karpazi0 פורסם 2013 בדצמבר 28 Share פורסם 2013 בדצמבר 28 קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
TheReaper פורסם 2013 בדצמבר 28 Share פורסם 2013 בדצמבר 28 וואלה מה ששלהם שלהם, לא צריך שאני אעשה את זה גם. אני לא מאמין שהמשפט הזה יצא לך מפה (מקלדת)אתה בוודאות טרול ואין שום סיכוי שאתה אדם אמיתי קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
y_a_n_i_k פורסם 2013 בדצמבר 28 Share פורסם 2013 בדצמבר 28 לחגוג גלסנוסט? לאכול בורשט? וואלה מה ששלהם שלהם, לא צריך שאני אעשה את זה גם. רוסים באים בחבורות זה דבר ידוע. זה חוסר התערות (ויש מילה כזו...) בולט. מה נתנו להם בתמורה? את הזכות לעלות ארצה, לא מספיק? בכל גליי העליות התקיימה מדיניות של כור היתוך רק בעליה הרוסית הדבר לא היה, מרבית הרוסים שלא מכירים ביהדותם מספקים גם סיבות טובות לכך. אתה לא יכול לחגוג את הנוביגוד, או את האלויין ולצפות שיכירו ביהדות שלך. להתערות בחברה,זה להפסיק עם המנהגים הישנים שהיו נהוגים ברוסיה או בכל חור אחר, ולהתחיל לחגוג לפי הנהוג בישראל. כל גלי העלייה הפסיקו עם המנהגים המטופשים הללו, רק באלו של העלייה הרוסית להכיר? אני רוצה לראות יהודי מזרחי שחושב שלחגוג את האיד-אל-פיטר זה הגיוני...פפחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחמימונה זה חג לפי ההלכה תגיד לי? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DXM פורסם 2013 בדצמבר 28 מחבר Share פורסם 2013 בדצמבר 28 תגיד אתה משווה מימונה לנוביגוד, להלוואין? זו סתם דרך של יהדות אפריקה לציין את החג השני של פסח, שזה אגב כן חג של ההלכה יא חתיכת בור. צפיתי שיעלו את זה, רציתי לתת לכם להנות מהספק, מן הסתם נתתי יותר מדי קרדיט. זה כמו להגיד שהנוסח האשכנזי הוא לא לפי ההלכה כי יש גם נוסח ספרדי או תימני, לך תלמד יהדות לפני שאתה מעז להגיד דבר שכזה.ואיך לעזאזל אתה מעז לעשות השוואה בין חגים יהודיים מסורתיים של קהילה לבין חג של נוצרים שחלחל לתוך היהדות, זו בדיוק ההוכחה בדבר התבוללות. תמצית של טענה אחת שלי שעלתה במשפט אחד, תודה על השירות הנהדר... קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
rroonnii פורסם 2013 בדצמבר 28 Share פורסם 2013 בדצמבר 28 זה לא הלכה (אם לא חגגתי לא עברתי על הלכה כלשהי) אלא מנהג (בעיקר מרוקו) . קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DXM פורסם 2013 בדצמבר 28 מחבר Share פורסם 2013 בדצמבר 28 הכוונה הייתה שחג שני של פסח הוא הלכה ומימונה זו דרך אחת לחגוג אותו... (אם לא התכוונת אליי אז סתם יצאתי אהבל) קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
rroonnii פורסם 2013 בדצמבר 28 Share פורסם 2013 בדצמבר 28 זה לא בדיוק מובן מדברייך הראשונים. בכל אופן נוהגים אותו בצאת החג השני (מאמין שאתה יודע).הודעה שאין בה ציטוט .מכוונת למגיב מעליי . קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ariebel פורסם 2013 בדצמבר 28 Share פורסם 2013 בדצמבר 28 אז סתם יצאתי אהבל הו! סוף סוף אמרת משהו נכון ועם טעם(רק תחיל אותם על כל השטויות שרשמת בדיון הזה ובכלל יהיה מעולה ). ואגב, אל תסביר לי מה המשמעות של מילה מסויימת, כשהראתי לך שאין מילה כזאת!! כמה מפגר אפשר להיות? ג'יזס קרייסט! קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
