DSLR למתחיל, כ-2000 ש"ח כולל עדשה - Canon 600D vs Nikon D5100/D3200 - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

DSLR למתחיל, כ-2000 ש"ח כולל עדשה - Canon 600D vs Nikon D5100/D3200


שניצל

Recommended Posts

שלום לכולם!

עד כה הייתה לי מצלמה קומפקטית, והגעתי למסקנה שאני רוצה להשתדרג וללמוד קצת יותר על צילום, ולכן אני רוצה לקנות מצלמת DSLR. לשאלון:

1. מה התקציב שעומד לרשותך ?

כ-2000 ש"ח כולל העדשה.

2. מה רמת הידע שלך?

אני מכיר את המושגים, אבל יש לי 0 נסיון בתחום. מישהו מהעבודה שלי שמבין בצילום מתכנן להעביר לנו סוג של סדנה למתחילים (ונצא לצלם וכאלה).

3. באילו מצלמות התנסת בעבר ? מה הגביל אותך בציודך הקודם ?

רק קומפקטיות. הגעתי למסקנה שהמצלמה שלי (fujifilm f100fd) פשוט לא טובה בתנאי אור פחות מאופטימליים, ומצלמות יותר איכותיות ממנה (כגון Canon g16/g1x) כבר גדולות מדי מכדי להיכנס לכיס, ולכן כבר אין יתרון ממשי לקומפקטיות (המשקל לא משנה לי).

4. אילו נושאים אתה מצלם כרגע / מעוניין לצלם, ובאילו תנאי תאורה ?

בעיקר לטיולים (בארץ ובחו"ל - צילומים ביום, בערב, בחוץ ובפנים, נופים, אנשים, בניינים...)

5. האם אתה מתכוון להדפיס את תמונותיך לגדלים גדולים (> 20X30) ? לאיזה גדלים ומה יעוד ההדפסה ?

לא.

6. מהו טווח אורך המוקד בעדשות הנחוץ לך ?

כרגע זום לא קריטי לי ואני אסתפק בעדשת קיט 18-55. אני לא רוצה להשקיע סכום גדול בעדשות לפני שאני מבין קצת יותר בתחום.

7. האם הגודל / משקל המצלמה חשובים לך ? רלוונטי במיוחד לאנשים עם ידיים גדולות / קטנות במיוחד, מצלמה גדולה וכבדה תהיה פחות נוחה לנשיאה.

לא במיוחד, ויתרתי על קומפקטיות כי הגעתי למסקנה שאני לא אצליח להשיג מצלמה טובה שנכנסת בכיס...

8. האם יש לך ציוד אחר ? איזה ?

לא.

9. האם יש לך העדפה לייצרן מסויים ? מדוע ?

זו ההתלבטות העיקרית - ניקון או קנון...

10. האם יש דגם שמצא חן בעיניכם מראש ? מדוע ?

כאמור - Canon 600D או Nikon D5100 או Nikon D3200. הביקורות עליהן טובות והן במחיר המתאים.

11. האם מצב צילום ברצף של מספר תמונות בשניה נחוץ לכם ? לאילו נושאים ?

לא.

12. האם אתם מעוניינים במצלמה בעלת יכולות (ובעלות אילו תכונות ? ייצוב תמונה, רזולוציה, פוקוס אוטומטי) ?

יתרון, אבל לא קריטי.

אז כאמור ההתלבטות הגדולה היא בין שלושת הדגמים הנ"ל, ובכלל בין ניקון לקנון. מצד אחד יש לי חברים שאמרו שעדיף קנון, מצד שני הבחור מהעבודה שלי (זה שיעביר לנו את הסדנה) אמר שהוא אוהב יותר את ניקון. קנון יותר פופולריות בארץ למיטב הבנתי.

לגבי הדגמים הספציפיים, על הנייר נראה D3200 > D5100 > 600D (גם מבחינת המחיר, וגם מבחינת המפרט - כאמור, על הנייר), אם כי ל-D3200 יש חסרון שאין לה מסך מסתובב (דבר קטן אבל יכול להציק בעתיד). הבנתי גם שבמצלמות של ניקון אין מנוע פוקוס אוטומטי, ככה שצריך לקנות עדשות עם מנוע פוקוס, מה שיכול לייקר את מחיר העדשות בעתיד.

מה דעתכם? איזה מהמצלמות תעדיפו, ואיזה מהחברות אתם מעדיפים?

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההבדל בין קנון לניקון הוא לא משמעותי והוא לחלוטין עניין של טעם אישי (ומעבר לזה, מדובר במילא בטעם נרכש...).

