ריכוז כל המידע לגבי מעבדי AMD (מעודכן ל 2014) - עמוד 2 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ריכוז כל המידע לגבי מעבדי AMD (מעודכן ל 2014)


smalul

Recommended Posts

זאת הסיבה שפירסמתי את זה - גם אני רציתי לדעת בדיוק מה קורה בתחום של אבל לא הצלחתי למצוא את כל המידע בצורה מרוכזת או אפילו בצורה לא מרוכזת באתר אחד (גם לא באתר של AMD). הייתה כאן הרבה עבודה עם הרבה מידע, שחלקו היה לא ברור וחלקו - סותר, אבל אני מקווה שהצלחתי לתמצת את הנושא. אחרי שפירסמתי את הסיכום לגבי המעבדים, החלטתי שעדיף להוסיף לו גם את נושא ערכות השבבים של , שכמעט ולא זוכה לחשיפה פה בארץ, בניגוד לערכות השבבים של (רוב האנשים בוודאי שמעו על ערכות השבבים H81, B85 או Z87, אבל כמה באמת שמעו על ערכות השבבים 990X או A78?).

עכשו רק נשאר שימכרו את המעבדים והלוחות במחיר הוגן, כך שהם יוכלו להוות תחרות למוצרים של , בתקווה שזה יוזיל את המחירים לכולנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם נסתכל על הסוקטים וערכות השבבים של , נראה כי עבור מעבדי ה APU, הסוקט הנוכחי הוא +FM2, שהוא כנראה מסוף 2013/תחילת 2014 (אני מניח שהוא יצא קצת לפני מעבדי ה Kaveri, שהוכרזו רשמית ב 14 בינואר 2014). לצערי לא מצאתי תאריכי שחרור לערכות השבבים מסוג FCH, אבל אני משער שערכת השבבים החדשה ביותר היא מ 2013 לפחות. כלומר כל מה שקשור ל APU הוא דיי חדש. לעומת זאת, אם נבדוק עבור המעבדים שאינם APU, נראה כי הסוקט הנוכחי הוא +AM3, וערכת השבבים החדשה ביותר עבורם היא ה 9-Series, שניהם מ 2011. כלומר הטכנולוגייה שלהם היא לפחות בת שנתיים-שלוש. זה אומר אחד משני דברים לדעתי:

1. מתכוונת לשחרר בקרוב ערכות שבבים או/ו סוקטים חדשים למעבדים שאינם .

2. מתכוונת להתמקד במעבדי ה לזנוח את רוב המעבדים האחרים.

חיפוש באינטרנט אחר "AMD roadmap" מעלה את 2 התמונות הבאות:

1. זאת כנראה מפת הדרכים הרשמית של AMD:

AMDRoadmap-Desktop.jpg

2. מפת דרכים, שאני לא בטוח כמה היא רשמית:

Rg9fKas.png

נראה כי מפת הדרכים הזו פורסמה לראשונה כאן.

ממפות דרכים אלו נראה לי כי AMD אכן מתכוונת להתמקד במעבדי ה ולא לפתח יותר מעבדים לסוקט +AM3 (או לפתח לו סוקט מחליף), ובהתאמה - גם לא ערכות שבבים עבורם. אני לא יודע אם זה אומר שמעבדי ה FX שנראה השנה יהיו האחרונים או שאולי תהיה גירסה שלהם בתור מעבדי (זה לא נרמז בשום מקום אלא ניחוש שלי בלבד - נכון להיום מעבדי APU בעלי סיומת K הם בעלי מכפלה פתוחה, כלומר אפשר לומר שכבר קיימת גירסה כלשהי של מעבדי FX שהיא גם מעבד APU).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון להיום, יש את מעבד ה-FX8350 ומעבדי ה-FX-9000 ה-"מתומנים" שיכולים להציע באי אלו ביצועים טובים, ובמחיר טוב גם בחו"ל. החסרון העיקרי במקרה הזה יהיה צריכת חשמל כפולה עד משולשת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

שלאה לי, האם טכנולוגיית Mantle איכשהו מעדיפה מעבד כלשהו של מול אינטל? מבחינת תחרותיות המחירים מול ביצועים? אולי מעבד שבנוי לOC עם קירור טוב (450 ככה)?

אם כבר בנושא , האם Crossfire היא דרך cost effective טובה לביצועים משופרים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שנים מאוחר יותר...

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...