geniaXP פורסם 2013 בדצמבר 29 Share פורסם 2013 בדצמבר 29 תגיד אתה משווה מימונה לנוביגוד, להלוואין? זו סתם דרך של יהדות אפריקה לציין את החג השני של פסח, שזה אגב כן חג של ההלכה יא חתיכת בור. צפיתי שיעלו את זה, רציתי לתת לכם להנות מהספק, מן הסתם נתתי יותר מדי קרדיט. זה כמו להגיד שהנוסח האשכנזי הוא לא לפי ההלכה כי יש גם נוסח ספרדי או תימני, לך תלמד יהדות לפני שאתה מעז להגיד דבר שכזה.ואיך לעזאזל אתה מעז לעשות השוואה בין חגים יהודיים מסורתיים של קהילה לבין חג של נוצרים שחלחל לתוך היהדות, זו בדיוק ההוכחה בדבר התבוללות. תמצית של טענה אחת שלי שעלתה במשפט אחד, תודה על השירות הנהדר...נוביגוד זה חג של נוצרים?!זה חג אזרחי שאין לו שום קשר לדת.כמה מטומטם אפשר להיות קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
mulderfox פורסם 2013 בדצמבר 29 Share פורסם 2013 בדצמבר 29 רציתי לומר עוד משהו לגבי "כפייה חילונית". במדינה שבה הרוב אינו דתי (ודאי וודאי שלא בהגדרה של חרדים ואפילו לא בזו של דתיים לאומיים), הרוב החילוני קובע. ודעתו אמורה להאכף על ידי זרוע החוק - בתי המשפט והמשטרה. זו החברה שיצרנו ובחרנו לחיות בה. אם דתיים לא מרוצים, הם מוזמנים להשתמש בכספי התרומות שלהם ולרכוש אי ולעבור אליו ושם להחיל את חוקיהם במלואם ובחברה סגורה כמו הדרדסים, רק הרבה פחות כיף. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
y_a_n_i_k פורסם 2013 בדצמבר 29 Share פורסם 2013 בדצמבר 29 תגיד אתה משווה מימונה לנוביגוד, להלוואין? זו סתם דרך של יהדות אפריקה לציין את החג השני של פסח, שזה אגב כן חג של ההלכה יא חתיכת בור. צפיתי שיעלו את זה, רציתי לתת לכם להנות מהספק, מן הסתם נתתי יותר מדי קרדיט. זה כמו להגיד שהנוסח האשכנזי הוא לא לפי ההלכה כי יש גם נוסח ספרדי או תימני, לך תלמד יהדות לפני שאתה מעז להגיד דבר שכזה. ואיך לעזאזל אתה מעז לעשות השוואה בין חגים יהודיים מסורתיים של קהילה לבין חג של נוצרים שחלחל לתוך היהדות, זו בדיוק ההוכחה בדבר התבוללות. תמצית של טענה אחת שלי שעלתה במשפט אחד, תודה על השירות הנהדר... יא חתיכת אינפנטיל, נוביגוד זה מנהג אזרחי לגמרי ואין לו שום קשר לדת ועוד קורא לי בור, לך תחפש את החברים שלך אי שם ב100 שערים. אין שום הבדל בין נוביגוד לבין מימונה שלא קשורה לחג פסח בכלל מבחנית ההלכה, סתם מנהג שהמציאו יהודי מרוקו, סיבה למסיבה קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
