איזה הפצת לינוקס אתם הכי אוהבים ? - עמוד 3 - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה הפצת לינוקס אתם הכי אוהבים ?


Yehudaa

Recommended Posts

אז למה כל העולם משתש בוינדוס ? :badhairday:

מעבר לעובדה שכבר שנים רבות מאוד היא יציבה ביותר, בטח ובטח בהתחשב במגוון החומרה העצום בו היא תומכת, יש לה יתרונות רבים אחרים (או לפחות היו לה כאלה בעבר, בזמן בו היא התבססה והפכה לתקן דה פקטו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני בעצמי הפסקתי להשתמש בוינדוס ב 2004 ומאז הקשר היחיד שלי איתה היה במקומות שבהם עבדתי כ IT. יצא לי להכיר את XP ו 7, אבל בדיוק ברמה של מי שרואה את המערכת כשקוראים לו לטפל בבעיות ולא כמשתמש שהיא המערכת שלו מבחירה...... מה שיש לי לאמר על 7 מהמקום שלי :

היא יציבה בדרך כלל

כשיש תקלה ו repair לא עובד זה הסוף שלה. אי אפשר להתעסק אם קבצי המערכת ידנית ולבודד את הבעיה בקלות. יכול להיות שאני פשוט לא מכיר את וינדוס מספיק טוב אבל מבחינתי הדבר הבא אחריי ש repair נכשל זה לפרמט. במערכת שיש בה אפשרות לשחק ולחפש איפה הבעיה בדרכים שאני מכיר מלינוקס, הייתי אוליי נשאר קצת יותר

היו לנו מחשבים אם בקר ethernet מובנה כלשהוא, נראה לי של , והוא לא היה נתמך מהקופסה - היינו צריכים CD אם רק בשביל הדבר הזה (כי לא ניתן גם להוריד דרייבר מהרשת כשאין .....). משהוא כל כך סטנדרטי בהחלט היה אמור להימצא במגוון החומרה העצום שנתמך

הסיבה העיקרית להשתמש בוינדוס היא שהיא מערכת שכולם מכירים. אם החברה היתה משתמשת בלינוקס, 90%+ ממי שמנסים להתקבל לעבודה לתפקידים של פקיד וכדומה לא היו מתאימים, ואלה שכן, היו באים בטענה שלרמת הידע שלהם הם צריכים לעבוד במחלקת המחשוב אם משכורת בהתאם ולא בתפקיד של פקידים.....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מנהל החברה ואתה בא לבחור מערכת הפעלה שאיתה החברה תעבוד על המחשבים של המשתמשים

קבוצה 1 - מחלקת המחשוב עצמה. הם מספיק מקצועיים כדיי לבחור לבד מה שצריך ולהסתדר אם זה

קבוצה 2 - מחשבים שמבצעים תפקיד מוגבל, נניח קופה/כספומט/וכו. הקופה מריצה יישום 1 בלבד שתמיד עולה ב boot ופתוח על מסך מלא, והמשתמש לא נוגע במערכת ההפעלה. למשתמש לא אכפת מה מערכת ההפעלה. תבחר אותה לפי השיקולים שלך

קבוצה 3 - עליה אמרתי את הפסקה האחרונה - מחשבים שמבצעים תפקיד כללי יותר, שבו המשתמשים כן נוגעים במערכת ההפעלה. למשל עובדי מנהלה שצריכים מייל, מסמכי טקסט/טבלאות, גלישה באתרים והורדת דברים מהם, הדפסה, תמונות, סריקת מסמכים ועבודה אם קבצים

כשאתה מקבל אנשים לעבודה לתפקידים של מנהל כספים/רואה חשבון/מזכירות וכו' (אלה שאמורים לעבוד על מחשבים של קבוצה 3) אתה בוחר אותם לפי הידע שלהם בתחומים של ניהול וכו' ולא של מחשבים, ואתה _ממש_ לא רוצה שהחלק של המחשבים יהיה מכשול שיגרום לך לסנן מועמדים שאחרת היו יכולים להיות טובים. רוב מי שיגיע אליך יכיר את וינדוס בלבד. אם תדרוש שהם יכירו , על זה יפלו כמעט כל מי שבאים לראיונות העבודה בחברה שלך..... בסוף כשאחריי הרבה מאמץ תמצא מישהוא שיודע , הוא יאמר לך בפרצוף שבתור מי שיודע מקומו לעבוד במחלקת המחשוב ולא במזכירות.....

