כפייה חילונית, האין דבר כזה? - עמוד 19 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

כפייה חילונית, האין דבר כזה?


DXM

Recommended Posts

  • תגובות 419
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אם חילונים יכולים להתפשר ולקבל את החוקים והרצונות הדתיים שפוגעים בהם, למה הדתיים לא יכולים להתפשר ולקבל את החוקים והרצונות של החילונים?

אף אחד לא יכול לענות על זה תכלס, כי כל מה שהדתיים רוצים זה יהיה רק רצונם. נקודה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שאני אשלם את המיסים שיממנו אותם

המילה של אתה ממן אותם היא בעייתית מאוד. שכן 'אברך' חרדי 'מקבל' על כ 200 שעות לימוד בחודש 430 שקל בלבד!(לאחר התערבות הבית היהודי. לפני כן הסכות היה278 ש"ח לחודש!) מי שיאמר לך אחרת פשוט לא יודע על מה הוא מדבר.

סכום זה הוא פחות מהסכום אותו הם נדרשים לשלם לספורט ותרבות. ארועים שנוגדים את רוחם והשקפתם.

בחישוב קל מתברר שאם הם לא ישלמו לספורט ותרבות כלום ויעבירו את הכספים הללו לאברכים שלהם, יקבלו האברכים יותר ממה שהם מקבלים מ'המדינה' בעוד שמוסדות הספורט יפסידו סכומים שקיבלו מהחרדים.

פשוט מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המילה של אתה ממן אותם היא בעייתית מאוד. שכן 'אברך' חרדי 'מקבל' על כ 200 שעות לימוד בחודש 430 שקל בלבד!(לאחר התערבות הבית היהודי. לפני כן הסכות היה278 ש"ח לחודש!) מי שיאמר לך אחרת פשוט לא יודע על מה הוא מדבר.

סכום זה הוא פחות מהסכום אותו הם נדרשים לשלם לספורט ותרבות. ארועים שנוגדים את רוחם והשקפתם.

בחישוב קל מתברר שאם הם לא ישלמו לספורט ותרבות כלום ויעבירו את הכספים הללו לאברכים שלהם, יקבלו האברכים יותר ממה שהם מקבלים מ'המדינה' בעוד שמוסדות הספורט יפסידו סכומים שקיבלו מהחרדים.

פשוט מאוד.

http://www.haaretz.co.il/misc/1.1538550

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טל אתה מגיב באמוציות, כן נכון הדיון הוא ארוך. אבל הנקודה היא שזה שמשהו לא פוגע בך לא אומר שזה לא פוגע באחר. במקרה זה הפרדת דת ומדינה היא פגיעה בדתיים ועד שלא יבינו את זה... החילונים והדתיים לא יוכלו לחיות זה עם זה בשלום. בכל מקרה לדעתי אין צורך בהחמרת הכפייה הדתית, אך מאידך הכפייה הקיימת אינה נוראית ובהחלט נסבלת סתם לפי דעתי אנשים בעלי אינטרסים נגועים מנסים לנפח אותה מעבר לכל פרופורציה. יש צורך בשימור הסטטוס הקוו. אין צורך לומר שקיימת כפיה דתית, על זה כולם מסכימים (אפילו הדוסים). אי ההסכמה על האם הכפיה היא מוגזמת או בכלל שצריך שתיהיה קיימת (אני טוען שאינה מוגזמת וכן נדרשת). ומרבית מה שכתבת זה שטויות... אתה מוזמן לקרוא את מה שנכתב פה ותקבל לכך הסבר.

שניה, בוא ניקח לדוגמה את נושא התחבורה הציבורית:

אני חילוני, אין לי ואני גר רחוק מסבתא שלי ומחברים שלי, אני רוצה לנסוע אליהם בשבת. אני יכול?

ועזוב חברים, אני נשוי ויש לי שני ילדים, אבל אין לי , הוא בדיוק במוסך, ואני רוצה לעשות איתם טיול לצפון (ואני גר במרכז), אני יכול?