3 הדגמים שציינת הם דגמי כניסה והם לא ממש מלהיבים. הם "עושים את העבודה" אבל חשוב להבין שמדובר על גירסאות מאוד בסיסיות, משהו כמו לקנות רכב חדש מהחברה שהמחירון שלו בארץ הוא 40 אלף שקל.. זאת תהיה מכונית, יהיו לה 4 גלגלים והיא תביא אותך ממקום למקום, אבל מעבר ל-"מנוע" הבסיסי ברמת ה"איבזור" יהיו פשרות כמעט בכל מקום שתוכל לחשוב עליו, וגם במקומות שלא תחשוב עליהם ולא תדע שהם חסרים עד שתגלה שהם קיימים ומשפרים מאוד את החיים בדגמים הרציניים יותר.

כך או כך, מצלמה בסיסית עם עדשת קיט 18-55 מסריחה לא תיתן לך לדעתי שום דבר מעבר לקומפקטית טובה. ביצועים טובים יותר ב-ISO גבוה זה נחמד, אבל הרבה פחות משמעותי ממה שכנראה נדמה לך.. לצילום אנשים וכו' (בטח ובטח שעם עדשת קיט בצמצם כלכך סגור) שום ISO ריאלי במילא לא יעזור לך בשביל לצלם בחושך ללא פלאש. ואם אתה במילא מוסיף פלאש, אז ה-ISO כבר יותר רלוונטי בשביל הרקע אבל במילא פחות מהותי כי אתה יכול במקומו פשוט להוריד מהירות תריס (כי יש לך פלאש שיקפיא את האנשים).

הנקודה היא שבלי פלאש חיצוני אתה תישאר באותה נקודה. בעמדה קצת יותר טובה אומנם, אבל עדיין באותה נקודה.

אין לזה כלכך פיתרון, לשוק ה-DSLR בטווח המחירים שאתה מדבר עליו פשוט אין לגיטימציה אמיתית או זכות קיום... מדובר על טריק שיווקי לעשיית כסף ולתקווה שזה ימשוך אנשים לקנות דגמים יקרים יותר ועדשות יקרות יותר (שם נמצא הכסף הגדול).

בתקציב הזה הייתי הולך על קומפקטית טובה עם שליטה ידנית והוט-שו לחיבור פלאש חיצוני.

בהתאם לשימושים שלך, אפשר למצוא גם קומפקטיות מגניבות נגד מים אם זה מעניין אותך - משהו שלא קיים ב-dslr בלי חיצונים שמורידים את נוחות השימוש לאפס..

לחלופין, אתה יכול לפזול לתחום המל"מ (מצלמות ללא מראה) אבל לפי הכיוון שאתה מנסה ללכת אליו (עדשת קיט 18-55) לא ברור אם זה כיוון שיעניין אותך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על העזרה.

אבל מעבר ל-"מנוע" הבסיסי ברמת ה"איבזור" יהיו פשרות כמעט בכל מקום שתוכל לחשוב עליו, וגם במקומות שלא תחשוב עליהם ולא תדע שהם חסרים עד שתגלה שהם קיימים ומשפרים מאוד את החיים בדגמים הרציניים יותר.

אתה יכול לתת דוגמה? בהתחשב בעובדה שאני רק מתחיל להתעניין בתחום אני לא יודע איזה מין דברים אני ארצה ולא יהיו לי.

כך או כך, בסיסית עם עדשת קיט 18-55 מסריחה לא תיתן לך לדעתי שום דבר מעבר לקומפקטית טובה. ביצועים טובים יותר ב-ISO גבוה זה נחמד, אבל הרבה פחות משמעותי ממה שכנראה נדמה לך.. לצילום אנשים וכו' (בטח ובטח שעם עדשת קיט בצמצם כלכך סגור) שום ISO ריאלי במילא לא יעזור לך בשביל לצלם בחושך ללא פלאש. ואם אתה במילא מוסיף פלאש, אז ה-ISO כבר יותר רלוונטי בשביל הרקע אבל במילא פחות מהותי כי אתה יכול במקומו פשוט להוריד מהירות תריס (כי יש לך פלאש שיקפיא את האנשים).

הנקודה היא שבלי פלאש חיצוני אתה תישאר באותה נקודה. בעמדה קצת יותר טובה אומנם, אבל עדיין באותה נקודה.

כאמור הקיט זה רק בשביל ההתחלה, אם אני אראה שהתחום מעניין אותי אני אשתדרג לעדשות יותר איכותיות (אחת מעדשות ה-2.8 שראיתי שהמלצת עליהן בת'רד אחר).

על איזו קומפקטית היית ממליץ במקום?

(למישהו אחר יש עוד חוות דעת?)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני כן אלך על קומפקטית, מה דעתכם על RX100?

הביקורות שקראתי ממליצות, יש לה חיישן גדול (יחסית לקומפקטית), מפתח צמצם גדול (1.8-4.9) ושליטה ידנית, אמנם אין לה מסך מפרקי אבל זה לא קריטי לי.

יש מצלמות קומפקטיות אחרות מומלצות במחיר הזה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...