וזה הסיבה למה למחשבים של קבוצה 3 אתה תמיד תשים וינדוס. אתה תעדיף לשלם קצת יותר על הוצאות של מחלקת המחשוב ורשיונות אבל לא לסנן 90% מהמועמדים לקבלה לעבודה על גורם שבכלל לא רלוונטי לתפקיד שהם הולכים לעבוד בו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בסדר. ברור. אבל שמח על ההסבר המפורט. :-)

אבל:

א. אני מעריך שכיום אם תביא למישהו להשתמש באובונטו, נניח, הוא יסתדר לא רע בכלל אחרי כמה ימים של הסתגלות. באותה מידה שאנשים מסתגלים לתוכנות מסויימות שיש במקום העבודה וכו'.

ב. השאלה היא למה רובם כבר מכירים את סביבת .

ג. למה שתוציא יותר על מחלקת המחשוב, פרט לעניין הרשיונות? אם כבר ההיפך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם השימוש במחשב מוגבל לכמה פעולות קבועות ו "סגורות", אתה יכול לתת את זה כחלק מההדרכה

אם השימוש הוא "פתוח", כלומר המשתמש מול מערכת ההפעלה ובכל רגע יכול להיות שהוא יצתרך משהוא (מהדברים הסטנדרטיים שיש במערכת הפעלה) שלא היה צפוי מראש, כאן התחום המעניין. לא תמיד המשתמש יסתדר, ולא תמיד הוא יזרום אם זה. נניח למשל שאתה נותן לי את מחשב האובונטו, אם ממשק של יוניטי. אני מניח שאני אמצא בו את הדברים שאני צריך. אבל אני לא באמת מסתדר אם "צורת החשיבה" של יוניטי. אני פוקימון של KDE. אני לא אהיה מרוצה מהמערכת אם אני אצתרך להשתמש הרבה בפיצ'רים של היוניטי

הם מכירים את וינדוס כי זה מה שלימדו אותם בבית ספר, זה מה שמגיע מותקן כסטנדרט על כל מחשב שהם (או ההורים) קנו, וזה המערכת שכולם חושבים שיש לך (אם לא נתת להם סיבה לחשוב שאתה משתמש במערכת אחרת). אני לא מכיר אף אחד שמשתמש במחשבים ולא מכיר את וינדוס (לפחות כמשתמש)

מי שמכיר את לינוקס הוא בדרך כלל מי שבכללי מתעסק במחשבים ולומד דברים על דעת עצמו, או שהכיר אותה דרך מישהוא כזה (חבר או בן משפחה)

עלות חומרה - דרישות החומרה של וינדוס גבוהות יותר, מה שאומר שיהיה צורך לשדרג מחשבים שאחרת היו עדיין יכולים להמשיך לעבוד לתקופה ארוכה יותר (אם כי יש לציין שהרבה חברות פשוט יותר מידי מפונקות בקטע הזה בלי קשר למערכת הפעלה)

עלות זמן עבודה של איש המחשוב - הסרה של תוכנה, התקנה מחדש של דוטנט והתקנה מחדש של התוכנה כדיי לפתור איזה שהיא שטות, הגדרה ידנית של מדפסת רשת בעשרות מחשבים (שחייבה למה שהוא התעסקות ומחיקות והפעלות מחדש כדיי שהמחשבים יפסיקו לחפש אותה ב IP הקודם) - דברים שלא אמורים לקחת יותר משליחת כמה פקודות דרך הרשת על ידיי סקריפט או עריכת קובץ הגדרות, אבל במציאות מחייבים התעסקות טפשית ברמה של להקליק דרך של הוספה/הסרה של תוכניות ו next next (בין אם אני לייד המחשב או מחובר מרחוק)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה סתם מגזים.

א. להתקין 8 זה בערך הדבר הפשוט ביותר שקיים. לא צריך לקנפג שום דבר לאחר ההתקנה.

ב. אומנם דרישות החומרה של גבוהות יותר, אבל מה זה משנה בפועל? כלום.