עכשיו, אתה אומר למעשה שההקרבה הזאת שלי, שאת היום החופשי היחיד שיש לי בשבוע אני חייב להעביר באיזור הבית אם אין לי פרטי, היא הקרבה לגיטימית יותר מאשר שתהיה בשבת, שהחרדים לא יסעו בה כי הם לא נוסעים בשבת בכלל. כי למעשה לפי ההלכה שלהם בתכלס יהיה אסור להם לנסוע בתחבורה הזו גם ביום חול? אתה באמת רואה בזה יותר הגיון????

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לטל:

ראשית אתה מתעלם מהעובדה שאין חוק שאוסר על תחבורה ציבורית בשבת (אה איזה קטע, בבקשה אתה מוזמן לעבור על החוקים במדינת ותגלה שהוא לא קיים). באופן כללי הסיבה לאיסור נסיעת תחבורה ציבורית בשבת נובע משילובם של שני גורמים, חוק שעות עבודה ומנוחה והאיסור ההלכתי על נהיגה בשבת:

חוק שעות עבודה ומנוחה מגדיר כי כל אחד זכאי ל36 שעות רצופות של מנוחה אחת לשבוע (בסייגים מסוימים ניתן להתעלם מהם, והם קבועים בחוק אין צורך להטפל לזוטות). כל יהודי מקבל אותם בשבת, ערבי מוסלמי בשישי, ונוצרי ביום ראשון (כמו כן מי שאינו אחד מאלה רשאי לדרוש אותם בהתאם לדתו). בשילוב העובדה כי ההלכה היהודית אוסרת על נסיעה בשבת, הוחלט כי ימי החופש של נהגי התחבורה הציבורית יהיו בשבת.

למצב זה מספר יתרונות:

א. קיום חוק שעות עבודה ומנוחה.

ב. יצירת סטטוס קוו בענייני הדת, רוצה לומר כפייה? תאמר. סה"כ חלק מסטטוס קוו.

ג. מאפשר לאדם דתי לעבוד במדינה מבלי להרגיש שהוא אכן פוגע באדם (אתה יכול לראות את זה כפועל יוצא של סעיף ב').

זאת ועוד, ה"תחבורה הציבורית" הפרטית (כלומר שאינה במימון המדינה), להלן מוניות, עובדת במלוא המרץ בשבת. ניתן להזמין מונית ישירות הביתה (אויביי תצטרך לשלם קצת כסף...) או להשתמש במוניות שירות שעלותן כמעט שזהה לזו של תחבורה רגילה. נוסף על כך, אולי העובדה כי לישובי אין תחבורה ציבורית בין אם מדובר בשבת או לאו (סליחה אגד יש קו ב6 בבוקר...), מקלה עליי לקבל את העניין.. אבל זה לא משנה את העובדה כי טענתך מוטעת מיסודה (איסור על נסיעה בתחבורה ציבורית). יותר מזה בחיפה ובאילת תחבורה פועלת בשבת כמו גם בישובים שאינם יהודים.

מה שאני רוצה לומר זה שכרגע, ניסית לשחק על הפתוס (תחפש בגוגל על עניין פתוס ברטוריקה). רשמת שאינך מסוגל לנסוע עם המשפחה והילדים, כאילו תראו זה פוגע בזמן איכות שלי עם משפחתי שהוא נושא חשוב מאוד. כלומר יש פה ניסיון לנפח את נושא כפיית הדת (אם כי קיימות אופציות אחרות). בתאכלס כפייה דתית במדינת קיימת אך במשורה ותמיד ניתן ל"עקוף" אותה( והרי עם מומחה מספר אחד בעולם לקומבינות.) המצב הזה מאפשר שני יתרונות שנוטים לשכוח אותם מרוב אמוציות (פתוס):

א. שמירה על צביון יהודי של מדינת , אם אני לא תוהה התנגדות לצביון זה היא אפילו בגדר בגידה במדינה.

