.com/texastwister/OpenRHCE

1) אני לא מכיר הרבה חברות שהתקינו על מחשבי קצה שלהם - אני יותר מכוון על שרתים אחרת הייתי הולך על LPI1,2 debian

2) לחפש משרת תמיכה עם - הם דורשים ידע קודם ושרוב ההפצות הם של RED HAT...:s07:

ubuntu יש גם לשרתים. lpic היא הסמכה ששואפת להיות ניטראלית.

שוב, virtualbox is your friend.

ידע קודם אינו שווה למעבר קורס.

אני רוצה להתמקצע לא להתחבב ..

אז תפסיק לחפש את הפתרון הנוח.

לשלם אלפי שקלים מתוך הנחה שאחרי שתסיים את הקורס תיהיה "מומחה לינוקס" במקום לעשות את העבודה הקשה של קצת מחקר וחיפוש ברשת של מה ואיך ומה בכלל לומדים שם ואולי אפשר ללמוד את זה לבד ואין לקורס הזה ערך כלל? אתה מבין מה אני אומר?

הבהרה: אני לגמרי בעד ההסמכה, אמנם המבחן לא זול בכלל (נדמה לי באזור ה400$) אבל זה כסף קטן ביחס ל...15 אלף (+/-) ששילמת עבור הקורס במכללה ובנוסף מספק את היתרונות:

- מטרות ברורות עם סילבוס מסודר: זה לא סתם "לשחק עם לינוקס", אתה יכול לשחק עם לינוקס בסביבת עבודה גראפית 20 שנה ולא תדע דבר ממה שצריך לדעת כשאתה עובד עם שרת לינוקס.

- אמצעים לבדוק את הידע שלך: מבחנים, מעבדות, שאלות.

בהנחה שאתה באמת לומד עבור הידע ולא עבור לעבור את הבחינה (braindumps) אתה תגיע לרמה טובה אחרי כמה חודשים.

בהצלחה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין Braindumps כי זה מבחן מעשי.

שווה לך לקנות את הספר של michael jang, וללמוד איתו. ג'ון ברייס יתנו לך את שני המבחנים בעלות של כ2800 שקל ביחד לדעתי.

אתה תלמד הרבה יותר לבד מאשר תלמד בכיתה.

גם אני שקלתי לפני כמה שנים לקחת קורס, והקורס הוצע ב18000 כולל המבחנים, החלטתי ללמוד לבד ולגשת ואני ממש לא מצטער על זה, למדתי הרבה יותר מהר ובקצב שלי, וחסכתי כמה אלפי שקלים על הדרך.

אם אתה כבר עושה הסמכה, אל תעשה את LPI, זה מבחן אמריקאי משעמם. RHCE מבחן שמודד אותך על ידע מעשי ואין דבר כזה לא לדעת מה אתה עושה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דעתי :

1. תלמד לבד - לפעמים קשה להסתכל על מטרות , תעשה סביבת עבודה של עם התפקידים של ותתחיל להקים ביחד עם CBT NUGGETS או חומר שיש באינטרנט תוכל להגיע להישגים - אני אישית יכול להמליץ שתתחיל דווקא עם מערכת ניטור זביקס - היא חינמית עובדת על ומנטרת את הרשת - ושיהיו לך בעיות של חסימות או קונפיגרציה של איזשהו תוכנה תצטרך לעשות TROUBLESHOOTING ולקבל ידע שיספיק לך להתפתח לשאר המערכות בלינוקס

2. הסמכות כן נותנות יתרון , בלינוקס זה מראה שיש לך את הידע להתחיל להתמודד וזה יעזור לך להשיג יותר ראיונות (ששם יבדקו את הידע תאכלס שלך) במיקרוסופט זה לא עניין של ידע אלא עניין של הטבות למקום העבודה , אם הם לוקחים כמות מסויימת של אנשים שיש להם הסמכות הם מקבלים הטבות בתוכנית שותפים .

3. אם אין לך את המשאבים להרים מערכת הפעלה על המערכת שלך , אני יכול להרים לך מערכת הפעלה תתחבר מרחוק ושיהיה לך בהצלחה .

אבל משאבים של לינוקס לא בשמיים .

