איזה הפצת לינוקס אתם הכי אוהבים ? - עמוד 2 - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

איזה הפצת לינוקס אתם הכי אוהבים ?


Yehudaa

Recommended Posts

לא מדוייק, חלקן פחות יציבות וחלקן מגיעות עם פחות כלים.

מבחינת נוחות שימוש MINT ו OPENSUSE בין האפשרויות הטובות יותר.

OPENSUSE הוסיפו הרבה כלי ניהול מתקדמים למערכת הפעלה שלהם וגם עשו להם ממשק גרפי מאוד נוח, ההפצה הזו תוכננה לעבוד בצורה מושלמת עם KDE ומרגישים את זה.

MINT מבוססת , נראת מאוד כמו רגילה אבל יש להם כמה דברים שאין להפצות אחרות (לפחות לא באותה הרמה). Cinnamon סביבת עבודה מאוד נוחה, דיי הולכת לכיוון של KDE עם הרבה אפשרויות ועיצוב יפה, להרבה דברים הם הוסיפו ממשק גרפי מאוד נוח. MATE הוא שלוחה של GNOME, דיי בסיסי אבל מאוד נוח, ברגע שאתה מתרגל להוריד תוכנות על ידי חיפוש שלהן בתפריט קשה לחזור לדרכים האחרות והארוכות יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 47
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

עבור אנשים (או שימושים) מסויימים, בהחלט. כמובן שאם זה מה שאתה רוצה, זה מה ש"טוב" לך.

האם סוסיתא פחות טובה ממרצדס חדישה? תלוי למי. למשל עבור אספן מכוניות ישנות...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההשוואה לא טובה

תלוי למי. מי שמחפש השוואה אחד לאחד בין המשל לנמשל, אז נכון, ההשוואה לא טובה. מצד שני, מי שרק מנסה להעביר את הנקודה הכללית ש"טוב" זה מושג יחסי למי אתה ומה הדרישות שלך, בשבילו הדוגמה טובה מספיק.

אם "אנשים" זה השיקול שלך כדארי שהם פשוט יתקינו וינדוס וזהו.

למה שאשלח מישהו שמחפש יציבות ומערכת ניהול חבילות - להתקין וינדוס? כי וינדוס כן ידועה ביציבות יתר ובמערכת ניהול החבילות המצויינת שלה?..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בבחירה בין מרצ וסוסיתא המשתמש דיי יודע מראש מה הוא רוצה. הוא לא באמת הולך לשאול בפורום או להקשיב למה שאומרים לו

בבחירה בין מערכות לינוקס המשתמש לא תמיד מכיר את המערכות, יש הרבה מאוד מערכות, ויש שיקולים פחות מיידיים. הוא שואל בפורום כדיי לקבל דעות אישיות

וינדוס ויציבות :

http://hwzone.co.il/community/threads/541908

נראה שיש משתמשים שכן עובד להם יציב. יותר יציב מהארצ' שלי. מה שכן, כשבארצ' משהוא לא עובד כמו שצריך יש לי אפשרות לבדוק למה ולסדר את זה....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא רואה את ההבדל.

גם בהינתן בחירה ספציפית בין לארץ', בדרך כלל המשתמש יידע מה הוא רוצה (במיוחד אם הוא הולך לבחור ארץ' כי "מחפש צרות" כהגדרתך), ומצד שני בבחירה כללית בין רכבים ה"משתמשים" לא תמיד מכירים את סוגי הרכבים (שגם יש הרבה מאד) ועשויים לשאול בפורום כלשהו כדי לקבל דעות אישיות.

ובכל מקרה, גם אם היה הבדל כזה בין הדוגמאות, הוא לא רלוונטי לנקודה - לרוב המשתמשים (כולל משתמשים מתקדמים) ועבור רוב השימושים (בין אם דסקטופ או שרת וכו'), יציבות וקלות ניהול הן תכונות רצויות ונדרשות שבהחלט עשויות לגרום להפצה מסויימת להיחשב ל"טובה" יותר באופן כמעט-אובייקטיבי, גם אם יש משתמשים שמסיבה כזו או אחרת מעדיפים ארץ' (או סוסיתא).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אובונטו כבדה וחושבת שהיא חכמה יותר מהמשתמש, בגלל זה בדיוק יש בה תקלות לא מוסברות וכשאני מנסה לסדר אותן היא גם משחזרת דברים למצב הלא תקין שלהם. טובה יותר באופן כמעט אובייקטיבי ??????

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בפיסקה השניה לא דיברתי על ספציפית. ברור שאם יוכח שיש בה יותר בעיות אז היא לא טובה יותר בהקשר הזה. הטענה היא כללית - שכן יכול להיות שהפצה ספציפית תיחשב טובה יותר אם היא יציבה יותר ו/או קלה יותר לניהול.

(אם אתה לא מבין מה אני רוצה, תקרא שוב את התגובות שגרמו לתחילת הויכוח הזה)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוליי גם לא דיברת על מרצ vs סוסיתא ספציפית אלא על כל המאות אלפיי דגמי מכוניות שקיימים ? אם כן, הדוגמה כן טובה - בחירה גדולה מאוד, חלק מהמוצרים דומים אחד לשני, אף אחד לא ניסה את כולם ולא כל ההבדלים גדולים וקיצוניים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אכן, בדוגמה שלי "מרצדס" היתה בחירה אקראית, ועיקר ההשוואה היתה בין מכונית מודרנית כלשהי לסוסיתא. לצורך העניין מישהו טען שמכונית כלשהי טובה בגלל תכונות כלשהן, ואז קפצת "ובסוסיתא אין XYZ. מה, זה הופך אותה לפחות טובה?".

אז כן, אתה יכול להתווכח איזו הפצה יציבה יותר, או באיזו יש כלי ניהול עדיפים. אבל לשאלה המקורית שלך: "הפצה X היא מהמערכות הפחות יציבות. זה הופך אותה לפחות טובה?", התשובה היא: בהחלט, הפצה שבידוע שהיא בעייתית מבחינת יציבות תיחשב (עבור הרוב המוחלט של משתמשים) פחות טובה מהפצה שבידוע שהיא יציבה יותר (כמובן בהנחה שאין להפצה האחרת חיסרון כבד-משקל אחר כלשהו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אומנם אינני בקיא במיוחד בלינוקס והפצותיה, אבל הדיון הוא יותר עקרוני ולכן אני מרשה לעצמי להשתלב בו.

אני לא מבין כל כך את הזלזול ביציבות מערכת ההפעלה ואת הגישה לפיה אם אתה מתעסק ומתמודד מול מערכת לא-יציבה שכזו, אתה "כלי"/"מומחה" ובהכרח שחוסר היציבות הזה מפוצה על ידי תכונות חיוביות אחרות.

יכול להיות שמערכת מסויימת פחות יציבה ועם זאת, אין לה שום יתרון אחר על פני המערכת השניה שמפצה על כך. מעבר לזה - יציבות היא גורם סופר חשוב כשמדובר במערכת הפעלה.

זו הנקודה שמנסים להעביר פה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

למה שאשלח מישהו שמחפש יציבות ומערכת ניהול חבילות - להתקין וינדוס? כי וינדוס כן ידועה ביציבות יתר ובמערכת ניהול החבילות המצויינת שלה?..

כי רוב הסיכויים שיש לו יותר ניסיון עם וינדוס? כי יש המון תוכנות היום שעובדות על וינדוס? כי וינדוס בא עם כל המחשבים היום (אם לא נתייחס לCHROME OS וMAC)

ניהול חבילות זה לא משהו שמעניין את רוב האוכלוסיה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...