ב. מאפשר לאדם הדתי להרגיש טוב עם עצמו, מבלי לבצע כפייה מוחלטת בשם הצביון על הציבור החילוני או זה שאינו יהודי.

ליאניק:

ודאי שהדתיים מתפשרים איתך, רק שאתה מקבל את כל מיני עניינים כמובן מאליו. אתן דוגמא: איסור נסיעה בשבת קיים? אתה יכול לאכול דברים שאינם כשרים? אפשר להתלבש איך שרוצים? מבחינת אדם דתי זו התפשרות, אגב גם מבחינתי. הטענה כי אין התפשרות מהצד הדתי מצוצה מהאצבע, ופשוט מראה עד כמה אנשים שנתנו להם יד ו4 אצבעות רוצים גם את האצבע העשירית. די חאלס תבינו שהתפשרות כבר נעשתה, והיא בעיקר לטובת החילונים.

מצאו נוסחה שעובדת, בוא לא נבדוק אחת אחרת, הרי כבר נאמר סוס מנצח לא מחליפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שכן 'אברך' חרדי 'מקבל' על כ 200 שעות לימוד בחודש 430 שקל בלבד!

'סטודנט' שלומד לתואר אקדמי לומד 72 שעות בכיתה + אינסוף שעות בבית בחודש, ומשלם מהכיס שלו 6-10K בסמסטר

תרבות. ארועים שנוגדים את רוחם והשקפתם.

לחתימה

עכשו נהיה מציאותיים, הכסף לאירועי ספורט ותרבות נלקח מכל אזרחי כשהחלק של הכסף הזה שמגיע מהחרדים, הוא החלק של החרדים מהאוכלוסיה. גם זכותו של אזרח חרדי להשתתף באותם אירועי תרבות שווה לזו של אזרח מיתר האוכלוסיה

החילונים לא מקדישים את החיים שלהם ללימוד בישיבה. אינ לא יכול לטעון שלחילוני אסור ללכת לישיבה, אבל במקום זאת אני כן יכול לטעון שמי שחזר בתשובה והפך לאברך אינו יכול להיחשב כחילוני, לכן בכל מקרה לא קיים דבר כזה חילוני שהוא אברך

אז מי נהנה מכספים ומי לא ?

גילוי נאות : בדיון קודם בפורום, שהיה בגדול בהקשר של מעמדות כלכליים וללא קשר לדת, הבאתי את הדעה שלי שאני נגד מימון אירועי תרבות מכספי מיסים. הסיבה לזה דווקא מתלכדת אם מה שאתה אומר : כל אחד מעדיף את אירועי התרבות שלו, זה לא נראה לי הגיוני שאירועים מסוימים יקבלו מימון ותמיכה מהמדינה ואחרים לא. תנו לאנשים לממן במחיר מלא את מה שהם רוצים ולא מבחר אירועים שבכלל לא מעניין אותם דרך המיסים

אני חושב שגם אתה לא היית מתנגד למהלך כזה, אבל אם אתה רוצה להשוות אותו לקצבאות חרדים אז בבקשה : גם אותם אני לא רוצה לממן

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פשוט מגוחך

אברך לא מקבל מהמדינה סכומים קרובים לאלו.

הכתבה מגמתית מעוותת ומציגה תמונה לא אמיתית.

איני איש משרד ממשלתי וודאי שלא אברך לכן אכתוב בקצרה התייחסות לחלק מהדברים בהם אני בקי.

החלקים אליהם לא התייחסתי אין כוונתי לומר שהם נכונים אלא שאיני מתמצא כמו שצריך.

הממשלה מממנת למשפחה חרדית בת עשרה ילדים, שבה הגבר אברך כולל והאשה אינה עובדת, סל הנחות והטבות בשווי של כ-10,000 שקל נטו. למשפחה חרדית שכיחה, שלה שישה ילדים והאשה בה אינה עובדת, מממנת המדינה הטבות בשווי 6,500 שקל

בראש ובראשונה הממוצע למשפחה חרדית הוא שישה ילדים כפי שמצויין באותיות הקטנות.

