** צוחקים עלינו בעיניים - מהירות של 0.01Mbps - עמוד 6 - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

** צוחקים עלינו בעיניים - מהירות של 0.01Mbps


Cheif

Recommended Posts

איסתרא, אתה מדבר עם קווים עסקיים שהSLA שלהם שונה, וכל ההתנהלות מגוף המכירות ועד גוף התמיכה הוא אחר ופועל שונה.

vic - ההודעה הזאת כבר פורסמה בדיון הזה ע"י cheif בעמ' 4.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 129
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

טוב אז Bottom line. על הנייר , טריפל C, מצטייר כספק שהכי משחק לפי הכללים ויצא בסדר ופחות מתחכם עם החוק החדש.

האם יש כאן מישהו שלקוח שלהם ומרוצה מן השירות ? פינגים / שיתוף קבצים וכו' ?

אני שואל כי לי למשל ( ועוד המון אנשים שאני בטוח שזה רלוונטי ), המחיר שלהם לא פרימיום מבחינתי כי גם ככה מבחינת תשתית אני מוגבל ל-15 מגה לכן המחירים שלהם הגיוניים בקצבים הללו בהחלט ואפילו נמוכים ממה שאני משלם כרגע על בין לאומי ( שביעות רצון בינונית ).

מה אתם אומרים ? יש מישהו שעשה השוואה בין הספקיות (בזב"ל/HOT/טריפל C , ועוד כמה ספקיות שבטח שכחתי ) ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה סתם הולך עם הראש בקיר.

שיכתבו 0.01 כמה שבא להם, מה זה אכפת לך?

בפועל אני כבר מעל 5 שנים עם בינלאומי ובחודשים האחרונים בהוטנט. כמעט תמיד עם האינטרנט הכי מהיר שהיה בישראל. מעולם לא נתקלתי בבעיות איטיות שקשורות לספק, ובטח שלא ב "0.01". למי אכפת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברור שאני מודע לכך שאף פעם לא נתקלתי ב0.01 (אבל כן לפעמים נתקלתי באיטיות במשחקי , בעיקר בימים שהטורנט היה דלוק ).

פשוט שאלתי, כבר שבקצבים נמוכים כולם עולים מחיר דומה. ( הפרש זניח ).

האם טריפל C מתעלים על שאר הספקיות או שזה זה רק מספר יפה שמתבטא אך ורק על הנייר.

בכללי לא ברור למה אתה כ"כ מתעקש לבטל כל פיסת מידע שהחוק החדש היה אמור להביא שאני מניח שנקבע בכוונה טובה (גם עם המימוש הנוכחי בקנטים ולא בעל מחשבה מספיק מעמיקה מאחוריו, אני מסכים).

לא כזה בקיא בתחום אבל אולי לנתון של: נפח התעבורה שעומד לרשות ספק האינטרנט לחלק לנפח התעבורה שהספק מכר לכל לקוחתיו יחדיו יכול להיות משמעות מסויימת.

אבל שוב רק השערות סקרנות ועניין - אין לי שום ידע מיוחד בתחום רק תהיתי אם מישהו התנסה בספקיות הגדולות וחווה שיפור ב-CCC, לא לטעמך, אל תקרא את התגובות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם טריפל C מתעלים על שאר הספקיות

גם בבזק בינלאומי וגם בהוטנט אני קיבלתי מהירויות בפועל שהן 100% מהמוצהר, כך ש"להתעלות על שאר הספקיות" זה אומר לתת מעל המהירות המקסימלית שקיימת, ולכן התשובה לשאלה שלך היא - לא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

nico תשמע, אני אצלהם כבר הרבה זמן והם מספיק טובים בשבילי, בלי משחקי רשת רק וטורטים, אני מקבל את כל המהירות של החבילה שלי (12M). לחברה יש חבילות מהירות שונות והמחיר שלהם קבוע ללא שוק והתמיכה מצויינת.

יש את האתר כמהזה שמשווה מחירים, תבדוק שם מה הולך אבל רוב החברות עושות שוק מהמחיר. הכל תלוי מה הדרישה והמהירות שאתה צריך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החל ממחר חברות האינטרנט ישדרגו בחינם את מהירות החבילות הרשומה על דף נייר לא מחייב מ100Mbit/s ל100000Mbit/s.