4. *בניגוד לשאר אנשי הפורום , אני לא אצלוב אותך על ההחלטה שנרשמת לקורס - כל אחד עושה מה שבא לו ומה שנוח לו - בסופו של דבר כסף שלך ואתה יכול לאמר אם מתאים לך או לא - אני אישית הייתי ממליץ על משהו אחר , אם נניח התשלום על הקורס הוא 18000 ש"ח , תוריד מהסכום הזה 3000 ש"ח הסמכות רלוונטיות אם תרצה לעשות, זה יוצא 15000 ש"ח , קח 2000-5000 ש"ח מתוך ה15000 קח שיעורים פרטיים עם מישהו בעל ניסיון HANDS ON בסביבת לינוקס .

נשאר לך 10 אלף ש"ח לקנות מחשב סוס חדש, לטוס לחופשה, או סתם להתחיל לחסוך .

* יש נטייה לאנשי הפורום לצלוב במקום לסייע - יש אנשים שעובדים 10 שעות ביום חוזרים הביתה לא תמיד הראש שלהם יהיה במצב של "הגדלת ראש" ובהרבה מקרים אנשים מעדיפים תבנית מסויימת שתוביל אותם ותחסוך את ההגדלת ראש והחיפוש הזה - גם אם אתם מציעים עם הצליבה פתרון מעשי - למה עוזרת הצליבה לכל הנושא ? - סתם מיותר ועושה אנטי בפורום - זאת דעתי בכל מקרה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש נטייה לאנשי הפורום לצלוב במקום לסייע - יש אנשים שעובדים 10 שעות ביום חוזרים הביתה לא תמיד הראש שלהם יהיה במצב של "הגדלת ראש" ובהרבה מקרים אנשים מעדיפים תבנית מסויימת שתוביל אותם ותחסוך את ההגדלת ראש והחיפוש הזה - גם אם אתם מציעים עם הצליבה פתרון מעשי - למה עוזרת הצליבה לכל הנושא ? - סתם מיותר ועושה אנטי בפורום - זאת דעתי בכל מקרה .

כי אולי יש סיכוי שהוא יירד מהרעיון המטופש של הסמכה. לי אישית יש אנטי מאוד מובהק נגד כל ההסמכות האלו - ה"מכללות" בישראל גילו שאפשר להתעשר מהר על ידי מכירה של מוצר פיקטיבי - שיפור לכאורה בסיכוי למצוא עבודה בתחום ה-IT. וכמובן שהן עושות את זה בדיוק על חשבון האנשים שלרוב לא יכולים להרשות זאת לעצמם. האנשים האלו מאמינים להבטחות השווא של ה"מכללות" ומוציאים הון עתק על תעודות שאולי יעזרו להם למצוא עבודה בתחום, ואולי לא.

אני עובד בתחום הלינוקס אוטוטו שבע שנים; התחלתי לעבוד בתמיכה טכנית בסביבת לינוקס ארבעה חודשים אחרי שהשתחררתי מהצבא, בלי שום נסיון בלינוקס. היום, אני עובד כמהנדס בקבוצה עם 26 סטודנטים שאחראים על ניטור סביבת לינוקס עם עשרות אלפי שרתים ותיקון תקלות שצצות בה.

אחד הדברים האחרונים שמעניינים אותי כשאני מראיין סטודנט חדש לקבוצה, זה האם יש לו נסיון קודם בלינוקס. והדבר הממש אחרון שמעניין אותי זה האם יש לו הסמכות כלשהן. מנסיוני הצנוע (ראיינתי עשרות אנשים בודדים בחיי עד כה), המתאם בין הסמכות להצלחה בעבודה בסביבת לינוקס הוא שלילי.

אף אחד מהסטודנטים בקבוצה שלי לא עשה מעולם הסמכה כזו או אחרת, לא אחרי שהוא התחיל לעבוד ובטח שלא לפני. אף אחד מהם גם לא צריך, כי הידע (ויותר חשוב, האינטואיציה) שרוכשים דרך הידיים שווה פי כמה ממה שקורס כזה או אחר יכול ללמד אותך.

יודע מה, עזוב סטודנטים, גם אף אחד מעשרות המהנדסים שתומכים בסביבת הלינוקס ובמערכות שרצות עליה לא עשה שום הסמכה, וזה לא מפריע להם לפרסם מאמרים ב- Journal ולבנות פתרונות לבעיות מורכבות מאוד בעולם הזה.