כמו כן כשבעים ושבעה אחוז מהנשים עובדות כך שלומר משפחה חרדית ממוצעת. זו בדיחה.

650משרד הדתות מממן כל אברך כולל חרדי בסכום של כ-650 שקל

פשוט לא נכון. התקציב הרשמי עומד על כ 280 ש"ח והבית היהודי הוסיפו עד לסוף השנה עוד 170 ש"ח.

9,000 מאברכי הכוללים מקבלים מהמשרד גם קצבת הבטחת הכנסה של אלף שקל לחודש ובלבד שאשתו לא תעבוד. עוד שני תנאים לקבלת הקצבה: שלאברך לא יהיה כלי רכב ושתהיה לו רק דירה אחת.

הבטחת הכנסה הוא: שני בני זוג שאינם עובדים יש להם שלושה ילדים לפחות ואין להם כלי רכב מקבלים 1000 ש"ח למחיה. וזה לא קשור לאברך אלא היה תקופה שזה כלל גם אברכים בפועל החוק שונה וכהיום אברכים אינם מקבלים אבטחת הכנסה.

מלבד שכאמור רוב הנשים החרדיות עובדות,ולכן גם בשעתו דובר על כחמישה אחוזים מכלל האברכים שהיו זכאים לזה בגלל קריטריונים אחרים.

שני הקריטריונים הקובעים להנחה בארנונה הם מספר הנפשות במשפחה והכנסה לנפש

שוב נזכיר שההנחה היא למשפחות מעוטות יכולת בלי שום קשר לציבור או הדת אליה משתייכים.

.

על פי הקריטריונים להנחה, משפחה שמרוויחה עד 700 שקל לנפש ..כך שכמעט כל משפחת אברך חרדי שתהיה מעוניינת בהנחה המרבית, תקבל אותה

שטויות במיץ. ההכנסה בציבור החרדי עומדת על כ5800-6000 למשפחה. המשמעות שגם משפחה עם שישה ילדים לא תעמוד במדרגת השכר של 700 לנפש.

בפועל ההנחה אותם הם יקבלו עומדת על 470 ש"ח בלבד כמדרגה כפולה של 1400 לנפש.

כנ"ל המימון לגנים והבתי ספר. ששם אחוז המקבלים נמוך משמעותית שכן צרין להגיע ל580 שקל לנפש.

בגילאי בית הספר היסודי מקבלים הילדים החרדים, תמורת אותו סכום (80-100 דולר, עלות של שלוש-ארבע שעות חוג במגזר החילוני), יום לימודים ארוך. ממילא חוסכות המשפחות מאות שקלים לחודש עבור הפעלה בשעות אחר הצהריים.

על היום הארוך הזה הן משלמות מכיסם 500 שקל לילד לחודש (!) ללא כל סיבסוד.

הדרך המועדפת על ראשי הישיבות היא הכרה בתלמידים כילדים בסיכון חלקם של החרדים בתקציב הילדים בסיכון גדול פי כמה מחלקם באוכלוסייה.
.

אכן אחוז הנערים המדרדרים לפשע קטן פי עשרים מאשר בכלל הציבור!

אברך כולל שתורתו אומנותו משלם עבור ביטוח וביטוח לאומי גם יחד 78 שקל בלבד לחודש - 26 שקל לביטוח לאומי ו-52 לביטוח בריאות

פשוט לא נכון !אברך משלם כמו אדם גיל סכום מלא של 244 ש"ח לחודש.

קצבת הילדים. משפחה חרדית שכיחה, שלה שישה ילדים, תקבל קרוב ל-2,400 שקל לחודש

פשוט שטויות!!

קצבאות ילדים הם 140 ש"ח לילד לחודש.וכהיום אין הבדל בין הילד הראשון והעשירי.