בעקבות השדרוג בקרוב כולנו נוכל להינות ממהירויות חסרות תקדים, חסרות בסיס, וחסרות משמעות.

[ג'ינגל] אפס אחת, מייייייייייייייייייים.

מה זה משנה כשבשעות העומס לא תמיד אפשר לצפות חופשי בYOUTUBE.

ומתי נוכל לעזאזל לקבל UPLOAD בו נוכל לבצע פעולות בזמן סביר מבלי שניאלץ לוותר מראש על הרעיון?

לא רוצה הצהרות, רוצה מעשים.

אם המעשים לא קורים כנראה שצריך להצליף בחמור הסורר, או לשלוח אותו לבית המטבחיים ולהחליפו בזוג סוסים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ווייפר תודה, האמת רוב העניין הוא דווקא כן במשחקי .

כמו שמילפורד אמר והוא דיי צודק, בבזק אני אכן לא נתקל הרבה שאני לא מקבל את המהירות המקסימלית ( ממקור שאני יודע בוודאות שאמור להיות מסוגל לספק לי את המהירות המקסימלית ), אלה יותר מציק לי שבשעות מסוימות הפינגים גבוהים ויש ניתוקים/מעיפים אותך ממשחקי בעקבות פינג.

טוב, מניח שפשוט אנסה אותם למשך תקופה ואגלה בעצמי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איסתרא, אתה מדבר עם קווים עסקיים שהSLA שלהם שונה, וכל ההתנהלות מגוף המכירות ועד גוף התמיכה הוא אחר ופועל שונה.

אני מדבר על קווי תקשורת שספקיות האינטרנט רכשו מספקיות התשתית. אתה לא יכול לטעון שלו זה היה קו עסקי, ההתנהלות היתה שונה כי זה היה קו עסקי!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה בדיוק מה שהוא טען, שהתקלות שתיארת התאפשרו בגלל שמדובר בלקוח עסקי.

ככל שתהליך מסויים מתבצע פעמים רבות יותר, כך הוא נעשה יותר חסין-תקלות במהלך הזמן. נקודות כשל מזוהות, נוצרים כלים ושיטות למניעת תקלות נפוצות או זיהויין לאחר מעשה, וכו'.

חיבור או הגדרה מחדש של קווי בייתיים, זהו תהליך שמתבצע אלפי פעמים ביום במשך שנים. אין ספק שבוצעה במשך השנים התייעלות למניעת תקלות נפוצות במידת האפשר. לעומת זאת, חיבור ספקית לתשתית זו פעולה שמתבצעת לעיתים ממש רחוקות, נניח פעם בחצי שנה. בתהליך שמבוצע לעיתים כ"כ רחוקות אין דרך ודאית לחזות תקלות מראש ולמנוע אותן. למשל: מי שמבצע את הפעולה קרוב לוודאי שלא עשה אותה כבר זמן רב, ולכן קל יותר לשכוח שלב בתהליך. גם אין כדאיות ליצירת כלים אוטומטיים וחסיני תקלות לצורך הגדרת קווים כאלה, ורוב ההגדרות מן הסתם נעשות ידנית ו"בדרך הקשה", מה שמגדיל את הסיכוי לטעות. גם אם תנסה ליצור אוטומציה, היא לא באמת תהיה חסינת תקלות בלי שנבדקה שוב ושוב בסיטואציות שונות, ואין מספיק הזדמנויות "חיות" לבדיקה של כלי כזה. וכן הלאה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, וזו הנקודה שלי: אם ספק התשתית עשה טעות בקו עסקי שהולך לספק האינטרנט או שקיימת בו תקלה - הרי אתם מגיעים מספק התשתית לספק האינטרנט דרך קווים כאלו - מי אשם? ספק התשתית. אבל כל בדיקה שאתם יכולים לעשות תראה שהבעיה בספק האינטרנט! הרי פינגים והורדות משרת בדיקה אצל ספק התשתית יראו שאין שום בעיה אבל פינגים והורדות משרת בדיקה בספק יהיו איטיים.