מכיוון שאף אחד מעשרות האנשים המקצועיים סביבי (כולל אותי) לא עשה שום הסמכה, ועדיין הגיע לאן שהגיע, אני בהחלט חושב שההסמכות האלו נועדו בעיקר להכניס כסף למכללות על אוויר, ולא יותר מזה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מיני אתה שוכח דבר מאוד בסיסי שציינת .

התחלת לעבוד בתמיכה טכנית בסביבת ארבעה חודשים אחרי הצבא .

95% מהתפקידים שנתקלתי בהם עד היום בתמיכה טכנית קשורים בסביבת ווינדוז, כל אדם שתומך בסביבה של מיקרוסופט מתמקצע במיקרוסופט ואז באה לו הארה(במקרה הטוב) שהתחום מוצף באנשים שיעבדו במחצית מהכסף שאתה תדרוש לאחר כמה שנות נסיון , מה שגורם לאנשים לרצות לעבור ללינוקס , בדרך כלל זה קורה בשלבים מאוחרים .

שהתחלת עם הלינוקס בגיל 21 בתמיכה טכנית זה גרם לך לצבור ניסיון יקר מפז על סביבת עבודה שיש דרישה גדולה ומעט אנשים במיוחד צעירים.

ויותר מכך הייתי ממליץ כרגע לכל אדם אשר יכול לעבור לתמיכה טכנית במערכות באם יתאפשר - אבל לא קיימות אופציות כאלה בדרך כלל הדרושים בלינוקס זה דרישות של חצי פיתוח כבר, לא ראיתי שום חברה שמחפשת בשנותיי תמיכה טכנית בלינוקס בלבד , ועל מערכות ניטור בדרך כלל זה נלווה לדרישות מפלצתיות בדברים אחרים - ואם קיבלת תפקיד שהדרישות שלו גם היו כאלה אז כנראה שעשית משהו בצבא שעזר לך (מודיעין ממרם וכדומה)

בוא נקח את הגיל המוקדם שהתחלת שהוא 21 ונוסיף לו 5 שנות ניסיון - רק קח את זה לסביבת , בגיל 26 אדם כבר מתחיל לבנות יחסים עם בת זוג, התקדמות בעבודתו או לקחת עליו התחייבויות של דירה וכדומה , בעצם בגיל 26 אם בן אדם רוצה לעבור ללינוקס , המעבר יהיה קשה הרבה יותר מהדוגמא שלך כיוון שיש לו התחייבויות בעבודה, בחיים וכדומה שהוא לא יכול באמת לגעת בלינוקס כראוי שגם אם הוא מתחיל קצת ללמוד זה לא שוקע כי הוא לא נוגע בזה .

ולימודים - שגם על הדרך מכוונים להסמכה - זה הדרך הכי טובה לגרום לחומר לשקוע בתודעה - אני בספק אם אתה מראיין אנשים והיית מקבל מישהו שבקושי יודע מה פקודת LS עושה .

אני מסכים איתך שהכסף שלוקחים על לימודים הוא מוגזם אבל אל תשלול את זה כאילו זה אוויר, זאת אופציה שקלה יותר לאנשים שנמצאים בהתחייבויות וצריכים את המקום שיכוון אותם, יותר מכך יש אנשים שצריכים מסגרת שהסרטים באינטרנט לא עוזרים להם והם רק מרגישים אבודים .

אני בעד שיעורים פרטיים עם אנשי מקצוע HANDS ON פחות כסף , יותר רלוונטיות למציאת עבודה שקשורה במה שאתה אוהב והתקדמות אישית טובה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

taurus

אהבתי את התגובה שלך וזה רק מחזק את ההרגשה שלי אני בן 29 וזה לא שיש לי טונות של זמן לשרוף באופן לא ממוקד.. בשביל זה אני נרשמתי לקורס אך עדיין לא שילמתי, ניסיתי לצפות בסרטונים של CBT nuggets שמצאתי באיזה טורנט.. אך הם היו לא ממוקדים כי הבנאדם מביא דוגמאות מהחיים שלו כדי להעביר את הזמן ועד שאתה מוציא את התכלס יוצא לך הנשמה, אני בנאדם מאוד טכני תראה לי איך עושים א, ב, ג תן לי הדרכה, למד אותי את הפקודות והסינטקס, תראה לי באיזה מצבים משתמשים במה, למד אותי אלגוריתם של חשיבה ניתור תקלות וזהו כמו שלמדתי תכנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...