היינו 840 ש"ח זאת מלבד העובדה שאין קשר לזהותו של האבא ומהו עיסוקו. ודאי לא קשור לאברכים

מהפכה של ממש יכניסו באיכות החיים של האברכים החרדים הדירות להשכרה. עבור דירה כזאת תשלם משפחה מרובת ילדים שמקבלת קצבת הבטחת הכנסה ממשרד הדתות סכום סמלי של פחות ממאה שקל.

הפרויקט לא ייצא מעולם לפועל. חד וחלק.

סיכום: הכתבה שהבאת אינה עניינית שקרית בהחלט ומעוות במגמתיות את הנתונים

אגב הידע שלי נובע מבירורים מעמיקים בנושא זה ובנושאים נוספים הקשורים לדתיים כחלק מיוזמת צו פיוס.

המנסה לגשר בין חלקי העם.

- - - תגובה אוחדה: - - -

עכשו נהיה מציאותיים, הכסף לאירועי ספורט ותרבות נלקח מכל אזרחי כשהחלק של הכסף הזה שמגיע מהחרדים, הוא החלק של החרדים מהאוכלוסיה. גם זכותו של אזרח חרדי להשתתף באותם אירועי תרבות שווה לזו של אזרח מיתר האוכלוסיה

החילונים לא מקדישים את החיים שלהם ללימוד בישיבה. אינ לא יכול לטעון שלחילוני אסור ללכת לישיבה, אבל במקום זאת אני כן יכול לטעון שמי שחזר בתשובה והפך לאברך אינו יכול להיחשב כחילוני, לכן בכל מקרה לא קיים דבר כזה חילוני שהוא אברך

אל תסתבך.

כל אחד יכול להנות מכל אחד מהדברים אתה מהכולל הם מהספורט.

אתה בוחר שלא לעשות זאת וכך גם הם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה מתחכם.

גם חרדי אינו מוגדר ככזה אם הוא משתתף במשחק כדורגל בשבת.

זה כמו לומר שנהג לא יכול ללכת ברגל כי ברגע שהוא יילך ברגל הוא לא יהיה נהג.

כאמור כל אחד מכם יכול 'להינות' ממה שהוא בוחר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

DXM

העובדה היא שבגלל החרדים אין תחבורה בשבת. אתה אומר שבגלל שזה לא מחוקק אז זו לא כפיה דתית?

אגב, לפני כמה חודשים פקחים של עריית אשדוד עברו ביום שבת באיזה מרכז קניות כלשהו וחילקו שם דוחות על ימין ועל שמאל לכל עסק שהיה פתוח. איך אתה מגדיר את זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לטל:

עברה על חוק שעות עבודה ומנוחה? שהוא חוק סוציאלי (לא סוציאליסטי) ברובו.

למה נראה לך שבית עסק המעביד עובדים יהיה פתוח כל השבוע? למה זה לגיטימי שאתה תקבל יום חופש בשבת והבן של השכן שעובד בתור מוכר בחנות בקניון יעבוד אז? הטענה המטופשת של זכותו לבחור אם לעבוד בשבת או לא שקולה לכל אפליה פסולה על בסיס דת, אי אפשר לצפות מאדם דתי שיעבוד בשבת. ניקח מצב תאורטי (קיים) כלשהו בו מוצגת המשרה הבאה כלשונה: דרוש מזכיר/ה הכולל עבודה בשבת: נניח ואדם דתי מתאים לעבודה כזו, אך הוא אינו יכול לעבוד בה עקב הדרישה לעבודה בשבת. כלומר הוא נפסל עקב היותו אדם דתי. כל ניסיון להראות זאת כאדם לא מתאים למשרה הוא פשוט או שנאה כלפי אדם דתי, או אי הבנה מוחלטת של מה זה אומר דת, בד"כ האופציה השניה, וזה מה שאני מנסה לטעון פה כבר 28 עמודים.