מאחר שאי אפשר לבודד את המקור לאיטיות, אין יותר מידי משמעות להתחייבות הזו למהירות מינימלית. מקסימום מבטיחים לכם מהירות גבוהה יותר תמורת תשלום גבוה יותר ובמקרה שלא יכולים לספק את המהירות המינימלית הזו, ולא משנה מאיזו סיבה, מפצים אתכם מתוך התשלום הגבוה יותר ששילמתם. כמו ביטוח, רק כשאתם הלקוח היחיד של חברת הביטוח.

בקיצור, רעיון טיפשי. הספק שמכר לכם רוחב פס X מספק לעיתים קרובות מידי רוחב פס Y, נמוך יותר? יש עוד דגים בים ועוד ספקים בארץ. אומרים "שלום" ומחליפים חברה. התחייבתם? טוב, על טעויות משלמים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל במקרה כזה, לכל הלקוחות של אותו ספק תהיה אותה תקלה. ספק האינטרנט לא יוכל לשלוח אותם לספק התשתית בטענה שהבעיה שם, כי גם אם זה נכון, זו בעיה שהספק צריך לדאוג לפתור בעצמו מול התשתית, ולא הלקוחות הפרטיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. לא נכון. מה פתאום? נאמר שיש בעיה בקו תקשורת בין רדבק של לנטוויז'ן. רק הלקוחות שמחוברים לנטוויז'ן דרך אותו רדבק יסבלו מאיטיות. למעשה, סביר להניח שיש יותר מקישור אחד אל הספק מהרדבק הזה, אז יתכן שרק חלק מהלקוחות באותו רדבק יסבלו מאיטיות. לא בעיה שקל לאתר.

אתה מוזמן לעבור כאן על דיונים בנוגע לאיטיות בספק כזה או אחר. הרבה פעמים תראה שם אנשים שמתלוננים על איטיות בזמן מסויים ומולם אנשים אחרים שלהם באותו ספק לא היתה איטיות בכלל באותו הזמן. מה קורה כאן? יכול להיות, למשל, שהם מנותבים מהספק לאינטרנט בצורה אחרת ויכול להיות שהם מגיעים לספק האינטרנט מספק התשתית בצורה אחרת.

ב. נכון, כשספק האינטרנט מגיע למסקנה שיש בעיה על קו תקשורת שלו, זו האחריות שלו לטפל בבעיה מול ספק התשתית. אבל אתה לא יכול להאשים בבעיה את ספק האינטרנט! הרי מה שהוא לא יעשה כדי להבטיח את מהירות מינימלית לא ימנע תקלות בגוף אחר שאין לספק האינטרנט שום שליטה עליו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל על זה היה מדובר מלכתחילה: הטענה היתה שברגע שהלקוח בודק מול שרתי התשתית ואין איטיות, הרי שהמקום הנכון לבוא אליו בטענות הוא ספק האינטרנט, והם לא יכולים להתנער ממנו ולשלוח אותו לתשתית. גם אם תסכים במאת האחוזים שהבעיה היא באשמת התשתית, כל עוד זה בתחום שבו "הלקוח" זה ספקית האינטרנט ולא הלקוח הפרטי הסופי, הרי שהספקית צריכה לפתור את זה מול התשתית בעצמה. ללקוח הפרטי לא אכפת מה הסיבה לתקלה, אלא למי הוא צריך לפנות, וכאן התשובה היא בבירור ספקית האינטרנט.

משל למה הדבר דומה: אם יש תקלה מקומית של חברת החשמל שגרמה לבעיות חשמל בחוות השרתים של הספקית, ולכן לבעיות חיבור מסוג כלשהו, הלקוח הסופי לא צריך לפנות לחברת החשמל - למרות שגם הוא לקוח שלה - כי בחיבור בינו לחברת החשמל אין בעיות, ואילו בחיבור שלו לספקית יש בעיה, וגם אם זה באשמת חברת חשמל, זה לא עניינו. הכתובת שלו בנוגע לבעיה נשארת הספקית. כנ"ל אם יש תקלה בציוד של הספקית שהיא באשמת יצרנית הציוד (נגיד סיסקו), הספקית לא יכולה להתנער ולטעון ללקוח שזה לא באשמתה. מבחינת הלקוח, הבעיה בספקית והיא זו שצריכה לפתור לו אותה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...