ווינדוס 7 ו-8 עובדים על מחשבים גם מלפני חמש שנים (וגם יותר) לא רע בכלל. חוץ מזה, בסופו של דבר, כוח העיבוד הזה בא לידי ביטוי. אולי תצליח להתקין הפצות לינוקס מסויימות על מחשבים מאוד חלשים. אז מה? המחשב הזה ימשיך להיות חלש ובפעולות שדורשות כוח עיבוד יהיה זה צוואר בקבוק.

ג. להתקין תוכנות צריך גם בלינוקס ברמה המקומית.

ד. אפילו אותי, שאני יחסית צעיר, אף אחד לא לימד בבית הספר . בבית ספר היה גג דוס. אולי Win 3.11. ושוב, מה זה משנה? אמא שלי למדה בבית ספר איך להשתמש ב Android? אנשים למדו בבית ספר איך להשתמש ב IOS? אנשים למדו בבית ספר איך להשתמש בחשבשבת? אנשים לומדים מה שצריך, אם צריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם תכניס cd של אובונטו למחשב חדש ותלחץ next next תקבל מערכת מותקנת

מחשבים שנמצאים בשימוש מגיעים לקו ה 5 שנים ויותר. על חלק מהם לא נעשית אף עבודה כבדה - לכל היותר כתיבת מסמכים בוורד או גלישה באינטרנט. הם לא באמת "לא מספיקים" לתפקיד שמוטל עליהם, אבל כן מתחילים להרגיש שהמחשב לא "עף". להשוואה, המחשב שלי מתקרב לקו ה 10 שנים והוא עף לחלוטין (כולל תוכנות לא כבדות שפתוחות עליו, דפדפנים, סרטים וכו)

להתקין תוכנות ולבצע פעולות ניהול ניתן על ידיי סקריפט. הבעיה שהסקריפט לא יודע ללחוץ next

דמיין ש 90% מהאוכלוסיה נוסעים על מאזדה 3, שיעורי נהיגה וטסטים מעבירים על מאזדה 3, בכל סוכנויות הרכב מוכרים מאזדה 3, וכל הספוילרים/שטיחים/משולש אזהרה שנמכרים מותאמים למאזדה 3. סטטיסטית גם אתה תהיה בין ה 90%. מאיפה, ולמה בכלל, שתכיר משהוא אחר ?

מאזדה 3 הוא בסך הכול רכב טוב שעושה את העבודה. למה שסתם מישהוא ממוצע יחפש משהוא אחר, פחות מוכר ופחות נתמך ?

בעניין האנדרואיד וה , אם ל 90% מהאוכלוסיה יש מכונית מאזדה 3 אז למה באופנועים לכולם יש דווקא סאניאנג והארלי ולא מאזדה ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לווינדוס יש שיווק, עומדת מאחוריו חברה גדולה עם תקציב פרסום לא קטן, הגיוני שהוא יצליח יותר מול לינוקס שאין לה שיווק כלל.

יצא ללינוקס שם של מערכת לגיקים בלבד (מה שכמובן לא נכון כיום) אבל זה המצב, היום כל אדם ממוצע רוצה את מה שלכולם יש, להעביר ציבור שלם זה כמעט בלתי אפשרי ולכן נשארת למעלה, כמעט כל תוכנה נכתבת קודם כל לווינדוס - פשוט, כי שם יש את רוב המשתמשים, ובגלל שיש יותר תוכנות לווינדוס אנשים יותר רוצים אותה, מין מעגל כזה.

אני לא הצלחתי לשכנע אפילו את אבא שלי לעבור, פשוט אין לו זמן וחשק ללמוד עכשיו מערכת הפעלה חדשה, את הוא מכיר ישר והפוך, למה להתחיל באמצע החיים לבדוק דברים אחרים כשטוב לו עם מה שיש לו? אני עדיין יחסית צעיר וסקרן ולכן אני אוהב לנסות דברים חדשים, אבל רוב העולם לא כזה.

בכל אופן, בנוגע לנושא הראשי - אני משתמש ב Fedora 20 עם שולחן העבודה Gnome 3, עד עכשיו זו המערכת הכי יציבה שהייתה לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אוהב את מינט, נוחה ומוכנה.

אובונטו לא רעה בכלל, אבל מעדיף את גרסאות הבת שלה.

עם ארץ׳ אין לי ממש ניסיון, אבל מבחינתי חסר בה כלים גרפיים (gui).

לאחרונה גם נתקלתי בzorin, אם אתם מכירים, ממש חמודה, הכי מתאימה לדעתי לחדשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...