יחד עם זאת הבין המחוקק כי מדינת לא תשבות ממעש במהלך השבת. לכן במקרים מסויימים מתיר המחוקק לאפשר עבודה בשבת, הדבר ניתן במשורה ורק לאחר הוכחה כי יש צורך בכך או כי החליט השר כי התרומה הכלכלית גבוהה מאוד או סיבה אחרת. הדוגמא הפשוטה ביותר היא כוחות הביטחון, אלה נאלצים לעבוד כיוון שהפושעים או אויבנו אינם נחים, לזה כמובן אפשר לומר כי אפילו הרבנים מסכימים כי פיקוח נפש דוחה שבת. אבל מה בדבר מקרים קצת יותר מסובכים?

בוא ניקח מפעל המייצר מוצר כלשהו, המפעל אינו מסוגל לעמוד בביקושים ללא עבודה בשבת והשקעה בפס יצור נוסף אינה אפשרית. יכול להחליט כבוד השר כי למפעל זה תרומה גבוהה למשק, למשל יצור מקומות עבודה, הכנסות ממסים וכו'. אזי ניתן לעסיק אדם בשבת. ברור כעת כי פועל אינו יכול להיות יהודי דתי. אז ראשית הוא מכריח תשלום גבוהה יותר (150-200% אם איני טועה) עבור כל שעת עבודה, שנית הוא מכריח לוודא כי אכן לא מתבצעת אפליה במפעל ובאופן כללי לא מונעים מאדם לעבוד במפעל עקב אמונותיו. בנוסף הוא יכול להחליט למשל שרק חלק היצור עובד וכל השאר בחופש.

ניקח כעת דוגמא מסובכת עוד יותר, עבודת מלצרים בשבת. כאמור גם פה הדרישה לעבודה בשבת היא הלכה למעשה אי יכולת העסקה של אדם דתי. אבל ברור כי העסק ירוויח כאשר לאנשים אחרים יהיה מתי לבוא לסעוד, למשל בשבת. לכן החליט המחוקק להוציא מן הכלל עסקים כמו אלו. יחד עם זאת על בעל המסעדה למשל לשקול האם עבודה בשבת שוות ערך ואף יותר מקהל לקוחות פוטנציאלי.

מה שאני בא להגיד פה, שברור איפה כי קיימים סממנים דתיים לחוק שעות עבודה ומנוחה. אך דרישות מסויימות שקולות לאפליה כנגד עובד בשל אמונותיו. על אף זאת יש מצבים שבהם ניתן להחריג מקרים מסויימים. אך במקרים אלו יש להבין כי פרט אינו מעיד על הכלל. סך הכל הסממנים הדתיים מותאמים לחוק ולא החוק לסממנים הדתיים פשוט מייצרים מצב של שתי ציפורים במכה אחת.

זהו מצב של פשרה, מצד אחד מאפשרים להמשיך לפעול בשבת ולא משתקים את המשק לחלוטין, אך בו בזמן גם מנסים שלא לפגוע בדתיים או לייצר אפליה כלפיי אדם מאמין. כל נסיון להראות את המצב כפגיעה בזכות מעסיק חילוני, או חילוני, היא לחלוטין שקולה או לגזענות או לחוסר הבנה במהות של דת. שזה אגב מהותו של הדיון. מה שאנשים מסויימים פה מנסים להראות שלא קיים לחלוטין.

טל איני רוצה להכנס למעלות הסוציאלית (שאינן דתיות) הקיימות לחוק שעות עבודה ומנוחה, שכן הן אינן נושא הדיון.

אבקש שלא להשוות את המצב לאירופה (גם בדוגמא הזאת לא תצאו טוב, אבל פשוט חבל, זה יציאה מנושא הדיון), שכן זו מדינת היהודים ובטח שאין לנו שום רצון להדמות לאירופה בעניין דת... (יסלחו לי חבריי האולטרא חילוניים שמקדשים כל מה שקורה באירופה).