ariebel פורסם 2013 בדצמבר 29 Share פורסם 2013 בדצמבר 29 עזבו, אתם לא מבינים שמדובר בטרול?כל פעם הוא מסיט הדיון הזה באופן אחר, בין אם זה לפלוט בליל של שטויות או להמציא מילים.אני הייתי מציע לא להאכיל את הטרול. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DXM פורסם 2013 בדצמבר 29 מחבר Share פורסם 2013 בדצמבר 29 נוביגוד חג אזרחי? סתם קומבניה שחיפשו הקומניסטים כדי לאפשר לחוג את חג השנה החדשה (נחשו על פי איזה לוח...), בלי להגיד שיש לגיטימיות לדת (שילכו למכור את הלוקשים הללו לאידיוטים שאוכלים את זה). די, די אם אתם משווים מימונה לנוביגוד אתם רק מוכיחים את טענתי יותר.לרוני:במקרה זה אכן התכוונתי בצאת החג. מן הסתם לא ניתן להכניס מאכלי חמץ וגם לא ניתן לקנותם במהלך החג. בכל מקרה למי שלא יודע יש מספר סיבות לחגיגת המימונה:1. חוזרים לאכול חמץ. נחשו למה הפסיקו לאכול חמץ.2. כמו כן השמחה לשמוח בעת אסרו-חג גם זה מקור הלכתי.מקור השם:יש כמה מקורות, הפחות פופלארי הוא על פי ההנחה שמימון בערבית זה מזל. כל השאר אם אני לא טועה קשורים בשמו של הרמב"ם. שיבוש רווח של מילים עבריות ביהדות התפוצות ועוד שלל ארועים שקשורים במישרין בדת. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
TalmoR פורסם 2013 בדצמבר 29 Share פורסם 2013 בדצמבר 29 תסלחו לי מראש שאני לא מתכוון לקרוא 27 עמודים. אעשה את זה כמה שיותר קצר:איך יכול להיות שבגלל שלדתיים הדת היא ערך עליון על החילוניים להתפשר על הכל? כי אם אני מנכ"ל אגד ואני אכריז על קווים שעובדים בשבת מגזר שלם יחרים אותי???גם הקטע עם נישואין אזרחיים... מה זה הבולשיט הזה?? ז"א מצד הדתיים שאם החתן מגיעים מהורים שלא התחתנו על פי ההלכה אז הם לא ירשו שיתחתן עם הכלה??? ואז אומרים שזו כפיה חילונית?! באיזה עולם הם חיים??גם אני הכרתי בצבא המון אנשים דתיים לאומיים וגם סתם דתיים שהם אנשים מדהימים ועם חלקם אני בקשר עד היום. ואנחנו מסתדרים מצויין ומכבדים אחד את השני מצויין. זה לא משתווה בשום צורה למערכת החוקים שיש כאן.אם ניקח לדוגמה את תחום המסעדות, אני עוד יכול להבין. הם לא מוכנים לאכול אוכל שעל פי דתם הוא לא כשר. אבל מכאן ועד לאיך שהם מחזיקים את המדינה בביצים יש גבול. מה זה השטות הזאת שהם לא מוכנים לנסוע ברכב שנסע בשבת? או שהם לא מוכנים לצאת לשוק העבודה כי הם רוצים ללמוד בישיבה ושאני אשלם את המיסים שיממנו אותם?! קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
DXM פורסם 2013 בדצמבר 29 מחבר Share פורסם 2013 בדצמבר 29 טל אתה מגיב באמוציות, כן נכון הדיון הוא ארוך. אבל הנקודה היא שזה שמשהו לא פוגע בך לא אומר שזה לא פוגע באחר. במקרה זה הפרדת דת ומדינה היא פגיעה בדתיים ועד שלא יבינו את זה... החילונים והדתיים לא יוכלו לחיות זה עם זה בשלום. בכל מקרה לדעתי אין צורך בהחמרת הכפייה הדתית, אך מאידך הכפייה הקיימת אינה נוראית ובהחלט נסבלת סתם לפי דעתי אנשים בעלי אינטרסים נגועים מנסים לנפח אותה מעבר לכל פרופורציה. יש צורך בשימור הסטטוס הקוו. אין צורך לומר שקיימת כפיה דתית, על זה כולם מסכימים (אפילו הדוסים). אי ההסכמה על האם הכפיה היא מוגזמת או בכלל שצריך שתיהיה קיימת (אני טוען שאינה מוגזמת וכן נדרשת).ומרבית מה שכתבת זה שטויות... אתה מוזמן לקרוא את מה שנכתב פה ותקבל לכך הסבר. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.