בעניין אחר, אני חושב שאנשים פה קיבלו חינוך של "אני ואפסי עוד". כל הזמן שואלים למה ש"אני אדפק", למה ש"אממן משהו שאינו שלי". ברור כי ברוח השנים האחרונות בהם האינדיוידואל הוא במרכז אני יכול להבין זאת. אבל מחשבה אנוכית שכזו דינה כלייה ש החברה. נכון אי אפשר שהחברה לא תתן לאינדיוידואל במה, אבל באמת חברים יש גבול. כן מסטר בינארי אתה תממן גם אירועים שאתה לא משתתף בהם, כמו שתממן כביש שאינך נוסע בו או לימודים חינם גם אם אינך תלמיד או אם יש לך ילדים. המחשבה הזו שלך היא מחשבה ניאוליברלית, אומר אפילו פוסט-ליברלית. שום מדינה בעולם קפיטליסטית וליברלית ככל שתיהיה לא יכולה לתת יד לעניין שבו כל אחד יממן את מה שנוח לו. היא פשוט תשמיד את עצמה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. הרבה מעסיקים כמו מקומות בילוי מחפשים עובדים שיכולים לעבוד בשבת, הרבה מעסיקים אחרים כמו בערך כל תחום של משרדים (חברות תוכנה, הנדסה, ביטוח וכו וכו) יודעים שרוב העובדים (סטטיסטית) יקחו את השבת בתור יום חופש, ואם כבר אז כבר - יעדיפו לתת את השבת בתור יום החופש של כל עובדי החברה כדי לסגור את בית העסק באותו יום (ולחסוך הוצאות תפעול כמו חשמל, , נקיון וכדומה שך יום בשבוע)

כלומר יש עבודות אם העדפה גם לעובדים שיעבדו בשבת וגם לעובדים שינוחו בשבת - לא פקטור

2. הבקשה לעבוד בשבת יכולה לבוא דווקא מצד העובד. ולא בגלל שהוא רוצה 200% משכורת, נניח שהמשכורת היתה אחידה לכל יום בשבוע. פשוט מתאים לו לקחת את יום החופש שלו ביום חמישי כי עיסוק פנאי כלשהוא שלו תלוי בעבודה של עסק אחר שסגור בשבת, או כי חברים שלו יוצאים מהצבא בחמישי, או מכל סיבה אחרת. בגלל החוק הנל, הוא יקבל מהמעסיק תשובה : "אסור לי". למה נראה לך שהמצב הזה טוב למישהוא ?

3. ולמה יש עבודות שבהן יש אפליה לא סתם כנגד מגזרים, אלא אפליה מוחלטת כנגד כל מי שאינו שומר מצוות וכנגד נשים ? ולמדינה אין בעה אם זה ? יודע לאיזה תעשייה אני מתכוון ? ייצור יין

ובכן ?

אגב לידיעתך, יש רבנים בתוך הצבא שלא ממש מכירים ב "פיקוח נפש דוחה שבת". מכון צומת פיתח "טוש שבת" במיוחד בשביל הצבא - לפעילות מבצעית, טוש שהדיו שלו נמחק אחריי תקופה קצרה, כדיי להקטין את חומרת חילול השבת כשכותבים בו בשבת (והטוש מיועד לשימוש אך ורק בפעילות מבצעית בחירום)

הם אמיתיים ? שמישהוא יצטרך לדאוג בזמן מלחמה לזה שסימון על מפה נמחק בגלל שעשו אותו בשבת אם טוש שמוחק את עצמו ???? או שהרבנות הצבאית וצומת הם פשוט עוד דרך לתת משרות ממומנות מהמיסים לאנשים שאין להם את הפוטנציאל לעבוד בעבודה יצרנית ?

ונחזור לאירופה. אירופה לא תמיד היתה מה שהיא היום. לפניי כמה מאות שנים היא היתה נוצרית אורתודוקסית. היא התקדמה, ונראה שהנוצרים לא יותר מידי נפגעו מזה. מה כל כך מפחיד אותך בכךך שגם מדינת היהודים תתקדם ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...